• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Já teda nevím, Peugeot jsem neřídil, jen jsem v něm seděl, a to ještě ne v kombi, ale v sedanu. Ale za mě, volant měl úplně debilní tvar a umístění, což degraduje radost z jízdy v podstatě k nule. Nechápu, proč každý nemůže udělat normální volant, jako mají Mazdy, nebo třeba Porsche a ne pořád vymýšlet už dávno vymyšlené, jen aby to měli jiné.
 
Zkusim tady shrnout prvnich par dnu a 700 km s Citroënem Grand C4 Spacetourer, a taky s prvni vlastni naftou... (2.0 BlueHDi)

Tl;dr Auto jako takovy me zatim prekvapuje veskrze pozitivne, a zatim presne dorucuje to, co jsem od nej cekal - pohodlny korab, jako stvoreny na dalkove trasy pro pocetnou rodinu. Jako bonus skvela dynamika a nizka spotreba.

Nakupni zkusenost v Citroenu Schwab v Kladne super. Predani auta ok, pod plachtou v salonu, "polaroid" na pamatku, vsechny tyhle blbosti, co jsou mozna zbytecny, ale potesi. Cely proces od zamluveni skladovky/"predvadecky" (ktera byla akorat prihlasena, ale v podstate nejeta), pres zalohu, komunikace o vybave navic, az po prepis a predani auta - na jednicku.

Jeste pred prevzetim pro me jako pro Mazdare byl novinkou nekonecny katalog prislusenstvi, a to nejen od Citroenu, ale i dalsich vyrobcu. Vetsina je asi k nicemu, ale libi se mi, ze si muzu vybrat treba z peti ruznych druhu koberecku, presne pasujici clonky do zadnich oken, vic ruznych van kufru, atp. Nechaval jsem si namisto puvodni uzsi operky davat sirsi lokelni operku sedadla ridice, uzaviratelnou, prace provedena ciste, operka dobra, snad vydrzi.

Rozcarovani
- Bezklicovy vstup s el. zadnim vikem neznamena taky automaticke uzamceni auta, kdyz se vzdalim. Zapominam zamykat.
- Automat ani v nejvyssim vybavovem stupni nema auto hold.
- Auto samo nestmiva displeje podle okolniho svetla, jen podle rozsvicenych svetel; a nemaji individualni nastaveni jasu.
- Celoevropske asistencni sluzby / zaruka mobility jsou bez prodl. zaruky jen prvni dva roky :/ (asi vedi proc, haha)
- Otocny valecky na volantu jsou blbe vyuzity (proc ne volume? proc tam nejde namapovat teplota?)
- I kdyz se vsude pise, jak je to tichy, tak je slyset hluk od kol jako u Mazdy, coz Mazde vsichni vycitaji a Citroenu ne.
- Prekvapilo me, o kolik hur se jemne davkuje vykon nebo brzdy s citlivejsimi pedaly, snad si zvyknu.
- Predni sedacky nemaji nastavitelnou bederni operku. Byvala elektronicka, uz neni zadna, pry kvuli cipum.
- Monitoring slepeho uhlu varovne nepipa, nebo jsem nenasel, kde to zapnout.
- Ackoliv recenze chvali zvuk, pro me je zklamani. Je to tak na urovni ne-Bose Mazdy CX-5. Ale je hodne moznosti upgrade...
- Kapsy ve dverich jsou pred repro, 1.5l lahev v nich zakryva repro a zvuk je pak jeste horsi.
- Par veci nema tolik nastaveni, jako Mazdy (citlivost rozsviceni svetel, intervaly coming/leaving osvetleni, chovani zamku...)
- Chromove ozdoby uvnitr svetel v noci hazi reflex do stran, coz "blika" o stromy, coz je v perifernim pohledu trochu neprijemny.
- Nevaruje akusticky pred zapomenutym druhym klickem uvnitr auta; obecne bych rekl, ze min "pipa".
- Naftovy pistole bejvaj umatlany. Humac. Driv jsem to pri obcasnem pujceni naftaka nevnimal.

