• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Hm, tak to je asi nesplniteľná úloha :) 1.6 sa v SK nedá zohnať (na trhu nie je ani jeden kus). 2.0T by bolo výkonovo akurát, len tá spotreba je už nad (mojou) únosnou hranicou.
 
Hm, tak to je asi nesplniteľná úloha :) 1.6 sa v SK nedá zohnať (na trhu nie je ani jeden kus). 2.0T by bolo výkonovo akurát, len tá spotreba je už nad (mojou) únosnou hranicou.
Pro taky ten odkaz na daleko větší trh.
 
Mám v merítku Mazdu 6 GL (2.0), ale po prečítaní skúseností s kvalitou veľmi málo odolného laku (ktorý sa od GH veľmi nezmenil) začínam (aj ja) premýšľať o nevernosti Mazdy a obzerám sa po inej značke. Priznám sa, že Mazde môže konkurovať málokto (dizajn, podzvodok, motor), ale po miernom upravení požiadaviek sa mi do hľadáčika dostal Opel Insignia. V rozpočte do 600 000 CZK pravdepodobne iba s motorom 1.5 T. Viem, že @shr3k má skúsenosti s týmto modelom, ale v oveľa výkonnejšej konfigurácií. Ak by sa však našiel aj iný (ne)spokojný užívateľ bol by som vďačný za jeho rady.

Btw.: škoda dizajnu nového Civicu, ktorý nie je veľmi pohľadný, lebo tá oturbená 1.5-ka je celkom chválená. A to aj preto, že pocitovo má vyrovnaný výkonový priebeh pripomínajúci motory bez turba.
Mě se teda Novy Civic líbí mnohem víc nez předchozí generace.. interiér stále neni jako v Mazde ale ta silueta liftbacku je obrovské lákadlo, které uz Mazda u nových vozů bohužel nenabízí..
 
Mám v merítku Mazdu 6 GL (2.0), ale po prečítaní skúseností s kvalitou veľmi málo odolného laku (ktorý sa od GH veľmi nezmenil)

ja to doted nechapu, proc Mazda takhle srazi sama sebe a ma povest vozu s mizernou antikorozni ochranou.

Mne prijde, ze to jde naprosto proti duchu znacky.
 
Mám v merítku Mazdu 6 GL (2.0), ale po prečítaní skúseností s kvalitou veľmi málo odolného laku (ktorý sa od GH veľmi nezmenil) začínam (aj ja) premýšľať o nevernosti Mazdy a obzerám sa po inej značke...
Určitě si nemysli, že s kvalitou laku jsou na tom jiné značky za podobnou cenu lépe. Každý výrobce je z důvodu konkurenceschopnosti nucen aplikovat vodou ředitelné laky, které se jednodušše lépe nanášejí, umožňují tenší vrstvu, nižší spotřebu barvy => snižování emisí továrny a možná i CO2 jako takového na výrobu auta (nevím přesně, podle čeho se počítají ty sankce).

Na svojí mazdě jsem před aplikací fólie na předek měřil tloušťku laku a bylo to +- 80-150µm podle dílu a taky podle pozice dílů vůči předku auta. Tzn. díly vepředu, které mohly přijít do kontaktu s nějakým kamínkem nebo něčím podobným, měly o něco víc a naopak.
 
Určitě si nemysli, že s kvalitou laku jsou na tom jiné značky za podobnou cenu lépe. Každý výrobce je z důvodu konkurenceschopnosti nucen aplikovat vodou ředitelné laky, které se jednodušše lépe nanášejí, umožňují tenší vrstvu, nižší spotřebu barvy => snižování emisí továrny a možná i CO2 jako takového na výrobu auta (nevím přesně, podle čeho se počítají ty sankce).

to si teda myslim. Muzu porovnavat s BMW a spodek u M6 hnije NEKOLIKANASOBNE rychleji, nez u BMW.

Stavis se u pana co dela nastrik podvozku (nekde u Brandysa to je) a rekne Ti to same.

Minuly tyden manzelka na STK -- chvalili, ze mame cely podvozek nastirkany bitumenem, ci co to je, protoze "Mazdy co nam sem jezdi jsou bezne solidne shnile uz v 5ti letech".


Podle mne jasne ostuda Mazdy.
 
Ten lak je naozaj problém, i keď počul som, že napr. taký Hyundai nie je na tom o moc lepšie. Na druhej strane veľmi ťažko sa hľadá konkurent Mazde 6 (samozrejme v podobnej cenovej hladine).
 
Málo kdo má technické vybavení, aby si mohl vybírat auta podle síly laku. Mazda má zase jiné kvality. Kdo chce, může si pořídit na exponovaná místa ochranné fólie. Navíc, nejde jen o lak, ale o protikorozní ochranu celkově, např. pozinkováním...
 
Ten lak je naozaj problém, i keď počul som, že napr. taký Hyundai nie je na tom o moc lepšie. Na druhej strane veľmi ťažko sa hľadá konkurent Mazde 6 (samozrejme v podobnej cenovej hladine).

zbezne koukam na cenik Mazda 6 vs M-B C-klasse a ze bych mel pocit, ze by se to lisilo zas o tolik, tak ten teda nemam.

