• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Svokor ma objednaneho toho Yarisa Cross Hybrid AWD v takmer fullke. Ma prist o 2-3 mesiace, tak som zvedavy. Stal cez 27000€. Sialena cena za take vozitko.
Oseděl jsem Yaris Cross u dealera a nebýt rozměrů vzadu (sezení a kufr), asi nemám námitek. Auto samotné se mi líbí a na pojezdy super. A taky, ano, vím, za co ty peníze chtějí....AWD i hybrid vždy prostě něco stát bude, to je jasné.

Kvůli rozměrům, těžké pro mně obhájit jako hlavní rodinné auto. Nějakých plus mínus 700 tisíc za druhé auto do rodiny? Bohužel máme jiné výdaje (např. bydlení). Takže holt nejsem momentálně cílová skupina. :rolleyes:
 
@tommas pokud došlo k jakýmukoliv poškození akumulátorů, tak se nedivím že šlo auto na totálku, protože Auris má baterie uvnitř auta u zadních sedaček chráněný kovovou klecí + hlavně chráněný samotnou samonosnou karoserií. Takže i kdyby z plechovýho krytu baterie odletěl jen šroubek, tak to musela být bomba co pohla celou karoserií...
 
V půl jedenácté jsem "přiletěl" z většího nákupu Šestkou, a protože jsem jel v noci, v klidu, se srnkami po krajnicích, a se spícím dítětem vzadu, tak palubní počítač ukazoval po těch okreskových 15 km spotřebu 5.9l/100km. Určitě pomohlo, že motor během nákupu nevychladl, trochu svižnější cestou tam jsem měl se studeným autem 8.8, venku -3 st. Jak tady ty hybridy vychvalujete, tak já si snad zkusím zařídit půjčení ES300h aspoň na víkend. Rozměrově jen o chlup větší, než 6 Sedan, výbava podobná té mé, dynamika o chlup horší, novináří píší nejčastěji o spotřebách 5.9 - 6.3, při dynamické jízdě jsem našel 6.8. Spritmonitor 5.89. Tak abych srovnával srovnatelné, při svém typickém venkovském módu používání... jestli dá tři litry rozdílu (počítám-li správně, tam+zpět jsem dnes večer byl s Mazdou na takto krátké trase za 7.35), tak smeknu klobouk. Pořád pochybuji, ale asi lepší to vyzkoušet, než se domnívat. V recenzích se mi líbí, jak každý píše o tichu, tak jestli je to ticho spojené se spotřebou "malého hajzlíka do města", třeba by to nemusel být špatný kandidát na druhé auto; na prodej 6 se zatím nikdo neozval, v práci se budeme vracet do hybridního módu s kanceláří, tak zvažuju poslat do světa CX-5, a třeba bych časem hledal náhradu podobného ražení, jako je 6... jako určitě by mi nevadilo jezdit ještě pohodlněji, a přitom za 4 :). CX-5 nestáhnu ani zahřátou pod 6.5, ani kdybych se rozkrájel... aerodynamika, kardan... leda ze skály.
 
Poslední úprava:
Kolega ma IS300h, to je asi o dost mensie od 6ky, nesedel som v nom. Ale co vravel, tak vezne medzi 5-6l behanie medzimesto, okresky atd,aj svizne. Minule spominal, ze ked siel z BA do PP po dialnici, tak spotreba 7,7 tak sa cudoval, co tak vela. Tempo okolo 170 km/h.
 
@Max6 Tak jsem se teď schválně ptal, jak to bylo přesně. Auto bylo normálně odtáhnuto do autorizovaného servisu, s tím, že se bude opravovat, tam se ale zjistilo, (nevím jestli tam jsou nějaké čidla) že v oblasti elektromotoru i v oblasti akmulátorů byla síla nárazu větší, než je nějaký limit a proto bylo rozhodnuto, že tyto části můžou být poškozeny a tedy totální škoda. A prý je tento limit nižší než náraz potřebný k vystřelení těch bagů - ale tam si myslím, že pro ty airbagy bude těch proměnných daleko více a v tomto případě to byl náraz v rychlosti asi 20 km/h - auto se už jen klouzalo do příkopu.

