• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Chlapi, já tu Oktávku snad dostal s adventním kalendářem. :laughing: Každý den nějaké překvapení. Každý den nějaká závada, která po vypnutí a zapnutí motoru zmizí. Tohle dnes ráno:

04.jpg03.jpg

Jak tohle auto mohli pustit do provozu, to mi hlava nebere. Za dva týdny najeto 1045km / čtyři povinné aktualizace systému. Restart infotainmentu je tady stejně běžný, jak nutnost tankovat. :laughing: Za tři a půl roku s Mazdou 6 jsem nic podobného neřešil. U Mazdy CX-3 se nám restartoval infotainment jen jedenkrát od srpna 2018. Nikdy se mi taky nestalo, aby na mě v Mazdě 6 někdo blikal, když jsem měl zapnutá automatická dálková světla. Tady je to zcela běžné. Až tak běžné, že Matrix světla raději ručně vypínám, abych neoslňoval.

Nikdy jsem si u Mazdy nevšiml, že by se mi mlžily přední světlomety. Tady se v návodu dočtete, že je to vlastnost. A pokud nezačnou stékat kapky vody uvnitř světlometu, nelze je reklamovat.

05.jpg06.jpg

Auto není špatné, ale má strašně moc porodních bolestí. V Americe by to bylo na hromadnou žalobu. :cool: Už jsem pár koncernových aut měl, ale tohle zatím překonává naprosto všechno. Jo a ten polep masky černou fólií pomohl. Auto prokouklo a předek už nevypadá tak hloupě. Před chvílí jsem nechal polepit i zpětná zrcátka - ty na fotce níže ještě nejsou:

02.jpg
 
Jak tohle auto mohli pustit do provozu
ahoj, no a jak to auto vlastně jezdí.. jaký máš pocit z jízdy, co podvozek? to co píšeš je prostě SW to se časem vychytá, ikdyž stávat by se to pochopitelně nemělo, ale v dnešní zrychlené době a velké konkurenci si automobilka nemůže dovolit půl roku ladit "blikátka" v interiéru... teda pokud se nejedná vyloženě o bezpečnostní asistenty, to by byl pochopitelně malér.

no abych tě trochu uklidnil, tak mazdička mi dělá stále velkou radost. pár dní zpátky prošla opět ruční očistou včetně interiéru a jedit s ní je pro mě pořád zážitek :blush: tím jsem chtěl jen podotknout, že je o ní pečlivě postaráno. tak se drž pane a buď v klidu, pokud nejde o život, jde o :poop: užij svátky
 
ahoj, no a jak to auto vlastně jezdí.. jaký máš pocit z jízdy, co podvozek? to co píšeš je prostě SW to se časem vychytá, ikdyž stávat by se to pochopitelně nemělo, ale v dnešní zrychlené době a velké konkurenci si automobilka nemůže dovolit půl roku ladit "blikátka" v interiéru... teda pokud se nejedná vyloženě o bezpečnostní asistenty, to by byl pochopitelně malér.

no abych tě trochu uklidnil, tak mazdička mi dělá stále velkou radost. pár dní zpátky prošla opět ruční očistou včetně interiéru a jedit s ní je pro mě pořád zážitek :blush: tím jsem chtěl jen podotknout, že je o ní pečlivě postaráno. tak se drž pane a buď v klidu, pokud nejde o život, jde o :poop: užij svátky

Je to služebák, takže to moc neprožívám. Jak se říká, nejlepší auto na světě je služební. :laughing: Spíše to posílám jen pro zajímavost, správný post do této rubriky. ;) Nevím, co bych si pomyslel o člověku, který by si tohle auto koupil soukromě. Stejná cena jako Mazda 6 v nejvyšší výbavě, horší podvozek, slabší motor a nevyladěný systém. Podvozek je slušný, auto pěkně sedí v zatáčkách a už se nehoupe, jako předchozí generace nebo stávající Superb. Ale na Mazdu 6 prostě podvozkově nemá. Ta byla i celkem pohodlná. Tady je podvozek docela tvrdý a tlumiče na nerovnostech trochu protestují.

Při srovnání s předchozí Oktávkou je to pořádný skok kupředu, bez jakýchkoliv pochybností. I při srovnání se Superbem je interiér luxusnější, modernější, takže za mě velké plus. Automatická převodovka už není tak uskákaná, ale opět, HDM to není. Při couvání tam menší cuknutí je. Zkrátka v této ceně mi nová Oktávka nedává smysl. Mazda 6 je rozhodně lepší volba. Je to větší auto, líp jezdí a interiér má ještě na vyšší úrovni. A hlavně je dobře odladěná, nemá tolik problémů. Má i lépe odladěné asistenty, kteří zasahují rozumně, předvídatelně. U Oktávky jsem za dva týdny řešil víc nečekaných zásahů, než s oběma Mazdami dohromady za pomalu čtyři roky.

