• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

To mne se s dodavkami po Evrope spatne nejezdilo, tchyne mela vzdycky nejvyssi vybavy a silnejsi motory v tech "pracovnich", protoze se s tim jezdivalo az kolem 1500 km na otocku (3000 skoro behem 24h), tak aby to bylo pohodlny. Ale kdyz si chce clovek udelat zajizdku v Alpach po maly silnicce, nebo zastavku nekde v centru mesta, je to s parkovanim kvuli rejdu (dany rozvorem) spatny. Takhle jsem nestastne lovil mista v Amstru, Parizi, bojoval s vyhybacimi manevry na uzkych silnickach... Takze na samotnou cestu ok, vysoky posaz a skvely vyhled se libi i mne, ale presto bych se rad zbavil "dodavkovych neduhu":
* Hluk od zrcatek a celniho skla (jsou dlouhe nudne useky, ktere rad preletim, a i kdyby v 130 vcelku ticho, ve 160 uz hluk jak ve vetraku)
* Pocit "nebezpecnosti" bez cumaku (proti osobaku dobry, diky hmotnosti a vysce, proti zdi/stromu/nakladaku spatny)
* Jizdni vlastnosti na mokru
* Citlivost na narazy vetru
* Audio a akustika prostoru

Umim si predstavit, ze plno z tech veci se da u osobni dodavky vyresit, ale treba to Berlingo nebo Proace City me presvedcuji, ze to ale asi pro majitele tech aut neni moc dulezity, protoze osobak to za volantem proste neni. Stejne jako s fotoaparaty, clovek by idealne chtel vsechno podle sveho, ignorujic zbytek trhu :). A samozrejme, kdyby - i treba v ty dodavce - mohlo pod kapotou tlouct treba osmivalcove srdce, nezlobil bych se, i kdyby to umelo jet jen v primce :D

Americky nebo i evropsky premiovy auta jsou zatim s temi vykonnymi motory dostupny, tak snad jeste par let na nakup aut, ktera chytaji za srdce, mame... Ja bych neco takoveho rad jako druhe auto, idealne ve ctyrmistnem kabriu, at muzeme na projizdku s vetrem ve vlasech vzit aspon cast deti.
 
Švagr vyměnil CX-5 (nechal ji pantátovi) za dlouhé Berlingo 1.5 BlueHDI s 8AT, trochu jsme to načipovali na 110 kW, aby to jelo líp. Celkem to jde. Ale kdybych honil auto pro rodinu a neměl na 2022 Jeep Grand Cherokee HEMI, tak koupím taky krátkou dodávku, třeba
 
Hotovo. Vyhrál C4 Grand SpaceTourer, odpoledne jsem potvrdil objednávku, bez kůže a bez pano střechy, ty nejsou. Mluvil jsem i s nezávislým servisem, se zkráceným intervalem oleje se není třeba u 2.0 BlueHDI obávat spolehlivosti - v pětileté záruce asi jedno, ale kdyby s tím člověk musel žít déle... Brzdy nebo výměna oleje v převodovce bez komplikací, podvozek prý dá i 200tkm, když se nejezdí po městě. Přečetl a shlédl jsem nespočet videí i v němčině a angličtině, je zajímavý jak se v různých zemích zkoumají jiné věci (Němci: užitečnost - detaily, infotainment, dálniční hluk a výkon), přečetl desítky diskusních fór, proporce nespokojených reakcí ke spokojeným je minimální, spíš hodně lidí zmiňuje i vysoké desítky až stovky tisíc km bez závad. Tak snad to nebude po Mazdě takový přešlap. Finanční úspora proti SUV, i Peugeotu 5008, který už nemá 2.0 diesel, stovky tisíc... C4 s BlueHDI jede, prý až 230 (tolik potřeba není, ale 180 dlouhodobě určitě), zrychlení mezi 8 - 9, třeba když to recenzoval Muldix (mm automotive).

Dodávky jsem po dnešním prohlédnutí pár kusů v Praze vyhodnotil jako zvenčí obrovské (SpaceTourer, Proace Verso; i kratší L1 bych stěží dal pod pergolu, výška skoro 2m), interiér dodávkový, pohledem do ceníku slabé motory. Prostor uvnitř je pro nás zbytečný, velká zadní křesla bychom ocenili v pěti dospělých, což nám bude 13 nebo víc let trvat a aut mezi tím asi něco vystřídáme... Ložná plocha jen o trochu delší a širší, než C4 Grand, výhoda asi hlavně výška, což ani neužijeme, nenakládám nikdy nad plato (tam, kde je, C4 má).

