• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Asi tak, nevim at se podívám jakýmkoliv směrem tak mi připadne ze poslední roky jako by automobilky přeslapovali nevěděli kam dal. Covid situace to jen urychlila ale taky odhalila. Modernizace v tomto prusmyslu je tezka ale jsme rad za Teslu ze díky ni byl nasazen jinačí level z hlediska automatizace a procesech. O kvality se nebudu bavit protože kvalitu dělají lide na svých místech a zkušenosti. Ty Tesla dlouho nemela.
Za me by mi stačila M6 se slušným motorem a ergonomii s zrychlením kolem 5-6 sekund na 100 a udělat zajímavé karoserie (ano chybí mi hatchback).
 
Poslední úprava:
Asi tak, nevim at se podívám jakýmkoliv směrem tak mi připadne ze poslední roky jako by automobilky přeslapovali nevěděli kam dal. Covid situace to jen urychlila ale taky odhalila. Modernizace v tomto prusmyslu je tezka ale jsme rad za Teslu ze díky ni byl nasazen jinačí level z hlediska automatizace a procesech. O kvality se nebudu bavit protože kvalitu dělají lide na svých místech a zkušenosti. Ty Tesla dlouho nemela.
Za me by mi stačila M6 se slušným motorem a ergonomii s zrychlením kolem 5-6 sekund na 100 a udělat zajímavé karoserie (ano chybí mi hatchback).
Bohužiaľ to už by M6 docela vypadla z kategórie v ktorej sa nachádza, so svojimi plusmi a minusmi je to atraktívne a cenovo ešte dostupné rodinné vozidlo. Ale kolko percent so súčasných majiteľov si kúpi tu R6/V6 zadokolku (taký som videl koncept) s 250 koňmi za cenu podľa mňa blížiacu sa k 50tisic euro ako rodinné auto? Už ten 2.5 liter je na dnešné pomery úlet. A robiť mps verziu 5 metrového sedanu je tiež v momentálnej dobe fikcia, ked majú iné značky vrcholné verzie 2liter s turbom so skoro 300k (Insignia, Superb)
 
Tak jsem dneska využil chvíli, když jsem měl Mazdici v servisu v PB a skočil naproti do Suzuki. Zaujal mě nový S-Cross. A musím říct, milé překvapení. Pro mě příjemný vysoký posez, dostatek místa, slušný kufr a zároveň to není velká obluda, jo a ještě má klasickou ručku ?. 1.4 Boosterjet nemá s autem problém, protože váží cca 1300 kg. Kombinace manuál, 4x4, Premium, ceníkově 578 000 kč. Osvědčený motor i pohon 4x4. U mě se rozhodně S-Cross dostal do výběru dalšího auta po M6, budu vybírat zase něco vyššího a z cenovou politikou Mazdy kdy CX-30 G150 4x4 je někde kolem 700 tis bych dal přednost něčemu jinému
 
Poslední úprava:
Bohužiaľ to už by M6 docela vypadla z kategórie v ktorej sa nachádza, so svojimi plusmi a minusmi je to atraktívne a cenovo ešte dostupné rodinné vozidlo. Ale kolko percent so súčasných majiteľov si kúpi tu R6/V6 zadokolku (taký som videl koncept) s 250 koňmi za cenu podľa mňa blížiacu sa k 50tisic euro ako rodinné auto? Už ten 2.5 liter je na dnešné pomery úlet. A robiť mps verziu 5 metrového sedanu je tiež v momentálnej dobe fikcia, ked majú iné značky vrcholné verzie 2liter s turbom so skoro 300k (Insignia, Superb)
Asi tak, Downsizing tu byl a porad je. Raději budu věříte 2,5 litru od od Mazdy nez nejake 1.6 které díky turbu jenž triky se snahy tvářit jako velký motor.
A o životnosti si nebudem povídat. Nad podstavou atmosféru nic nema co se týka kultivovanosti.
Ceny dnešních auto at novych nebo ojetých jsou vysoko a myslím ze pokud se lidi z Covid situace nepouci tak dlouhodobě problémy tento stav jen urychlil.
Pokud se mají věci změnit jsem pro, ale v tohoto životě jsem realistou a vim ze to většinou odnesme my. Prosti lide.
 
