• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

to @Max6 . Zajímavé praktické poznatky, mně pořád vrtá v hlavě, když se jezdí po městě hybridem, tzn. pouze na baterii,a v určité chvíli se připojuje a odpojuje motor, tak to vlastně připomíná tolik nenáviděnou a obávanou funkci dnešních aut - stop-start. To musí motor dost trpět, protože defacto při jízdě na baterii chládne, sice ne moc, a potom se zase musí zahřát. To by podle mně mělo mít spíš negativní vliv na spotřebu v nějakém krátkém úseku. Ano, tyto možné výkyvy teplot a spotřeby jízda na baterii asi vynahradí, alespoň z ekonomického hlediska, ale pořád si myslím že motor a jiné komponenty musí trpět. Nedávno jsem četl recenzi na Hondu Jazz hybrid, kde m.j. psali o nutné výměně oleje v motoru max po 10000, ale spíš doporučovali po 5000. Co pokud by byla pravda, tak by provoz hybridu moc ekonomicky nevycházel.
 
Max6 Podívej já s tím za těch 4,5 takto jezdil i po městě.
Matka má M2 G90 a má tam 4,7 a jezdí přesně tímto stylem převážně město a krátké trasy do 10 km.

Kamaradovo otec koupil teď Hondu CR-V hybrid, jezdí s tím okresky cca na 20km na chatu - spotřeba 7l a to jezdí max 90 pac pak to dost řve.
Kamarád má BMW 530d kombi cca 2016-17. Spotřeba na okreskách 5,5l přitom ten baworák je těžší.

Nevím s hybridy jsem moc neměl možnost jezdit, ono mne to ani nikdy nelákalo, ale co znám lidi kteří je mají nebo jsem jel nikdy to nemělo oproti spalovaku nijak zazracnou spotrebu, spis velmi podobnou.
 
@mastif Ano, tyhle full hybridy od Toyoty/Lexusu start-stopujou dá se říct nonstop (dá se to ovládat stylem jízdy). Já když jedu do práce těch 5km tak mi motor chcípne klidně 10x, 20x,... Ani nevím. Rozdíl je totiž v tom že to auto nemá startér a k roztočení spalovacího motoru se používá první/malý motorgenerátor, který je defakto na klikový hřídely spalovacího motoru (vůbec to nesrovnávejte s motorgenerátorem co aktuálně má mazda) a styl i rychlost jakou se startuje spalovací motor. K tomu jak to trpí si můžeš přečíst články. Tyhle auta (teď mluvím o tý 1.8hybrid) běžně najíždějí i 500000km. Ano u těch 1.8 byla konstrukční chyba že u modelů od 2009 do 2013/2014 bylo špatně zvolený těsnění pod hlavou, který se u "některých lidí" po 200000-250000km poškodilo a muselo se vyměnit. Ale na to se přišlo a udělala se modifikace těsnění pod hlavou. Jak říkám.... já moje auto má 11 let (mám ještě motor s tím těsněním který se může poškodit), 157000km a i dle předchozí majitelky to jezdilo z 80% jen po městě, takže to start-stopovalo takřka pořád. A servis ? Olej měním po 7000km (po tolika km jsem ho měnil i u Civica, který bylo v rodině taky čistě městský auto) a cena běžnýho servisu je naprosto srovnatelná jako u M3BM, kde jsem měnil olej po 10000km protože už to nebylo čistě městský auto.

@MK-M3 je to opravdu o stylu použití. Kdybych věděl že v životě nevyjedu z města, tak si dokážu představit že i dnes mám před panelákem zaparkovanej čistě elektrickej vehekel. Kdybych věděl, 3x týdně nasednu do auta a budu jezdit po dálnici tam a zpátky přes republiku, tak mi tam bude stát nafťák. Pokud si někdo koupí třeba GS450h nebo LS600h s tím že je to hybrid a musí určitě ušetřit, tak je to hodně slušně řečeno hlupák. Tyhle auta mají svoje hranice využití ve kterých jsou nejefektivnější.

Nechci se nijak dotknout Honďáků (auta i motorky od nich mám rád a jsou opravdu dobrý a kvalitní), ale srovnávat hybridní pohon od Hondy třeba s Toyotou, je jako srovnávat benzíny od Mazdy s Trabantem - čistě jen můj názor.
 