Reznuti Mazdy, alespon u mne, rozhodne snizuje ten "premiovy" dojem.
 
Málo kdo má technické vybavení, aby si mohl vybírat auta podle síly laku. Mazda má zase jiné kvality. Kdo chce, může si pořídit na exponovaná místa ochranné fólie. Navíc, nejde jen o lak, ale o protikorozní ochranu celkově, např. pozinkováním...
Souhlas. Kromě toho mi přijde, že tady opět vyplouvá dojmologie na základě "starých pověstí českých", že Mazdy mívaly slabou antikorozní ochranu, ovšem šlo o vozy vyrobené do let cca r. 2005-8. Což je podle všeho pravda, ale spousta lidí si ty pověsti transponuje i na novější vozy. Pokud si přečtete více zpráv majitelů na tomto fóru, tak zjistíte, že na rez si nadále stěžují majitelé těchto starších vozů, plus majitelé aut nevyrobených v Japonsku, ale zejména v Mexiku - tam snad ani ne na karoserii, ale jen na některé díly, které se ani nelakují barvou karoserie, ale pokovují apod.
Pokud jsem přehlédl něčí stížnost, která nespadá do těchto kategoriíí, tak se omlouvám, nějaké výjimky jistě mohou existovat. Ale já sám jsem vlastnil do r. 2018 2 M6 r. výroby 2010, z Japonska, a žádnou rez na karoserii jsem nezaznamenal, výfuky jsem neměnil, a i spodek měl docela přiměřenou míru koroze.
 
Pokud jsem přehlédl něčí stížnost, která nespadá do těchto kategoriíí, tak se omlouvám, nějaké výjimky jistě mohou existovat.

nase Mazda 6 2013 opecovavana, garazovana, sezrara rzi mnohem vic nez BMW r.v. 2010 a BMW 2015.

A to BMW byly vic pouzivane. Garaz stejna, vetrana, studena.

No nevím, takový sedan v prakticky v základní použitelné výbavě mega a čtvrt https://www.mercedes-benz.cz/passen...ode/CCci/CZ/cs/MJR94QQY?pid=direct_link_entry

takze rozdil 15-20%. To mi teda neprijde moc :))

Otazka take je, jake slevy davaji Mazda dealeri. My ted stahli MB GLC tusim z 1,45 na 1,20? vcetne DPH.

akorat tvl... ne... fakt to musim vyventilovat. Mama zase ZMATLALA konfiguraci(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) a objednala si tam... i pres varovani.. nejakej naprosto BASIC semisovej interier. Pritom pekna pseudo-kuze s hezcima sedadlama priplatek 14k (kuzi ze zvirat stejne nechceme). Skoda, ze tam ty wohnouti nenabizej alcantaru nebo neco takovyho.

Auto prebirana v patek.. odmitl jsem ho videt s tim, ze na "oflaknutou praci nemam naladu"... takze jsou vsichni nas...ny a zrejme budu vydeden na vsech frontach a mozna dostanu nekde za rohem i nakladacku :poop:

Málo kdo má technické vybavení, aby si mohl vybírat auta podle síly laku. Mazda má zase jiné kvality. Kdo chce, může si pořídit na exponovaná místa ochranné fólie. Navíc, nejde jen o lak, ale o protikorozní ochranu celkově, např. pozinkováním...

podle mne jde primarne o ochranu podvozku a dutin. Tam to bylo zrezly ohavne...

resime to s p. Trendlem za Cakovicema, nebo jak se jmenuje. Cena je cca 11k vcetne DPH za auto.
 
Přesně tak. Meďour nebo Bavor se blíží cenou, ale jako holátka. Když dopočítáš cenu na srovnatelnou výbavu, tak ty příplatky jsou docela masakr.

tak to toho zapocitej mizernou protikorozni upravu a celkove horsi zpracovani (alespon modely, co mame my) a podle mne to rozhodne tak jednoznacne nevychazi. Navic treba couvaci senzor u nas 2013 M6 je rozhodne horsi (pomalejsi odezva), nez cokoliv obdobneho, co mame od BMW.

Beru to spis tak, ze se Mazda jeste ma co zlepsovat.

Ani nesouhlasim moc s tim, ze treba u BMW jsou priplatky masakr... vetsinou, se daji vymyslet rozumne veci. Nesmis si proste kupovat masazni sedadlo ridice za 270k a elektrony za 180.

Ceny servisu Mazda vs BMW jsou podobne...
 
Prodával jsem teda akorát tříletou CX-3 r.v. 2016, najeto asi 45tkm (čím dál míň si to pamatuju), hory, dovolený, parkovaná venku... žádný dodatečný nástřiky nebo péče. Před prodejem na TK podvozek jako kdyby před měsícem vyjela z továrny. 6 a 3 jsem prodával jen dvouleté, ale víc najeto (70), negáražované, opět podvozek víceméně bez náznaku rzi. Tak nevím jak jsou na tom BMW, ale pochybuju že to pak za další dva tři roky u Mazdy najednou všechno tragicky zrezne.