Jinak ještě k tomu Yaris Cross - v našich konfiguracích nám to tam "kazí" vyhřívaná sedadla. Protože právě vyhřívaná sedadla a parkovací kamera + automat jsou vlastně jediné požadavky. U Yarisu je potřeba jít s výbavou o stupeň výš a rázem jsme + 3000 EUR. Upřímně musím, ale zároveň říct, že ta vyšší je z mého pohledu "must have" protože jinak je to auto na plecháčích s halogenovými světly za 600 tis. :confused:
Ale uvidíme, já pro ně řeším jen nabídky a rozhodující bude i případné dodání z výroby. Tam vzhledem ke své současné zkušenosti s koncernem vidím, ještě menší/větší zádrhel. Auto je totiž potřeba dostat do konce roku na značky a skladovky v automatu a v tomto případě barvě :D prostě nejsou.
 
@Max6 Tak jsem se teď schválně ptal, jak to bylo přesně. Auto bylo normálně odtáhnuto do autorizovaného servisu, s tím, že se bude opravovat, tam se ale zjistilo, (nevím jestli tam jsou nějaké čidla) že v oblasti elektromotoru i v oblasti akmulátorů byla síla nárazu větší, než je nějaký limit a proto bylo rozhodnuto, že tyto části můžou být poškozeny a tedy totální škoda. A prý je tento limit nižší než náraz potřebný k vystřelení těch bagů - ale tam si myslím, že pro ty airbagy bude těch proměnných daleko více a v tomto případě to byl náraz v rychlosti asi 20 km/h - auto se už jen klouzalo do příkopu.
Na elektropohonu (ať baterii nebo e-CVT) žádný čidlo nárazu nebo zrychlení není. To si spíš stáhli data z řídící jednotky airbagů, která má (v Lexusu určitě, takže předpokládám i v Toyotě) "dvoustupňovou ochranu". Pokud zaznamená velký náraz (druhý stupeň), tak vystřelí pytle, pošle požadavky do elektronickýho posilovače brzd, odstřihne vysokonapěťový kabely atd... Pokud je ale rána menší (první stupeň - není požadavek na vystřelení begů), tak se v ní uloží data o kolizi. Je možný že servis doporučil pro jistotu všechny čidla + řídící jednotku vyměnit což samo o sobě jsou velký prachy, ale určitě ne na totálku pokud to auto není +12let starý. I třeba invertor (mozek) elektrickýho pohonu je umístěný sice v motorovym prostoru vepředu, ale je položený nahoře nad převodovkou, takže tam rána asi taky nehrozila. Spíš si myslím podle toho co popisuješ že došlo k roztrhání vysokonapěťových kabelů co vedou pod autem, tím muselo dojít i k nějakýmu poškození podlahových nosníků, který ten kabel lehce chrání a pro servis bylo jednodušší to pojišťovně nacenit tak aby se s tím nemuseli zabývat...

Ohledně sebemenšího poškození baterie u full hybrydů od toyoty (nejen od ní) člověk nemusí být automechanik, stačí jen zvednout zadní sedačky a hned mu musí bejt jasný co všechno by se na autě muselo zmuchlat aby k nějakýmu poškození baterií došlo. Třeba u mýho Buxusu by to znamenalo že lidi na zadních sedačkách budou mrtvý - baterka je líp chráněná než zadní pasažér.

Bohužel dneska se hodně setkávám s tím, že jak něco vypadá "technologicky nový" (byť hybridní ústrojí není vůbec žádná vesmírná technologie), tak od toho všichni dávaj ruce pryč když dojde na nějaký problém. To je jako když na full hybridu od Toyoty/Lexusu odejdou baterky. Chápu že autorizák nebude spekulovat a zjišťovat poškození jednotlivých článků a pak je měnit jednotlivě a dělat balancování atd.., ale úplně v klidu může vzít nový paket všech článků a vyměnit je najednou. To ale neudělá a místo toho si naúčtuje celou vysokonapěťovou baterii i s elektronikou, krytem, větrákem a pomalu i šroubkama k uchycení a pak to do auta jen "přišroubujou"..... za patřičnou cenu.
 
Tyjo, takovych stranek vypoctu financni efektivity hybridu :laughing:. Ja osobne koupe hybrida rozhodne nelituju. Nepocital jsem to, ale jsem presvedceny, ze to na mou spotrebu pri dojizdeni do Prahy funguje. Navic usporu mam umele i v tom, ze do Mazdy tankuju "100" oktanu, do Toyoty vzdy jen 95. Ale kupoval jsem to proste proto si ten hybrid zazit, jako neco "noveho".

A prej nizsi maximalka, jak tu nekdo uvedl ... jako s tema maximalnima papirovyma 180 km/h, v praxi tachometrovyma 191 km/h ... rozhodne me stale temer nikdo nepredjizdi :joy:. I na dalnici je to spise svatek, jednotky za rok.
 