Poslední úprava:
Max6 vidíš a nesouhlasím ? kdybych jezdil čistě jen město asi bych taky klidně bral elektro - ale ne v momentu kdy bych bydlel v paneláku. Dobíjení 0 a čekat vždy u obchodaku na volnej flek nebo na předražené rychlonabijecky to ne. Kdybych měl barák ve městě a jezdil jen město tak ano. Elektro.
I když poslední dobou zjišťuji ze ono je vážně lepší a rychlejší to kolo ve městě než stát v těch kolonách.

Jo ta Honda to má úplně jinak - motor tam běží neustále a vyrábí ele pro čistě ele pohon. Jakmile chceš ficet po dálnici musí dramaticky zvednout otáčky motoru aby stíhal výrobu ele a řve to neskutecne a nejede to a žere to ?
 
Honda u E-Drive (od dejme tomu 2020) to má:
1) malá rychlost (čistě elektřina) - motorgenerátor jede na baterie
2) rychlost do cca 100km/h - spalovák vyrábí přes generátor elektřinu, která pohání motorgenerátor a ten pohání kola
3) nad rychlost cca 100km/h - sepne hydraulická spojka a spalovák pohání kola

Bohužel byť konstrukčně to vypadá zajímavě, dát pod kapotu nápis 2.0 VTEC vypadá suprově, ale ve výsledku je to spíš bída s nouzí.
 
Osobní zkušenost bráchy, ne moje. Před měsícem si pořídili Yaris v hybridu do města. Jsou velmi spokojený, ale hlavní charakteristika je, že je to zdechlé. A to neskutečně. Na to jak je to auto velké a lehké a že to řídí neridic, člověk který se klidně pohybuje 40km/h a je v absolutním klidu. I jeho manželka říká, že tam není žádná dynamika. Neřídil jsem to, ale prý 1.4 benzínová atmosféra, 19 let stará, z Dacie má lepší odpich. ?
 
citro.jpg

Zkušenosti po 5500 km s Citroenem C4 Grand Spacetourer 2.0 BlueHDI EAT8.

Ve zkratce: Pořád radost a nadšení, pořád v úžasu nad tím, co se jim ve Francii povedlo vyrobit. Samozřejmě moje očekávání bylo u francouzského auta možná nezaslouženě nastavené nízko... ale takové jsou prostě moje zkušenosti s Francií, včetně například úrovně ubytování :).

Za autem je při každodenním používání fakt znát dlouhá historie vývoje MPV v zemi, která Evropě nadělila první MPV, a nejspíš i samotná dlouhá historie vývoje MPV přímo v Citroenu, od Xsara Picassy až k C4 Grand.

Na dlouhé velko-rodinné cestování, ale i do úzkých ulic a pakovacích míst středověkých měst, je to auto perfektní volba. Na dojíždění v jednom do práce, nebo ježdění někde po městě, bych si ho asi nevybral. Všechno následné je tedy nutné brát v kontextu "cestovatelsky naladěné rodiny".

? Ergonomie je i navzdory ovládání přes obrazovku dobrá (skoro všechno krom jasu displejů velmi rychle dostupné, bezvadná odezva), jediným přešlapem zůstává asi nelogické využití tlačítek na volantu — jeden příklad za všechny, přepínání tempomat/limiter je v jiné skupině tlačítek, než ovládání odstupu.

? Prostornost interiéru a různé schránky, to je asi nedostižné... zvlášť s ohledem na vnější rozměry auta, se kterými není problém ani ta nejužší silnička nebo běžná parkovací místa na jihu. Pod přední sedadla, do područky, do obřího středového tunelu, do podlahy, uprostřed přístrojovky, do madel dveří, do rohů přístrojovky, všechno se dá využít. Středový tunel lze v destinaci vyjmout a odnést v něm obsah interiéru :). Detaily jako prostor na lístek z mýtné brány a platební kartu přímo vlevo vedle volantu, další ve sluneční cloně, už zmíněné "tajné" schránky v podlaze pod kobercem...

? Fantastický výhled, ale i možnost zaclonit obří čelní sklo na úroveň běžného auta, dobrý přehled o rozměrech auta a dobře umístěná a rozměrná zrcátka... Integrované sluneční clonky dvěří v druhé řadě jsou pro děti také nedocenitelný detail.

? Sedadla velká, pohodlná, moře prostoru pro nohy, Mazda 6 Sedan mi připadá najednou jako stísněný kompakt. Při řešení dětských tahanic jezdila v druhé řadě mezi nimi moje žena, a naprosto v pohodě, obří Concord a Britax dětské sedačky prostřední místo nijak neutlačují, nastoupit lze z obrovských dveří také lehce... jediná nevýhoda je pás ze stropu, který v nejzazší a sklopenější poloze opěradla jde příliš shora, pohodlnější by byl níže.

