• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Ja vam s tou tloustkou laku nevim… myslim ze tam zadny rozdil v nizsi cenove kategorii premie oproti mazde neni. Je mozny, ze kdyz si u BMW nebo MB clovek priplati kilo+ za nejaky individual lak, ma to pak dvakrat silnejsi, ale jinak se mi pohledem do tabulky nezda...
 
Podívej nevím nemeril sem to. Ale když mi mechanik před 15 lety měřil lak v Německu na e46 kterou jsem tam kupoval jako jetou mělo to kolem 140 mikronů.
Tuhle sem cumel na video o leštění a měřil tam novou Mazdu 3 a měla cca 70 mikronů a říkal ze MB má kolem 200 mikronů. A ze maj MB silnej a tvrdej lak se říkalo vždy. Tak něco na tom bude.
 
Podívej nevím nemeril sem to. Ale když mi mechanik před 15 lety měřil lak v Německu na e46 kterou jsem tam kupoval jako jetou mělo to kolem 140 mikronů.
Tuhle sem cumel na video o leštění a měřil tam novou Mazdu 3 a měla cca 70 mikronů a říkal ze MB má kolem 200 mikronů. A ze maj MB silnej a tvrdej lak se říkalo vždy. Tak něco na tom bude.
Mazda3 měla 70 mikronů v kterém místě přesně? To mi přijde dost úlet, na kapotě a střeše musí být určitě víc? Ale v některých místech bych tomu věřil, že to může být kolem 80. Nicméně, nevěř moc tomu, že nové auta napříč všema značkama mají výrazně kvalitnější laky (čest výjimkám, ale tam je ta pořizovací cena asi úplně jinde). V minulosti to bylo jinak, ty moderní laky jsou zase kompromisy. Všechny moderní laky napříč všema značkama jsou na nových autech vodou ředitelné a ty mašiny to nanášejí v co nejmenším množství => méně barvy == méně emisí, menší pokuty a tak dále. Tím neobahuju mazdu, ty laky jsou fakt měkké...
 
Ano, ne nadarmo se říká Mazdě Japonské BMW. Souhlas prémiovka, jen prémie mají silnější nástřik barvy? Škoda.....
To se říkávalo Nissanu Primeře P11 kvůli "ledvinkám" který se podobaly v tý době právě BMW.

Mazda3 měla 70 mikronů v kterém místě přesně? To mi přijde dost úlet, na kapotě a střeše musí být určitě víc? Ale v některých místech bych tomu věřil, že to může být kolem 80. Nicméně, nevěř moc tomu, že nové auta napříč všema značkama mají výrazně kvalitnější laky (čest výjimkám, ale tam je ta pořizovací cena asi úplně jinde). V minulosti to bylo jinak, ty moderní laky jsou zase kompromisy. Všechny moderní laky napříč všema značkama jsou na nových autech vodou ředitelné a ty mašiny to nanášejí v co nejmenším množství => méně barvy == méně emisí, menší pokuty a tak dále. Tím neobahuju mazdu, ty laky jsou fakt měkké...
Když jsem onehdá nechal přeměřit svoje bejvalý BM 2014 SoulRed tak od čumáku do prostředka kapoty (nejptejte se mě jak to dokázali) mělo 120 mikronů a odtamtud dál dozadu 90. Souhlasím ale že problém je ten měkký lak, ve kterym se ukážou vrypy i po padajícím listí. Jak je něco ekologický,tak to většinou stojí za :poop:
 
