• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Tak jsem se včera byli projet Yarisem Cross - 1.5 Hybrid - maximální možná výbava - auto tady v Belgii ceníkově 35 400 EUR ( za stejnou cenu můžete v Belgii mít třeba Mazdu 3 SkyX AWD v nejvyšší výbavě). V prvé řadě, to auto v té FULL výbavě samozřejmě nedává smysl. Dojem z interiéru je strašný, všechno plastové a tmavé, panoramatické okno po 7 tis. km vrzalo, 18ky jsou na tom s komfortem asi podobně jako 6ka na 19kách. Pochválit musím asistenty i adaptivní tempomat, tam jde vidět, že oproti 6ce tyhle systémy udělaly za ty 3-4 roky pokrok. To ale vím, že by budoucí uživatelka vůbec nepoužívala.:D

To hlavní je ale pohon. Nemůžu mu upřít úspornost. Auto má opravdu snahu jet co nejvíce na elektriku a společně s front radarem i pěkně automaticky volí, kdy je lepší plachtit a kdy rekuperovat. Okruh, který s 6kou bych jel za nějakých 11-12 litrů, jsem tady se stejně těžkou nohou zvládl za nějakých 4,1 l. (při startu byla baterka plná jen z poloviny).
Nicméně já prostě nikdy fanoušek toho hybridu asi nebudu. Jakmile naskočil motor, tak je to prostě pro mě otravné. Minimálně u toho Yarisu není jeho utlumení úplně ideální, k tomu jeho zvuk a CVT, tohle bych asi denně nemohl používat a to jsem ani nevyjel na dálnici.

Abych nekončil tak negativně, tak jinak musím ještě pochválit prostornost. Se svými 1,83m si sednu za sebe a dokážu si představit v tomto ohledu i delší cestu. I spolujezdec si mohl sednout minimálně stejně pohodlně jako v 6ce, když jsem za něj dal dceru v autosedačce s isofix podstavou.
 
Podobný dojem z interiéru som mal z minulej Octavie. Stála rovnako, ako sme nakoniec dali za CX-5 ale v L&K výbave sa zmenili viacmenej len rádio a sedačky. Ostatné (hlavne stredový tunel a dvere) ostalo rovnako plastovo hnusné, ako vo verzii za polovičnú cenu.
 
@myscho Co si budem povídat, koncern třeba zrovna ty výplně dveří moc neumí no. Když vezmu Škodovku, tak bohužel není moc rozdíl jestli je to nějaká Fabia Ambition nebo Kodiaq L&K. Ono i ten Golf, který máme objednaný tak je uvnitř oproti 6ce prostě plasťák. Je to sice lepší než u Škodovky, ale nikdo by netipoval, že se to auto cenově pohybuje nad 6kou a myslím si, že ani tady nebude rozdíl, jestli je to nějaký základ nebo Alltrack. :/

Je to, ale samozřejmě tím, že co se týká prvního dojmu z interiéru a použitými materiály, nastavuje Mazda laťku ve své cenové kategorii hodně vysoko. Potom, co jsme koupili právě 6ku, tak jsem měl možnost sednout do tehdy aktuálního MB C, nového BMW 3 a Audi A4.
Jedině snad Audi Mazdu lehce překonávalo, Mercedes byl na tom podobně a z BMW jsem teda zklamaný dodnes. A to jsou všechno auta postavená cenově rozhodně výše. - Bavím se o kvalitě zpracování a použitých plastech a materiálech.
 
Zatím bohužel ne. Jen nějaký přeprodejce, že by to vzal za 330k a vehementně mě přesvědčoval, že to tu hodnotu 350k nemá. Když jsem mu řekl, že to bude sám prodávat s marží a tudíž mi tím vlastně potvrdil, že to tu hodnotu má, tak se odmlčel ?

Jinak měl jsem potom domluvený Mercedes, ale včera si to 80 letý pán rozmyslel (nejspíš se špatně vyspal) a sdělil mi, že to vlastně prodat nechce. Síla. Jsem z toho shodil aerokit (resp. mechanik), vybrakoval palubní kameru (předek, zadek), externí baterku a veškerou kabeláž. Nechce se mi to tam dávat zase zpátky, také to prodám a koupím něco jinýho. Koukal jsem na auta do cca 600k s automatem, 300+ koňma, od 2014, benzín, kupe nebo sedan a líbil se mi jen mustang (6. gen, cupe). Motor ecoboost oturbený čtyřválec 2.3 litrů. Na dálnici pro 130 km/h prý žere cca 7.5 litrů, což je jak moje Mazda, když jedu těch 130. Po městě bude samozřejmě sát jak houba, ale do těch 12 jsem ochotný si ho vydržovat. Proto nechci jít do v6 nebo v8. Myslíte, že je to dobrý nápad? Nebo vás napadá nějaká lepší možnost? Zásadní je pro mě vzhled - v tom jsem jak ženská ?


Screenshot_20220329-224102_Chrome.jpg
 
Ne, 2.3 EB není dobrý nápad.
Proč?