? Velká spokojenost i s motorem. Zvlášť poté, co jsem celý život jezdil jen s atmo benzínem... do takhle velkého auta je nafta dle předpokladu super, v extrémním stoupání z Innsbrucku na Garmisch bych si skoro nevšiml, že jedeme do kopce... za vracečkou zrychlit na 90 s plným autem žádný problém, tam se i benzínová šestka zapotí víc a hlavně za výraznější zvukové kulisy :). Předjížděcí manévry taktéž, proti atmo jen trochu prodleva před zátahem na kickdown. Garmisch-Mnichov jsem se v noci držel za nějakým BMW 190 - 200, žádný problém. Při 130 - 160 motor točí poměrně nízké otáčky, 1500 - 2000, při 90 - 100 jede s 1500 otáčkami na sedmičku, osmička by podtáčela... Dálková spotřeba díky tomu fantastická, cestou k moři, prvních 1600 km, jsme se i přes mnohé porušování předpisů a silný déšť na půlce trasy dostali na 5.5, pojíždění po kopcích kolem Ferma/Ascoli to dostalo na 6.5, po cestě domů jsme to opět i navzdory rychlé dálniční jízdě sundali na 6.2... ne ze všech tankování mám doklad (italské automaty mi ho někdy nedaly), takže to nemůžu přesně spočítat podle tankování, ale takovým volným odhadem to bude sedět plus minus nějaká desetina. Motor se jinak zahřívá poměrně rychle, cca 5 km / 5 minut stačí, aby olej dosáhl 90 st (lze si nastavit na displej velký ukazatel teploty chladící kapaliny i oleje). Nevýhodou osmikvaltu a dieselu je počet převodů a nízký rozsah ideálních otáček, řazení pádly je tak poněkud krkolomné, používám na rozdíl od Mazdy 6 nakonec jen na podřazování před zatáčkami při jízdě z kopce. Auto výrazně lépe plachtí, než Mazda.

? Jízdní vlastnosti naprosto v pohodě, a to i v horách nebo v nejrychlejším tempu na dálnici. Nevidím v praxi rozdíl v náklonech, adhezi, přesnosti řízení nebo stabilitě proti CX-5 na 17", akorát je Citroen ještě pohodlnější, obzvlášť naložený. Proti 6 to neobstojí, ale to by asi u MPV nikdo nečekal, měkčí naladění se k autu hodí. Velkou výhodou na neasfaltovaných cestách, kterým se v některých koutech Evropy nejde v přírodě zcela vyhnout, je vyšší světlá výška a rovný krytý podvozek - palec nahoru, Francouzi takové silnice také mají, takže myslím že odtud vítr vane.

? Mezi negativa bych zařadil už zmíněnou ergonomii volantu, neprémiový zvuk (i když se rozehrátím repro trochu zlepšil), pomalé elektronické otevírání a zavírání 5. dveří, potřeba hodně prostoru za autem na 5. dveře (jsou obří a začínají nízko), příliš výrazné výstražné tóny (např. nezavřené dveře jsou peklíčko, z toho zvuku mám pocit, že mám 5 vteřin na opuštění auta, než bouchne; ale i blinkry atp.), regulace jasu displejů hluboko v menu (nebo aspoň rychlá možnost přepnout třeba 3 konfigurace s pamětí i na jas), horší chování funkce držení v jízdním pruhu (např. menší časové okno pro změnu pruhu, silnější tahání za volant), a ještě výraznější hluk od kol, než v jakémkoliv pozdním modelu Mazdy (např. ten hrubý světle hnědošedý materiál, co se často používá v It, je pěkný randál).

❗ Už máme za sebou ale i první "poruchu", takže francouzská pověst nezklamala... po cca 3300 km rozsvícení oranžové nekritické kontrolky AdBlue + hláška "Chyba spotřeby činidla", po dalších asi 50 km korunovaná "Po 1100 km nebude možné automobil nastartovat". Hladina AdBlue normální, internet na tuto hlášku mlčí (a to i po přepnutí infotainmentu do Francoužštiny, Angličtiny i Italštiny). Český autorizák na dálku taky říká, že tuhle nikdy neviděli, italský autorizák Citroen+DS také ne (mimochodem skvěle vstřícný veškerý personál), po připojení na diagnostiku nevědí co s tím - není hlášená žádná závada senzorů ani řídící jednotky. Hladina AdBlue v nádrži je dostatečná. Odjíždíme s tím, že pokud to samo nezmizí během dne či dvou, ať přijedeme znovu, a že zkusí přehrát ECU+AdBlue firmware za jinou verzi. Cestou do ubytování, asi po dalších 40 km, hláška sama mizí a až dosud se neobjevuje... Klepu na dřevo.