Mazdě zatím zůstaneme věrní s CX5.
 
Poslední úprava:
Možná kdysi existovala MPV, která neznamenala, že to člověk vzdal, jak se o jejich typických majitelích vyjádřil Jeremy Clarkson:

Nebo ještě:
 
Poslední úprava:
Tak jsme teď byli na prodloužený víkend v ČR, letecky a v autopůjčovně jsem dostal pár měsíců starý Renaul Megane Grandtour 1,3 TCE 140 s automatem. A musím teda říct, že jsme byli příjemně překvapeni. :eek: Já francouze moc nemusím (spíše vůbec), zároveň pamatuji předchozí Megane, který byl hlučný a nepohodlný.
Auto bylo v nějaké střední výbavě, takže jen obyčejný tempomat, bez parkovací kamery a žádní asistenti, ale jinak to mělo vlastně vše. Hlučnost od kol srovnatelná s 6kou, kolem oken byl Megane trochu hlučnější. Materiály ale ok sedadla taky fajn. Hlavně vždycky ale zapláču nad tím, jak auto, které je asi o 20 cm kratší než 6ka má uvnitř o tolik víc místa.
Jinak motoru bych klidně hádal víc jak těch udávaných 140k a ani jízdně to nebylo na okreskách žádná tragedie. Jedině snad dvojspojka si moc nerozuměla s Auto HOLD funkcí, kdy pokud byl HOLD aktivovaný, tak se auto nedokázalo rozjet plynule bez cuknutí.
Každopádně v dnešní době za ceníkových 630 nám to nasadilo brouka do hlavy, jestli čekat na neustále zpoždujícího se Golfa za 2x tolik.:rolleyes:
 
Vitej v klubu lidi, kteří si museli přerovnat v hlavě stereotyp o francouzských vozech :). Uz to Berlingo pro tchýni před par lety me hodně překvapilo, tenkrát jsem si byl jistý, že zvolíme Ford nebo i VW, ale Citroen vyhrál na celé čáře (a ukázal se jako stejně spolehlivý, jako naše CX5 a 6: 1 problém v prvních třech letech :)), a poslední facelift a motorové a podvozkové odladění C4 Spacetourer byl prostě šok ještě větší. Pak se stačilo probrat diskusními fóry Bmw a Vw, aby bylo jasný, že Active Tourer ani Touran to fakt být nemohou, ani kdyby byly prostorově lepší, což nejsou. Tuny, tuny problémů. Speciálně Touran, tam snad nejde najít pozitivní zkušenost. A pak prostě hledám co lidi řeší na Citroenu, a v poslední generaci akorát prkotiny, typu vadného snímače obsazeností sedadla, špatného úhlu stírání stěrače, občasného restartu palubní jednotky... S 2.0 BlueHDI jsem pak našel pouze jednoho nešťastného člověka, kterému to padá do nouzaku a hlasi rozličné chyby, ale to prostě vypadá na vyloženě ojedinělý špatný kus, a taky z počátku výroby poslední generace tohoto motoru (cca 3r zpět). Takže já si ty svoje stereotypy musel v hlavě řádně přerovnat ?. A snad jsem neměl kognitivní bias a neviděl co chci vidět... Nějaká ta nervozita z "francouze" stejně asi ještě chvíli bude, ale snad zůstane nenaplněná. Cena po slevě potom jako vyloženě příjemné překvapení na závěr, čekal jsem že za auto necháme aspoň o 200 - 300 víc (i když tedy v lehce vyšší výbavě).

Taky jsem komunikoval se třemi prodejci třech různých autosalonů, a u všech bezva jednání, i když to konkrétně asi bude jen štěstí, s Berlingem to bylo horší. Nicméně u "obyč" Citroenu jsem komunikativní, důsledné a pečlivé prodejce nečekal, holt asi další stereotyp, jak jsem je vždy vnímal jako výrobce obyčejných aut :)
 
Poslední úprava:
Tak ta nova Alfa Romeo Tonale vypada fakt dobre. Ikdyz nejsem cilovy zakaznik, tak preji hodne stesti aby to znacka prezila do budoucna. Byla by skoda prijit o takovou legendu jako je AR.

