• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Toyota C-HR má atraktivní provokativní design a skvělé se prodává (cena ?), ale uvnitř je to auto hodně malé ve srovnání s Mazdou kategorie 3 nebo Toyotou je pocitový zážitek z dynamické jízdy naprosto kategoricky vyjádřeno - výkonové parametry jsou vylhané. Pravda, testovali jsme nový vůz a přijeli tam silnějším autem, ale byli jsme 2 a kamarád má Golfa 1.2 i on byl zděšen absencí dynamického zrychlení.
Lexusy jsou úplně jiná kategorie z hlediska ceny i zpracování auta jako takového. Na rozdíl od "prémie" BMW, Audi, Volvo, Mercedes, které kvalitou spadnuly hluboko dolů si Lexus drží super kvalitu a je to podařenější odrůda Toyoty. Za ty peníze svého majitele hýčkají luxusem, jízdním komfortem, na který jsou primárně orientované a ještě vydrží víc než zbytek prémie. Hybridy taky nejsou žádný sportovní model, ale to není jejich účelem a rozhodně to není auto "bez motoru" jako C-HR.
K tomu tvému komentáři na adresu Lexusu :), pokud má někdo z vás (třeba zrovna dnes v tom pršavém dopoledni) necelou hodinku čas, tak si udělejte kafčo, vyvalte se na gauč a koukněte na tohle video
. Musí nadchnout každého automobilového nadšence, a to nejenom tím přímým a v některých částech i docela detailním srovnáním, ale třeba i proto, že tyhle dvě auta si obyčejný člověk jen tak často neproleze (byť jen takto virtuálně). Musím říct, že mi BMW dlouhodobě imponuje, hlavně jeho stabilním image a designem jejich modelů a u té 8mičky mi snad ještě ani tak nevadí ty velké ledviny, ale musím říct, že ten Lexus bude určitě mít něco do sebe (byť s nějakými opět pro Japonce typickými a pro Evropana ne vždy preferovanými detaily... ;)). Ale jasně, v tomhle videu jsme v úplně jiné kategorii, berte to jen pro pobavení a pro tu příležitost vyvalit se na gauči... :grinning:
 
Otázka z voleja: vymenil niekto Mazdu 3/6 za Hondu Civic 10 gen.? Hľadám (mladšie) auto, ktoré sa mi zmestí do rozpočtu a súčasný Civic mi prijde ako vhodná alternatíva k Mazde, teda automobilu zameraného na vodiča. Preto budem rád za postrehy a porovnania :)
 
Asi tak, Mazda jediná se ještě v rámci mezi drží evorpskych měřítek. Honda az na par výjimek interiéry neumí. Pokaždé co sednu do japonce tak exteriér téměř doladěn ale interiér jak 5 az deset let zpět.
 
i ty nové?
Osobně bych řekl, že nová Mazda 3 a CX 30 jsou na úrovni interieru aktuálních německých značek ?
 
Jak jsme řekl Mazda jde jako jediná s dobou díky modernizaci interiéru od roku 2016. Ale ostatní Japonci jsou otres. Ale každému se lidi něco jiného.
Nejsem fanda všeho dotekoveho ale rozumného rozložení. Tlačítko nicim nenahradíš.
 
Jo to s tebou souhlasím, tlačítko nadevše?. Hlavně hlasitost radia a ovládání klima musí být postaru ?
??. Ty nové slepice (Škoda) či Peugeoty s ovládáním všeho přes rádio, kde musíš udělat několik kroků aby jsi mohl nastavit např. teplotu, je hrozný a nechtěl bych to! Tomu se dnes říká bezpečné??
Naproti tomu Mazda to má skvěle vyřešené, mluvím o CX 30 či MX 5. Ovladač u řadičky je super?
 
