• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Nam Mazda 2 prisla pred peti lety na dve deti docela hranicni, Fabie atp. jsou vzadu prostornejsi, natoz treba auta o pultridu vyse, ktere staly stejne. Zalezi asi teda na velikosti detskych sedacek… cx3 tenkrat bylo to nejmensi od Mazdy, co jakz takz slo. Proto jsme nakonec skoncili presne pro tohle primestske pouzivani (skolky, doktori, nakupy) u cx5, i ta cx3 se ukazala jako nedostatecna… a s tretim na ceste uz samozrejme nestaci ani cx5.,.
 
to @Ondrej K .Je pravda,že v CX-3, kterou jsem měl, jsem sedačky nevezl, potomci jsou už větší, ale protože CX-3 je jak se říká nafouknutá Mazda 2 a seděl jsem dost dlouho vzadu na cestě do Řecka a neměl jsem problém, takže mi přišlo že i ty sedačky by mohly být cajk. Ale Ty máš praktické zkušenosti, což je cennější. Jinak přední sedačky jsou úzké a na delší cestu absolutně nevhodné.
 
Ze je CX3 mala pro decka? Ale notak…. I v Mazdě 2 jsme jezdili ve 4 dosplelych s věcmi na týden 400 km v kuse s jednou zastávkou na oběd.
Takže na jízdy po městě kolem města mi 2 nebo CX3 projde až až kor když vzadu budou sedět jen decka.

Lidi jsou zmlsany tím to je.

Mě taky kámoši neustále tvrdí ze M3 nemohu vozit rodinu (kterou nemám) a když na to přišlo jeli jsme ve 4 dospělých 800km v kuse a parádní komfort pro všechny - na to abych vezl vzadu dvě decka je to velké až až.
 
Lidi jezdili v peti k Balatonu v prorezlych Skodach 100, bez pasu, bez pravyho zrcatka… a taky to slo. Lidi jsou zmlsany.

Myslim ze “to jde” vs “je to pohodlny” je hodne siroky spektrum… Uz jsem se v Sestce navozil neco dvoumetrovych i delsich tramu, ale kdybych si kupoval auto na praci, vyberu si jiny… S mohutnymi modernimi detskymi sedackami opravdu neni cx3, natoz jeste o fous mensi 2, zadna extra radost, ani pro nas malickate lidi kolem 170cm (a to treba neresim kufr, protoze oba nase kocary jsou male a maji 5 resp 7 kg). Starsi deti bez detsky sedacky, ty se uzavam vejdou snad vsude…
 
Lidi jezdili v peti k Balatonu v prorezlych Skodach 100, bez pasu, bez pravyho zrcatka… a taky to slo. Lidi jsou zmlsany.

Myslim ze “to jde” vs “je to pohodlny” je hodne siroky spektrum… Uz jsem se v Sestce navozil neco dvoumetrovych i delsich tramu, ale kdybych si kupoval auto na praci, vyberu si jiny… S mohutnymi modernimi detskymi sedackami opravdu neni cx3, natoz jeste o fous mensi 2, zadna extra radost, ani pro nas malickate lidi kolem 170cm (a to treba neresim kufr, protoze oba nase kocary jsou male a maji 5 resp 7 kg). Starsi deti bez detsky sedacky, ty se uzavam vejdou snad vsude…
Mohu potvrdit.
Problém je u některých autosedaček (my máme právě jednu, která je fakt masivní, váží skoro 17 kg bez dítěte ?), dám jí na zadní sedadlo auta, musím posunout sedadlo spolujezdce dost dopředu...a najednou osoba s 185 cm je maximum co se fyzicky vejde v normální sedící poloze. A to současné auto není nejmenší.

A přes veškeré dojmy typu "v minulosti jsme v 17 lidech jeli Trabantem do Vladivostoku", dospělá osoba jako můj brácha se 193 cm fakt nebude sedět na místě s nohama za hlavou... netuším kdo kolik měří, ale můj otec 195cm, matka 180cm, bratr 193 a já 185. Doopravdy se do malého auta neposkládáme a už vůbec to není pohodlné, i kdyby se to povedlo. Možná krátkou cestu... ??
 
Lidi jezdili v peti k Balatonu v prorezlych Skodach 100, bez pasu, bez pravyho zrcatka… a taky to slo. Lidi jsou zmlsany.