 
Vitej v klubu lidi, kteří si museli přerovnat v hlavě stereotyp o francouzských vozech :). Uz to Berlingo pro tchýni před par lety me hodně překvapilo, tenkrát jsem si byl jistý, že zvolíme Ford nebo i VW, ale Citroen vyhrál na celé čáře (a ukázal se jako stejně spolehlivý, jako naše CX5 a 6: 1 problém v prvních třech letech :)), a poslední facelift a motorové a podvozkové odladění C4 Spacetourer byl prostě šok ještě větší. Pak se stačilo probrat diskusními fóry Bmw a Vw, aby bylo jasný, že Active Tourer ani Touran to fakt být nemohou, ani kdyby byly prostorově lepší, což nejsou. Tuny, tuny problémů. Speciálně Touran, tam snad nejde najít pozitivní zkušenost. A pak prostě hledám co lidi řeší na Citroenu, a v poslední generaci akorát prkotiny, typu vadného snímače obsazeností sedadla, špatného úhlu stírání stěrače, občasného restartu palubní jednotky... S 2.0 BlueHDI jsem pak našel pouze jednoho nešťastného člověka, kterému to padá do nouzaku a hlasi rozličné chyby, ale to prostě vypadá na vyloženě ojedinělý špatný kus, a taky z počátku výroby poslední generace tohoto motoru (cca 3r zpět). Takže já si ty svoje stereotypy musel v hlavě řádně přerovnat ?. A snad jsem neměl kognitivní bias a neviděl co chci vidět... Nějaká ta nervozita z "francouze" stejně asi ještě chvíli bude, ale snad zůstane nenaplněná. Cena po slevě potom jako vyloženě příjemné překvapení na závěr, čekal jsem že za auto necháme aspoň o 200 - 300 víc (i když tedy v lehce vyšší výbavě).

Taky jsem komunikoval se třemi prodejci třech různých autosalonů, a u všech bezva jednání, i když to konkrétně asi bude jen štěstí, s Berlingem to bylo horší. Nicméně u "obyč" Citroenu jsem komunikativní, důsledné a pečlivé prodejce nečekal, holt asi další stereotyp, jak jsem je vždy vnímal jako výrobce obyčejných aut :)
Už jsem to tady někde zmiňoval, já mám jako druhé auto do rodiny už tři roky vedle své CX-5ky zaparkovaného pět let starého Renaulta Captur a nemohu si jej vynachválit. Jednou za rok výměna oleje a filtrů a šmitec. A upřímně, jako druhé auto v rodině to nemá vůbec jednoduché a to nejenom proto, že to primárně řídí má žena :p. Takže já svůj postoj k Francouzům přehodnotil už dávno. Nemluvě o tom, že zrovna třeba Renault už delší dobu dělají vyloženě šik auta (nové Clio, Captur, ale třeba i Scenic - to jsou i na pohled designově hodně zajímavá auta).
 
Ceny paliv mne asi už dokopaji ke změně, včera jsem si opět vyzkoušel hybrida a oželím i ten výkon. Původně jsem chtěl 2.0, ale spokojím se s 1.8, spotřeba 4-4,5 se teď hodí. Takže moje M6 se chystá do světa

IMG20220304165835.jpg IMG20220304165826.jpg IMG20220304165822.jpg
 
Jezdi to za ty 4l dlouhodobě a reálně bez potřeby dobíjení? (Které dramaticky zdraží, kvůli růstu cen energií, i v reakci na konflikt.)

Když jsme hledali to velké auto, narážel jsem všude na to, že hybridy umí úsporně spíš po městě, když mají dobity aku, nebo pár km kolem domu, ale někdy se to dobít musí, a pak to odnese spotřeba nebo účet za elektřinu; ta sice dosud byla levná, ale další zdražování + vymizení dotací je naprosto nevyhnutelné.

Když jsme měli půjčeného Forestera, který nebyl plug-in, přitom rozjezdy a třeba po parkovišti uměl čistě na elektřinu, žralo to víc, než CX5...