No doufám ze to neprezenou u nove Mazdy 6. Pokud udělají Hatchback kufr, daji tam 2,5 benzin s turbem co dávají do poslední Signature edition nebo Mazdy CX9 v Americe nebo novy šestiválec. Manual by bylo zbožné praní ale i automat pokud bude dobře naladěn. Potom budu šťasten.
 
koho zaujima aj technicka strana recenzii automobilov tak je to asi najzaujimavejsi kanal na YouTube
Ještě koukám na Engineering Explained (sice řeči a kreslení grafů, ale pěkný) a nebo když chci vidět opravdu rozebranou věc jak funguje tak super je WeberAuto (ty se ale zabývají spíš hybridama)
 
i ty nové?
Osobně bych řekl, že nová Mazda 3 a CX 30 jsou na úrovni interieru aktuálních německých značek ?
Jakých značek? Kvalitou se M3 dá srovnávat nebo je spíš lepší jak BMW 1, MB třídy A, Audi A3.
To neříkám jako majitel Mazdy 3 (i když ano mám ji) ale jako bejvalej majitel trojkových BMW který si ty interiéry prošel. Třeba u MB jsem čuměl, že má obyčejnej plastovej tunel a Mazda krásně vypolstrovanou koženku.
Civic jsem prolitl jen z rychliku protože na mne moc divoký design.
Co se mi líbilo víc byla Corolla ale tam to doslova podelali tím ,,prilepenym” displejem který prostě nezapadá a vypadá jak 10 let zastaralej a jejich systém je otřesnej. Jinak Corolla pěkný auto.
No asi tak když ještě zůstanu u té DE premiovky.
BMW za mne ne už je to predokolka a pro mne stratilo to kouzlo, Design jak Čína, technika posledních 10 let nespolehlivá a pokud chceš lepší motor jak trihrnek stojí to výrazně víc jak Mazda.
MB za mne asi jo pokud přistoupíš na to že cena bude o polovinu až jednou taková jako u Mazdy protože ten základ opět nic moc byť za sgejný peníze co Mazda. To hlasový ovládání je dost sci-fi je o parník dal než v Mazdě ale já raději cudlicky.
Audi tady asi nemám co vytknout no samo motory zas nejsou dle mě chuti ale asi na dnešní dobu ok ale za mne je to takový neslany nemastny.
Korejci taková i30 a ProCeed pěkná ale mne to nenadchlo Mazda je výrazně dále.

Jako myslím jde dost o to co chceš. Já sem chtěl 4 válec atmo - vždy sem vlastnil atmo motory a turba sem neměl rad a nafta patří do kamen…. Hybrid mě nebere. Je třeba skoda ze Corolla je bez hybridu dost slabá.
No a atmo motor to už je dnes druh na vymření. U Mazdy je jen malý startergenerator nijak mě to neobtěžuje dá se s tím žít. Design uniká dnešním standardům a auto vypadá proste jinak - je to taková moderní klasika stejný designovy jazyk jako má Porsche to taky nefrci v ostrých hranách a prapodivnem tvarování. Interiér je na úrovni top německých premiovek ve stejně třídě ale je opravdu orientován na řidiče jako ve staré e46 a proto mě hned nadchnul, nikde nic neruší nic neprebejva vše je pekne mekoucke.

Jako co by mi teď vrtalo hlavou je nova M6 příští rok. Pokud nespechas a nevadilo by ti trochu větší a dražší auto počkal bych si aspoň až ji ukážou za mne to bude určitě pecka a interiér půjde určitě ještě dal a více rozvedený design z 3 bude ve větším vypadat fantasticky no a pak ten zadní nahon a šestiválec ?
 
Ještě koukám na Engineering Explained (sice řeči a kreslení grafů, ale pěkný) a nebo když chci vidět opravdu rozebranou věc jak funguje tak super je WeberAuto (ty se ale zabývají spíš hybridama)
Na temu mzr motorov ma zaujimave video z pred par mesiacov
 