Myslim ze “to jde” vs “je to pohodlny” je hodne siroky spektrum… Uz jsem se v Sestce navozil neco dvoumetrovych i delsich tramu, ale kdybych si kupoval auto na praci, vyberu si jiny… S mohutnymi modernimi detskymi sedackami opravdu neni cx3, natoz jeste o fous mensi 2, zadna extra radost, ani pro nas malickate lidi kolem 170cm (a to treba neresim kufr, protoze oba nase kocary jsou male a maji 5 resp 7 kg). Starsi deti bez detsky sedacky, ty se uzavam vejdou snad vsude…
I s tou dětskou sedackou pane boze vždyť tam mas vzadu 3 místa - neříkám narvat tam 3 sedačky to je prekerka ale 2 narves i do Aiga a jiných pidiaut….
Pokud tedy ty děti nemají 150kg.
 
Tak aby to nebyly jen reci… takhle vypada obyc obousmerna Maxi Cosi pro trilety dite v Mazde 6 Sedan, coz je interierove o 8cm delsi nez Wagon a zhruba podobne proti CX5. Sedadlo spolujezdce nastavene vysoko (pak se da sedet bliz desce) a cca na vysku 170cm, aby se nohy vesly s trochou volnosti. Je to “v pohode”, ale uz v cx5 je to min v pohode a v cx3 to bylo hranicni. Maxi Cosi neni zas nejak mimoradne velka, Cybexy i plno jinych bylo v te dobe vetsich. Vybirali jsme ji do cx3, pricemz spolujezdec pred sedackou sedel narvany k pristrojovce, aby dite nemelo zapreny nohy o operak - jeli jsme tak na jednu zahranicni dovolenou a fakt to pro spolujezdce nebylo dobry.

4A1D6559-F93D-42F7-BAC5-FE335EF23305.jpeg
 
Tak aby to nebyly jen reci… takhle vypada obyc obousmerna Maxi Cosi pro trilety dite v Mazde 6 Sedan, coz je interierove o 8cm delsi nez Wagon a zhruba podobne proti CX5. Sedadlo spolujezdce nastavene vysoko (pak se da sedet bliz desce) a cca na vysku 170cm, aby se nohy vesly s trochou volnosti. Je to “v pohode”, ale uz v cx5 je to min v pohode a v cx3 to bylo hranicni. Maxi Cosi neni zas nejak mimoradne velka, Cybexy i plno jinych bylo v te dobe vetsich. Vybirali jsme ji do cx3, pricemz spolujezdec pred sedackou sedel narvany k pristrojovce, aby dite nemelo zapreny nohy o operak - jeli jsme tak na jednu zahranicni dovolenou a fakt to pro spolujezdce nebylo dobry.

Zobrazit přílohu 40496
To dite si ty nohy natahuje ?
Já si do 3 dal taky sedačku v rámci testu a úplně v pohodě. A vezl jsem tam 3 kamosovo děti když mi tvrdil ze to nejde pac mám Mazdu 3 a ne jeho Grand Scenica ? vešli se úplně stejně jak u něj.

V 6 jsem taky jel a místa mi tam přišlo velmi podobně. Jako jet vzadu ve 3 je už blby ale v podstatě v každém autě krom dodávek kde jsou 3 plnohodnotná sedadla.

V Yarisu exka vozila malou segru.

Chlapi do každého auta kam si dozadu sedne dospelej jde bez problému dětská sedačka - jasný někde hůř někde lip ale jde - spis je problém s nastupovanim vystupováním a ksirovanim dítěte ale to dite se sedackou se vejde i do aut jako Mazda 2 a Yaris.

PS ve 105 jsme jezdili na 2 týdny na východ Slovenska - Táta, Máma, Děda, Babička, Já, Sestra a pes. Bez zahrádky na střeše, a to se táhly krom hadrů leháteka td i basy piva pac jak táta říkal ty chcanky slovensky se nedaj pít. ?
 