V našem módu používání, kdy vzdálenosti jsou v minimu kolem 15km+ (tedy 30 na otočku), plno pravidelných cest spíše 40+, tak hybrid vychází hodně draho, i s extrémní cenou benzínu by i projetí rozdílu nákupní ceny trvalo mnoho let, pokud by nakonec dlouhodobý rozdíl byl třeba jen litr na sto... aspoň u značek, kde je ještě konvenční motor k dispozici. Při nájezdu 25tkm a ceně paliva 50 Kč/l je úspora 12500 Kč ročně, nic proti pořizovací ceně o sto(vky) tisíc vyšší. Rozdíl by musel být třeba 3 l/100 a paliva za 70 Kč, a bez nutnosti použít zásuvku, aby to pro nás mohlo jakž takž dávat smysl. Samozřejmě každý máme jiné nájezdy a jiné používání auta...

Plugin by možná vyšel o něco lépe teď, ale dlouhodobě jsem si dost jistý, že nikoliv, protože zdražení ropy a plynu a zelené snahy dozajista potáhnou nahoru ceny elektřiny.

EDIT: Osobně zatím volím úspornější jízdu, nemusím to všude táhnout 120+ a všude předjíždět, takže od minulého týdne jsem klesnul na 7.5 s cx5 a na 6.7 s šestkou... a to i tak si občas nemůžu pomoct a na chvíli na to šlápnu. Počítám že s cx5 to stahneme kolem sedmi a s šestkou na 6.5. Níž jedině dlouhé trasy, nebo se šourat pod legálním maximem, ale i tak jen tahle změna ušetří těch pár stovek v ceně paliv hravě.
 
Poslední úprava:
Jezdi to za ty 4l dlouhodobě a reálně bez potřeby dobíjení?
Dlouhodobě bez problémů do 5l, dobíjí se rekuperací, takže žádná zásuvka. Momentálně s M6 jezdím tak za 8-8,5 l. U mě tedy výhledově celkem úspora, nejenom na palivu, zřejmě i na pojištění
 
Podobné dilema jsem řešil při výběru taky v posledních měsících, tedy zda kvůli úspoře paliva koupit hybrid (více důvodů, nejen ten finanční...pokud se někam dostanu pěkným svezením za 5, tak úplně nevidím důvod pálit 9 litrů, tedy 4 zbytečně navíc). Ale předem říkám, že následující je specifický případ, kde jsem omezen ostatními požadavky (hlavně rozměry auta uvnitř). Je také možné, že jsem vycházel z pár mylných domněnek, i přesto že jsem to dlouho promýšlel a zkoumal.

Přistupoval jsem k tomu takto... jezdím klidným stylem a přestože auta miluji, tak drtivou většinu času mi klidný hybrid styl vyhovuje. Mám rovnoměrný mix město, okresky a dálnice. Jeden týden více toho a druhý týden více onoho.

1) Nebydlím v rodinném domě, tedy plug-in hybrid nedává smysl.

2) Potřebuji dostatečně prostorné auto (zatím jeden potomek) s přiměřeným kufrem. Měřím 185cm a vážím okolo 120 kg, nejsem drobný. A přestože se mi třeba zamlouvala Toyota Corolla TS, na zadních sedadlech je prostor stísněný (partnerka je také vysoká, sedí vzadu s prckem). Nekoupím nové auto za tři čtvrtě miliónu či více abychom drhnuli o stěnu nebo strop vzadu...Ano, uvědomuji si, že by to šlo přežít, tedy deal breaker by to nebyl, kdyby nebyla jiná možnost. Ale ona alternativa existuje. :)
Zároveň si nemyslím, že 185 cm je nějaký extrém do výšky, takže můj požadavek si za sebe jako řidiče sednout a nedrhnout nohama o přední sedadla mi nepřijde přehnaný.

3) Chci nějakou úroveň kvality, spolehlivosti a vlastností...v podstatě jediný koupitelný hybrid bez dobíjení ze zásuvky je pro mně Toyota.

4) Po zkušenostech mých, mých přátel a studiem ceníků mi většina ostatních značek odpadla, přestože nabízí hybridy.

Oseděl jsem a vyzkoušel Corollu, Yaris, Yaris Cross, CH-R a RAV4...no jak se dá uhodnout, jediné z nich, do kterého se vzadu pohodlně bez stísnění vejdeme je RAV4. Bohužel ostatní měly do rozměrů vzadu horší prostor než moje současné auto (Fiat Tipo sedan, možná k neuvěření, ale vzadu je dost prostoru nad hlavou i do šířky, příjemné překvapení).