@Ondrej K Jsem docela překvapený, že už tak brzo dáváš 6ku pryč. Nicméně Tebou nastavená cena mi dává docela milou naději, že nám by se to naše kombi uvedené do provozu 10/2018 s nějakými 90 tis. km mohlo prodat mezi 650-700 tis. :).

Co očekáváš vlastně jako náhradu? ;)
 
@Ondrej K Jsem docela překvapený, že už tak brzo dáváš 6ku pryč. Nicméně Tebou nastavená cena mi dává docela milou naději, že nám by se to naše kombi uvedené do provozu 10/2018 s nějakými 90 tis. km mohlo prodat mezi 650-700 tis. :).

Co očekáváš vlastně jako náhradu? ;)
Naopak, na mě je to pozdě :). Dřív jsem to stíhal měnit co dva roky, teď to s tak malým nájezdem a zdražováním aut moc nedávalo smysl. Ano, v inzerci se dají najít o rok starší a výrazně jetější kousky nad 700, a ještě většinou bez příslušenství... není se co divit, nová je přes mega a 500 stojí hezké šestileté.

Náhrada se ještě vybírá, zatím mám všude potvrzené dodání max do půl roku, teď budeme asi dělat nějaké závěrečné opakované kolečko po prodejcích, objednat chci do konce února. Nakonec se to zúžilo na značně odlišná sedmimístná auta, vezmu to s cenou shora dolů:
- Ford Explorer (3.0 V6 :)), 2.5tunový obr, teď se dá už i ofiko za 1.8m, to začíná být "snesitelné"... viděl jsem, zatím nejel, třeba mě to "nakoupí"
- favorit je Toyota Highlander, 2.5 hybrid AWD, nově v prodeji v ČR (cca 1.5m), už jsem ji viděl, ale nezkoušel 3 dětské sedačky ve 2. řadě (snad!),
- underdog, ale nakonec velmi mile překvapil, a přitom Francouz, Citroen C4 Grand Spacetourer, 2.0 BlueHDI, max výbava (za 800k!)

Citroen bude končit výrobu, ač mám na francouzská auta trochu alergii, to auto je za ty roky prostě vychytané, prostorné, pohodlné, s 2.0 BlueHDI jede a nežere (reálná maximálka 230, naměřené zrychlení kolem osmi... spotřeba do 6.5), a ani v nejvyšší výbavě "nic nestojí". Image na houby, jízda nesportovní, spolehlivost by měla být jakž takž ok, motor je držák a převodovka hydroměnič Aisin. Žádná kurvítka. Nejvíc mě štve divná přístrojovka, interiér je ale jinak rodinný sen, panorama, možnost vyndat tunel (super na občasné otáčení se dozadu k dětem), modularita. Kvůli bezpečnosti bych to rád viděl o něco těžší a širší, ale zas ta cena, ta cena...

S-max/Galaxy jsou ze hry, protože už nejdou s dieselem a s hybridem to děsně žere, řve a nejede, přitom to ani nemá výhodu takových rozměrů a hmotnosti, jako Highlander, a bez AWD. Taky dost podražili. Interiér navíc není reálně větší, než v tom C4 Grand. Koncern nesnesu ještě víc než Francii, s evropskou prémií mám tentýž problém (plus cena), taky jich jezdí mraky, i Volv, což bych u auta za tolik peněz nechtěl (u socky se s tím smířím). Pro velkou rodinu není výběr, jsem z toho nešťastný, ekoregulace taky dělají své, ale děti jsou nakonec větší hodnota, než skvělé svezení...
 
Poslední úprava:
@Ondrej K Zajímavý výběr.
Grand Spacetourer má sousedka naproti nás. Musím říct, že to auto za ty peníze v současné době nemá moc konkurenci. A jak jsi napsal, díky stáří je už vše vychytané.
Přiznám se, že s Toyotou a Fordem bych měl problém s cenou. Resp. vše je teď drahé, ale nějak mám zafixované že v této hladině se pohybují jiné značky. :cool: i když, co si budem povídat, námi nakonfigurovaný Golf se teď po všech zdraženích ceníkově pohybuje nad 52 tis. EUR a to je tam ještě pár tis. prostor pro další výbavu (teď si asi každý klepe na čelo).
V této souvislosti Ti i přeji, aby Ti dodrželi ten půlrok na dodání.? My máme z původních 5 - 6 měsíců, dnes obdržený druhý oficiální dopis o zdržení a arogantní konstatování prodejce, že to teď vidí SNAD tak na konec června (tedy ve finále rok).