Pozitivni prekvapeni
- Prvni dojem ze zpracovani. Panely karoserie skvele sedi, minimalni skviry, vsude ruzna tesneni, v interieru taky.
- Tlumeny zvuk zabouchnuti dveri.
- Nataceci bi-xenony nejsou jen tlumena/dalkova, ale jeste k tomu H7 dalkove paraboly, tzn. dalkace v kombinaci xenon+zarovka sviti brutalne.
- Potkavaci sviti asi jako matrix LED u Mazdy 6, min nez LED u CX-5 KF, ale barevna teplota xenonu je mi prijemnejsi. Zpatecka je bludicka.
- Ovladani skoro vseho je sice dotykem, ale hloubka menu je minimalni, reakce a citlivost obstojna.
- Infotainment si pamatuje posledni obrazovku, tzn. nechavam tam nastaveni auta, kde muzu hned vypnout start&stop.
- Adaptivni tempomat si umi "mem" klavesou na volantu prenest rychlost ze znacky.
- Nativni navigace je tomtom s 3 roky aktualizaci a informacemi o hustote provozu (v cene). Ma plno dobrych vychytavek a slusny UI.
- Podpurny jizdni systemy funguji stejne dobre, jako v Mazde, adaptivni tempomat se nijak vic neleka a jede klidne, svetla prepinaji uplne identicky jako na CX-5 (a to natolik, ze bych se skoro vsadil, ze to je stejny system od stejneho globalniho dodavatele), nouzovy brzdeni ma nastavitelnou citlivost, hlidani unavy pozna, kdyz se nevenuju rizeni...
- Automaticky mod klimatizace ma tri mody "ostrosti", jak rychle se ma snazit teplotu regulovat - to je super, na soft je ticha.
- Fantasticky vyhled s dobre resenymi A sloupky, kruhace nadherne prehledny, aktivni bezpecnost na jednicku.
- Z hlediska komfortu solidni sedacky, i kdyz jsou dost teple - potah je hutnejsi, nez u CX-5.
- Osmistupnovy hydromenic Aisin radi hladceji, nez hydromenic v Mazde 6, pouze na kickdown pomaleji reaguje, ale to bude urcite i naftou a turbem.
- Dynamika subjektivne lepsi, nez Mazda 6 s 194k, coz dela turbo, kroutak, citlivejsi plyn... a to to zatim setrim.
- Motor asi bude mit nejaky ohrev vody (?), protoze ted v desti a 15st foukal teply uz po cca 5 minutach, cekal bych o dost pozdeji.
- I pri 150 - 160 na dalnici motor jen seveli, neni treba zvysovat hlas, aero hluk nizky, lepsi nez CX-5, o trosicku horsi nez Mazda 6.
- Spotreba mnohem mensi, nez slibovaly testy. Jak mam nizkou s benzinem, budu mit asi nizkou s naftou :D. Na vetsi casti prvniho 500km vyletu jsem se drzel na dalnici 145 - 150, na sirsich a rovnejsich okreskach tak 110 - 120, jak to jen slo, at motor v zabehu netoci moc nizko, spotreba 6.1... tomu bych se pri takove jizde s CX-5 nebo 6 fakt nepriblizil, za stejnych podminek a se syrovym motorem bych tam mel tak 9.
- Auto rozhodne neni nijak tragicky "rozmekle", zvlast kdybych to srovnaval s CX-5, ktera je taky mekci... je to takovy mix CX-5 a 6 s trochu mekcimi tlumici... ma to dlouhy rozvor, takze reaguje pomalu, ale i na rozbite okresce kola nijak neodskakuji a nekona se trvale houpani nebo dorazy. Naklony v zatackach asi jako u ty CXky; nechapu, co tomu nekteri novinari vycitali, ted jsme jeli opravdu rozmanite silnice vc. horskych silnicek a rozmlacenych silnic ve stredoceskem kraji, a vsude to drzi pri velmi svizne jizde bezvadne, a ani kolem 160 na dalnici ani naznak plavani, jako po kolejich; ale mozna pomaha dalsi bod
- Na aute obute Michelin Primacy... nepiskaji, za deste dobry... Mazda by se mela stydet za to, co obouva.
- Sledovani tlaku pneu je skrz ABS senzory, hura, zadny predrazeny ventilky!