Jak tady ty hybridy vychvalujete, tak já si snad zkusím zařídit půjčení ES300h aspoň na víkend. Rozměrově jen o chlup větší, než 6 Sedan, výbava podobná té mé, dynamika o chlup horší, novináří píší nejčastěji o spotřebách 5.9 - 6.3, při dynamické jízdě jsem našel 6.8. Spritmonitor 5.89. Tak abych srovnával srovnatelné, při svém typickém venkovském módu používání... jestli dá tři litry rozdílu (počítám-li správně, tam+zpět jsem dnes večer byl s Mazdou na takto krátké trase za 7.35), tak smeknu klobouk. Pořád pochybuji, ale asi lepší to vyzkoušet, než se domnívat.
Eventuálně Camry, což je to samé.
 
Jo, vlastne jsem se chtel jeste zeptat, ze kdyz nekdo pocita uspory na palivu rocne a porovnava s kupni cenou pri soucasnem tvrzeni, ze auto bude jen na kratkou dobu, tak by tam mela figurovat i prodejni/zustatkova cena, ne? Mozna je to takove vesteni z koule, ale zaroven bez toho to moc nedava smysl porovnavat. Prip. jeste servisni naklady.
 
Tak on v té ztrátě ceny není az takový rozdíl, třeba zrovna mezi Toyotou a Mazdou. Procentem z kupní ceny je to podobné. Prémie aka Lexus pak ztrácí víc, což jsem si ověřil při obhlížení RX L. Takže pokud to teď stojí HR-V C-HR vs CX-30 nebo spíše 3 (mají shodnou světlou výšku, rozměry, interiér, obojí FWD..), nebo podobné (nějaká Kia/Hyundai?), spíš z toho za těch pár let vyjde o chlup lépe Mazda 3, i protože je o 15 % levnější nová, aspoň jak to zatím vypadalo; servis - z mojí zkušenosti - se taky napříč značkami cenově moc neliší, drobné tisíce rozdílu ročně... A počítat s tím, že do tří nebo pěti let Brusel přišlápne na ne-elektro, tzn. ne-elektro auta budou bezcenná, nebo že by ceny benzínu setrvaly na dvojnásobné úrovni, to se moc nedá = nemá smysl to zahrnovat, neznámá proměnná. Navíc ne-PHEV hybrid tím sítem stejně neprošel. Na to všem je rozdíl za třeba tři nebo pět let zanedbatelné drobné, proti rozdílu na palivu nebo 100+ tisících na kupní ceně.

Palivo a kupní cena jsou prostě velké rozdíly, které jen tak něco nesmaže, a pár procent rozdílu na poklesu hodnoty ročně, nebo i deset dvacent procent rozdílu na ceně pravidelné prohlídky, to absolutně nemá šanci smazat; dvojnásob, pokud je ten hybrid na začátku dražší.

Je to možná k nevíře, ale i u značky tak odlišné, jako je Citroen, konkrétně toho C4 G St, ten pokles ceny není nijak moc odlišný od ceníkově srovnatelně drahé Mazdy 6 nebo CX-5 :). 2 - 4 roky kolem 10 % ročně, nejvíc podle individuálního stavu, tak se to stejně blbě posuzuje. Pokud dál porostou ceny nových aut, bude to zas o podobné procento pomalejší; růst cen nových vytáhl nahoru nejen ceny ojetých Mazd, ale stejně tak Octavií atp. - ten pattern se asi jen tak nezmění. Servisní náklady jsou +- shodné, pokud bych měnil olej častěji, jako v benzíňáku (nemusel bych, ale to bych byl idiot).

EDIT/ADD: Myslím že pointa těch předchozích nahrubo dělaných výpočtů byla hlavně taková, že ta "výhodnost" hybridu prvních pár let (vladas mění auta snad častěji, než já :)) prostě nevyjde, pokud se v tom nejezdí vysoké kilometry v optimálním režimu, nebo pokud na koupi není hybrid skoro shodně drahý, jako ne-hybrid. I kdyby byl docela dramatický rozdíl v servisních nákladech a poklesu ceny u konvenčního auta, třeba 15 % proti 10 % u hybridu, pořád to - teď baj voko - posune výhodnost hybridu možná z osmi let na pět, což je ale pořád déle, než to první auto leckdo má. Tak je dobrý si v případě, kdy to nákladově nevyjde, si hybrid kupovat spíš kvůli dobrému pocitu z menší emise CO2, menšímu toku peněz do Ruska, nebo kvůli designu, zvědavosti, nebo vyjádření světonázoru... Samozřejme karty můžou být jinak, pokud jde o ojetinu, nebo pokud se změní ještě víc regulace nebo náklady na paliva.
 