Jinak zpět k 6ce, cenu si drží pěkně, jen ten náš poslední facelift 2018+ zatím moc v nabídce ojetin není, tak vůbec nevím, jak moc ze začátku vůbec požadovat.

BTW. Nad osobní dodávkou jsi neuvažoval? Multivan a V od MB je drahé, ale je tam myslím ta čtveřice od Peugeot, Citroen, Opelu a Toyoty. Co jsem slyšel, tak si to lidi hodně chválí. Motor slušný, automat to samé a i poměr cena/výbava není špatný.
 
@Ondrej K A co KIA Sorento v sedmimístné verzi? Cena ve slušné výbavě 1,5 mil. A je to taky AWD
A CX-9 jako dovoz z Ameriky? Cena 1,4 mil.
To jsou jen takové skromné tipy pro velkou rodinu :)
 
@Ondrej K A co KIA Sorento v sedmimístné verzi? Cena ve slušné výbavě 1,5 mil. A je to taky AWD
A CX-9 jako dovoz z Ameriky? Cena 1,4 mil.
To jsou jen takové skromné tipy pro velkou rodinu :)
CX-9 uz stoji skoro 1.6m (zdrazili, jako vse), z sedeho dovozu nema petiletou zaruku, imho pri cene dilu je to potencialni financni sebevrazda, navic tolik penez “jen” za Mazdu.

Podobne je to s jinymi neofiko dovozy velkych USA SUV... mozna je to psychologicky, ale dat za USA dovoz stejnou cenu, jako to auto stoji v USA (Lincoln Aviator 1 mil Kc), dalo by se to, ale dat za to dvojnasobek (Aviatory tu jsou od 2m), neprijde mi to moc racionalni - s potencialni nedostupnosti servisu a cenou dilu.

Kia Sorento je znatelne mensi, nez Highlander nebo Explorer, za treti radou nula mista, treti rada opravdu jen pro deti i na kratkou cestu. Bohuzel. Sesetrske Santa Fe, ktere je o hodne levnejsi a ma hezci interier, je uvnitr stejne velky jako Sorento, ac je vnejsi pudorys auta drobet mensi. Lavice v druhe rade j u Sorenta i Santa Fe skoro jako CX5... dva isofixy a mezi ne nejde narvat "nic" (i u toho Highlandera to mozna nepujde, budu zkouset zitra). 2.2 CRDi je na nase pouziti lepsi nez hybrid u Toyoty, ale kdyby tak u Kia/Hyundai vic mysleli na rodiny...

Zbyva jedine kategorie MPV (mrtva a nebo eko-terorismem vykastrovana; Zafira uz neni, diesely do Fordu uz nejsou), ex-dodavek (nechci, aspon dokud nemam sest deti - jizdni pozice, jizdni vlastnosti, hluk, image; dodavkama i minidodavkama jsem se neco najezdil po Evrope...), nebo pak az LR Discovery, Q7, X7, XC90, to jsou pak snad jedina jina auta, ktera maji 3x isofix v druhe rade, prip. i 5x isofix, a nejaky misto za treti radou… Predvadeci holatko by se mozna dalo i blizko k 1.5 mil, ale na urovni vybavy Dacie Sandero za 250... a ojetin bych se proste bal, jezdit 5 tis km roadtripy s puvodne drahym supermodernim autem bez kdovijak dobre povesti ohledne spolehlivosti, na to musi mit majitel poradny koule, ty ja nemam :). Mam kolem sebe par majitelu ojetin drive drahych aut, petinu roku to stoji v servisu (at uz pri cekani na nejaky dily z vrakoviste, nebo protoze v autorizovanem to financne nejde a kvalitnich neautorizovanych je jako safranu a ceka se) a rocni ztrata hodnoty + servis ve stovkach tisic, coz je stejne, jako se ztraci na novem.

