• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Zcela spekulativne bych ale podotkl, ze Volva mozna nikdy nebyly ve spolehlivosti uplne top, spis jen masivne a odolne pusobila... stejny dojem mam ze Saabu. Priznavam ale, ze i u Volva je muj dojem podlozeny malym poctem ojetych Volv, a to jen mezi vzdalenejsimi kontakty (pritelkyne kolegy z prace - S80 1g, otcuv zamestnanec - Volvo 960, manzelcin spoluzak - S60 1g, kamarad fotograf - XC90 1g, a majitel bytu, ktery jsme si pronajimali - V70 T5 2g). Vsechno zkusenosti tak pred 5 - 10 lety, v te dobe to nebyla az tak stara auta, a celkem shodne na ne vsichni nadavali... Tak buh vi, jak to s tim Volvem bylo.
 
Možná je to opravdu mýtus, se vznikem daleko v minulosti, nakonec Volvo není švédské od roku 1999. Ano, auta působila masivně a odolně, bývala synonymem bezpečnosti ... já mám v okolí Volvo jediné, kamarád jezdí s 850kou cca 25 let, nedá na něj dopustit, je nakonec první majitel - ale to už vůbec není reprezentativní vzorek :). Pokud bych měl brát jako objektivní TÜV Reporty, tak na konci "švédské" doby na tom Volva nebyla tak špatně Spolehlivost aut, kategorie 6 až 7 let - TÜV report 2003 | Kurzy.cz
 
Tuv ale hodnotí jen stav na TK, ne? Což je spíš o pečlivosti majitele a kvalitě servisu... Když jsme s kamarádem dělali průzkum jestli je rozumný koupit Porsche, tak navzdory tem žebříčkům to z for a internetu vypadalo spíš dost špatně (nakonec to risknul, a je to ještě horší, než se bál :)).
 
Poslední úprava:
V pondělí jsem přebíral nové služební auto. Superba jsem vyměnil za Oktávku, což se může zdát jako horší alternativa, ale Superb jsem na další roky vážně nechtěl. Mizerné jízdní vlastnosti mě od tohoto auta odradily jednou provždy. Oktávka se mi zvenku tolik nelíbí, ale interiér se jim vážně povedl a má rozhodně lepší podvozek než Superb. Ale chci napsat něco na pobavení:

Auto má už šest svolávaček. Ještě včera ráno mi něco zaktualizovali před předáním vozu. Všechno to jsou opravy SW chyb. Cestou domů mi volal kolega, kterému nefungovala navigace. Sotva jsme domluvili, zjistil jsem, že rádio hraje nějak potichu. Nešlo zesílit, pouze zeslabit. Ve snaze zesílit zvuk jsem nakonec dospěl do fáze, že rádio nehrálo vůbec. :laughing: Nevěděl jsem, co dělat. Virtuální asistentka Laura naštěstí fungovala a rádio zesílila, jenže velmi nepatrně. Abych slyšel aspoň něco, musel jsem žádost opakovat šestkrát. Ze zoufalství jsem přepnul digitální budíky na navigaci a zesílení zvuku se najednou vzpamatovalo a od té doby normálně funguje.

Dojedu domů, najím se a sednu do auta, abych se s tím trochu seznámil. Má fakt hodně odlišné ovládání. Sotva připojím auto na net, dozvím se, že zabezpečení mé domácí sítě není podporováno. Ok, tak to vezmu přes mobilní data, která ale pro změnu nefungují na nějaké Škoda Connect funkce. Nevadí, aspoň jsem konečně propojil mobil s autem. Jenže sotva to zprovozním, Oktávka chce aktualizovat infotainment. Kupodivu to proběhlo hladce a opět se dozvím, že byly opraveny nějaké chyby. To je dnes už podruhé, říkám si. Fajn, kliknu na navigaci a ta mi hlásí, že chce stáhnout nové mapy. Ok, tak jsem povolil update map a začnu prohlížet dostupné funkce. Kliknu na volbu Počasí a opět musím stahovat appku počasí. Jenže ta nefunguje a na netu se dozvím, že bude funkční až po Novém roce! To už mě trochu nadzvedlo - tak proč ji sakra nabízíte ke stažení? Ještě klidný se hraji s LED lištami a měním barvičky. Moc jich tam není, možná nějakých dvanáct, ale moje oblíbená kombinace modrá a červená tam naštěstí je. Auto se ptá, jestli nechci nové exkluzivní barvy. Proč ne, říkám si, kliknu na volbu a jen to hvízdne - prý 1399 Kč! :D Auto s DLC, tak to mě pobavilo, ale jako povedený vtip to inženýři ze Škodovky zřejmě nezamýšleli.