Kdyz jsem letel s celou rodinou po tech okreskach, podvozek si jen tlumene zuchal, motor predl neslysnych 1700 ot, volant krasne citelny a tuhy, byl jsem fakt rad, ze jsem se nenechal ukecat na dodavku... Jestli to bude drzet a nebude nic zlobit, bude to super. Neni to vubec takovej sok po prestupu z Mazdy, rozhodne jsem se bal vic... podle stereotypu neni snad nic vzdalenejsiho, nez Mazda a Citroen :D. Povime si za par let, snad jsem to nezakriknul :joy:

profil.jpg
 
Poslední úprava:
To asi hlavne z vyletu, az jich za sebou budeme mit vic ;). Ted o vikendu bylo vsude blby svetlo a blby parkovani...
 
@Ondrej K Pěkné první shrnutí. Tak ať bezproblémově slouží.;)

K tomu bezklíči, autoholdu a mrtvému úhlu- ta 508 to měla úplně stejně - očividně vlastnost koncernu. :confused:
 
@Ondrej K Na tvých erudovaných příspěvcích na tomto fóru jsem si postupně vybudoval "závislost". Jsem rád, že jsem se dočkal dalšího perfektního srhnutí prvních dojmů s Citroenem.
Pár mých poznámek:
- hluk od kol je prostě to jediné, co se na Mazdě našlo, proto se to všude zdůrazňuje :-)
- zvuk u Citroenu jako značky se podle mě očekává v jiné kvalitě než u Mazdy (zvláště s BOSE logy), zajímalo by mě, jaké jsou možnosti upgrade
- na pistoli si ber PE rukavici a máš po starosti ;-)

- ty kola se mi nelíbí, průměr se mi zdá malý
- ta barva je taky strašná nuda :-)
- jak je řešeno osvětlení interiéru?

Těším se na další dojmy a fotky, i z interiéru ;-) Ať ti to jezdí bez nehod a poruch.
 
Mne vsechny ty C4 pripominaji buchtu (mam na mysli potravinu). Neurazi, nenadchne, zadne emoce, proste rodinny vuz (proto ja sel do S-Maxe). A ten interier, zvlaste palubku, volant, bych psychicky nedal, to vim jiste. Ale tisic lidi, tisic chuti, to je jen muj nazor, neber to, prosim, jako urazku.

Jak tu vsichni placete nad neexistenci akustického doplnku BLIS, tak s tim jsem se ja osobne setkal zatim jen u Mazdy...
 
Akustické varování moc značek opravdu neumí. Myslím, že ale Toyota - minimálně Yaris Cross taky i pípal.

VW pokud má auto i Lane Assist při indikaci auta ve slepém úhlu se snaží dělat korekci volantem a pokud tu zaignoruješ, začne volantem vibrovat, což je za mě taky ok.

U Peugeotu je problém ( nevím jestli stejně to má i Citroen), že diodka v zrcátku je úplně malinká a za slunečného počasí pro mne prakticky neviditelná.
 
Akustické varování moc značek opravdu neumí. Myslím, že ale Toyota - minimálně Yaris Cross taky i pípal.

VW pokud má auto i Lane Assist při indikaci auta ve slepém úhlu se snaží dělat korekci volantem a pokud tu zaignoruješ, začne volantem vibrovat, což je za mě taky ok.

U Peugeotu je problém ( nevím jestli stejně to má i Citroen), že diodka v zrcátku je úplně malinká a za slunečného počasí pro mne prakticky neviditelná.
Dodatecny varovani pred autem ve slepem uhlu vibracema/volantem ten C4 taky umi, ale musi byt zapnuty lane keep asisst, ktery ale ja nemam rad :)
Ta samotna cervena diodka mi zatim prisla docela ok, mozna bude taky rozdil dle polohy zrcatek...

Mne vsechny ty C4 pripominaji buchtu (mam na mysli potravinu). Neurazi, nenadchne, zadne emoce, proste rodinny vuz (proto ja sel do S-Maxe). A ten interier, zvlaste palubku, volant, bych psychicky nedal, to vim jiste. Ale tisic lidi, tisic chuti, to je jen muj nazor, neber to, prosim, jako urazku.

