to @Max6 . Zajímavé praktické poznatky, mně pořád vrtá v hlavě, když se jezdí po městě hybridem, tzn. pouze na baterii,a v určité chvíli se připojuje a odpojuje motor, tak to vlastně připomíná tolik nenáviděnou a obávanou funkci dnešních aut - stop-start. To musí motor dost trpět, protože defacto při jízdě na baterii chládne, sice ne moc, a potom se zase musí zahřát. To by podle mně mělo mít spíš negativní vliv na spotřebu v nějakém krátkém úseku. Ano, tyto možné výkyvy teplot a spotřeby jízda na baterii asi vynahradí, alespoň z ekonomického hlediska, ale pořád si myslím že motor a jiné komponenty musí trpět. Nedávno jsem četl recenzi na Hondu Jazz hybrid, kde m.j. psali o nutné výměně oleje v motoru max po 10000, ale spíš doporučovali po 5000. Co pokud by byla pravda, tak by provoz hybridu moc ekonomicky nevycházel.