To dite vetsinou ty nohy nema tak dlouhy, aby je melo svisle dolu, ma je tak nejak sikmo dopredu dolu.. ono to dolu nejde uz kvuli konstrukci tech sedacek. Mel jsem ji rict, at mi jde zapozovat na fotku :). Petileta na maly nekonvertibilni Maxi Cosi je uplne v pohode, i kdyz nohy ma taky sikmo (sedak auta je delsi nez sedak sedacky), ale zada jsou o hodne melci/slabsi, nez tyhle sedacky pro maly deti s opernou nohou (ta se btw u cx3 dotykala operadla spolujezdce). Az bude zpatky cx5, cvaknu to v ni…

My jsme se - sice jen ve ctyrech - v detstvi s rodicema neco najezdili ve Skode 105 (a pak Citroenu BX, kterej vic stal v servisu, nez jezdil)… ale bez pasu a bez sedacek :D Pro me tyhle vzpominky moc nejsou srovnani, mam dva kamarady, co si z trivialnich nehod v detstvi v tehdejsich autech, a dilem kvuli nepoutani se, odnesli dozivotni zraneni. Bejvalo normalni pri nehode zemrit nebo skoncit na vozejku, ted je to vyjimecny.

Mne proste Mazdy prijdou docela (dost) maly. Kdyz jsem sedel v kamaradove Citigu, tenkrat jsem mel Mazdu 3, mel jsem pocit, ze je uvnitr mista na delku skoro stejne... i kdyz dvere jsou tlusty asi 3 cm a zadni sklo dycha cloveku na krk :D. Stejne tak jsme treba srovnavali koleguv Golf Variant s moji tehdejsi Mazdou 6 Sedan, a zdalo se nam (nevedecky, presunem sedacek a pohledem do obou aut), ze je ten Golf prostornejsi. Za cenu toho, ze predni kufr je kratoucky pomalu jak u dodavky, coz proti Mazde 6 dost vyniklo :D.
 
Poslední úprava:
Vidíš a já premeroval kamosovo Grand Scénic a Sharan a moji Mazdu 3 a místo na délku a šířku je tam stejný podle metru - na vejšku samo ne což dělá ten dojem prostoru.
Predtim jsem měl e46 a s Mazdou 3 je to stejné, to samé bratrancovo Ostavie 3.
Jako jsou větší auta ale myslím ze těch par cm navíc není už zas tak podstatný - pokud tedy neberem pak nějaká MPV velká SUV a Dodávky které za mě snad jako jedine nabízí opravdu víc místa.
 
Je fakt, že detské sedačky pre najmenšie deti zaberajú fakt veľa miesta, v CX-5 máme jednu protismernú a spolujazdec vpredu tam už moc miesta nemá ako musí mať sedadlo vpredu. Druhú máme už normálnu a tá je super, váži asi 2kg a skoro nepoznať, že na sedadle je. Za 2 roky snáď už budú obe tak priestorovo nenáročné, že to bude jedno.

co tohle?

To sa mi páči, časom by som si to možno vedel nabíjať "zadarmo" z prebytkov fotovoltaiky, takže každopádne zaujímavé, len to musím riadne naštudovať, aby z toho nebol problém. Veľa ich na predaj nie je, takže buď sú tak dobré, alebo nepredajné.

Yaris nebo Mazda 2 (Yaris s jiným odznačkem) ?
Yaris hybrid vyzerá schopne, asi si pôjdem dať testovaciu jazdu, chcem zistiť, ako je to s čisto elektrickou jazdou (rýchlosť, dojazd) a koľko to potom berie, keď sa vybije baterka (aby tých 5 elektrických kilometrov nebolo za cenu 10km so spotrebou 12). Na starom Yarise som sa kedysi učil jazdiť, ale to bol motor 1,0 a pri každom štarte som pretáčal kolesá.

Tak 2 děti zvládne i Toyota C-HR 1.8 Hybrid ?

Nebo nase dvouleta cx5 na prodej, i kdyz to je to, co presne nechces… (a o kilo se to cenove nevejde :))
To už je moc veľké, jedno SUV v rodine stačí. Nemať deti, kúpim si Smart alebo skúter. Idea že CX-5 doplním ešte jednou (naviac 4x4) na jazdy po meste.. hm.. asi nie :grinning:
 
K tym sedackam, mam 6 GH sedan, 2 protismerky a mensie auto co len o 5cm by bolo nepohodlne. Pre mna otocit dieta do smeru nie je riesenie, kedze to je otazka bezpecnosti. Vyzera to asi takto:4cd012ca881dd13dd8e09c7f6e0b0479.jpgca56eea847bc8b68c228ab7dfbce2244.jpgc8b5b4f8ef4de80c1ce9bd5c6bc1989d.jpg
 
V 6 Wagon ta situace vypadá podobně jako teď postoval @okrujko a vlastně je to to samé prostě co Ví sám @myscho nebo popisoval @Ondrej K s CX-5. Samozřejmě záleží na typu autosedačky, tvaru samotných zadních sedadel, vybrání palubní desky před spolujezdcem a podobně.

