No z vlastni zkusenosti si jiz dovolim DOSTi oponovat.... smysl takove hybridni auta OPRAVDU maji..poslednich deset let minimalne a ty od Toyoty ci Lexusu ale i mnohe jine v poslednich letech.
Mame nyni doma krabici RX 450h, ta se vahou pres 2,2 tuny umi jezdit velmi svizne do 8L mimo dalnice, kde pak spotreba jde smerem k deviti litrum v prumeru. Kdyz se kocham umime prejezdy po CR i za 6,5-7L prumer, kdyz se na vylete po CR nejezdi po dalnicich . Celorocni prumer mame lehce pres 8L. Ma to benzinovou V6ku a pres 300k systemoveho vykonu a opravdu to cele funguje proste skvele. A jedete to vic nez dost, vzdy kdyz je potreba.
Rizeni je nastavene tak, ze se da ridit doslova nekolika prsty a polomer otaceni tez prikladny na auto teto velikosti. Ve meste se nechova o nic hure nez nase mala M3 BN. Moje partnerka na vuz neda vubec dopustit. Ja tez zadne slabiny za tech prvnich 30tis km nepocitil. Jsou tu vlastne jen dve resitelne prkotiny co mi vadi.. prvni je hluk pri lehce otevrenych oknech..( pri zavrenych je na palube totalni klid..to jeden duvod proc to PAK clovek vnima vic a druhym asi budou integrovane lyziny na strese vozu ..da se to resit plastovymi ofuky oken) Druhou veci je zvukova bezpecnostni signalizace otevreni ridicovych dveri v urcitych situacich (musim se nechat vypnout pri dalsi servisni kontrole ..aktualni ovladanim ve voze tak nelze ucinit) Jedine co je na SUV aute celkem citit je ta jeho vaha..versus vzrustajici rychlost..proste to chce premyslet fyzikalni zakony nelze poprit ( ani s pohonem 4x4) navic s timto tvarem karoserie

Na druhou stranu umi to jet i po okreskach neskutecne rychle naprosto mimo rychlostni limity ( za predpokladu kvalitni komunice pod Vami..tech tu nastesti neni dostatek, takze se neprasim prilis casto).
Kazdopadne auto jako celek se ovlada jako o tridu mensi vuz.
Samozrejme debatovat lze cene takovych hybridnich vozu versus ICE, ale ty ceny se dnes diky elektricke manii temer rovnaji..takze neni vlastne o cem debatovat. Takoveto hybridni auta pokud si je nechate dost let (7+ nebo 150tis km) se Vam i v excelu jasne financne vyplati i kvuli mensim nakladum na servis a jejich fakticke bezporuchovosti. Dizkuse o bateriich u Toyoty ci Lexusu je taktez bezpredmetna..funguji pres 15let a porad jedou byt s lehce snizenou kapacitou. Ceny beznych ICE aut budou i nadale rust dokud nebudou temer totozne s ELE vozy, aby se to automobilkam vubec vyplatilo vyrabet a provadat je.
Tyto aktualne nabizene ELE vozy se ale aktualne nikdy nemohou ekonomicky vyplatit..pri vyse uvedenych parametrech. Jejich porizovaci cena je o statisice vyssi (nekdy o vice nez pul mio vice) a ani po 250tis najetych km se to PROSTE ani nesrovna. Samozrejme technologie ELE vozu kvapi dopredu a za dalsich 5 let se to muze zmenit. A nyni je vlastne jasne, ze se tomu tak stane, neb solid state baterie ci jine jiz plni co je treba dojezd 800-1000km, dobiti do 20min..ty co jsou momentalne na spici vyvoje, bavime-li se o standatdni velikosti aktualne prodavanych baterii ..tech s aktual dojezdem do max 500km dojezdu a nabijecim cyklem bezne za dlouhe, predlouhe hodiny. Otazkou zustane vzdy ta porizovaci cena a dalsi nutne vybaveni u vlastniho bydleni pominuli zcela problem NEdostatku verejne dobijeci site. A vubec tim nejvetsim problemem v budoucnosti bude cena za 1 Kwh elektriny az se nam ta ELE mobilita opravdu rozsiri masove v celem zapadnim svete. Tohle ELE silenstvi v uvozovkach zabije samo sebe (muj nazor) Z tohoto duvodu hybridy jiste jeste dlouho budou pro normalne smyslejici (..cti ekonomicky) vhodnejsi reseni stejne jako vozy na CNG, kde ty km naklady lze hrave udrzet pod 1Kc/km. Jiste vhodnejsi smer je pohon na vodik, ktery navic cisti vzduch a generuje odpadni vodu.
No se mi zase trochu rozbehlo mysleni, tak snad to nebylo moc nudne. Konfrontace i jine nazory jsou vice nez vitany..neb kazdy na to hledime svoji jinou optikou...