Poslední úprava:
Jo, vlastne jsem se chtel jeste zeptat, ze kdyz nekdo pocita uspory na palivu rocne a porovnava s kupni cenou pri soucasnem tvrzeni, ze auto bude jen na kratkou dobu, tak by tam mela figurovat i prodejni/zustatkova cena, ne? Mozna je to takove vesteni z koule, ale zaroven bez toho to moc nedava smysl porovnavat. Prip. jeste servisni naklady.
Souhlas.

Bohužel je pro mně těžké určit, zda v dnešní době převládne v ČR strach z oprav hybridů (schválně píšu strach, nemusí to být reálná věc) nebo strach z růstu cen paliva....a tudíž říci zůstatkovou hodnotu z tohoto pohledu je těžké.

Jsem asi schopen se zamyslet nad zůstatkovou cenou s ohledem na žádanost ojetiny určité značky (Mazda/Toyota vs. Škoda vs. Dacia vs. Renault) nebo koncepce (kombi vs. SUV vs. MPV).

Palivo vs. kupní cena je věc, kterou lze jednoduše dohledat a veskrze nesejde na tom, zda já jako jednotlivec mám štěstí a auta mi drží a nebo jsem smolař, kterému se zboří všechno jen na to kouknu. :D Proto je to asi oblíbený propočet, který má svou váhu. Spotřebu a kupní cenu řeší každý běžný motorista (krom ultra bohatých) a nesejde na palivu, tvaru karoserie, koncepci, použití atd.

Servisní náklady jde taky asi dohledat s trochou té vynaložené práce, třeba před objednáním Mazdy jsem si nedávno pročítal tady fórum a postupně nasál info, jak se liší garanční prohlídky Skyactiv G vs. Skyactiv X. Takže také jde zahrnout. Nicméně jak píše @Ondrej K - ty servisní náklady se neliší tak moc. Příklad, pokud budu měnit olej jednou za 10 tisíc km za 5 tisíc nebo 6 tisíc je asi vcelku pod rozlišovací schopnost (ty cenovky jsou hausnumera jde o poměr, tedy 20% ceny navíc). Jestli koupím auto drahé o 130 tisíc nebo ne, to už je rozdíl.
 
.....
EDIT/ADD: Myslím že pointa těch předchozích nahrubo dělaných výpočtů byla hlavně taková, že ta "výhodnost" hybridu prvních pár let (vladas mění auta snad častěji, než já :)) prostě nevyjde, pokud se v tom nejezdí vysoké kilometry v optimálním režimu, nebo pokud na koupi není hybrid skoro shodně drahý, jako ne-hybrid. I kdyby byl docela dramatický rozdíl v servisních nákladech a poklesu ceny u konvenčního auta, třeba 15 % proti 10 % u hybridu, pořád to - teď baj voko - posune výhodnost hybridu možná z osmi let na pět, což je ale pořád déle, než to první auto leckdo má. Tak je dobrý si v případě, kdy to nákladově nevyjde, si hybrid kupovat spíš kvůli dobrému pocitu z menší emise CO2, menšímu toku peněz do Ruska, nebo kvůli designu, zvědavosti, nebo vyjádření světonázoru... Samozřejme karty můžou být jinak, pokud jde o ojetinu, nebo pokud se změní ještě víc regulace nebo náklady na paliva.
Kdyby byla cena Hybridu výrazně blíže ne-Hybridu, třeba rozdíl 30 tisíc, tak to tu vůbec asi neřeším. :) A koupím co se mi líbí více či lépe se v tom jezdí nebo jaká je lepší nabídka výbavy vs. ceny.
 
...rychle jsem se mrknul, a ona se čtyřletá C-HR s nájezdem 75 tkm prodává za 500, kdežto dvouletá Mazda 3 s tím výkonnějším a jen o málo méně úsporným Sky-X s nájezdem 31tkm za 549 (jen o chlup dráže jsou i nové). Takže i s tím poklesem je to všelijak.
 
Jako i já si myslím, že si většina lidí hybrid kupuje v ČR z důvodu, že jej chtějí, než že by na tom vyloženě ušetřili, resp. si to uvědomovali, že jim to něco šetří. Zároveň, ale máme tady vyjímky viz. @Max6 a jeho 1 nádrž místo 2 měsíčně, nebo třeba @Ter Leeloo II u kterého to jde hezky vidět na těch uváděných spotřebách ( a z toho co jsem pochopil, tak na jízdním tempu nezvolnil :D:cool: ).