Jak tu vsichni placete nad neexistenci akustického doplnku BLIS, tak s tim jsem se ja osobne setkal zatim jen u Mazdy...
Tak tak, neurazi, nenadchne. No, podle designu jsem si bohuzel tentokrat vybirat nemohl... proste v podstate jediny auto, co splnilo kriteria, a design je pak asi ten nejmensi faktor. Interier a prostor ridice je sice ulet, ale vsude vsichni psali, ze je to o zvyku, a ma to i svy velky vyhody - ta skvela prostornost vsemi smery, fantasticky vyhled (bez kaple budiku), nikde zadny hrany, prekazky - volic automatu nad volantem = prostor mezi sedadly (sundavatelnou prostredni konzoli jsem rovnou dal ven)... prelezt od ridice ke spolujezdci pri parkovani podel zdi jde uplne samo, uz jsem to dvakrat absolvoval :D.

Smax, nebo spis Galaxy, by byly fajn, kdyby sly sehnat s dieselem v plny vybave novy, nebo "novy". Ale bohuzel uz nejsou, a s hybridem a ve srovnatelny vybave to stoji asi o 400 vic, a v Nemeckym testu, kde vzali hybridni Smax na autobahn, mluvili o spotrebe 8.8/100 = moooc. Trilety diesely z Nemecka pak za ty samy penize (770; ve vybave slo priplatit uz jen za kozeny sedacky a stresni okno, ale sedacky by pry stejne nedodali, kvuli cipum), ale trilety vs. novy uz je rozdil (zaruka atp.)...

Ale teda u Fordu mi prijde o dost nizsi pocitova kvalita zpracovani, to licovani a materialy dilu, a to i v interieru, se Citroenu fakt dari. Je to na urovni jako nejnovejsi Mazdy, nebo Peugeot, coz mi prijde uroven o neco vejs, nez zbytek "konfekce". A napriklad i podlahovy tapec je hustejsi, a pusobi solidneji, nez v CX-5. Ale zrovna podle toho jsem stejne vybirat nemohl, takze bych se smiril i s Fordem, kdyby byly a za dobry penize...

@Ondrej K Na tvých erudovaných příspěvcích na tomto fóru jsem si postupně vybudoval "závislost". Jsem rád, že jsem se dočkal dalšího perfektního srhnutí prvních dojmů s Citroenem.
Pár mých poznámek:
- hluk od kol je prostě to jediné, co se na Mazdě našlo, proto se to všude zdůrazňuje :)
- zvuk u Citroenu jako značky se podle mě očekává v jiné kvalitě než u Mazdy (zvláště s BOSE logy), zajímalo by mě, jaké jsou možnosti upgrade
- na pistoli si ber PE rukavici a máš po starosti ;)

- ty kola se mi nelíbí, průměr se mi zdá malý
- ta barva je taky strašná nuda :)
- jak je řešeno osvětlení interiéru?

Těším se na další dojmy a fotky, i z interiéru ;) Ať ti to jezdí bez nehod a poruch.
Barva nebyla na vyber :). Nazivo je to proste trpytiva kavova bezova... nuda, ale vedle tmavomodre sestky to vypada vcelku dospele a decentne. Byval bych chtel modrozelenou nebo cervenou.

Kola maji maly prumer, platforma je spolecna treba s 308 nebo 508 (pokud se nepletu); premyslel jsem, ze bych to auto prezdival "jezevcik" :D

Upgrade zvuku - primo od Focalu je sada jinych repro, dodavali to kdysi do nejvyssich verzi, kde slo priplatit za premiovy zvuk, ted uz to nekolik let nejde. Melo by to pak byt super. Jestli si dobre pamatuju, stoji neco jako 6 litru + prace k tomu.

Osvetleni interieru - nevim, co myslis, ale ma to tri rady stropnich svetel, navic jeste 4x cteci lampicky, sviti to na prostor nohou, prostredni schranka je osvetlena, a taky sviti po zhasnuti motoru na vnejsich zrcatkach dolu, aby bylo videt, kam se slape. Ale vsechno jsou to zarovky, coz mi osobne nevadi, v 6 jsem taky nechal umyslne zarovky.
 
