• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Ahoj vespolek,
rozhoduju se mezi Mazdou 3 (BM hb, 2.0 benzin) a Toy Auris (1.6 2015+), ma nekdo zkusenosti/porovnani?
dnes sem objel 3 bazary ale nemeli ani jednu ani v jednom (AAA, ESA a jeste jeden mistni)...Auris jsem jeste nevidel vnitrek, o mazde mam nejakou predstavu
Dikes
 
Řidičsky je Mazda úplně jinde než Auris. Auris je sice o něco komfortnější, ale o dost nejistější. Podle mě má smysl uvažovat o Aurisu jedině v případě potřeby velkého kufru kombíku, protože takový kufr Mazda v této kategorii nemůže nabídnout.
 
Včera sme mali s kamarátom diskusiu o výmene oleja, neveril som že olejový filter môže byť inde ako voľne dostupný zospodu, kým som nevidel, kde ho má Passat.. :grinning: Tam sa vyberá vrchom a ešte sa k tomu musia odpojiť nejaké hadice či čo to je (screen z youtube návodu, filter je to zakrúžkované dole).

1620801299590.png

Myslím, že napríklad toto má Mazda vyriešené celkom dobre a pri výmene filtra si nezašpiníte od oleja komplet celý motor, ale maximálne seba.
(nikdy som olej v ničom nevymieňal, takže ak je to niečo samozrejmé, tak pre mňa nebolo)
 
Poslední úprava:
@myscho ne. Normální je, když sání motoru je směrem od kabiny a výfukové svody jdou vepředu před blokem motoru dolů. Vespod na bloku je pouze nezakrytovaný výpustný šroub, který lehce nahmatáš a není potřeba jakkoliv zvedat(najet nad jámu) auto při výměně oleje. Filtr krásně přístupný ze shora, vedle svodů.
Prostě klasický motor z 90tých let, kdy svět byl ještě v pořádku.
 
Ja mam auto/moto neco jako prodlouzeni pindoura, mam extremni problem ho treba prodat. Treba prodej BMW? neexistuje. Koupili jsme nejaky garaze a tam si ho necham. NAFURT.

Predstava, ze nejake prase prijde k memu (ex) autu a otevre treba dvere pazourama s prstynkem a odre tim lak je naprosto neprijatelna... a to i u aut, co uz nejsou moje.

Tj. v principu nemam problem prodat auto nejakemu srdcari.. ale.. musi to byt:

- lestic
- musi mit garaz

:D
Ještě že už Bawo mám, mě bys svoje asi neprodal :)
Mám sice garáž a model byl 2nd v ČR, ale...
Vosk jednou za život, žádné dodatečné nálepky M-divize, falešné průduchy...zato nejlepší možný podvozek a 700 Nm.
Lak drží hodně dobře, ale jeho cena je proti nákladům na údržbu a spotřební díly zanedbatelná :(
Mazdičku mi leští Natural, tam bych snad estetickou "technickou" prošel :)
 
Ahoj vespolek,
rozhoduju se mezi Mazdou 3 (BM hb, 2.0 benzin) a Toy Auris (1.6 2015+), ma nekdo zkusenosti/porovnani?
dnes sem objel 3 bazary ale nemeli ani jednu ani v jednom (AAA, ESA a jeste jeden mistni)...Auris jsem jeste nevidel vnitrek, o mazde mam nejakou predstavu
Dikes
tak tyhle dve auta jsou ridicsky absolutni protipoly. Pokud rad aktivne ridite a chcete z rizeni mit nejaky pozitek je jedina volba...Mazda. Jinak Auris plni vse ostatni stejne ne-li lepe (odhlucneni napr) nez Mazda 3. Nerozvijim tema..jelikoz by to bylo na moc dlouho. Kazdopadne projedte si oba vozy a sam se rozhodnete, chybu neudelate u zdraveho kusu ani s jednim z techto vozu.
 
Celé to šetrenie v podobe hybridov mi pride smiešne, keď k tomu postavia 1850kg suv, do ktorého sa zmesti rovnake množstvo pasažierov a nakladu ako do o 400kg lahsieho kombi, v terene bude ten 1x v roku natom podobne
Pani manželka s tym bude 99 percent jazdit po meste atd. Ten pocit bezpečia (nadradenosti), že sedim o 50cm vyššie ako kolega vedla v oktavke na semafore v meste a mam okolo seba viac plechu mi vždy prišiel divný, keď pri každom rozjazde ajtak musi rozhybať skoro 2 tony. V modernej dobe emisnych noriem by nemali mať tieto pseudo suv služiace ako nakupne tašky buducnosť dufam.
No z vlastni zkusenosti si jiz dovolim DOSTi oponovat.... smysl takove hybridni auta OPRAVDU maji..poslednich deset let minimalne a ty od Toyoty ci Lexusu ale i mnohe jine v poslednich letech.

