• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Mazda má silnější auta, ale ne pro evropský trh. Takže můžete poslat "děkovný" dopis do Bruselu, kde se úporně snaží zdražit elektřinu, vymýtit klasické čerpací stanice a posílit síť vysokého napětí v evropě. A to vše za pár gramů CO2(NOx). Zatímco si posíláme většinu k tomu potřebného letadly, trajekty, kamiony....tady tomu říkáme ekologie ;)
 
Za cca 1100000 Kč ti Impexta přiveze šestku sedan Skyactiv-G 2.5T ve výbavě Grand Touring s 227 hp.
Neuměl bych to využít. Vždycky jsem se uměl zabavit i se stokoňovým autem, když mělo duši. Navíc stárnu a jezdím čím dál víc jako klobouk ?
 
To je pekny. Kez bych mel z nasi CX-5 ten samy pocit :). Na druhou stranu je fakt, ze kdyz ctu ruzny recenze a testy jinych SUV, nestacim se divit, jaky spotreby v prubehu testu autori uvadeji... spotreby, ktere zacinaji osmickou, nejsou vyjimecne ani u mensich aut bez AWD, a pokud pocitali i nejaky provozni naklady, pak je fakt, ze servisni prohlidky na Mazdy nejsou moc drahe a pneu take prilis nevybocuji z prumeru (naposled jsem byl prekvapeny, ze zimni 16" pneu na Mitsubishi ASX — tzn. o neco mensi auto skoro za pulku ceny — stoji pres 2/3 toho, co 17" zimni na CX-5).
 
Trosku OT, kto mi vie poradiť, načo je v plastovom saní na motore tento prázdny závit? Je to motor ZZ4-FE z otcovej Toyoty. Na wikipedii je fotka motoru s identickou dierou so zavitom. Po 19 rokoch prvy krat kryt dole, kvoli vymene sviečok :D

141759556_4817105808359473_639090909943680437_o.jpg
 
@Kuko116 U 4ZZ-FE v nějaký Corolle nebo Aurisovi je tato dírka většinou k ničemu. Využiješ jí až budeš sundavat ty plastový sací parohy, tak do tyhle dírky pomalu zašroubuješ šroubek který jak se dotkne hlavy motoru, tak ti pomůže odtrhnout/odlepit to sání od hlavy. Prostě aby jsi do toho nemusel bouchat třeba kladivem.
 
Myslím, že toto by stálo za zváženie.. Škoda, že Mazda nemá MPS verziu 6, alebo CX-5..

Hyundai Kona N: Ostré SUV dostane ‘plnokrvný‘ dvojliter
Ma ale ne v EU

Za cca 1100000 Kč ti Impexta přiveze šestku sedan Skyactiv-G 2.5T ve výbavě Grand Touring s 227 hp.
Az mi ji dovezou v hatchbagu s modrou barvou tak jo. Jinak sedan nechci.
GH ma udělané geniální otevírání patých dveří a místa na tančeni.
 
Asi tak, dokud Mazda neudělá 6 s novým 6-ti válcovým motorem a nějaký skvělý design (nejlépe fakt ten hatch) tak by jsem nejraději vzal ten jejich 2,5T a narval ho do GH stejně jak interiér. Na české silnice je to výkonu víc než dost ale hlavě nemusí to být tak těžké auto.
 
Hodně se u Mazdy řeší karbonizace motoru a následný problémy (Sky-D), ale není to věc co by trápila jen moderně pojatý motor. Tady je třeba ukázka EGR systému (trubky, ventil, chladič) u atmosférickýho, nepřímostřikovýho benzínu se 140000km najeto. Z popisu motor,kde by se nic nemělo řešit.
IMG_20210223_090504.jpgIMG_20210223_105759.jpgIMG_20210223_105824.jpgIMG_20210223_110041.jpg

U tohodle motoru je vypozorováno, že jak dojde k ucpání EGR systému, tak začne docházet docela k podstatnýmu a hlavně rychlýmu zvyšování teploty uvnitř spalovacího prostoru. To by ještě nebylo až tak důležitý, kdyby se nejednalo o hybrid, který pořád vypíná a zapíná spalovací motor. Asi jako kdyby vám v Mazdě za jízdy v jakýkoliv rychlosti během třeba 1km 10x zapnul a vypnul i-Stop. Pokud by motor měl pořád nějakou konstantní teplotu ve spalovací komoře, tak mu to nevadí (na to byl i navržen), ale díky nefunkčnímu EGR tyhle teploty hodně stoupají a následně se prudce sníží (spalovací motor běží = vysoká teplota spalování, motor neběží = motor chladne). A tohle způsobí že se hodně rychle opotřebuje těsnění pod hlavou motoru (cca 100000-300000km). Vzniklou mezerou pak začne do válce/ců pronikat chladící kapalina. Ta se může nahromadit až do takovýho množství, že díky její nestlačitelnosti praskne ojnice a podívá se ven z bloku motoru. Zároveň občasný upadávající kousky tohodle karbonu nasává motor, což mu opravdu dobře nedělá.

Takže i takto "neprůstřelná" motorizace může díky takovýhle blbosti skončit ve šrotu.
A kdo je tím hříšníkem ? Toyota 2ZR-FXE (Auris, Prius, C-HR, CT200h)
Snad jak Mazda začne používat Toyoťáckou hybrid technologii k takovýmhle škobrtnutíčkům docházet nebude.
 
tvl tak to je síla :eek: a to jsem měl hybridní Toyotu vyhlídnutou jako nástupce Mazdy . Asi si teda budu hýčkat svou G165 jak to půjde
 
@vladas75 @Ladman To klidně uvažujte dál. Jen je třeba počítat s trošku nadstandardní péčí okolo 100000-150000 (při kratších cestách to chce spíš dřív). Sice jsem musel všechny těsnění koupit originál v Toyotě, ale na druhou stranu 5 kousků těsnění mě stálo cca 500Kč + 150Kč EGR čistič Valvoline + cca 600Kč origo chladící kapalina + něco na pivo kamarádovi co má ultrazvukovou čističku. Takže to vyjde levněji než třeba NGK svíčky do Skyactiv-G.
 
URL: Nová fóbie mě moc neoslovuje. V té nejvyšší motorizaci má 1,5 l TSI a 110kW. A ty turbo kW fungují jen ve velice úzkém okně otáček. Nechápu, proč všichni tak prahnou po litrovém motoru. V praxi to jede jako rozzuřený vysavač a spotřeba je často i horší než u většího objemu motoru.

S 10 let starou Mazdou bych mohl takovou fóbii předjet bez problémů. Otázka je jestli to má nějaký omezovač. Při předjíždění velice potěší, když auto nečekaně začne zpomalovat.
Za to bude asi vycpaná elektronikou a různými kurvítky.
 
Back
Top