PS: Jako uvítání po návratu do ČR máme za dva dny parkování u doktorů a supermarketů dva nové hlubší škrábance na Mazdě 6, zřejmě někdo prošel s kabelkou s kovovou sponou podél auta. Citroenu nepřibyl za necelé 3 týdny parkování na uzoučkých místech v chudých rozbitých městečkách v Itálii ani jeden... To jen takové povzdechnutí.
 
Poslední úprava:
to @Ondrej K . Super recenze a trochu i cestopis. Myslím , že bys mohl psát recenze na auta a dobře si tím přivydělat, máš opravdu neskutečně skvělý styl popisu. Kdybys náhoodu vydal třeba knihu, určitě si ji koupím, to se fakt dobře čte,klobouk dolů ;)
 
@Ondrej K: Moc pěkné čtení. Na francouzská čidla bacha: jeden můj známý dotáhl pažouta z dovolené odtahovkou, protože auto ne a ne jet. Výsledek, neměl benzín, byl na suchu, ačkoliv palivoměr nic takového neukazoval...:rolleyes:
 
Mate niekto skusenost s kupov noveho motora na auto z druhej ruky, idealne Toyotu? Otcovi dnes 3km po starte z chaty 100km od domova zadymilo z vyfuku, nieco z turba preletelo cez motor do vyfuku, zaklepalo a uz nenastartoval (160tis km). Motor d4d 1AD-FTV 2.0 diesel, problemovy motor od kupy v 2008 :D Odkial kupovat, naco si dat pozor atd?
 
Mate niekto skusenost s kupov noveho motora na auto z druhej ruky, idealne Toyotu? Otcovi dnes 3km po starte z chaty 100km od domova zadymilo z vyfuku, nieco z turba preletelo cez motor do vyfuku, zaklepalo a uz nenastartoval (160tis km). Motor d4d 1AD-FTV 2.0 diesel, problemovy motor od kupy v 2008 :D Odkial kupovat, naco si dat pozor atd?
No ono tych motorov nebude tolko, aby sis mohol vyberat. V CZ je na sbazaru len jeden z UK Aurisa a ten isty je aj na bazosi. Ja som na Primere len kupil v CZ a pak predal na SK prevodovku. Toptransom na male palete to bolo ok. Takze skusenosti len co sa poslanie tyka. Mozno by stacila len hlava a turbo. To by ste aj v garazi urobili.
 
Co by jste doporučili za auto, když se vám narodí dítě? Problém je, že často jezdíme 3 dospělí a teď to dítě, které zabere druhou část sedadel. Dále cestovní postýlka, kočárek a samozřejmě naše věci třeba na víkend. V takovém obsahu už nás bohužel nepojme ani má trojka a ani ceed hatchback. Trojku si chci nechat, pač na ni nedám dopustit. Ale kia by se případně prodala. Mohu koupit rakev na trojku a pak to snad zvládne. Případně Mazda 6 v kombi nebo CX5, ale ta toho prostoru taky moc nemá. Případně jiné značky aut.. Doporučení. Budget je přibližně do 600 tisíc..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A určite je to nutne meniť auto? My sme sa s jedným dieťaťom vošli do golfa IV. Krátkeho, nie combi. A nebol s tym problém…
 
Co by jste doporučili za auto, když se vám narodí dítě? Problém je, že často jezdíme 3 dospělí a teď to dítě, které zabere druhou část sedadel. Dále cestovní postýlka, kočárek a samozřejmě naše věci třeba na víkend. V takovém obsahu už nás bohužel nepojme ani má trojka a ani ceed hatchback. Trojku si chci nechat, pač na ni nedám dopustit. Ale kia by se případně prodala. Mohu koupit rakev na trojku a pak to snad zvládne. Případně Mazda 6 v kombi nebo CX5, ale ta toho prostoru taky moc nemá. Případně jiné značky aut.. Doporučení. Budget je přibližně do 600 tisíc..