Mame nyni doma krabici RX 450h, ta se vahou pres 2,2 tuny umi jezdit velmi svizne do 8L mimo dalnice, kde pak spotreba jde smerem k deviti litrum v prumeru. Kdyz se kocham umime prejezdy po CR i za 6,5-7L prumer, kdyz se na vylete po CR nejezdi po dalnicich . Celorocni prumer mame lehce pres 8L. Ma to benzinovou V6ku a pres 300k systemoveho vykonu a opravdu to cele funguje proste skvele. A jedete to vic nez dost, vzdy kdyz je potreba.

Rizeni je nastavene tak, ze se da ridit doslova nekolika prsty a polomer otaceni tez prikladny na auto teto velikosti. Ve meste se nechova o nic hure nez nase mala M3 BN. Moje partnerka na vuz neda vubec dopustit. Ja tez zadne slabiny za tech prvnich 30tis km nepocitil. Jsou tu vlastne jen dve resitelne prkotiny co mi vadi.. prvni je hluk pri lehce otevrenych oknech..( pri zavrenych je na palube totalni klid..to jeden duvod proc to PAK clovek vnima vic a druhym asi budou integrovane lyziny na strese vozu ..da se to resit plastovymi ofuky oken) Druhou veci je zvukova bezpecnostni signalizace otevreni ridicovych dveri v urcitych situacich (musim se nechat vypnout pri dalsi servisni kontrole ..aktualni ovladanim ve voze tak nelze ucinit) Jedine co je na SUV aute celkem citit je ta jeho vaha..versus vzrustajici rychlost..proste to chce premyslet fyzikalni zakony nelze poprit ( ani s pohonem 4x4) navic s timto tvarem karoserie :) Na druhou stranu umi to jet i po okreskach neskutecne rychle naprosto mimo rychlostni limity ( za predpokladu kvalitni komunice pod Vami..tech tu nastesti neni dostatek, takze se neprasim prilis casto).

Kazdopadne auto jako celek se ovlada jako o tridu mensi vuz.

Samozrejme debatovat lze cene takovych hybridnich vozu versus ICE, ale ty ceny se dnes diky elektricke manii temer rovnaji..takze neni vlastne o cem debatovat. Takoveto hybridni auta pokud si je nechate dost let (7+ nebo 150tis km) se Vam i v excelu jasne financne vyplati i kvuli mensim nakladum na servis a jejich fakticke bezporuchovosti. Dizkuse o bateriich u Toyoty ci Lexusu je taktez bezpredmetna..funguji pres 15let a porad jedou byt s lehce snizenou kapacitou. Ceny beznych ICE aut budou i nadale rust dokud nebudou temer totozne s ELE vozy, aby se to automobilkam vubec vyplatilo vyrabet a provadat je.

Tyto aktualne nabizene ELE vozy se ale aktualne nikdy nemohou ekonomicky vyplatit..pri vyse uvedenych parametrech. Jejich porizovaci cena je o statisice vyssi (nekdy o vice nez pul mio vice) a ani po 250tis najetych km se to PROSTE ani nesrovna. Samozrejme technologie ELE vozu kvapi dopredu a za dalsich 5 let se to muze zmenit. A nyni je vlastne jasne, ze se tomu tak stane, neb solid state baterie ci jine jiz plni co je treba dojezd 800-1000km, dobiti do 20min..ty co jsou momentalne na spici vyvoje, bavime-li se o standatdni velikosti aktualne prodavanych baterii ..tech s aktual dojezdem do max 500km dojezdu a nabijecim cyklem bezne za dlouhe, predlouhe hodiny. Otazkou zustane vzdy ta porizovaci cena a dalsi nutne vybaveni u vlastniho bydleni pominuli zcela problem NEdostatku verejne dobijeci site. A vubec tim nejvetsim problemem v budoucnosti bude cena za 1 Kwh elektriny az se nam ta ELE mobilita opravdu rozsiri masove v celem zapadnim svete. Tohle ELE silenstvi v uvozovkach zabije samo sebe (muj nazor) Z tohoto duvodu hybridy jiste jeste dlouho budou pro normalne smyslejici (..cti ekonomicky) vhodnejsi reseni stejne jako vozy na CNG, kde ty km naklady lze hrave udrzet pod 1Kc/km. Jiste vhodnejsi smer je pohon na vodik, ktery navic cisti vzduch a generuje odpadni vodu.