Což samozřejmě bude muset @myscho prostě vyzkoušet. Třeba oproti naší 6ce je s naší autosedačkou lepší i taková Arona, Leon hatch, nebo kupodivu Citroen C3 - má hodně vybraný prostor v místě schránky před spolujezdcem a díky tomu je za spolujezdcem místa opravdu královsky. Cca na stejno s 6kou pak byl Yaris Cross.

Jako budget na to už máš poměrně pěkný, takže vybrat se něco bude dát. Nevidím, jestli je tam požadavek i automat, protože jinak mě do města a okolo napadá i Hyundai i30 s tím základním atmosferickým motorem - je to nepřímý vstřik, takže tomu nebudou vadit krátké trasy a popojíždění a co se týká prostornosti, tak to nebude až tak zlé a nový se slušnou výbavou se podle mě pořád vejde i pod 400 tis.
 
Minulý týden se nám při naší cestě do ČR poštěstilo a od slovenského Sixtu jsem dostal trochu větší upgrade v podobě Peugeotu 508 SW v nejvyšší výbavě GT Pack (chyběly jen celokožená sedadla a panorama). Docela zajímavé srovnání oproti 6ce.
Jen teda auto mělo najeto pouze 7km, takže některé věci si ještě určitě můžou sednout.

V prvé řadě je to první Peugeot, kde mi nevadí ten jejich kokpit a celkem rychle jsem si našel dobrou pozici za volantem, třeba ale přítelkyně spokojená nebyla vůbec a moc se s tím volantem nízko nedokázala srovnat.
Prostornost podélně ještě horší než 6ka, naštěstí jsme měli klasickou autosedačku bez isofixu, kdy jsme se se do auta vešlo pohodlně, měl jsem možnost ale vyzkoušet i stejnou, co máme s isofix podstavou a spolujezdec by se díky té "poličce" na přístrojové desce prostě pohodlně už nesedl.
Obecně je interiér takový docela divoký, pořád nedokážu říct, jestli je to pro mě ok a nebo ne. Hlavně natož, že to bylo úplně nové auto, tak středový tunel v místě, kde má řidič opřené koleno vrzal už teď.:confused:
Samotný infotainment je docela dost chaotický a ty rychlé volby pod ním tomu taky nepomáhají, jinak ale reaguje rychle, nic nepadalo a AA fungovalo bez problémů - jen ale přes kabel.

S negativy musím bohužel pokračovat i nadále. Bezklíčové otevirání (hlavně zavírání) na klikách prostě občas nereagovalo, nebo reagovalo tak že zamklo a hned zase odemklo během jednoho dotyku, občas auto klíč nedetekovalo vůbec. Mrtvý úhel je pouze malá diodka v zrcátkách, která maximálně začne blikat, nikde žádné pípnutí a podobně a poslední věc, která mě dost štvala. Auto mělo parkovací kameru vpředu a vzadu, automatické parkování atd., ale žádné upozornění při vyparkovávání na okolní provoz, společně s né moc dobrým výhledem to není dobrá kombinace.

Naopak, co se mi líbilo moc je pocit z řízení. Auto mělo sportovní podvozek, obuté bylo na R19 235/40 Michelin Pilot Sport 4 ( ? pro Peugeot, že už z výroby dává na auto takové pneu). No upřímně, 6ka mi pak po přesednutí zpět přišla vyměklá, naklánějící se a s převodem řízení jako v autobuseo_O.
Měl jsem možnost se s Peugeotem projet trochu svižněji po okreskách a schopnost držet stopu a nájezdové rychlosti do zatáček byly pro mě obrovským překvapením.
Samozřejmě to přináší negativa při běžné jízdě, kdy je auto poměrně tvrdé, rsp. tuhé a třeba na dálnici zvukově a od kol cítíte každou spáru. Zároveň i ty pneumatiky mi přišly poměrně hlučnější, ale najížděli jsme na nich jejich prvních 800 km, takže to se ještě může změnit.