Jakých značek? Kvalitou se M3 dá srovnávat nebo je spíš lepší jak BMW 1, MB třídy A, Audi A3.
To neříkám jako majitel Mazdy 3 (i když ano mám ji) ale jako bejvalej majitel trojkových BMW který si ty interiéry prošel. Třeba u MB jsem čuměl, že má obyčejnej plastovej tunel a Mazda krásně vypolstrovanou koženku.
Civic jsem prolitl jen z rychliku protože na mne moc divoký design.
Co se mi líbilo víc byla Corolla ale tam to doslova podelali tím ,,prilepenym” displejem který prostě nezapadá a vypadá jak 10 let zastaralej a jejich systém je otřesnej. Jinak Corolla pěkný auto.
No asi tak když ještě zůstanu u té DE premiovky.
BMW za mne ne už je to predokolka a pro mne stratilo to kouzlo, Design jak Čína, technika posledních 10 let nespolehlivá a pokud chceš lepší motor jak trihrnek stojí to výrazně víc jak Mazda.
MB za mne asi jo pokud přistoupíš na to že cena bude o polovinu až jednou taková jako u Mazdy protože ten základ opět nic moc byť za sgejný peníze co Mazda. To hlasový ovládání je dost sci-fi je o parník dal než v Mazdě ale já raději cudlicky.
Audi tady asi nemám co vytknout no samo motory zas nejsou dle mě chuti ale asi na dnešní dobu ok ale za mne je to takový neslany nemastny.
Korejci taková i30 a ProCeed pěkná ale mne to nenadchlo Mazda je výrazně dále.

Jako myslím jde dost o to co chceš. Já sem chtěl 4 válec atmo - vždy sem vlastnil atmo motory a turba sem neměl rad a nafta patří do kamen…. Hybrid mě nebere. Je třeba skoda ze Corolla je bez hybridu dost slabá.
No a atmo motor to už je dnes druh na vymření. U Mazdy je jen malý startergenerator nijak mě to neobtěžuje dá se s tím žít. Design uniká dnešním standardům a auto vypadá proste jinak - je to taková moderní klasika stejný designovy jazyk jako má Porsche to taky nefrci v ostrých hranách a prapodivnem tvarování. Interiér je na úrovni top německých premiovek ve stejně třídě ale je opravdu orientován na řidiče jako ve staré e46 a proto mě hned nadchnul, nikde nic neruší nic neprebejva vše je pekne mekoucke.

Jako co by mi teď vrtalo hlavou je nova M6 příští rok. Pokud nespechas a nevadilo by ti trochu větší a dražší auto počkal bych si aspoň až ji ukážou za mne to bude určitě pecka a interiér půjde určitě ještě dal a více rozvedený design z 3 bude ve větším vypadat fantasticky no a pak ten zadní nahon a šestiválec ?
To co píšeš je naprostá pravda ?. Když vezmeš M3 sedan, tak konkurence je jen Corolla, A3 a Civic. U HB je to ještě Golf, Peugeot a Fokus, jenže když chceš atmosféru, tak si můžeš vybrat jen Mazdu, protože nějaký nadopovaný 3-hrnek co se po záruce pokazí (v Anglii už Forda ženou k soudu za ten 1 litrový Ecoboos!), opravdu nechceš?. Velice často některý novináři porovnávají auta rozdílných kategorii např. Octavia s Mondeem atd. To můžou rovnou porovnávat Ferrari s Dacii, ano koupíš si několik stovek aut oproti jednomu, také tě obě dovezou z bodu A do bodu B, jen jedno levněji ?
??:laughing::laughing::laughing::joy::joy::joy:
Dále samožřejmně nehodnotím auta s naftovým motorem, protože nafta patří do kamen, jako Petrolhead si to mohu dovolit a případné komentáře na toto téma jsou úplně zbytečné, prostě do auta nafta či elekřina nepatří a dost ?
?????
Takže, ať automobilky opět vyrábí 6-ti, 8- mi válce v benzínu za rozumné peníze a pro běžného dúchodce (už důchod vyhlížim ?
?) normální 4-válec bez zbytečných technických hovadin jako start stop či čidla do ventilků a bude zase na světě dobře. Bude práce i suroviny. Ale pro pár šílených EKO aktivistů v EU a SRN se vrátíme zpátky na stromy !! Ať oni nejprve začnou chodit pěšky a doma si vypnou elekřitnu s el. či plynovým topení a potom ať něco kážou!!!! o CO2!
 