Poslední úprava:
No ja kupoval funglovku v lete 2016, to jsem si jeste mohl vybirat z nekolika benzinu (1.5, EB, 2.0), z nekolika variant nafty 2.0TDCi (vzal jsem 132kw, pak byl jeste 154 Kw tusim, ale to uz bylo biturbo-nebrat), 2.0 benzin mel hydromenic, nafty se daly s MT nebo PowerShit, slo koupit 4x4, atd... ?‍♂️

Spatneho licovani v interieru/exterieru jsem si nevsiml. Navic po takrka 6 letech provozu a 120 tkm nikde nic nevrze, neupadava.....

Kupoval jsem ho za cenu kolem 800tkc v cenikove hodnete myslim kolem 1.1mkc. Ale jasny, je to uz nejaky patek zpatky...
 
Poslední úprava:
Jj, to asi jeste byly casy, kdy Ford daval velky slevy. Nasi takhle koupili skladovy Mondeo asi o tretinu niz, nez byla cenikova cena. Prvni Transit Connect pro tchyni, myslim ze to bylo cca 2017, mel taky jeste nekolikaprocentni slevu, i kdyz byl z vyroby, ale dalo to uz tenkrat hodne prace, snad mesic jsem vzajemne kontroval nekolik prodejcu.

Ale posledni roky, kdyz jsme to zkouseli, tak uz Ford v podstate odmital jakoukoliv slevu u aut, ktery jsou do vyroby a maji akcni cenik (coz je skoro furt). Smax a Galaxy jsem poptat nezkousel, ale pred tremi roky Transit Connect a nekdy kolem zacatku covidu dalsi Mondeo pro rodice, v obou pripadech zadarmo jen doplnky a barva, jinak platil cenik. Takze pokud se to nezmenilo, coz bude ted spis opacny trend, pak plati, ze Galaxy by s hybridem stal 1.1m, a to je podle noveho akcniho ceniku z 31.3... v unoru, kdyz jsem zamluvil Citroen, to bylo asi 1.25m, rozdil skoro 500k. Jeste nez jsme zjistili, ze se nevejdeme, tak Toyotu Highlander jsem taky poptaval a ptal se na slevu, taky zadna, ale nezkousel jsem proti sobe postavit vic prodejcu.

V interieru nemyslim nutne kvalitu vyroby dilu, nebo vrzani, s tim u Fordu nemam problem, obe Mondea rodicu jsou take uplne ticha (novy Mazdy taky, o Citroenu taky majitele pisou, ze i casem v pohode), spis "konstrukci" nebo design. Chod ovladacu, skviry mezi dily, skviry mezi hranami schranek a zbytkem, ruzny malickaty detaily, textury, materialy. Osobne mi zrovna interiery Fordu prijdou jako jejich hodne vyrazne nejslabsi stranka, a taky treba nechapu, proc se u MPV modelu nezbavili velke prostredni konzole... pocitove i prakticky to v interieru prida ohromny mnozstvi mista, a usnadni treba u zaparkovanyho otaceni se dozadu na deti, podavani veci... a to rikam navzdory tomu, ze jsem nepritel volne se valejicich veci v interieru :D. Spolujezdec si v Citroenu i za jizdy muze na chvilku protahnout nohy tak, jak to v autech s tunelem nejde.
 
Poslední úprava:
Chod ovladacu, skviry mezi dily, skviry mezi hranami schranek a zbytkem, ruzny malickaty detaily, textury, materialy.
Priznam se, aniz bych rypal, ze netusim, co mas na mysli ?. Ja tam napr. ve srovnani s koncernem, nebo M3, co mam jako prditko pro sebe, rozdil nevidim... ?‍♂️
 
Zkusim nafotit neco v Mondeu, az budu u rodicu, vybavove i starim to odpovida Citroenu (kterej je uz tri roky beze zmeny). Mazda driv nebyla v tomhle nic moc, az uplne posledni generace "za neco stoji"... driv to podle me byvala snad nejslabsi stranka Mazd. Koncern nevim, v novy Octavii uz jsem nejel tak rok, v predchozi generaci nekdy v zime, ale tam to jeste uvnitr pusobilo proti Mazdam dost hrozne, kamaraduv Touran (jenze ten je asi 2017) na me pusobil, po pameti, protoze jsem ho taky videl naposled loni, proti Citroenu spatne. Takze za me je Mazda i Citroen lepsi, nez co predvadi koncern tak, jak si to pamatuju... ale v novem Passatu nebo Golfu jsem jeste ani nesedel, je klidne mozny, ze vsechny auta uz jsou takovyhle...
 