Problém představoval motor, protože auto z půjčovny, takže nejslabší možná varianta = 1.5 HDI 96 kw. No dynamicky bych to srovnal asi s Octavií III 1.6 TDI 77kw, se kterou jsem se toho v minulosti dost najezdil. Jinak ale spotřeba za cca. 800 km 5,8l/100km (Bratislava - Ostrava-popojížďky a zpět do Blavy) byla za mě na syrový motor super. Jinak je motor fajn utlumený, s 8st. automatem si rozuměl dobře - automat oproti Mazdě řadí fakt hladce a pěkně reaguje i na sklon a možná i provoz před sebou, protože někdy prostě plachtil, jindy z kopce sám měl snahu brzdit motorem.

BTW. Auto strašně budilo pozornost, nikdy se mi nestalo, aby se se mnou lidi dávali do řeči na parkovištích a chválili tolikrát auto a jeho vzhled.:D

Poslední věc je asi cena a ta mi teda vyrazila dech - toto auto s tímto motorem a konkrétní výbavou na Slovensku přes 51 000 EUR.:eek:

Za mě snad jediná věc, pokud někdo kupuje 6ku, aby se i pěkně projel a odlišil, tak ať určitě zkusí i toto, v těchto věcech to 6ku strčí hravě do kapsy. Jen ta cena no.

peugeot 1.jpgpeugeot 2.jpgpeugeot 3.jpgpeugeot 4.jpgpeugeot 5.jpg
 
Minulý týden se nám při naší cestě do ČR poštěstilo a od slovenského Sixtu jsem dostal trochu větší upgrade v podobě Peugeotu 508 SW v nejvyšší výbavě GT Pack (chyběly jen celokožená sedadla a panorama). Docela zajímavé srovnání oproti 6ce.
Jen teda auto mělo najeto pouze 7km, takže některé věci si ještě určitě můžou sednout.

V prvé řadě je to první Peugeot, kde mi nevadí ten jejich kokpit a celkem rychle jsem si našel dobrou pozici za volantem, třeba ale přítelkyně spokojená nebyla vůbec a moc se s tím volantem nízko nedokázala srovnat.
Prostornost podélně ještě horší než 6ka, naštěstí jsme měli klasickou autosedačku bez isofixu, kdy jsme se se do auta vešlo pohodlně, měl jsem možnost ale vyzkoušet i stejnou, co máme s isofix podstavou a spolujezdec by se díky té "poličce" na přístrojové desce prostě pohodlně už nesedl.
Obecně je interiér takový docela divoký, pořád nedokážu říct, jestli je to pro mě ok a nebo ne. Hlavně natož, že to bylo úplně nové auto, tak středový tunel v místě, kde má řidič opřené koleno vrzal už teď.:confused:
Samotný infotainment je docela dost chaotický a ty rychlé volby pod ním tomu taky nepomáhají, jinak ale reaguje rychle, nic nepadalo a AA fungovalo bez problémů - jen ale přes kabel.

S negativy musím bohužel pokračovat i nadále. Bezklíčové otevirání (hlavně zavírání) na klikách prostě občas nereagovalo, nebo reagovalo tak že zamklo a hned zase odemklo během jednoho dotyku, občas auto klíč nedetekovalo vůbec. Mrtvý úhel je pouze malá diodka v zrcátkách, která maximálně začne blikat, nikde žádné pípnutí a podobně a poslední věc, která mě dost štvala. Auto mělo parkovací kameru vpředu a vzadu, automatické parkování atd., ale žádné upozornění při vyparkovávání na okolní provoz, společně s né moc dobrým výhledem to není dobrá kombinace.

Naopak, co se mi líbilo moc je pocit z řízení. Auto mělo sportovní podvozek, obuté bylo na R19 235/40 Michelin Pilot Sport 4 ( ? pro Peugeot, že už z výroby dává na auto takové pneu). No upřímně, 6ka mi pak po přesednutí zpět přišla vyměklá, naklánějící se a s převodem řízení jako v autobuseo_O.
Měl jsem možnost se s Peugeotem projet trochu svižněji po okreskách a schopnost držet stopu a nájezdové rychlosti do zatáček byly pro mě obrovským překvapením.
Samozřejmě to přináší negativa při běžné jízdě, kdy je auto poměrně tvrdé, rsp. tuhé a třeba na dálnici zvukově a od kol cítíte každou spáru. Zároveň i ty pneumatiky mi přišly poměrně hlučnější, ale najížděli jsme na nich jejich prvních 800 km, takže to se ještě může změnit.