K tem eko aktivistum - ja naprosto souhlasim, ze by bylo skvely, kdyby zili to, co kazou ostatnim. Mam jednoho kamarada, jehoz politicke nazory bych popsal jako zelene neomarxisticke, jinak je to ale chytry a vzdelany clovek, se kterym mame i plno temat, o kterych se radi bavime (pouze se musime vyhybat te politice ci potencialne zelenym otazkam). A takovy clovek, ktery by ostatnim prikazoval jezdit vlakem a konzumovat vyhradne lokalni produkty z ekologickeho zemedelstvi, si objedna velke "cinske" elektricke Volvo... rikal spolecny kamarad.

Je skoda, ze tyhle zelene a socialisticke myslenky maji posledni desetileti takovou prizen novinaru a politiku (protoze je v nich moc a penize), a trh a inovace se pak neprizpusobuji potrebam vetsiny obcanu, ale zajmum nejake skupinky mocnych... kam se ritime s elektromobilitou, uhlikovou neutralitou, eliminaci spolehlivych fosilnich paliv, eliminaci jadra... to je uplne desive.

Jasne, stredni trida to asi nejak pobere, mozna bude mit o neco malicko nizsi zivotni uroven, vetsi dane, mensi pohodli, ale co lidi, kteri uz dnes balancuji a resi kazdou korunu? Jak se jim bude zit s drahyma energiema, jak se jim bude zit bez moznosti relativne snadno a levne provozovat patnactilete auto, jak se smiri s tim, ze cesta do mesta bude pro majitele starsich aut obnaset "povinny" prestup na vlak nebo autobus a mhd, a tedy vyznamnou casovou investici, jak se jim bude zit bez moznosti vykryvat diky solaru a bateriim - ktere si nebudou moci dovolit - vykyvy v el. siti, a to je bude dal diskriminovat a jeste znasobovat jejich pozici na spolecenskem zebricku? Taky se az prehnane spoleha na digitalni technologie, ktere ale podle me nedokaze ani v blizsich desetiletich ovladnout kazdy, na rozdil od osobni komunikace treba na urade.

No, nevidim to pozitivne, nezavidim svym detem :).
 
Podívej já už bych tam frantiky ani střední třídu Němců netahal. Golf je sice pěkný auto ale pořad to není premiovka.
Za mne se tak nějak dal srovnávat s předchozími mazdami to ano ale u BP už opravdu Mazda vztoupila do toho prémiového segmentu byt základní úrovně kompaktních vozu ale s tím MB, Audi, BMW je plně srovnatelná a tou kabinou za mne asi opravdu na nejvyšší úrovni.
Design je subjektivní ale mě se líbí moc jelikož mám rad klasicky design a jako člověk který k tomu na škole přičuchl si všímám a beru nějaké věci trochu jinak.
Technika myslím ze Mazda má velmi dobrou spolehlivost a byt BP jak se zde píše měla často porodní bolistky (vrzkani za displejem něco s okynkem a td) tak která značka je nemá a klidně na o milion drazsim autě.
A v konečném důsledku i tu výbavu prémiového segmentu má.
Jízdně taky moc fajn takže za mne tímto modelem utekli z te střední úrovně k prémiové a teď jsem jen zvedav jestli nova 6 bude taky na úrovni premiovky a nebo překvapí a bude ve své třídě posouvat laťku nad běžnou prémiovku.

Jen doufám ze cena zustane kol 850 a nepůjde to za 999 a vejš. A tady se bojím ze ano.

Jinak 3 by za mne slusel kombík a myslím ze by to byl prodejní hit protože 6 už je a bude pro mnoho lidi moc draha a ne každý chce kombika za mega.
 
Ano, ne nadarmo se říká Mazdě Japonské BMW. Souhlas prémiovka, jen prémie mají silnější nástřik barvy? Škoda.....
 
To mají kor MB mám pocit ze i o víc jak 100 mikronu.
Jako Mazda má fakt nádherný laky. Na M2 je Soul Red Crystal a na moji M3 Machine Grey a jsou opravdu pěkný a ta oranžová na MX5 30 th Anniversary ta je fantasticka ale ta odolnost to je fakt bída. Na tom by měla Mazda zapracovat.
 
Back
Top