Tak ono pocit z interiéru a materiály v interiéru nových Mazd (6, CX-5, MX-30) se hodně blíží prémii nebo ji i překonávají. Myslím, že v dané cenové kategorii nejsou žádní jiní výrobci, kteří dávají na palubní desku, výplně dveří a podobně alcantaru, nebo kůži.

V tomhle ohledu jde u všech v poslední době vidět docela velké šetření a už ani té prémie to není co bývalo, když si vzpomenu na můj šok, při nasednutí do současného 3kového BMW v nějaké M výbavě, to se rozhodně nedalo s 6kou srovnávat - obrovský rozdíl v kvalitě viditelných a méně viditelných míst. Když se tu zmiňuje Ford, tak i současný Focus je docela tragédie, kde teda za mě jde vidět šetření snad všude, kde se podíváš.

Ale vlastně i samotný koncern a jejich výplně dveří ( pokud je teda zrovna mají vůbec na skladě :D ), nebo i displejový interiér, kde sice displeje jsou kvalitní a s pěkným rozlišením, ale jinak všude jen klavírní lak a dotykové plochy. Přitom minulé Passaty, Golf VII byly auta, kde člověk viděl na první pohled, že si oproti Boleslavi nebo Nošovicím nepřiplatil jen za značku. Případně si vlastně i stačí sednout u jakéhokoliv nového auta představeného poslední 2-3 roky dopředu a pak dozadu, kdy u některých značek už nevyjde ani na polstrování na opěrce ve dveřích a podobně.

Zároveň, ale co si budem povídat, i tady na fóru je plno vláken se stížnostmi na vrzání a nekvalitu nové 3ky, takže možná už i Mazda bohužel šetřit na sestavení a kvalitě materiálů začala.
 
BMW, konkretne treba 5, je tragedie od generace E60/61. Vybavuji si, jak si znamy to tenkrat koupil nove, jeste v Mpaketu a na to, na jakou si to hralo premiovku (hlavne cenove!) to byla dost tragedie. Slicovanim plechu by to strcila do kapsy kdejaka tehdejsi Dacia ci Lada. A dost pochybuji, ze sla kvalita nahoru...
 
Z tohohle soudku mi prisel asi nejhorsi Subaru Forester a Porsche Macan. Forester zvenci i uvnitr, pusobilo to kvalitou materialu a jejich kombinacema a sparama jako Dacie, coz jsem si na parkovisti vedle jedny potvrdil, a Macan parkoval asi rok primo vedle me v garazich v praci, takze jsem ho mel zvenci nakoukany jak proti vybaveny sestce, tak proti nasi laciny CX-5... a proti nim vetsi a nepresne navazany spary na karoserii, a hrozne lacine pusobici takovy ty tesneni kolem oken, spodni cast zadniho narazniku, vyraznejsi rozdil odstinu laku narazniku a zbytku... Neumim si predstavit, ze bych za to dal ty penize. BMW M3 (nikoliv M-paket, pravy M) ma kolega, myslim ze to bude uz zhruba petilety, a kdyz jsme to tenkrat srovnavali, pusobilo to zhruba podobne kvalitne zpracovany, jako moje tehdejsi Mazda 6, tzn. 2017 (druhy facelift model), ale treba infotainment mel rychlejsi reakce a hezci UI. A samozrejme asi tak o milion procent lepsi sedacky, ja mel tenkrat obyc mazdi textil, navic mi anatomicky sportovni obvykle fakt vyhovuji.
 
Dnes som sa bol v Toyote opýtať na hybridný Yaris... Čakacia doba na výrobu 15 mesiacov a skoro žiadne skladovky. ?
 
A k čemu má smysl hybrid v tak malém autě? Klasická 1,5 jezdí za 4,5 litru a má lepší zrychlení krásných 9s a cenu podstatně lepší a skladem jsou.
 
Back
Top