Problém představoval motor, protože auto z půjčovny, takže nejslabší možná varianta = 1.5 HDI 96 kw. No dynamicky bych to srovnal asi s Octavií III 1.6 TDI 77kw, se kterou jsem se toho v minulosti dost najezdil. Jinak ale spotřeba za cca. 800 km 5,8l/100km (Bratislava - Ostrava-popojížďky a zpět do Blavy) byla za mě na syrový motor super. Jinak je motor fajn utlumený, s 8st. automatem si rozuměl dobře - automat oproti Mazdě řadí fakt hladce a pěkně reaguje i na sklon a možná i provoz před sebou, protože někdy prostě plachtil, jindy z kopce sám měl snahu brzdit motorem.

BTW. Auto strašně budilo pozornost, nikdy se mi nestalo, aby se se mnou lidi dávali do řeči na parkovištích a chválili tolikrát auto a jeho vzhled.:D

Poslední věc je asi cena a ta mi teda vyrazila dech - toto auto s tímto motorem a konkrétní výbavou na Slovensku přes 51 000 EUR.:eek:

Za mě snad jediná věc, pokud někdo kupuje 6ku, aby se i pěkně projel a odlišil, tak ať určitě zkusí i toto, v těchto věcech to 6ku strčí hravě do kapsy. Jen ta cena no.

Zobrazit přílohu 40781Zobrazit přílohu 40780Zobrazit přílohu 40779Zobrazit přílohu 40778Zobrazit přílohu 40777
Díky za recenzi. Ale nějak jsem nepochopil, ve kterých věcech pažout strčí šesku hravě do kapsy? Moje Mazda mi přijde s tuhostí odpružení na hraně a tvrdší auto bych na českých silnicích neakceptoval. Ani řízení myslím není přeposilované. Ale nemám Tvoje srovnání...
 
Myslel jsem právě jízdně. 6ka je na řízení fajn auto a lepší než další auta v třídě, ale toto mi přišlo ještě lepší, zábavnější. Tou jistotou, držením stopy. Ono těžko to vyloženě popsat. Peugeot byl určitě ještě tvrdší než 6ka, zároveň ale takový tužší - ale v dobrém slova smyslu. Takže jak se mnohdy v testech píše, že je 6ka jedno z posledních dobře jezdicích kombíků, tak za mě toto prostě jede ještě lépe.
Největší šok po přesednutí do našeho byl ale ten dlouhý převod řízení a náklony karoserie. Nutno ale taky dodat, že při stejných rozměrech je dle TP naše 6ka o 100 kg těžší než ta 508 s tím dieselem.
 
Ja si z toho beru, ze 508 je vic jako Mazda 3 - ta je proti 6 taky "utazenejsi", pusobi o hodne sportovneji. Prevod volantu podle meho dost dobre muze delat jiny obvod vence, osobne mi prijde, ze Mazda ho ma dostatecne strmy (i treba kdyz jsem to porovnaval se sportovnimi auty - Porsche Boxster, Jag F Type; je tomu blizko).

508 je velikostne nekde mezi 6 a 3, i rozvorem, a zejmena hmotnosti, ktera ma na chovani auta na silnici obrovsky vliv. Mazdy maji taky vetsi previsy karoserie (opet vliv na setrvacnost). Lehky a kratky auta proste nemaj tu setrvacnost a rozevlatost tezkych a delsich, proto ostatne na rallye jezdi az na par vyjimek jen ty nejmensi tridy :D. I kdyz stridam 6 a CX-5, ktere maji +- stejnou hmotnost, a CX-5 mekkci tlumice, je pri rychle jizde fakt znat, jak je CX-5 kratka a "uriznuta" za zadnimi koly.

V technicaku a specs vidim, ze 508 SW s 1.5 BlueHDI ma 1430 kg, nase 6 Sedan ma 1607 kg, predpokladam, ze tommasovo kombi nebude mit o moc jinak... a to je sakra velky rozdil. Je dost mozne, ze i motor nad predni napravou je u Peugeotu lehci, i kdyz ma turbo atp. - 2.5 SkyG taky neni drobecek - a to ma vliv velky. Hmotnost kol, dalsi faktor, ktery hodne ovlivnuje "agilitu" - a Mazda 6 je ma sakra tezka, podle toho, co rikaji kluci v mem pneuservisu, tak jedny z nejtezsich spolu s BMW...