Btw Sorento ma krom spatnych rovnych prednich sedacek jeden neuveritelnej ”nedomysl” pro rodinu - do treti rady se nastupuje ze silnice, nikoliv ze strany spolujezdce/chodniku. Totalni preslap…

Je to s temi velkymi auty nestesti, jakmile cloveku nestaci Dacia, Lada, nebo dodavka.
 
Poslední úprava:
OK, vidím, že to máš hezky obšlápnuté. Ten Discovery je super, ale servis je prý náročný, znáš to, Made in Britain :)
 
Moje posledni zachrana pred Citroenem (haha) je fakt asi ten Highlander... vcera jsem zjistil, ze na Slovensku stoji cca o 300 tis Kc mene, coz by za papirovani stalo - importer potvrdil i platnost prodlouzene zaruky; stredni vybava s technology paketem 1.2m. Kvuli cene Exploreru bychom se museli vzdat druheho auta, a to se mi tuze nechce. Zitra vezeme do Toyoty tri detske sedacky, v Kladne maji Highlandera "jezdiciho", nikoliv jen vystaveneho, takze se da vic vyzkouset... Pokud to do druhe rady nepujde, Citroen. Tomu ale zbyva poslednich 58 aut do vyroby (pro cesky trh; posledni sjede z linky v kvetnu), a pokud by to nevyslo, na mobile.de je par zanovnich S-Max/Galaxy s 4x4 a TDCi, ale to je fakt krajni reseni. Jinak uz fakt nevim... :(. Tak dlouho jsem vahal, az nic neni...

Poprosil bych asi moderatory o presun konverzace do "jinych znacek"; klidne to riznete za inzeratem, dik a omlouvam se, ze se to tu rozjelo.
 
Novinka, objevil jsem Peugeot 5008. Nevim, jak mi to auto mohlo z vyberu unikat... Mam averzi na Peugeot iCockpit, parkrat jsem v tom v salonu sedel, ale asi to neni horsi nez ta podivnost v C4 Spacetoureru; a mnohem modernejsi. 5008 jsem povazoval ze velikostniho konkurenta CX-5, ale ma 3x isofix na prostredku, nouzove sedm mist, posuvnou lavici, a 780 litru v petimistnem usporadani. Vyzkouseny spolehlivy a lety odladeny 2.0 BlueHDI s 8st Aisinem, shodny s C4 a radou dalsich aut. Nema AWD, co se da delat, C4 taky ne. Nizsi cena, nez Highlander na Slovensku, mozna by se vesel do 1.1m (nejvyssi model + kuze, kvuli masazi a elektro pameti). Zitra po prohlidce Toyoty zkusim zjistit, zda ho nekde nenajdeme pro prime srovnani, a jake jsou dodaci lhuty... ale v Citroenu se netvarili, ze by se jich cipova krize jakkoliv tykala, takze je nadeje, ze Peugeot na tom bude stejne.

Dnes jsem zas vecer dve hodiny lezel v ruznych videotestech, srovnanich... Nechapu, proc vic vyrobcu nedela auta realne petimistna, a proc to vypada, ze prakticka MPV uplne skoncila. Pro velke rodiny je dnesni situace opravdu k placi, pritom pred 10 - 15 lety toho byly mraky a za podobne penize, jako jina bezna auta.

...a tohle doporucuju:
 
Poslední úprava:
@Ondrej K 5008 je fajn. Máme ho teď asi půl roku v rodině. I když teda bratranec to má jen s tou 130k naftou. Taky právě potřeboval vozit 3 děti, ale jeho se týká už jen 1x sedačka a 2x podsedák a tam je to s místem i v druhé řadě cajk - i podélně. Horší je to vepředu, kdy mi teda jako spolujezdci vadil na nohy středový tunel a necítil jsem se tam moc vzdušně. A ano 3. řada je taky spíše pro ty děti a do kufru už pak skoro nic nedáš.
A řidič? Na i-cocpit si musíš jen zvyknout. Pokud si najdeš pohodlnou pozici, abys viděl opravdu celý přístrojový štít, tak je to pak jen o tom zvyku. Mám najeto tisíce kilometrů s 208 a 308 a i tam mi to po pár desítkách km přišlo ok. I když samozřejmě klasika, je klasika.
Jinak mě, ale příjemně překvapilo zpracování interiéru, kdy t opravdu vše vypadá hodnotně, interiér je dobře utlumený a automat si minimálně s tím slabším dieselem dobře rozuměl.
Má myslím nějakou tu výbavu Allure, takže sedadla jsou látka/kůže.

