• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Tjn len s 10 rocnou mazdou mzr 1,6 benzin budes po meste jazdit za 8 (odhad) a s turbovysavačom litrovym v Škoda Citigo v meste za 4-5L a ešte ti zdrhne z každej križovatky lebo je na mesto dobre sprevodovana. Mame v praci dve citiga s litrovym turbovysavačom, 3 ročne už papa olej sposobom, že v polovici intervalu vymeny tam chyba polovica olejovej naplne :D napravy, brzdy v prdeli, motor sa trase akoby siel na jeden valec, tym chcem povedat, že ak su tieto male Škody využivane ako pracovne auta po meste a jazdi na nich viacero ludi a dostavaju naprdel, tak sa veľmi rychlo po konci zaruky rozsypu. Potom spravi Vaculik na tsi fabiu 100000km test, rozoberu ju a vyhlasi, že cele auto je v dokonalom stave lebo zmeral ovalitu valcov a jemne og(r)ezla napravnica.
 
Škoda Citigo je myslím elektroauto, s tím jsem jezdil. To má omezovač na 135 a více opravdu nejede. Do kopce nejede ani 110km/h. A když s tím jedeš tak to dojede z Prahy do Mladé Boleslavi na jedno nabití a v úsporném režimu do 80km/h ještě zpět.

Koukám, že tato nákupní taška ve tvaru auta se dělala i s litrovým tříválcem:
A koukám, že elektromotor má 210Nm, zato vysavač pouze 90Nm. To mě zajímá jakou takový turbomotor bude mít životnost. A jestli také dodrží tu slibovanou spotřebu. Možná ji dodrží jen při přesně daných otáčkách a nikde jinde.

Přeci jen nová Fóbie s 1,6 motorem, o které jsem psal, nejspíše pojede o něco lépe. Pokud si tedy do ní někdo nenechá namontovat ten litrový tříválec.
 
Citigo má obyčejnou atmosféru, nepřímý vstřik. Jediné, co má 1.0 TSI, je Up GTI.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Citigo má obyčejnou atmosféru, nepřímý vstřik. Jediné, co má 1.0 TSI, je Up GTI.
Toto je psáno na Wiki, kterou jsem odkázal: Na začátku roku 2019 byla představena plně elektrická verze Citigo-e iV,[1] která na podzim 2019 nahradila ve výrobě verzi se spalovacím motorem.[2]

Takže jsem se s tou čistou elektřinou nemýlil.
 
Ano to je Citigo-e iV.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Na nový Tucson se píšou většinou oslavné komentáře ... občas si ovšem někdo rýpne do spotřeby nebo do jízdních vlastností, jako třeba
 
Na nový Tucson se píšou většinou oslavné komentáře ... občas si ovšem někdo rýpne do spotřeby nebo do jízdních vlastností, jako třeba
O spotřebě jsem nedávno četl článek že je u tohodle auta v hybridu totálně mimo mísu.
 
Mě osobně se Tucson nelíbí z boku a zezadu. Předek je docela zajímavý. Starší model se mi líbil více.
 
mně přijde divné udělat obecné závěry o hybridu na základě jednoho auta, navíc od automobilky, která hybridy asi ještě tak "v paži" nemá. co třeba cokoliv s hybridní technologií od toyoty. taky nesmysl? i don't think so...
 
mně přijde divné udělat obecné závěry o hybridu na základě jednoho auta, navíc od automobilky, která hybridy asi ještě tak "v paži" nemá. co třeba cokoliv s hybridní technologií od toyoty. taky nesmysl? i don't think so...
Obecné závěry o hybridech, jako každé kontroverzní téma, by vydaly na knihu, to se skutečně nedá vyvodit z nějakého Tucsona. Ze všech úhlů pohledu z toho kouká několik "pro" a "proti" ... jen mne vždy tak napadne, jak by se asi motory v posledních 10 - 15 letech vyvíjely, kdyby nebylo ekologických a politických tlaků. Jezdily by auta s tříhrnky ze sekaček ? Jezdily by s různými hybridy ? Nemohu si pomoci, to, co vidím, není pokrok, to je jakási cesta bokem, protože dopředu to nejde.
 
O spotřebě jsem nedávno četl článek že je u tohodle auta v hybridu totálně mimo mísu.
Stejně si pořád myslím, že když hybrid, tak prostě něco co je vyzkoušené a funguje - Toyota ?
 
Zrovna Mazda CX-5 v tom losim testu taky moc nezabodovala... :)
Tuscson jsem si uz parkrat prohlizel, i za jizdy, a za me taky moc hezky zepredu, ale bok a zadni pohled mi prijdou doslova tragicky. A pak ten interier. Fakt nenavidim dotykovy panely, hladky leskly plochy a prehnany "prazdno" (mam pocit, ze interiery jde "sochat", nikoliv odbyvat jako Tesla nebo ted Hyundai), takze Tucson je pro me uvnitr neco jako ozivla nocni mura.
 