Jeste pripisu: Drzeni stopy muze bejt taky gumama. Ty T005A, pokud mas na Mazde jeste ty z vyroby, nejsou nic moc, krom vydrze, ktera je dobra. Naopak Michelin PilotSport (3), ktere jsem mel na trojce, byly fakt k neutrzeni, skoro. PilotSporty ma obuty z vyroby plno sportovnich aut. Urcite maji gumy i nejaky vliv na feedback od silnice, kdyz jsem prezul Yokohamy na Bridgestony T005 (bez A; uplne jiny vzorek) na CX-5, pusobilo to, jako kdybych vymenil cely auto... navic nad 150 ty Yokohamy dost plavaly, Bridge vubec. A porad i ty T005 bez Acka nejsou tak dobry, jako premiove sportovni PilotSporty...

Edit2: Taky jsem si ted pri delani kafe vzpomnel, ze kdyz jsem vymenil 6 GL 2017 za GL IPM2 2019, prisla mi ta nova takova klidnejsi a mekkci. Pricital jsem to jinymu tezisti s automatem a vyssi hmotnosti, ktera radne narostla.
 
Poslední úprava:
Všechno to, co napsal @Ondrej K je samozřejmě pravda, já to samozřejmě i píšu z mých pocitů. Možná kdybych měl i v 6ce ten malý šišatý volant, seděl níže, tak budu o ni říkat to samé. A ta rozměklost může být dána i tím, že toto bylo nové auto se sportovním podvozkem (třeba by nějaké to Allure bez sportovního podvozku bylo úplně jiné), naše Mazda má najeto 94 tis. km a v současnosti je pořád na zimních pneu.

Ale zároveň já nikdy u naší Mazdy nebyl nějaký super nadšený z jejich jízdních vlastností. Jakože by to bylo něco extra a že třeba s Passatem bych byl někde pomalejší. Co u 6ky oceňuji je její trakce. Ta mě překvapuje jak na mokru, tak v zimě na sněhu a podobně, ale jinak, že by ji bylo zábava řídit, to asi ne.

A v tom byl tenhle Peugeot jiný, tady bych rád vyzkoušel tu jejich 1.6 Turbo nebo ten plug-in.

Každopádně tato konkrétní 508 SW měla v TP 1505kg, naše 6ka 1616kg - v SK i B techničácích jsou hmotnosti uváděny včetně řidiče 75 kg. Jinak Peugeot o 2 cm kratší než 6 Wagon, o 2 cm širší, o 6 cm nižší a o 4 cm delší rozvor. Takže těžiště auta bude samozřejmě jiné.
 
Poslední úprava:
Všechno to, co napsal @Ondrej K je samozřejmě pravda, já to samozřejmě i píšu z mých pocitů. Možná kdybych měl i v 6ce ten malý šišatý volant, seděl níže, tak budu o ni říkat to samé. A ta rozměklost může být dána i tím, že toto bylo nové auto se sportovním podvozkem (třeba by nějaké to Allure bez sportovního podvozku bylo úplně jiné), naše Mazda má najeto 94 tis. km a v současnosti je pořád na zimních pneu.

Ale zároveň já nikdy u naší Mazdy nebyl nějaký super nadšený z jejich jízdních vlastností. Jakože by to bylo něco extra a že třeba s Passatem bych byl někde pomalejší. Co u 6ky oceňuji je její trakce. Ta mě překvapuje jak na mokru, tak v zimě na sněhu a podobně, ale jinak, že by ji bylo zábava řídit, to asi ne.

A v tom byl tenhle Peugeot jiný, tady bych rád vyzkoušel tu jejich 1.6 Turbo nebo ten plug-in.

Každopádně tato konkrétní 508 SW měla v TP 1505kg, naše 6ka 1616kg - v SK i B techničácích jsou hmotnosti uváděny včetně řidiče 75 kg. Jinak Peugeot o 2 cm kratší než 6 Wagon, o 2 cm širší, o 6 cm nižší a o 4 cm delší rozvor. Takže těžiště auta bude samozřejmě jiné.
Ha, zapomnel jsem, ze 6 Wagon ma ten kratsi rozvor... A hmotnost asi vybavovy stupen. Podle toho to teda vypada, ze rozdil mohl/musel byt opravdu v naladeni podvozku, tlumicich a pneu. Ale Tebou zmineny faktor zimni vs. letni taky nebude bezvyznamny, aspon v mem pripade je to obrovsky rozdil i na tom samem aute (ale mam zimni 17" a letni 19", na druhou stranu zimni mam spickove gumy, letni ty nic moc T005A).
 
Back
Top