Lak mají stejně slabý (+- desítky µm) víceméně všechny normální značky, je to i kvůli ekologii, jak někdo psal. Stačí se na webu mrknout na nějaká videa, kde to měří. Velká výjimka jsou Porsche, jestli si to dobře pamatuju, tam je to výrazně lepší.

Co se týká ceny, jestli koukáme na stejné ceníky, já se asi u prémie nedostal pod 1.5m s výbavou, jako má 6 za mega (když jsem si kupoval tu poslední). To není malý rozdíl. Ano, samozřejmě člověk může moře věcí oželet, hlavně aby měl nereznoucí kočár, co budou sousedi i za deset let závidět. Nebo to oželet i u Mazdy, a mít je za deset let dvě, i s jinými výhodami, co to přinese, např. záruka nebo pevnost nové kastle a obvykle i stoupající bezpečnost :). Tyhle dvě filozofie spolu soutěží od pradávna, já mám radši vždy novější auto a menší nebo žádné dluhy, někdo má filozofii opačnou, někdo si může dovolit novou prémii bez dluhů každé dva roky a tohle dilemma řešit nemusí.

Povinné servisní prohlídky jsem obvykle absolvoval a dodnes absolvuji s cenou od 3500 do 5000, servis za nula (záruka), umím si představit že u jíných značek je to shodné... ale co vím, tchyně to měla s Fordem a teď s Citroenem o něco dražší, ale ne tolik aby to udělalo významný provozní rozdíl. To větší rozdíl možná udělá, že třeba Mazda nemá tak populární rozměry pneu, takže místo sady za šest kupuje mazdař třeba sadu za 20... Nebo tradičně menší odolnost brzd, takže u leckoho každé dva tři roky nová sada na celém autě.
 
Poslední úprava:
Prodával jsem teda akorát tříletou CX-3 r.v. 2016, najeto asi 45tkm (čím dál míň si to pamatuju), hory, dovolený, parkovaná venku... žádný dodatečný nástřiky nebo péče. Před prodejem na TK podvozek jako kdyby před měsícem vyjela z továrny. 6 a 3 jsem prodával jen dvouleté, ale víc najeto (70), negáražované, opět podvozek víceméně bez náznaku rzi. Tak nevím jak jsou na tom BMW, ale pochybuju že to pak za další dva tři roky u Mazdy najednou všechno tragicky zrezne.

tak nase sestka 2013 takhle rozhodne po 3 letech rozhodne nevypadala. Ale je fakt, ze okolo 4 roku se to asi rozjelo (koroze).


Lak mají stejně slabý (+- desítky µm) víceméně všechny normální značky, je to i kvůli ekologii, jak někdo psal. Stačí se na webu mrknout na nějaká videa, kde to měří. Velká výjimka jsou Porsche, jestli si to dobře pamatuju, tam je to výrazně lepší.

mozna to je i o nejake (galvanicke?) ochrane karoserie?

Co se týká ceny, jestli koukáme na stejné ceníky, já se asi u prémie nedostal pod 1.5m s výbavou, jako má 6 za mega (když jsem si kupoval tu poslední). To není malý rozdíl. Ano, samozřejmě člověk může moře věcí oželet, hlavně aby měl nereznoucí kočár, co budou sousedi i za deset let závidět. Nebo to oželet i u Mazdy, a mít je za deset let dvě, i s jinými výhodami, co to přinese, např. záruka nebo pevnost nové kastle a obvykle i stoupající bezpečnost :). Tyhle dvě filozofie spolu soutěží od pradávna, já mám radši vždy novější auto a menší nebo žádné dluhy, někdo má filozofii opačnou, někdo si může dovolit novou prémii bez dluhů každé dva roky a tohle dilemma řešit nemusí.

ja jsem typicky "early adopter".. snazim se kupovat vse tesne po uvedeni na trh a pak si to nechat dlouho.

To plati ovsem i pro baby :D da se rict, ze mam v tomhle identickou strategii.

Ale jinak jsi to myslim popsal dobre, jsou to urcite ruzne strategie. Ja mam auto/moto neco jako prodlouzeni pindoura, mam extremni problem ho treba prodat. Treba prodej BMW? neexistuje. Koupili jsme nejaky garaze a tam si ho necham. NAFURT.

Predstava, ze nejake prase prijde k memu (ex) autu a otevre treba dvere pazourama s prstynkem a odre tim lak je naprosto neprijatelna... a to i u aut, co uz nejsou moje.

Tj. v principu nemam problem prodat auto nejakemu srdcari.. ale.. musi to byt:

- lestic
- musi mit garaz

:D
 
Ta Mazdí koroze už bude patřit mezi “urban legends”... Mimochodem, když se podíváte na Rapex nebo svolavacky.cz, tak jsou tam pravidelně i prémiovky. I některé německé motory patří mezi bazarové strašáky.
 
6ku porovnávať asi skôr s M-B triedy E, rozmermi má asi bližšie ako ku C.
 
Back
Top