Samsung S22 256GB Tapatalk
Na tohle mám poměrně vyhraněný názor, který není asi úplně mainstream, když vezmu, jak to řešili kolegové v práci nebo kamarádi :D

1) Velký a těžký kočárek je nepohodlný nejen do auta, ale kamkoliv jinam. Doporučuji koupit to nejmenší, co jde. Co nejvíc využívat nějaké flexibilní řešení - např. do sportovních kočárků, které jsou složené velmi malé a lehké, existuje od Britaxu vložka, která v tom udělá "korbu", a je skládací. Velký korbový kočárek se používá jen prvních pár měsíců, tomu podřizovat volbu auta mi přijde nesmyslné (mimochodem, u druhého dítěte jsme ho nepoužili ani jednou; pouze sportovní a vložku). Lehké a malé řešení je lepší na jízdu, manipulaci, do mhd, do letadla...

Tím pádem odpadá nutnost řešit kvůli kočárku zavazadlový prostor auta. Valco Snap + vložka od Britaxu se vejde i do Citiga a místa zbude hodně, neváží to nic (poradí si s tím rachitická žena), v samotné vyndané korbě jde pak dítě odnést z kočárku, pokud spí.

Další možnost, námi hojně využívaná, i když někdo z toho plaší, je nasadit vajíčkovou autosedačku na podvozek sport. kočáru. I na Valco Snap a moře dalších (měli jsme ještě švédský Mutsy, práší se na něj na půdě) jsou adaptéry na autovajíčka, v našem případě Maxi-Cosi. Nemělo by se to dělat dlouhodobě, poloha dítěte ve vajíčku není tak zdravá, jako na rovné podložce, ale na přejetí někam, nebo pár minut během nákupu, to není horší, než stejných pár minut jízdy autem, kdy by v ní taky bylo :)

Výsledek: Stačí auto s kufrem X litrů, pokud jste se do těch X litrů vešli na dovolenou jako pár. Vezmete o pár svých blbostí méně (já třeba přestal tahat notebook a další objektivy, což byly věci, co jsem popravdě použil za 14 dnů 3x; a taky jsme se naučili dávat např. deky a podobné měkké věci do interiéru na podlahu), místo toho se vezme nějaké malé řešení pro dítě + jeho oblečení, léky, doplňky atp., což nic moc nezabere. Jo a na část dovolených jsme ani kočár nebrali, např. na zimní (stačí boby/sáně v boxu na střeše), nebo do hor (nosítko, šátek, náruč... cokoliv).

2) Ve vnitřním prostoru auta bych řešil akorát to, jestli se vejde protisměrná sedačka a spolujezdec vepředu zároveň. A která z těch protisměrných se spolu se spolujezdcem vejde nejlépe. V praxi i do Mazdy CX-3 se vešla kratší Maxi-Cosi, ale s Concordem už by se moje manželka u spolujezdce mačkala, jak by musela mít opěradlo vpředu. Tzn. Mazda 2 na tom bude podobně, a tedy i podobně dostatečně, nemá-li spolujezdec 190cm. S jedím dítětem je to takhle v pohodě, pokud jsou dvě a obě potřebují ještě protisměr, nároky na délku interiéru se značně mění, protože řidič určitě nemůže moc sedět tak moc vpředu, jako spolujezdec; často je také dominantním řidičem muž, který je statisticky vyšší :) (v našem případě nikoliv...). Pak je i CX-5 nebo 6 Wagon poměrně hraniční, delší 6 Sedan docela ok, a až velkoauta typu Superbu, různých MPV, nejspíš i Kodiaq, Toyo Highlander, zcela v pohodě.

Ale pokud nebudete mít přírůstek za dva roky (sice to člověk nepředpoví, ale dá se tomu buď pomoct, nebo ne), nebo naopak pokud byste chtěli delší věkový odstup, není potřeba to řešit hned a vyřešíte časem, nebo vůbec (starší dítě v posměrné za řidičem, dítě v protisměrné za spolujezdcem). Někdo to řeší i tak, že prostě dá už třeba dvouleté starší dítě do posměrné sedačky, tím pádem novorozence zase za spolujezdce, to je asi ok, pokud se nejezdí moc a moc často... pak je asi ten bezpečnostní kompromis ok, já bych to neudělal a radši jsem zvětšoval postupně auta.

(A vajíčko se vejde i za řidiče i v té CX-3; problém je tedy až od cca půl roku, kdy se přesedlá na tu protisměrnou. Proto níže používám jako nutný věkový rozdíl 3.5r, nikoliv 4r...)