Já bych se vlastně u těch francouzů bál hlavně o pokles hodnoty těch aut. Přeci jen to střídáš docela často a rychle a v tom ta Toyota bude lepší určitě.
 
Naopak, na mě je to pozdě :). Dřív jsem to stíhal měnit co dva roky, teď to s tak malým nájezdem a zdražováním aut moc nedávalo smysl. Ano, v inzerci se dají najít o rok starší a výrazně jetější kousky nad 700, a ještě většinou bez příslušenství... není se co divit, nová je přes mega a 500 stojí hezké šestileté.

Náhrada se ještě vybírá, zatím mám všude potvrzené dodání max do půl roku, teď budeme asi dělat nějaké závěrečné opakované kolečko po prodejcích, objednat chci do konce února. Nakonec se to zúžilo na značně odlišná sedmimístná auta, vezmu to s cenou shora dolů:
- Ford Explorer (3.0 V6 :)), 2.5tunový obr, teď se dá už i ofiko za 1.8m, to začíná být "snesitelné"... viděl jsem, zatím nejel, třeba mě to "nakoupí"
- favorit je Toyota Highlander, 2.5 hybrid AWD, nově v prodeji v ČR (cca 1.5m), už jsem ji viděl, ale nezkoušel 3 dětské sedačky ve 2. řadě (snad!),
- underdog, ale nakonec velmi mile překvapil, a přitom Francouz, Citroen C4 Grand Spacetourer, 2.0 BlueHDI, max výbava (za 800k!)

Citroen bude končit výrobu, ač mám na francouzská auta trochu alergii, to auto je za ty roky prostě vychytané, prostorné, pohodlné, s 2.0 BlueHDI jede a nežere (reálná maximálka 230, naměřené zrychlení kolem osmi... spotřeba do 6.5), a ani v nejvyšší výbavě "nic nestojí". Image na houby, jízda nesportovní, spolehlivost by měla být jakž takž ok, motor je držák a převodovka hydroměnič Aisin. Žádná kurvítka. Nejvíc mě štve divná přístrojovka, interiér je ale jinak rodinný sen, panorama, možnost vyndat tunel (super na občasné otáčení se dozadu k dětem), modularita. Kvůli bezpečnosti bych to rád viděl o něco těžší a širší, ale zas ta cena, ta cena...

S-max/Galaxy jsou ze hry, protože už nejdou s dieselem a s hybridem to děsně žere, řve a nejede, přitom to ani nemá výhodu takových rozměrů a hmotnosti, jako Highlander, a bez AWD. Taky dost podražili. Interiér navíc není reálně větší, než v tom C4 Grand. Koncern nesnesu ještě víc než Francii, s evropskou prémií mám tentýž problém (plus cena), taky jich jezdí mraky, i Volv, což bych u auta za tolik peněz nechtěl (u socky se s tím smířím). Pro velkou rodinu není výběr, jsem z toho nešťastný, ekoregulace taky dělají své, ale děti jsou nakonec větší hodnota, než skvělé svezení...
To mi připomíná úvahy jednoho mého známého před pár lety - nakonec přešel s výběrem mezi vozy "užitkové" - teď budou mít třeba u Forda nové Tourneo Connect, z jiných Toyota Proace a spousta dalších - nakládal děti a kola ... a pak, když o pár dětí při rozvodu přišel, předělal auto na obytňák a s novou partnerkou tráví covidovou dobu po lesích a je ohromně spokojený.
 
Highlander - druha rada, tri detsky sedacky (2x protismerna, 1x smerova), bez sance, chybelo asi 7cm sirky mezi isofixama, a bez isofixu by byly sedacky dost vyklonene... Treti rada nema isofix ani top tether (to jsem vedel, to nebylo prekvapeni). Tak ani nedoslo na zkusebni jizdu, bylo by to zbytecny...