Ptal jsem se ve skupině a lidí psali, že je ok. Prý to není pravý mustang, ale pokud to budu mít jako daily, prý se to vyplatí. Nejsem nějakej extra řidič. Líbí se mi mít víc koní pod kapotou, aby to mělo odpich, ale trhat asfalt nepotřebuju. U v8 mi vadí ta spotřeba. Na víkendy paráda, ale jako daily bych to asi neuživil.
 
Spolehlivost toho motoru. Není dobře dimenzovaný, nemá bedplate, je to v základu vlastně L motor jako Mazdě. Ale kdo chce kam... :) C 400 koupíš v Německu od 25000.
 
mellda - jen dodam takovou sice neprilis prilehavou, ale presto jakousi referenci.

Krome 2.5i Mazdy mam i 20letou Omegu. 2.6i, V6. A svete div se, spotreba proti Mazde neni vyznamne vetsi a to si vezmi - prehistoricky 4kvalt automat, zadohrab, 1700-1800kg, nove zimaky a motor teda rozhodne neni co byval kdysi. Dalnice 140 tempomat je cca kolem 9-9.5, pri 150 uz spise kolem 10.5 a nad 150 uz mam s babickou strach :-D Okreska 90-100,kdyz se to moc nevlni a jede se konstantne tak i 8. Tak o kolik horsi by byl ten Mustang V6? Ja myslim tak o litr. Na Spritmonitor asi moc nebude mit smysl koukat,protoze s tim autem bude jezdit kazdy jinak a asi nikdo uplne "eko".

A taky....komu pak budes tu 2.3 prodavat az nastane cas ? Rvat se o to asi nikdo nebude
 
Zatím bohužel ne. Jen nějaký přeprodejce, že by to vzal za 330k a vehementně mě přesvědčoval, že to tu hodnotu 350k nemá. Když jsem mu řekl, že to bude sám prodávat s marží a tudíž mi tím vlastně potvrdil, že to tu hodnotu má, tak se odmlčel ?

Jinak měl jsem potom domluvený Mercedes, ale včera si to 80 letý pán rozmyslel (nejspíš se špatně vyspal) a sdělil mi, že to vlastně prodat nechce. Síla. Jsem z toho shodil aerokit (resp. mechanik), vybrakoval palubní kameru (předek, zadek), externí baterku a veškerou kabeláž. Nechce se mi to tam dávat zase zpátky, také to prodám a koupím něco jinýho. Koukal jsem na auta do cca 600k s automatem, 300+ koňma, od 2014, benzín, kupe nebo sedan a líbil se mi jen mustang (6. gen, cupe). Motor ecoboost oturbený čtyřválec 2.3 litrů. Na dálnici pro 130 km/h prý žere cca 7.5 litrů, což je jak moje Mazda, když jedu těch 130. Po městě bude samozřejmě sát jak houba, ale do těch 12 jsem ochotný si ho vydržovat. Proto nechci jít do v6 nebo v8. Myslíte, že je to dobrý nápad? Nebo vás napadá nějaká lepší možnost? Zásadní je pro mě vzhled - v tom jsem jak ženská ?


Zobrazit přílohu 39854
No to už bych vzal raději Hyundai i30n fastback
 
Máte nejaký tip na malé druhé auto do rodiny na krátke cesty do mesta a okolia (cca do 20km)?

Podmienka - musia sa zmestiť 2 deti, takže nie Smart. Ideál keby žralo trošku menej ako CX-5.

Poteší - hybrid, elektro..

Cena do 400-500tis (takže asi nie hybrid, elektro).

Pozeral som Toyotu Aygo X, ale zrýchlenie na 100 za krásnych 15.5s sa mi zdá nejak moc. Ojazdený E-Up zas stojí skoro 600tis.
 
co tohle?

 
Máte nejaký tip na malé druhé auto do rodiny na krátke cesty do mesta a okolia (cca do 20km)?

Podmienka - musia sa zmestiť 2 deti, takže nie Smart. Ideál keby žralo trošku menej ako CX-5.

Poteší - hybrid, elektro..

Cena do 400-500tis (takže asi nie hybrid, elektro).

Pozeral som Toyotu Aygo X, ale zrýchlenie na 100 za krásnych 15.5s sa mi zdá nejak moc. Ojazdený E-Up zas stojí skoro 600tis.
Yaris nebo Mazda 2 (Yaris s jiným odznačkem) ?
 
Jo teď koukám asi ne….
Tak klasicky Yaris 1,5 125 koni nebo klasická Mazda 2.
Obojí jezdí pod 5 litru.
 
Máte nejaký tip na malé druhé auto do rodiny na krátke cesty do mesta a okolia (cca do 20km)?

Podmienka - musia sa zmestiť 2 deti, takže nie Smart. Ideál keby žralo trošku menej ako CX-5.

Poteší - hybrid, elektro..

Cena do 400-500tis (takže asi nie hybrid, elektro).

Pozeral som Toyotu Aygo X, ale zrýchlenie na 100 za krásnych 15.5s sa mi zdá nejak moc. Ojazdený E-Up zas stojí skoro 600tis.
Tak 2 děti zvládne i Toyota C-HR 1.8 Hybrid ?
 
Nebo nase dvouleta cx5 na prodej, i kdyz to je to, co presne nechces… (a o kilo se to cenove nevejde :))
 
Back
Top