Starší dítě při narození druhého přírůstku už obvykle umí chodit, takže dva kočáry nikdy potřeba nejsou, krom toho že ani nejsou moc praktické, protože je musí řídit dva lidi :). Výjimečně jsme někam jeli s Valcem a mikrogolfkami zároveň. A dvojkočáry jsou asi skoro všechny velké. Aspoň je pak větší motivace to starší dřív a víc rozchodit.

Výsledek: Lidem se 173cm stačí na jedno dítě, dvě děti s odstupem 3.5r+, nebo dvě <3.5r děti s kompromisem v bezpečnosti staršího, i Mazda 2.
 
Poslední úprava:
...a ještě možná jedna věc, na kterou mám pocit, že se zapomíná. Snad vždycky bude levnější koupit i ten nejdražší nejlehčí a nejlíp skládací kočár, nebo nejchytřeji řešenou autosedačku, než investice do jiného auta. Navíc ty dětské věci mají slušnou zůstatkovou cenu, pokud se dobře koupí - obrat použitých je velký.

Ne že by zrovna naše kočáry a vložka byly drahé... Valco Snap nás stálo asi 5 litrů, korbo-vložka 2 litry, mikrogolfky B-Mobile od Britaxu myslím 4 litry + pár stovek za povlaky proti dešti a adaptéry na Maxi-Cosi vejce... jsou to sice řešení bez vychytávek, ale skvěle funkční, superlehká, kombinovatelná.

Píšu to spíš kdyby někdo třeba byl zaseklý na něčem čínsko-polském za desítku, kvůli pocitu robustnosti a pohodlí dítěte, což třeba bylo hodně mých kamarádů, a zvažoval by kvůli tomu jiné auto. Špička typu Bugaboo stojí 30, je lehčí, flexiblnější a líp udělaná, zároveň i z hlediska zdraví a pohodlí dítěte považovaná za bezvadnou. Navíc sotva použité se daly koupit za polovinu. Stejné s autosedačkami.
 
Na tohle mám poměrně vyhraněný názor, který není asi úplně mainstream, když vezmu, jak to řešili kolegové v práci nebo kamarádi :D

1) Velký a těžký kočárek je nepohodlný nejen do auta, ale kamkoliv jinam. Doporučuji koupit to nejmenší, co jde. Co nejvíc využívat nějaké flexibilní řešení - např. do sportovních kočárků, které jsou složené velmi malé a lehké, existuje od Britaxu vložka, která v tom udělá "korbu", a je skládací. Velký korbový kočárek se používá jen prvních pár měsíců, tomu podřizovat volbu auta mi přijde nesmyslné (mimochodem, u druhého dítěte jsme ho nepoužili ani jednou; pouze sportovní a vložku). Lehké a malé řešení je lepší na jízdu, manipulaci, do mhd, do letadla...

Tím pádem odpadá nutnost řešit kvůli kočárku zavazadlový prostor auta. Valco Snap + vložka od Britaxu se vejde i do Citiga a místa zbude hodně, neváží to nic (poradí si s tím rachitická žena), v samotné vyndané korbě jde pak dítě odnést z kočárku, pokud spí.

Další možnost, námi hojně využívaná, i když někdo z toho plaší, je nasadit vajíčkovou autosedačku na podvozek sport. kočáru. I na Valco Snap a moře dalších (měli jsme ještě švédský Mutsy, práší se na něj na půdě) jsou adaptéry na autovajíčka, v našem případě Maxi-Cosi. Nemělo by se to dělat dlouhodobě, poloha dítěte ve vajíčku není tak zdravá, jako na rovné podložce, ale na přejetí někam, nebo pár minut během nákupu, to není horší, než stejných pár minut jízdy autem, kdy by v ní taky bylo :)

Výsledek: Stačí auto s kufrem X litrů, pokud jste se do těch X litrů vešli na dovolenou jako pár. Vezmete o pár svých blbostí méně (já třeba přestal tahat notebook a další objektivy, což byly věci, co jsem popravdě použil za 14 dnů 3x; a taky jsme se naučili dávat např. deky a podobné měkké věci do interiéru na podlahu), místo toho se vezme nějaké malé řešení pro dítě + jeho oblečení, léky, doplňky atp., což nic moc nezabere. Jo a na část dovolených jsme ani kočár nebrali, např. na zimní (stačí boby/sáně v boxu na střeše), nebo do hor (nosítko, šátek, náruč... cokoliv).