Poslední úprava:
Každá automobilka má dnes nižšie hrúbky lakov ako pred 15-20 rokmi. Tých cca 100-120 mikrónov je štandard aj u prémiových áut, pretože na základnú farbu (Ecoat) ešte dávajú plnič, ktorý zrovná nedostatky a farba s lakom sa naň aj lepšie uchytia. Pokiaľ sa nepoužije plnič, z ekonomických alebo aj ekologických dôvodov, tak máš hneď mínus 30-40 mikrónov. Dnešné technológie umožňujú nízkovrstvové laky. Ale hlavne ekológia priniesla menej odolné laky.
Japonci si strážia svojich dodávateľov a dostať sa do JPN automobilky je pre kvalitnejších zahraničných dodávateľov takmer nemožné. Predpokladám, že u nich všetko rieši Nippon Paint, ktorý v automobilovom segmente nemá nijak úžasné meno.
Mazde sa vždy vyčítalo nepoužitie zinkovaných plechov, čo je blbosť. Nepozinkované oceľové plechy by boli hrdzavé už pri prevoze od kovo výrobcu do automobilky. Ale hrúbky zinku sa počítajú rádovo v desatinách mikrónov. Mazdy hrdzaveli kvôli zlej/lacnej kombinácii predúprav (nanášanie fosfátu) a Ecoatu (základná šedá elektroforézna farba - nanáša sa ponorom každej karosérie do roztoku farby). Možno sa vtedy rozhodli šetriť na hrúbke Ecoatu alebo proste kvalita Nippon Paintu stála vtedy za starú bačkoru. Dnes je to podstatne lepšie.
Aha:
 
Podívej nevím nemeril sem to. Ale když mi mechanik před 15 lety měřil lak v Německu na e46 kterou jsem tam kupoval jako jetou mělo to kolem 140 mikronů.
Tuhle sem cumel na video o leštění a měřil tam novou Mazdu 3 a měla cca 70 mikronů a říkal ze MB má kolem 200 mikronů. A ze maj MB silnej a tvrdej lak se říkalo vždy. Tak něco na tom bude.
Podívej ona ta E46 taky byla lakovaná v dost starší lakovně a dost staršími technologiemi, než aktuální auta (tedy kromě těch ručně lakovaných). :D
 
Pardon je to trosku víc viděl sem to zde. Nicméně některý místa melí jen lehce přes 70 zadní sloupek měl 100


Samo třeba jiná barva muže mít víc, ale jiná klidně min a toho se bojím ?

Podívej ona ta E46 taky byla lakovaná v dost starší lakovně a dost staršími technologiemi, než aktuální auta (tedy kromě těch ručně lakovaných). :D
Jo jasný hlavně tehdy se na ekologii nehrálo a jelo se ještě na kvalitu.
No vím dokonce o jednom BMW s ruční malbou.
Dělal to takovej starej lakýrník jménem Andy Warhol obyčejnou štětkou na takovou starou kraksnu jménem M1… hold měl na to koule. Řekl bych že tam lak půjde měřit v mm.

 
Jo jasný hlavně tehdy se na ekologii nehrálo a jelo se ještě na kvalitu.
Taky nám pak lakýrníci nevydrželi a umírali na rakovinu jater. ;) Já mám třeba auto lakované ručně a je to dost rozdíl (jednak je nalakované úplně všude všemi vrstvami, ale také ta tloušťka je mnohem větší).
 
Pardon je to trosku víc viděl sem to zde. Nicméně některý místa melí jen lehce přes 70 zadní sloupek měl 100


Samo třeba jiná barva muže mít víc, ale jiná klidně min a toho se bojím ?


Jo jasný hlavně tehdy se na ekologii nehrálo a jelo se ještě na kvalitu.
No vím dokonce o jednom BMW s ruční malbou.
Dělal to takovej starej lakýrník jménem Andy Warhol obyčejnou štětkou na takovou starou kraksnu jménem M1… hold měl na to koule. Řekl bych že tam lak půjde měřit v mm.

Díky za to video toho lakýrníka. On i jeho "továrna" je dneska opravdu legendární. Rád jsem se koukl na to, jak to tam plácal. Taková ruční práce na kvalitní bílý základ :) Vynikající performance.
 
Jj kdyby to bylo možné nechal bych si ,,nalakovat” svou Mazdu 3 hned by měla mnohonásobnou cenu ?
 
Teď jsem koukal na novou Toyotu GR 86 asi bych si dal říct místo Mazdy ? ale ten interiér vypadá pořad hnusně plastově stejně jako byl v GT 86 což je skoda jinak to bylo pekne auto.
 
Mazdar, jako pokud by si u M6 vychytali kluci par much jako je rezavěni, kvalitní lak a nabrat poctivý atmosféry at ve čtyř nebo šesti válci určitě se i vnitřkem rovná vic premiovce než cokoliv z německé grupy. Třeba už jen nesmyslné displeje všude. Navigace, infotaiment tam to patří, ale ovládání ma byt talčitkove. Například čekat kdy konečně Germany dospěje k tomu že uříznou tu obludnost tempomatu pod volantem kde na to nevidíš a dají jej na volant a nebudou zkur....ou páku starou vic jak 10 let strkat i do nového auta (jo je to pořád ta stejná).
A pokud se mají poučit tak místo Škodu dělat low-end tak zapracovat na kvalitě prémiovek.
 