No se mi zase trochu rozbehlo mysleni, tak snad to nebylo moc nudne. Konfrontace i jine nazory jsou vice nez vitany..neb kazdy na to hledime svoji jinou optikou...
 
Ha! z toho si odnasim, ze Lexusy porad dobry, co se tyka kvality? Pokukujeme po RX L, ale znervoznuje me, jak to auto pusobi “technologicky”, protoze uz to neni auto za castku, ktery bych mohl dat v hotovosti a za dva roky poslat dal... tak se bojim, aby to treba kolem pateho roku nezacala byt kasicka na penize. Zene se hrozne nelibi, ja se s tim designem snazim smirit, nazivo to neni tak hrozny, a interier je pekny. A sem tam se objevi predvadecka, kdy L verze stoji to, co kratka, a na dostrel od CX9 nebo skoro i Sorrenta atp.
A taky si nejsem jisty, jestli si potrebuju lestit ego premiovou znackou, nejak na sebe nerad v tomhle smeru upozornuju... ale to uz takovy soukromy boj. Lexus aspon nepusobi jako MB nebo BMW.
 
No z vlastni zkusenosti si jiz dovolim DOSTi oponovat.... smysl takove hybridni auta OPRAVDU maji..poslednich deset let minimalne a ty od Toyoty ci Lexusu ale i mnohe jine v poslednich letech.

Mame nyni doma krabici RX 450h, ta se vahou pres 2,2 tuny umi jezdit velmi svizne do 8L mimo dalnice, kde pak spotreba jde smerem k deviti litrum v prumeru. Kdyz se kocham umime prejezdy po CR i za 6,5-7L prumer, kdyz se na vylete po CR nejezdi po dalnicich . Celorocni prumer mame lehce pres 8L. Ma to benzinovou V6ku a pres 300k systemoveho vykonu a opravdu to cele funguje proste skvele. A jedete to vic nez dost, vzdy kdyz je potreba.

Rizeni je nastavene tak, ze se da ridit doslova nekolika prsty a polomer otaceni tez prikladny na auto teto velikosti. Ve meste se nechova o nic hure nez nase mala M3 BN. Moje partnerka na vuz neda vubec dopustit. Ja tez zadne slabiny za tech prvnich 30tis km nepocitil. Jsou tu vlastne jen dve resitelne prkotiny co mi vadi.. prvni je hluk pri lehce otevrenych oknech..( pri zavrenych je na palube totalni klid..to jeden duvod proc to PAK clovek vnima vic a druhym asi budou integrovane lyziny na strese vozu ..da se to resit plastovymi ofuky oken) Druhou veci je zvukova bezpecnostni signalizace otevreni ridicovych dveri v urcitych situacich (musim se nechat vypnout pri dalsi servisni kontrole ..aktualni ovladanim ve voze tak nelze ucinit) Jedine co je na SUV aute celkem citit je ta jeho vaha..versus vzrustajici rychlost..proste to chce premyslet fyzikalni zakony nelze poprit ( ani s pohonem 4x4) navic s timto tvarem karoserie :) Na druhou stranu umi to jet i po okreskach neskutecne rychle naprosto mimo rychlostni limity ( za predpokladu kvalitni komunice pod Vami..tech tu nastesti neni dostatek, takze se neprasim prilis casto).

Kazdopadne auto jako celek se ovlada jako o tridu mensi vuz.

Samozrejme debatovat lze cene takovych hybridnich vozu versus ICE, ale ty ceny se dnes diky elektricke manii temer rovnaji..takze neni vlastne o cem debatovat. Takoveto hybridni auta pokud si je nechate dost let (7+ nebo 150tis km) se Vam i v excelu jasne financne vyplati i kvuli mensim nakladum na servis a jejich fakticke bezporuchovosti. Dizkuse o bateriich u Toyoty ci Lexusu je taktez bezpredmetna..funguji pres 15let a porad jedou byt s lehce snizenou kapacitou. Ceny beznych ICE aut budou i nadale rust dokud nebudou temer totozne s ELE vozy, aby se to automobilkam vubec vyplatilo vyrabet a provadat je.