2) Ve vnitřním prostoru auta bych řešil akorát to, jestli se vejde protisměrná sedačka a spolujezdec vepředu zároveň. A která z těch protisměrných se spolu se spolujezdcem vejde nejlépe. V praxi i do Mazdy CX-3 se vešla kratší Maxi-Cosi, ale s Concordem už by se moje manželka u spolujezdce mačkala, jak by musela mít opěradlo vpředu. Tzn. Mazda 2 na tom bude podobně, a tedy i podobně dostatečně, nemá-li spolujezdec 190cm. S jedím dítětem je to takhle v pohodě, pokud jsou dvě a obě potřebují ještě protisměr, nároky na délku interiéru se značně mění, protože řidič určitě nemůže moc sedět tak moc vpředu, jako spolujezdec; často je také dominantním řidičem muž, který je statisticky vyšší :) (v našem případě nikoliv...). Pak je i CX-5 nebo 6 Wagon poměrně hraniční, delší 6 Sedan docela ok, a až velkoauta typu Superbu, různých MPV, nejspíš i Kodiaq, Toyo Highlander, zcela v pohodě.

Ale pokud nebudete mít přírůstek za dva roky (sice to člověk nepředpoví, ale dá se tomu buď pomoct, nebo ne), nebo naopak pokud byste chtěli delší věkový odstup, není potřeba to řešit hned a vyřešíte časem, nebo vůbec (starší dítě v posměrné za řidičem, dítě v protisměrné za spolujezdcem). Někdo to řeší i tak, že prostě dá už třeba dvouleté starší dítě do posměrné sedačky, tím pádem novorozence zase za spolujezdce, to je asi ok, pokud se nejezdí moc a moc často... pak je asi ten bezpečnostní kompromis ok, já bych to neudělal a radši jsem zvětšoval postupně auta.

(A vajíčko se vejde i za řidiče i v té CX-3; problém je tedy až od cca půl roku, kdy se přesedlá na tu protisměrnou. Proto níže používám jako nutný věkový rozdíl 3.5r, nikoliv 4r...)

Starší dítě při narození druhého přírůstku už obvykle umí chodit, takže dva kočáry nikdy potřeba nejsou, krom toho že ani nejsou moc praktické, protože je musí řídit dva lidi :). Výjimečně jsme někam jeli s Valcem a mikrogolfkami zároveň. A dvojkočáry jsou asi skoro všechny velké. Aspoň je pak větší motivace to starší dřív a víc rozchodit.

Výsledek: Lidem se 173cm stačí na jedno dítě, dvě děti s odstupem 3.5r+, nebo dvě <3.5r děti s kompromisem v bezpečnosti staršího, i Mazda 2.
Jak píšeš ve výsledku...souhlas.

V našem případě šlo o velikost kufru trochu méně a více o interiér, ale všemi směry. Délka na nohy není vše. Což samozřejmě odpovídá rozměrům posádky. Já 185 cm a 115kg. Partnerka 183cm a těsně pod sto kilo. ? Nejsme drobkove.

Naše zkušenost s osedenych aut při výběru je následující...a podotýkám předem. Jde o pohodlí. Zvládneme se nacpat do malého auta, ale když už dlouhá cesta, chceme pohodlí a ne se kroutit jako paragraf.

1) Toyota Corolla kombi nestačí. Hlavní problém byl rozměr vzadu na šířku a výšku. Kufr by šel. Délka na nohy atd. by se zkousla.

2) Cokoliv menšího než Toyota Corolla bylo nepohodlné.

3) Do čeho jsme se bez problémů vešli je Toyota RAV4 či Mazda CX-5.

Samozřejmě cokoliv větší než RAV je v pořádku. Co vyhrálo oproti třeba šestce nebo jiným? Výška a nastupování.
Kvůli různým důvodům jezdíme nejen dlouhé trasy, ale taky máme hodně zastávek.

Takže souhlasím s ostatními, jde to vyřešit mnoha způsoby. Pokud nejsou trochu specifické obtíže, myšleno rozměry dospělých. Například můj bratr má 194 cm nebo kolik, těsně pod dva metry. Logicky, vysoký člověk (nebo široký...) Má na pohodlné cestování holt jiné nároky.
 
Polsonside- ja nakupuju auta tak,ze zajedu do vetsiho mesta do bazaru (jo,do Áček),obhlednu jak ta auta v realite vypadaji,kolik tam mam mista na nohy a hlavne v druhe rade za sebou,nastuduju si motory, ceny zakladnich drahych dilu (spojka atd) a koupim to ze soukromeho sektoru. A nestydim se za to. AAA jsou k***y.