Oktávka boduje velkým displejem, bezdrátovým nabíjením telefonu, zadním víkem v elektrice a opravdu parádními sedačkami (za příplatek 70K). Jenže to nejsou věci, kvůli kterým bych Škodovku upřednostnil před Mazdou. Ono jich taky moc nejezdí. Paradoxně potkávám častěji Mazdu 6 než novou Oktávku. To mě zaráží nejvíc, jak málo jich jezdí.

Jinak jsem rád, že jsi s autem spokojený. Já ještě vyčkávám, do čeho půjdu a v podstatě jsem rád za tu Oktávku, jinak bych už měl složenou zálohu. :) Jenže se nechci ukvapit a tak nějak doufám, že ten současný blázinec brzy pomine a život se vrátí do normálu. Takže přeji pěkné a pohodové svátky a hlavně mnohem lepší rok 2021. ?
 
tak tohle taky není marný https://auto-mania.cz/hyundai-kona-n-dostane-dvoulitr-a-volitelne-i-automatickou-prevodovku-n-dct/ ;)
Kia, Hyundai, Ford, Toyota apod si vesele chrlí různý silnější káry :cold_sweat:. Sakra proč Mazda přeci jenom nepustí taky nějaký silnější model :worried:
Keď Mazda predá ročne x-desiatok tisíc "eko" áut, možno im niečo také bude v EÚ dovolené predávať. V súčasnosti by za to bol taký ekopoplatok že by hatchback stál 3mil (môj názor) : unamused:
 
Keď Mazda predá ročne x-desiatok tisíc "eko" áut, možno im niečo také bude v EÚ dovolené predávať. V súčasnosti by za to bol taký ekopoplatok že by hatchback stál 3mil (môj názor) : unamused:
jasně, ale ekopoplatek platí všichni. Je to škoda, Mazda přestává být v Evropě konkurence schopná. Je to spíš taková srdcovka, co už nemá spoustě zájemců co nabídnout. Kdo hledá atmosferický motor s manuální převodovkou, ještě ji do hledáčku zařadí, ale takových lidí moc není
 
V súčasnosti platí, že automobilky by vo všeobecnosti v rokoch 2020 a 2021 mali dosiahnuť flotilové emisie na úrovni 95 gramov CO2 na jeden kilometer. „Táto úroveň emisií zodpovedá spotrebe približne 4,1 l/100 km benzínu alebo 3,6 l/100 km nafty,“ informuje Európska komisia (EK).

Od roku 2019 platí, že výrobcovia musia pri prekročení limitov za každé predané auto zaplatiť pokutu vo výške 95 eur za nadlimitný gram CO2.

Ak Mazda nezačne predávať fakt veľa elektromobilov, myslím že čoskoro skončia aj tie motory, ktoré má teraz.

Papierových 3.6l nedosiahne, aj keď reálna spotreba môže byť rovnaká ako hybrid, ktorý to v papieroch má. A o tom to "eko" je..

Pre predstavu 7.5l spotreba je prepočítaná ako 175g CO2 na km, takže pokuta 7600eur za nič..
 
Je ta Insignia az taka dobra?
Normalne sa asi pojdem zviezt a vyskusat
 
Sorry, som cez Tapatalk, tak som si nevsimol. Dik za info. Tych 300k vyzera good. Myslis, ze by podobne slo ladit aj novu 169kW verziu? Lebo po tom fl mam pocit, ze je este krajsia a ten pohon Twinster a podvozok by si asi zasluzili viac vykonu
 
Sorry, som cez Tapatalk, tak som si nevsimol. Dik za info. Tych 300k vyzera good. Myslis, ze by podobne slo ladit aj novu 169kW verziu? Lebo po tom fl mam pocit, ze je este krajsia a ten pohon Twinster a podvozok by si asi zasluzili viac vykonu
Až na to udělá EDS software, tak by to pochopitelně šlo (i naklonovat, modul do flasheru mám).

to je spotřeba lehce přes 10l v pohodě na takovej trhač asfaltu :) využiješ vůbec ten potenciál?
Žádný extra trhač to není, jede to tak akorát.
 
Kia, Hyundai, Ford, Toyota apod si vesele chrlí různý silnější káry :cold_sweat:. Sakra proč Mazda přeci jenom nepustí taky nějaký silnější model :worried:
Já ti nevím. Mně je třeba daleko příjemnější než něco 300hp+, že Mazda pořád pokračuje s Miatou. Nejsou dávno doby, co třeba Toyota měla po poslední Celice dlouhej půst a to bylo doslova k uzoufání - největší automobilka světa a "sportovnější" měla tak akorát ISkový lexe. A když konečně přišlo sotva dvousetkoňový GT86, byl kolem toho poprask jako blázen. A tuhle ne úplně vydařenou káru až loni doplnilo to bmwtoyo, kterýmu se nestyděj říkat Supra... Takže on ten Yaris je teď třetí sportovní auto (a možná terpve první čistě toyotí) a tomu bych teda zrovna chrlení neříkal, navíc o vydařenosti těch aut se dají vést dlouhé debaty. A o prodejnosti ještě delší. Je to prostě tenkej led. Mě vůbec neuráží, že se na něj Mazda nepouští. Podstatnější mi přijde, aby si udržela svou tvář.
 
Back
Top