Celé to šetrenie v podobe hybridov mi pride smiešne, keď k tomu postavia 1850kg suv, do ktorého sa zmesti rovnake množstvo pasažierov a nakladu ako do o 400kg lahsieho kombi, v terene bude ten 1x v roku natom podobne
Pani manželka s tym bude 99 percent jazdit po meste atd. Ten pocit bezpečia (nadradenosti), že sedim o 50cm vyššie ako kolega vedla v oktavke na semafore v meste a mam okolo seba viac plechu mi vždy prišiel divný, keď pri každom rozjazde ajtak musi rozhybať skoro 2 tony. V modernej dobe emisnych noriem by nemali mať tieto pseudo suv služiace ako nakupne tašky buducnosť dufam.
 
Ja zas dúfam že aj v budúcnosti si budem môcť kúpiť auto, aké chcem a nie aké mi dovolí úradník z Bruselu ktorý má služobné BMW 750i na jazdy z hotela na letisko.

Mám SUV, lebo sa mi v ňom lepšie sedí a pohodlnejšie sa dávajú deti do sedačky. Nejaký pocit nadradenosti nezažívam, mal by som to reklamovať? :grinning:
 
Tak nejak tak, co je urednikovi do mych potreb, a proc bych za svoje potreby mel byt trestany...

Po dvou letech s minimem snehu jsem letos na zasnezene (nikoliv vysolene nebo "jen" zmrzle) silnici stravil dobrych 25 dnu, pri obcasnem jezdeni do nedalekych kopecku pak mnohdy i skrz docela hluboky snih, do toho na obou mistech parkuju na zahrade, a za vysokou svetlost a 4x4 na CX-5 jsem byl opravdu rad. A samozrejme to neskodi, kdyz z toho ma po zbytek roku manzelka lepsi vyhled, neboji se parkovat k obrubniku (vysoky profil, vysoka svetlost), lip se ji do toho davaji deti. A nikdy nelze rict, ze tyhle potreby nema i clovek z mesta, pokud teda nechteji zakazat vlastnictvi chat nebo jezdeni na dovoleny.
 
Ten pocit bezpečia (nadradenosti), že sedim o 50cm vyššie ako kolega vedla v oktavke na semafore v meste
A jen tak pro upřesnění - ve většině SUV, jako CX-5, RAV4, CRV, Tucson,... se sedí asi jen o +-10 - 15 cm výš. Kromě toho vyšší auto při nárazu třeba do náklaďáku je jistě o dost bezpečnější. To jsem zvažoval jako argument pro SUV při rozhodování, co koupit. Ale kombík vyhrál kvůli dálničním rychlostem a spotřebě.
Zrovna Mazda CX-5 v tom losim testu taky moc nezabodovala...
Koukal jsem na moose test od km77.com a přišlo mi, že o trochu lepší byla. Ale zas taková katastrofa u Tucsonu to není, určitě se míň naklání. Jinak Tucson mi přijde atraktivní ze všech stran, ale interiér jsem pořádně neviděl.
 
Tak nejak tak, co je urednikovi do mych potreb, a proc bych za svoje potreby mel byt trestany...

Po dvou letech s minimem snehu jsem letos na zasnezene (nikoliv vysolene nebo "jen" zmrzle) silnici stravil dobrych 25 dnu, pri obcasnem jezdeni do nedalekych kopecku pak mnohdy i skrz docela hluboky snih, do toho na obou mistech parkuju na zahrade, a za vysokou svetlost a 4x4 na CX-5 jsem byl opravdu rad. A samozrejme to neskodi, kdyz z toho ma po zbytek roku manzelka lepsi vyhled, neboji se parkovat k obrubniku (vysoky profil, vysoka svetlost), lip se ji do toho davaji deti. A nikdy nelze rict, ze tyhle potreby nema i clovek z mesta, pokud teda nechteji zakazat vlastnictvi chat nebo jezdeni na dovoleny.
Stejné zkušenosti s touto zimou, někdy sníh (kopečky), někdy bláto (zahrada), mít a nemít 4x4 je rozdíl, který vážně cítíte. Prostě máte radost, kam jste to vyjeli :)
 
Mám v merítku Mazdu 6 GL (2.0), ale po prečítaní skúseností s kvalitou veľmi málo odolného laku (ktorý sa od GH veľmi nezmenil) začínam (aj ja) premýšľať o nevernosti Mazdy a obzerám sa po inej značke. Priznám sa, že Mazde môže konkurovať málokto (dizajn, podzvodok, motor), ale po miernom upravení požiadaviek sa mi do hľadáčika dostal Opel Insignia. V rozpočte do 600 000 CZK pravdepodobne iba s motorom 1.5 T. Viem, že @shr3k má skúsenosti s týmto modelom, ale v oveľa výkonnejšej konfigurácií. Ak by sa však našiel aj iný (ne)spokojný užívateľ bol by som vďačný za jeho rady.

Btw.: škoda dizajnu nového Civicu, ktorý nie je veľmi pohľadný, lebo tá oturbená 1.5-ka je celkom chválená. A to aj preto, že pocitovo má vyrovnaný výkonový priebeh pripomínajúci motory bez turba.
 
Back
Top