Takže přišla na řadu cenovka a výbava. Podotýkám, že níže vybrané výbavy nejsou identické, porovnával jsem to s ohledem na to co je pro mně osobně podstatné a vybral nejnižší výbavu, co stále měla mé must have (dvouzonová klima, výdechy klimy dozadu, AA).

RAV4 hybrid v základu:
Active, 218 koní, AT, za 960 tisíc.

Mazda CX-5 v druhé nejlevnější výbavě:
Challenge + dodělané AA, 165 koní, AT, 829 tisíc přibližně.

Těch pár desítek koníků navíc (s ohledem na to, že nejezdím ultra rychle a větší dynamika hybridního ústrojí nehraje roli) s ohledem i na vyšší váhu, mně osobně to navýšení ceny při koupi prostě ekonomicky nevychází. Rozdíl je 131 tisíc Kč (v dnešní době se nedá moc mluvit o nějakých velkých slevách pro fyzickou osobu občana, který není velký smlouvač a nemá známosti).

Rychlým pohledem Spritmonitor hovoří o průměru pro CX-5 benzín o 8.16 litru a pro benzín hybrid (ne plugin) RAV 4 okolo 6.48 litru. Tedy i když budu hybridu nadržovat, tak rozdíl je 2.5 litru na sto. Při mém ročním nájezdu 20 tisíc km....no propočet je jednoduchý, vychází mi, že roční úspora je s dnešní cenou benzínu (42.50, rapidně se mění ale tohle je teď běžná cena v mém okolí).....21 250 Kč.
Pokud nepočítám špatně, klidně mně opravte, tak by se mi to začalo vracet za pěkných 6.16 roku.
S ohledem na dnešní situaci s cenami benzímu, jsem si cvičně udělal cenu benzínu na 52 Kč/l, návratnost začne za 5 let.

Čekat pět šest let na to, aby se to teprve začalo navracet....obzvláště když vím, že po pěti letech se začnu poohlížet po novém autě a začne promlouvat chuť mít nové auto (ne že bych ho potřeboval). :D

Jiná story je to tedy s tím, že jsem nakonec neobjednal automat, ale manuál, protože mně vyložene nadchnul při testovací jízdě v CX-5 a to je očividně ještě jinačí pohádka cenově.
 
Dlouhodobě bez problémů do 5l, dobíjí se rekuperací, takže žádná zásuvka. Momentálně s M6 jezdím tak za 8-8,5 l. U mě tedy výhledově celkem úspora, nejenom na palivu, zřejmě i na pojištění
To je zvláštní, že rekuperace napříč několika dny stíhá dobíjet tolik... Jak to pak delší dobu dobíjí při normální jízdě, celou takovou dobu to ma spotřebu jako konvenční auto se zbytečně maličko větší hmotností aku. U cx30 ani nové 3 to ani zdaleka tolik spotřebu nesníží, nebo u toho Subaru. Na spotřebu by se s tím dalo jet za šest, s cx30 a 3 kolem 5.5, ale pak je to pořád rozdíl jen 1 litr proti mojí 6 jeté na spotřebu. S 6 mám dlouhodobý průměr 8.3 když jezdím jak drak, takže kdybych podobně jel s tou cx30 nebo 3, nebudu podle mě pod 7 — když jsem měl půjčenou tu cx30, nebyla ještě plně zajetá, ale jestli si to dobře pamatuji, měl jsem průměr 6.7, ale nešlápal jsem tomu na krk jako šestce, a je to výrazně menší auto. Výkon byl porovnatelný, SkyX automat fwd, moje 6 ma 2.5 automat fwd...

Ale je samozřejmě možné, že jsem měl špatné hybridní vozy...
 
Poslední úprava:
To je zvláštní, že rekuperace napříč několika dny stíhá dobíjet tolik... Jak to pak delší dobu dobíjí při normální jízdě, celou takovou dobu to ma spotřebu jako konvenční auto se zbytečně maličko větší hmotností aku. U cx30 ani nové 3 to ani zdaleka tolik spotřebu nesníží, nebo u toho Subaru. Na spotřebu by se s tím dalo jet za šest, s cx30 a 3 kolem 5.5, ale pak je to pořád rozdíl jen 1 litr proti mojí 6 jeté na spotřebu. S 6 mám dlouhodobý průměr 8.3 když jezdím jak drak, takže kdybych podobně jel s tou cx30 nebo 3, nebudu podle mě pod 7 — když jsem měl půjčenou tu cx30, nebyla ještě plně zajetá, ale jestli si to dobře pamatuji, měl jsem průměr 6.7, ale nešlápal jsem tomu na krk jako šestce, a je to výrazně menší auto. Výkon byl porovnatelný, SkyX automat fwd, moje 6 ma 2.5 automat fwd...