Vybiral bych idealne benzin a klidne za mnohem min. Co nejmladsi auto co pujde za cilove penize koupit a rozhodne ne tmave metalizy (stav laku byva logicky vice viditelny-mycky,skrabance z parkacu etc)
 
...a ještě možná jedna věc, na kterou mám pocit, že se zapomíná. Snad vždycky bude levnější koupit i ten nejdražší nejlehčí a nejlíp skládací kočár, nebo nejchytřeji řešenou autosedačku, než investice do jiného auta. Navíc ty dětské věci mají slušnou zůstatkovou cenu, pokud se dobře koupí - obrat použitých je velký.

Ne že by zrovna naše kočáry a vložka byly drahé... Valco Snap nás stálo asi 5 litrů, korbo-vložka 2 litry, mikrogolfky B-Mobile od Britaxu myslím 4 litry + pár stovek za povlaky proti dešti a adaptéry na Maxi-Cosi vejce... jsou to sice řešení bez vychytávek, ale skvěle funkční, superlehká, kombinovatelná.

Píšu to spíš kdyby někdo třeba byl zaseklý na něčem čínsko-polském za desítku, kvůli pocitu robustnosti a pohodlí dítěte, což třeba bylo hodně mých kamarádů, a zvažoval by kvůli tomu jiné auto. Špička typu Bugaboo stojí 30, je lehčí, flexiblnější a líp udělaná, zároveň i z hlediska zdraví a pohodlí dítěte považovaná za bezvadnou. Navíc sotva použité se daly koupit za polovinu. Stejné s autosedačkami.
My jsme pořídili autosedačku Joie kvůli recenzím a praktičnosti (je 360 stupňů otočná, polohovatelná atd.). No museli jsme akceptovat velké rozměry a vyšší váhu. Do současného auta se nám vešla bez problémů a dospělý vepředu se krčit moc nemusí při standardní výšce. Stejně jsme dopadli i u kočáru, různé faktory co jsme chtěli, tak je to rozměrnější a těžší kočár no. ?
Ale dá se to, i ten velký kočár se dá do kufru sedanu narvat. Jsem kreativní při skládání. ?
 
Obhlidni si venku na ulici Verso nebo Zafiru/Zafiru tourer, jestli by ti to nevyhovovalo.
 
U sveho puvodniho prispevku jsem predpokladal, ze kdyby Polson mel nejake specialni potreby (nadprumerne vyssi, tezsi, trvale tahani velkeho sportovniho nacini...), a kvuli nim specialni naroky na auto, urcite by to napsal :). Jen me napada, ze kdyby mel tyhle specialni potreby nebo nenormalni fyzicke rozmery, nebyla by mu pohodlna ani ta Mazda 3... Mazdy maji snad od nepameti male uzke sedacky a nejmensi objem kufru ve sve tride. Jinak samozrejme nejde moje doporuceni vztahovat na kazdyho a na vsechny, jsem rad, ze zaznely i jine nazory. A naopak, i nase minimalisticke reseni deti muze byt prilis pro nekoho, kdo najede s ditetem v aute 3 tis km rocne, do kramu a zpet a vyjimecne nekam za prarodici... My s nima dame rocne cca 25tkm, a protoze nemame z zadne strany zadne hlidani, jsou s nama vsude a porad; tlak na pohodli a uzitecnost je tedy znacny, ale zase mu ulehcuji ty nase lehce podprumerne fyzicke rozmery, a to, ze nikdy nikam nevozime napr. jidlo nebo basy piv :).

Prehledl jsem puvodne i potrebu tahat mobilni postylku. Taky jsme ji koupili, ale skoro ji nevozime. Tem par pribuznym, ktere navstevujeme, jsme rozdali a zakoupili pevne nebo skladaci postylky k nim domu, a pokud cestujeme, tu mobilni nabizi pridat do apartmanu zdarma kde kdo; vyber to moc nezuzuje, a i kdyz to neni slibovane v popisu ubytovani, staci se zeptat (uz se nam i stalo, ze ji kvuli nasi navsteve nekdo koupil, a to s tim, ze ji od te doby bude moct nabizet vsem... moc to nestoji a beztak se hodi mit k ni poradnou matraci, ktera uz by se do auta ani nevesla).
 
Back
Top