Například čekat kdy konečně Germany dospěje k tomu že uříznou tu obludnost tempomatu pod volantem kde na to nevidíš a dají jej na volant a nebudou zkur....ou páku starou vic jak 10 let strkat i do nového auta (jo je to pořád ta stejná).
Neznám všechny německé modely, ale zrovna otcovo BMW 5 (530 nebo 540d) to má hezky na volantu na levý palec.
 
Neznám všechny německé modely, ale zrovna otcovo BMW 5 (530 nebo 540d) to má hezky na volantu na levý palec.
Ano BMW v posledních modelové rada to pochopila, tohle byla narážka na čtyři kruhy.

co je na Skyactiv-G nepoctivého ?? Řekl bych jedna z nejspolehlivějších atmosfér a ohledně rezivění, tak to už je takový starý hospodský mýtus ;), poslední ročníky jsou na tom srovnatelně s konkurencí
Skyactiv - G je poctivá atmosféra ale osobně ten přiškrcený výkon je k pláči obzvlaště v 2.0l provedení. A rezavění? Podívej se na všechny M3 v letech 2017 až 2019. Všude spodek rezavý jak liška.
 
ale osobně ten přiškrcený výkon je k pláči obzvlaště v 2.0l provedení. A rezavění? Podívej se na všechny M3 v letech 2017 až 2019. Všude spodek rezavý jak liška.
Mám M6 2.0 G165 manuál, osobně se mi nezdá výkon k pláči.
Měl jsem CX-3, CX-5 a nyní M6 a že by byl podvozek jak liška, nevím nevím ?
 
Například čekat kdy konečně Germany dospěje k tomu že uříznou tu obludnost tempomatu pod volantem kde na to nevidíš a dají jej na volant a nebudou zkur....ou páku starou vic jak 10 let strkat i do nového auta (jo je to pořád ta stejná).
Měl jsem VW Polo Highline 2014 a měl tempomat komplet na volantu, tak nemohu tvoji myšlenku úplně podpořit. Ale je pravda, že např. Škodovka nebo Seat (můj Leon je toho důkazem) nedostávají tyto plné funkce, aby VW vůbec prodal svoji domácí značku. Takže i Leon má tempomat na páčce.
A páčky nejsou deset let staré, naše sesterská firma KOSTAL je totiž vyrábí, takže nemáš pravdu. Možná jsou designově podobné, ale jinak je to jiná páka :innocent:
:joy::joy::joy::joy:. Rovněž páky do Mercedesa, BMW, Fiat i Mazdy jsou od KOSTAL.......
 
Měl jsem VW Polo Highline 2014 a měl tempomat komplet na volantu, tak nemohu tvoji myšlenku úplně podpořit. Ale je pravda, že např. Škodovka nebo Seat (můj Leon je toho důkazem) nedostávají tyto plné funkce, aby VW vůbec prodal svoji domácí značku. Takže i Leon má tempomat na páčce.
A páčky nejsou deset let staré, naše sesterská firma KOSTAL je totiž vyrábí, takže nemáš pravdu. Možná jsou designově podobné, ale jinak je to jiná páka :innocent:
:joy::joy::joy::joy:. Rovněž páky do Mercedesa, BMW, Fiat i Mazdy jsou od KOSTAL.......
Neslo mi o výrobce ale o umístění, jak říkám jsem rád za Mazdu která ma tyto funkce na Volantu. VW teď u novych modelu po 2020 už ma to na volantu, ale cokoliv mezi 2010 a 2020 i premiovka je na páčce.
 
Musím říct že ty páčky (tempomat) pod volantem mě teda přijdou otřesný. Nejen že mě to přijde ošklivý, ale třeba já jak mám delší hnáty, tak se mi už stalo že jsem si tempomat de/aktivoval při točení volantem o nohu. Tohle se mě u mazdy líbí, že to má hezky zakomponovaný v tlačítkách volantu.
gs350_int_2.jpg
 
Back
Top