V Citroenu jsem pak o hodinu pozdejc dostal skvelou nabidku na C4 Grand SpaceTourer, nejvyssi vybava je uvnitr prekvapive prijemna (zrovna ji meli venku), tak to vypada, ze je asi dobojovano. A auto objednany do vyroby mi rozmlouval, ze sice maji tech par desitek kusu, co se maji stihnout vyrobit, nez to v kvetnu zariznou, ale ze se taky muze stat (stalo se behem covidu vickrat), ze dovezou jen cast objednanych aut a zbytek zrusi; cim vyssi vybava a motor, tim vetsi sance na zruseni, protoze cipy a flotilovy emise. Takze doporucil brat jen z toho, co uz je ve vyrobe objednany, nebo co je na ceste do CR. A toho je jen trocha.

C5 Aircross, trochu dvojce 5008, uvnitr o poznani mensi, nez C4 Grand Spacetourer, sedacky by se do druhe rady jakz takz vesly, ale uz fakt tesne i vuci vyplni dveri (1cm mezi bokem sedacky a vyplni)... 5008 jsem dnes neulovil. Zkusim nekde zitra. Jinak me dost prekvapilo, jak pekne pusobila C5 Aircross uvnitr, dost luxusni zpracovani a materialy, pritom to stoji min, nez aktualne CX-5ky (po tom, co tolik zdrazily)...
 
Poslední úprava:
Jestli bys stejne nemel zauvazovat o prehodnoceni te dodavkove averze :cool:. Ikdyz je pravda, ze Vcko nebo novy Multivan (aby ses zbavil aspon trochu z tech negativ u hluku a image) jsou uz trochu jina cenova ;].
 
Ja do tech dodavek musim "dorust" :). Az budeme tech deti mit pet, tak to bude jasna volba. Ale jeste bych si proste chtel uzit par let nedodavkoveho zivota :D. Mezitim treba elektromotory vyresi i odveky problem dodavek, at jsou libovolne luxusni, kterym je rozlozeni hmotnosti... predstavuju si, ze "elektrododavka" - omlouvam se vsem Multivanum a Vckum za to hanlive oznaceni - bude, podobne jako kdysi Toyota Previa, mit veskery pohon ulozeny pod podlahou, rozlozeny spolu s akumulatory krasne rovnomerne mezi obema napravami... vepredu bude akorat specalni deformacni zona, aby to nebylo nebezpecnejsi, nez osobak, a bude hotovo.

Jeste jsem ji nevidel nazivo, ale na videich a obrazkach vypada na pomery dodavek moc pekne novy Hyundai Staria...
 
Poslední úprava:
Ondrej K: Já bych šel do Toyota Proace Verso L2 2.0 D-4D AT Family. Má to 130kW, měničový automat, luxusní prostor a pořizovací cena je 1mil. s daní. Máme v rodině to samé od Peugeotu, jen 150 koní v manuálu a hlučné to není a funguje to bez problémů. Je to ale šílený parník a stísněné prostory jsou trochu problém.
 
Sedel jsem dneska v Proace City, o stupen mensi, nez Verso (nemeli predvadecku), a ten interier byl dle meho horsi, nez v Berlingu, samy tvrdy osklivy plast, vsechno takove divne "hrube", masivni, jak pohmatove, tak opticky... To je prave to, cim se mi libi treba ten Hyundai Staria, na videich to vypada, ze ten interier je konecne spis jako v osobaku/SUV, nez jako v dodavce; samozrejme az teprv nazivo clovek uvidi, jestli je vsechno mekceny plast a jaky jsou spary. A jaky jsou sedacky, coz je taky kamen urazu mnoha tech ex-dodavek.

Ale mohl bych si to dat jeste jako ukol na vikend, mrknout i na tuhle kategorii, protoze mi to fakt doporucuje uplne kazdej.

Z uplne jineho soudku - na prodejne meli Yaris Cross, ktery se mi na fotkach vubec nelibi, ale nazivo mi to prislo moc krasny. Dobrej kompromis mezi miniautem do mesta a "SUV".
 
Mám v tom najeto desítky tisíc kilometrů a fakt to není zlé. Na dovču jezdím radši Travellerem, než Mazdou, protože je z toho výhled jak z autobusu a nemusím řešit co vzít s sebou. Já to mám zase opačně, že bych nejradši místo Mazda pořídil něco benzínového a nesmyslně silného, než to zakážou ?
 
Back
Top