Tak on v té ztrátě ceny není az takový rozdíl, třeba zrovna mezi Toyotou a Mazdou. Procentem z kupní ceny je to podobné. Prémie aka Lexus pak ztrácí víc, což jsem si ověřil při obhlížení RX L. Takže pokud to teď stojí
HR-V C-HR vs CX-30 nebo spíše 3 (mají shodnou světlou výšku, rozměry, interiér, obojí FWD..), nebo podobné (nějaká Kia/Hyundai?), spíš z toho za těch pár let vyjde o chlup lépe Mazda 3, i protože je o 15 % levnější nová, aspoň jak to zatím vypadalo; servis - z mojí zkušenosti - se taky napříč značkami cenově moc neliší, drobné tisíce rozdílu ročně... A počítat s tím, že do tří nebo pěti let Brusel přišlápne na ne-elektro, tzn. ne-elektro auta budou bezcenná, nebo že by ceny benzínu setrvaly na dvojnásobné úrovni, to se moc nedá = nemá smysl to zahrnovat, neznámá proměnná. Navíc ne-PHEV hybrid tím sítem stejně neprošel. Na to všem je rozdíl za třeba tři nebo pět let zanedbatelné drobné, proti rozdílu na palivu nebo 100+ tisících na kupní ceně.
Palivo a kupní cena jsou prostě velké rozdíly, které jen tak něco nesmaže, a pár procent rozdílu na poklesu hodnoty ročně, nebo i deset dvacent procent rozdílu na ceně pravidelné prohlídky, to absolutně nemá šanci smazat; dvojnásob, pokud je ten hybrid na začátku dražší.
Je to možná k nevíře, ale i u značky tak odlišné, jako je Citroen, konkrétně toho C4 G St, ten pokles ceny není nijak moc odlišný od ceníkově srovnatelně drahé Mazdy 6 nebo CX-5
. 2 - 4 roky kolem 10 % ročně, nejvíc podle individuálního stavu, tak se to stejně blbě posuzuje. Pokud dál porostou ceny nových aut, bude to zas o podobné procento pomalejší; růst cen nových vytáhl nahoru nejen ceny ojetých Mazd, ale stejně tak Octavií atp. - ten pattern se asi jen tak nezmění. Servisní náklady jsou +- shodné, pokud bych měnil olej častěji, jako v benzíňáku (nemusel bych, ale to bych byl idiot).
EDIT/ADD: Myslím že pointa těch předchozích nahrubo dělaných výpočtů byla hlavně taková, že ta "výhodnost" hybridu prvních pár let (vladas mění auta snad častěji, než já
) prostě nevyjde, pokud se v tom nejezdí vysoké kilometry v optimálním režimu, nebo pokud na koupi není hybrid skoro shodně drahý, jako ne-hybrid. I kdyby byl docela dramatický rozdíl v servisních nákladech a poklesu ceny u konvenčního auta, třeba 15 % proti 10 % u hybridu, pořád to - teď baj voko - posune výhodnost hybridu možná z osmi let na pět, což je ale pořád déle, než to první auto leckdo má. Tak je dobrý si v případě, kdy to nákladově nevyjde, si hybrid kupovat spíš kvůli dobrému pocitu z menší emise CO2, menšímu toku peněz do Ruska, nebo kvůli designu, zvědavosti, nebo vyjádření světonázoru... Samozřejme karty můžou být jinak, pokud jde o ojetinu, nebo pokud se změní ještě víc regulace nebo náklady na paliva.