Tyto aktualne nabizene ELE vozy se ale aktualne nikdy nemohou ekonomicky vyplatit..pri vyse uvedenych parametrech. Jejich porizovaci cena je o statisice vyssi (nekdy o vice nez pul mio vice) a ani po 250tis najetych km se to PROSTE ani nesrovna. Samozrejme technologie ELE vozu kvapi dopredu a za dalsich 5 let se to muze zmenit. A nyni je vlastne jasne, ze se tomu tak stane, neb solid state baterie ci jine jiz plni co je treba dojezd 800-1000km, dobiti do 20min..ty co jsou momentalne na spici vyvoje, bavime-li se o standatdni velikosti aktualne prodavanych baterii ..tech s aktual dojezdem do max 500km dojezdu a nabijecim cyklem bezne za dlouhe, predlouhe hodiny. Otazkou zustane vzdy ta porizovaci cena a dalsi nutne vybaveni u vlastniho bydleni pominuli zcela problem NEdostatku verejne dobijeci site. A vubec tim nejvetsim problemem v budoucnosti bude cena za 1 Kwh elektriny az se nam ta ELE mobilita opravdu rozsiri masove v celem zapadnim svete. Tohle ELE silenstvi v uvozovkach zabije samo sebe (muj nazor) Z tohoto duvodu hybridy jiste jeste dlouho budou pro normalne smyslejici (..cti ekonomicky) vhodnejsi reseni stejne jako vozy na CNG, kde ty km naklady lze hrave udrzet pod 1Kc/km. Jiste vhodnejsi smer je pohon na vodik, ktery navic cisti vzduch a generuje odpadni vodu.

No se mi zase trochu rozbehlo mysleni, tak snad to nebylo moc nudne. Konfrontace i jine nazory jsou vice nez vitany..neb kazdy na to hledime svoji jinou optikou...
Nechcel som haniť existenciu hybridov a už vôbec nie od Toyoty/Lexusu (otec 22 rokov vlastní len Toyoty, aktuálne 20 ročnú corollu a dechtove Verso) , len má zarazila v Tom zdieľanom videu o CX-5 tak ako aj jeho autora ta mini zadná poloos, ktorá naozaj zažije jediný offroad na parkovisku cez obrubník. A k tomu celá popularita ťažkých SUV v dobe prísnych eko noriem. Slúžia už len ako nákupné tašky, nie ako sport utility vehicle, česť výnimkám napríklad Land Cruiser a pod.

To, že Toyota Lexus vie hybridy geniálne by asi najviac rozprávali taxikári na priusoch s pol milióna km bez závad.
 
tak zase oprašuji svou myšlenku co dál po Mazdě ?

Když jsem koukal po kombi, celkem se mi líbila Toyota Corolla Trek 2.0 hybrid, jenže už nepočítám v našich letech s přírůstkem do rodiny :laughing: a ani nebudeme každý víkend vozit koloběžky, nebo kola na nějaké výlety, takže kombi nepotřebuji.

Spíš s přibývajícím věkem a zdravotním problémům preferuji vyšší posez a lepší nastupování. Takže se mi do hledáčku dostala RAV4 (spíš nějaká roční, nebo předváděčka ) popř. starší Lexus NX300h . Ovšem když vezmu v úvahu to, že 90% jízd jezdím sám, jen občas s manželkou na výlet, nákup, chalupu tak se mi tato auto zdají zbytečně velká, navíc motor 2,5 takže vyšší pojistky.

To mě nasměrovalo k Toyotě C-HR 2.0 hybrid, která vychází pro mé potřeby jako dostačující přibližovadlo. Asi i s nejnižší spotřebou a pojištěním ( pokud nepočítám Corollu ta je už poměrně nízká na mé potřeby )

V každém případě se pojedu Lexusem i Toyotu svézt, abych si udělal lepší obrázek.

Jinak nadále udržuji a opečovávám svou M6, která nakonec bude jezdit dokud to půjde, pokud mne nic nepřesvědčí, nebo to bude mimo finančí možnosti
 
Poslední úprava:
tak zase oprašuji svou myšlenku co dál po Mazdě ?

Když jsem koukal po kombi, celkem se mi líbila Toyota Corolla Trek 2.0 hybrid, jenže už nepočítám v našich letech s přírůstkem do rodiny :laughing: a ani nebudeme každý víkend vozit koloběžky, nebo kola na nějaké výlety, takže kombi nepotřebuji.

Spíš s přibývajícím věkem a zdravotním problémům preferuji vyšší posez a lepší nastupování. Takže se mi do hledáčku dostala RAV4 (spíš nějaká roční, nebo předváděčka ) popř. starší Lexus NX300h . Ovšem když vezmu v úvahu to, že 90% jízd jezdím sám, jen občas s manželkou na výlet, nákup, chalupu tak se mi tato auto zdají zbytečně velká, navíc motor 2,5 takže vyšší pojistky.

To mě nasměrovalo k Toyotě C-HR 2.0 hybrid, která vychází pro mé potřeby jako dostačující přibližovadlo. Asi i s nejnižší spotřebou a pojištěním ( pokud nepočítám Corollu ta je už poměrně nízká na mé potřeby )

V každém případě se pojedu Lexusem i Toyotu svézt, abych si udělal lepší obrázek.