Ale je samozřejmě možné, že jsem měl špatné hybridní vozy...
Já jsem přes víkend testoval Corollu TS, 1.8 hybrid (ostatní auta jsem také testoval, ale přeci jen kratší dobu, proto o nich nemluvím). Přestože spotřeba pěkná na rovné okresce a ve městě - tam je rekuperace král....jakmile jsem jel po dálnici mojí běžnou cestu do Prahy (65km), tak nic moc. Tedy je to logické a není to výčitka na auto či koncept hybridu, ta koncepce na dálnici není vhodná. Můj brácha si objednal na pojezdy po Praze Yarise hybrid a to dává slušný smysl.

Za tou spotřebou ale nestojí jen rekuperace, to je spíše takový "enabler" nízké spotřeby, pokud člověk jede ustálenou jízdou po okresce, ten nejnověší hybrid od Toyoty totiž při nabitých baterkách dokázal zhasínat motor i při 80 km/h na rovince a jen ten elektromotor udržoval v chodu celé auto sám. Jakmile přišel kopec nebo nebyla příležitost ani trochu rekuperovat...došla šťáva v baterkách a šlo to samozřejmě nahoru.
 
Jinak jsem byl trochu... překvapen je špatné slovo, spíše jsem se nad tím pozastavil. Vím, že se vlákno jmenuje proč být nevěrný Japoncům...tohle to samozřejmě není důvod, spíše naopak.

Je to jen můj dojem nebo je cena a marketing Škodovky mimo? Zvolil by někdo toto auto?

https://www.skoda-auto.cz/modely/nova-fabia/nova-fabia-monte-carlo

"Nová Fabia Monte Carlo" .... "Sportovní dědictví"

Také dostupná s 1.0 TSI 70 kW 5 stup. manuál za lidových 449 600 Kč.
Nevím no, ať si to v hlavě obracím jak obracím tak 70 kW za skoro půl mega není sportovní dědictví.
 
A to jsou hybridy ❓
Mild-hybridy, 24V. Subaru Forester 118V. U Mazdy je to hadam hlavne na usporu na palubnich systemech a start-stop, u Subaru to, jak jsem psal, umelo prvni kousek pomaleho rozjezdu, udrzovani mirne rychlosti (tipuju - odpojoval se obcas benzin). Jak moc to u Mazdy pomaha treba s rozjezdem, nevim, ale asi ne. Zas je to motor, kterej ma jako kompenzaci jiny konstrukcni vyhody. Rekuperace je u Mazdy silne znat v chovani brzdoveho pedalu.
 
Poslední úprava:
Jeste koukam na spritmonitor.de, a uplne to u toho C-HR na spotrebu 4 - 4,5 nevypada, prumer ukazuje 5,16, horni hranici 6,28. Mazda 6 s 2.5 AT pak 7.96 (skoda ze tam prakticky nejsou sedany, ktere jsou o spetku uspornejsi; jak podle me zkusenosti, tak podle WLTP atp.), Mazda CX-30 se SkyX 7.27 (ale drtive vykonnejsi, nez C-HR), Mazda 3 s timtez 6.81... Beru si z toho, ze to teda spori tak o ten litr a pul az dva na sto, vymenou za skoro o tretinu horsi dynamiku a nejvyssi rychlost. V rozumny nejvyssi vybave ted v akci stoji 794000 Kc, Mazda 3 v nejvyssi vybave (GT Plus, neAWD) za 684900 Kc. Takze 110 rozdil...

Nejsem si teda nakonec jisty, jak moc se Toyota proti Mazde vyplati; Mazda ma - z toho co vidim - sirsi interier, vetsi rozvor, drtive vetsi vykon... a uspora na palivu se vrati az po mnoha letech; pri najezdu 30 tisic km rocne, rozdilu 2/100 (neverim) a cene paliva 50 Kc za litr by to byly necely ctyri roky. Pri najezdu 20 tis km rocne a rozdilu 1,5/100 (porad odvazny, ale mozna) a cene paliva 45 Kc by to bylo 8 let a 2 mesice. Jeste mensi najezd, mensi rozdil ve spotrebe (videl jsem bez problemu jezdit lidi se SkyX kolem sesti; dejme tomu, ze s C-HR to nekdo umi kolem peti, takze litr), a hned je vyhodnost C-HR v nedohlednu...