Takže v tomhle věřím, že i @vladas75 na tom dost ušetří, samozřejmě v případě té 1.8 to bude za cenu jízdní dynamiky a auta o třídů níže, ale to už je obecně o typu užívání - sám jsem při cestách po Bruselu, co chvíli otrávený, když se s 6kou snažím najít parkovací místo.

Obecně v ČR není motivace jezdit hybridy, nebo plug-in hybridy. Jakmile by byla silniční a registrační daň závislá stejně jako tady v B nebo jinde na emisích nebo výkonu a objemu, tak by situace byla jiná.
Jen pro představu tady: 6ka 2.5 G194 - registrační daň 2478 (1130) EUR , roční silniční 641 (608) EUR, Golf 2.0 TSI 190k - 2478 (615) EUR registrace, silniční - 439 (393) EUR, Leon ST plug in 204k, registrační 867 (45) EUR, silniční - 245 (118) EUR, Toyota Corolla 2.0 Hybrid - registrační - 1239 (118) EUR, silniční - 446 (341) EUR - ceny pro Brusel, v závorce Vlámsko.

Btw. schválně jsem se podíval na poměr prodeje hybridů u Toyoty. Západní Evropa 66% (Belgie 82%), východní Evropa (včetně Ruska, Turecka) 29%, nicméně v ČR 42 %.
 
Osobně jsem hybrida taky nekupoval kvůli nižší spotřebě. Ale je to opravdu příjemný benefit a zvyknul jsem si velice rychle, že nejsem na pumpě tak často. Píšu tedy jen pro info a srovnání.

Za necelý rok a cca 40 000km mám spotřebu s plug-inem 6 litrů na sto (70% Praha, 25% dálnice, 5% zbytek).
Pro porovnání při stejném profilu tras a rychlostí:
MX-5 1,8i mi brala 10 litrů a GH 2,0i 12 litrů.
GJ 2,5i bere potom v jiném prostředí, ale podobném rozložení profilu trasy 9,6 litru.

Navíc hybridní GTE díky výkonu zrychluje stále stejně (rychle) až do elektronicky omezených 235 km/h (tachometrových) - šmoulovou RAVku jsem ale v dálničním revíru ještě nepotkal :D :)

Pro mé využití stačilo pár dní a zařekl jsem se, že na běžné užívání už nic jiného nechci. Po roku to musím podtrhnout 2x a jsem maximálně spokojen.
Platí ale, že každý využívá vozidlo jinak.
Například na dlouhé dálniční trasy nemá prostě ani u nás doma naftová 2,0 MZR-CD přemožitele z hlediska spotřeby a akčního rádiusu přes 1000 km. Ovšem v pražském provozu by se po pár desítkách tisíc km jistě utrápila.

Prostě si každý musí rozhodnout nebo vyzkoušet, co je pro něj to pravé.

Mimochodem dá se jezdit určitě úsporněji jak s hybridem, tak s benzínem, ale prostě to neumím a nebaví mě to.
Když na to přijde, tak při ceně AC dobíjení 6,-Kč/kWh a spotřebě 20 kWh/100km bych mohl jezdit i teď za 1,2 Kč na kilometr, což v případě sledování a počítání spotřeby dostává úplně jiný rozměr :)
 
Tak se loučím s Mazďáckou rodinkou a pokračuji jiným směrem. Všem vám přeji spoustu šťastných km s vašimi plechovými mazliky.
Já přešel opět na trochu vyšší posez a úspornější pohon. Dnes prvních 100 km, Praha a okresky na Rakovník za slušných 4,4 litru, to je skoro polovina co jsem jezdil s M6.
Ano je to jiný jízdní styl, ale nijak mne to neomezuje a docela i baví sledovat dobíjení a frčet si na baterky ?

IMG-20220311-WA0001.jpg IMG20220311163447.jpg IMG20220311163552.jpg 8gTJGA.jpeg VpBJHT.jpeg owpJFV.jpeg IMG20220311195326.jpg
 
Jak loucim....vsak zustavas,ne? Neni duvod prchat :) Ja myslim,ze vice lidí by zajimalo co a jak :)
 
Tak určitě se tu ukážu, je tu super parta lidí, kterou jsem jinde nepotkal a asi už ani nepotkám. Některé budu nadále aktivně navštěvovat na servis, LEDky apod ?. Jen už mi nebudou přibývat žádné mazďácké zkušenosti o které bych se aktivně podělil
 
Back
Top