Jinak nadále udržuji a opečovávám svou M6, která nakonec bude jezdit dokud to půjde, pokud mne nic nepřesvědčí, nebo to bude mimo finančí možnosti
Toyota C-HR má atraktivní provokativní design a skvělé se prodává (cena ?), ale uvnitř je to auto hodně malé ve srovnání s Mazdou kategorie 3 nebo Toyotou je pocitový zážitek z dynamické jízdy naprosto kategoricky vyjádřeno - výkonové parametry jsou vylhané. Pravda, testovali jsme nový vůz a přijeli tam silnějším autem, ale byli jsme 2 a kamarád má Golfa 1.2 i on byl zděšen absencí dynamického zrychlení.
Lexusy jsou úplně jiná kategorie z hlediska ceny i zpracování auta jako takového. Na rozdíl od "prémie" BMW, Audi, Volvo, Mercedes, které kvalitou spadnuly hluboko dolů si Lexus drží super kvalitu a je to podařenější odrůda Toyoty. Za ty peníze svého majitele hýčkají luxusem, jízdním komfortem, na který jsou primárně orientované a ještě vydrží víc než zbytek prémie. Hybridy taky nejsou žádný sportovní model, ale to není jejich účelem a rozhodně to není auto "bez motoru" jako C-HR.
 
Dynamiku/nedynamiku C-HRka je nejlépe vyzkoušet zkušební jízdou, mezi hybridy 1.8 a 2.0 je prý znatelný rozdíl. Já zkoušel u prodejce jen hybridní Corollu 2.0 (taky oprašuji myšlenku co dál jako dva důchodci po mazdě) a pro mne měla zrychlení ještě dostačující
 
do Sky-X bych nešel, stále dost nevyzkoušený motor, který zatím nic extra nepředvedl - kromě své složitosti.
Takže by zbyla G150 a v tom případě ideálně manuál, bohužel celkový dojem kazí ty jejich nesmyslně poskládané pakety, které vystřelí cenu do nesmyslných čísel.
Musela by být zajímavá cena a popravdě pokud bych auto měnil, tak už za něco s menšími provozními náklady , cena CX-30 už není daleko od ceny hybridu, které bez problému zvládají o několik litrů nižší spotřebu.
 
cena CX-30 už není daleko od ceny hybridu, které bez problému zvládají o několik litrů nižší spotřebu.
..pokud jezdíš po městě či venkově. Řekl bych, že na dálkové jízdy (od 100 km výš, převážně po dálnicích) dopadnou spíš hůř, protože jsou těžší a rekuperuje se málo.
 
...a ony jsou hlavně úsporné při velmi klidné jízdě. Také v momentě, kdy člověk jede nepředpisově a sportovněji, jede se skoro pořád na spalovací motor a hmotnost auta snadno vykompenzuje přidanou pomoc elektromotoru. Aspoň u těch dvou, co jsem měl půjčené, to tak bylo. Takže když já si půjčím CX-30 se SkyX a s tím novým SkyX nebudu mít problém v klidu 5 - 6 l, při velmi kvapné jízdě 8, nečekám, že by to nějaký hybrid zásadně někam posunul. Město je bez diskuse. Pak co se týká ceny, jak zdražila Mazda, zdražili všichni ostatní, a pokud bych chtěl srovnatelně hezký a ergonomický interiér, rozhodně ho třeba u Hyundai nebo Kie (natož koncernu, Fordu, Toyoty...) za méně peněz nenajdu.

Teoretickou životnost SkyX neřeším, délší vlastnictví, než po prodlouženou záruku, nemá první majitel auto skoro nikdy. Ani já, ani ty (když se podívám do historie). U hybridů - krom Toyoty - taky nikdo neví, jak na tom budou po deseti letech... Krom toho ze i ta Toyota je pořád mění, takže se neví ani u těch nových.

Za mě pokud hybrid, jako full/plugin, pak u městských a příměstských aut kvůli zůstatkové ceně (počítám že regulace proti běžným autům do měst budou pokračovat a městské spalováky nebudou za 5 - 7 let žádané), spotřebě ve městě, u pluginu i pokud je třeba v práci možnost nabíjení zadarmo... Ale určitě ne pro běžné mixované ježdění a u velkého auta. (Jasně, sám koukám třeba po novém RXL, ale tam si ani nemůžu vybrat... Kdyby to šlo, radši bych do takového velký diesel ;))
 
Poslední úprava:
Back
Top