CX-30, ktera vsak ma napriklad o hodne vetsi kufr, by vysla o 65 vyhodneji pouze s identicky vykonnym motorem, se kterym vidim prumer 7,12, nic extra (vrati se za dva az pet let), kdezto se SkyX uz stoji 820. Takze pokud to musi byt crossover, uznavam, ze zrovna Mazda na tom neni skvele.
 
Poslední úprava:
Já uvažoval nad ojetým plug-in hybridem od Volva do práce. Bohužel nabíjením jsem omezen prakticky jen v práci. S čistě elektrickým dojezdem 40 km se mi to nevyplatí. To bych měl kombinovanou okolo 4-4,5 litrů - za to jezdí i ta moje stařičká pracovní Oktávka. :)
Takže v současnosti jedině čistě elektro jako pracovní a k tomu ještě spalovák.
 
Jeste koukam na spritmonitor.de, a uplne to u toho C-HR na spotrebu 4 - 4,5 nevypada, prumer ukazuje 5,16, horni hranici 6,28. Mazda 6 s 2.5 AT pak 7.96 (skoda ze tam prakticky nejsou sedany, ktere jsou o spetku uspornejsi; jak podle me zkusenosti, tak podle WLTP atp.), Mazda CX-30 se SkyX 7.27 (ale drtive vykonnejsi, nez C-HR), Mazda 3 s timtez 6.81... Beru si z toho, ze to teda spori tak o ten litr a pul az dva na sto, vymenou za skoro o tretinu horsi dynamiku a nejvyssi rychlost. V rozumny nejvyssi vybave ted v akci stoji 794000 Kc, Mazda 3 v nejvyssi vybave (GT Plus, neAWD) za 684900 Kc. Takze 110 rozdil...

Nejsem si teda nakonec jisty, jak moc se Toyota proti Mazde vyplati; Mazda ma - z toho co vidim - sirsi interier, vetsi rozvor, drtive vetsi vykon... a uspora na palivu se vrati az po mnoha letech; pri najezdu 30 tisic km rocne, rozdilu 2/100 (neverim) a cene paliva 50 Kc za litr by to byly necely ctyri roky. Pri najezdu 20 tis km rocne a rozdilu 1,5/100 (porad odvazny, ale mozna) a cene paliva 45 Kc by to bylo 8 let a 2 mesice. Jeste mensi najezd, mensi rozdil ve spotrebe (videl jsem bez problemu jezdit lidi se SkyX kolem sesti; dejme tomu, ze s C-HR to nekdo umi kolem peti, takze litr), a hned je vyhodnost C-HR v nedohlednu...

CX-30, ktera vsak ma napriklad o hodne vetsi kufr, by vysla o 65 vyhodneji pouze s identicky vykonnym motorem, se kterym vidim prumer 7,12, nic extra (vrati se za dva az pet let), kdezto se SkyX uz stoji 820. Takze pokud to musi byt crossover, uznavam, ze zrovna Mazda na tom neni skvele.
Tabulkové počty hezké, ale realita ? Já jezdím s M6 reálně tak za 8,5 (i přesto, že bych měl mít úspornější sedan ?) i kdyby C-HR jezdilo za 5,5 byl by u mě rozdíl cca 3 litry, dejme tomu 2-3 litry. C-HR se dá sehnat s nájezdem kolem 40 tis km už někde kolem 500 tis. Toyota má více než 10 let ověřený hybridní pohon, který je takřka bezchybný a nesmrtelný. CX-30 s rádoby úsporným a neozkoušeným Skyactiv-X nekoupíš ani jetou pod 670 tis, navíc životnost a úspornost Skyactiv-X je stále ve hvězdách.
Takže mě ty počty vychází trochu jinak než tobě. Už při nákupu nějakých 150 tis ve prospěch Toyoty.
Já to beru jako výměna auto za auto, takže vlastně hned nižší náklady ?
 
Poslední úprava:
Back
Top