Zasmál jsem se a dál se prohrabávám nabídkami. Zjišťuji, zda mi Oktávka poradí restauraci, benzínku, jaká další překvápka skrývá virtuální Shop atd. Samozřejmě, tak jednoduché to nebude. Prý musím být jedinečným uživatelem vozu. Ok, tak se registruji, email, heslo, klasika, pošlou mi kontrolní odkaz a hurá, už mě vítají mezi Škoda fans. Asi ne nadlouho, jestli tohle bude pokračovat. Pokračuje! Potřebuji aspoň dva klíče od vozu. Přemýšlím, jestli vážně stačí dva a raději beru všechny tři, které jsem dostal. Nakonec stačily dva klíče. Auto ovšem nadále pokouší mou trpělivost. Teď si musím vymyslet S-pin a stáhnout aplikaci do mobilu. Následně několik minut zírám na vrtící se kolečko a v duchu se ptám sám sebe, jak jsem někdy v minulosti mohl nadávat na Windows? Utrpení nekončí, byť tahle registraci nakonec zafungovala. Evidentně jsem toho ještě neměl dost a rozhodl se upravit Home obrazovku.

Co vám mám povídat, nastavil jsem si dokonce i druhou a třetí pyšný sám na sebe. Radost mě přešla v okamžiku, kdy jsem zjistil, že zatímco jsem editoval druhou a třetí, zrušil jsem si tu první. Konkrétní aplikace totiž může být jen na jedné z obrazovek. To znamená, že zatímco jsem si ikonu třeba pro nastavení auta vložil na obrazovku 2, zmizela mi z obrazovky 1. Problém je, že na to jen tak jednoduše nepřijdete. Teď už to vím, ale i přesto jsou názvy některých možností natolik podobné, že se v tom dost blbě orientuje. Finální překvapení mě čekalo ráno, kdy auto odmítlo automaticky identifikovat mou osobu a vyžadovalo zadat S-pin. Trvalo to tři minuty, za které jsem už dojel do práce a zaparkoval. Samozřejmě, mé nastavení pro budíky se neuložilo, takže jsem je dnes opět předělával. :dizzy: Uvidím, co odhalím zítra ráno, ale zatím je to docela boj. Na to, že auto je ve výrobě už rok, je stav SW vybavení tristní. Na co dělají mraky funkcí, když neuhlídají ani ty nejzákladnější?

Na závěr zopakuji, že auto jede docela hezky, zpracování interiéru je krásné, ergonomické sedačky oceňuji asi nejvíc. Jako soukromý kupec bych si ale něco podobného nekoupil. Objednací cena skoro mega, to je úlet. Samozřejmě, firemní sleva to auto zásadně zlevnila, ale i tak. Pořád je to Oktávka s charismatem sklenice od okurek. :rolleyes: Aspoň masku proto nechám potáhnout černou fólií, abych se na ten předek mohl dívat. :yum
 
Na nejmenovanem jinem foru se pohybuje duveryhodny insider ze Skodovky, nejaky vyse postaveny vyvojar digitalnich systemu, a cela ta nova digitalni platforma Golf/Octavia je pry jeste vetsi tragedie, nez co unika ven skrz media (ze s tim ma VW Group problem ctu docela pravidelne).

Ja bych ale Octavii nemohl asi hlavne kvuli ergonomii interieru. Jinak by mi to jako prakticky rodinny auto docela davalo smysl... precejen ta prostornost kombi verze je neskutecna, a prijatelna vybava, pod cimz si kazdy predstavit neco jineho, se da naklikat kolem 600 - 650 tisic... S velkyma kolama uz to auto taky vypada docela k svetu. Celkove mi to i s urcitym pohodlim, danym obri servisni siti a rozsirenosti aut (aktivni fora, levny doplnky, siroky aftermarket), nepripada spatny. Pokud vychytaji ty problemy.
 
Na nejmenovanem jinem foru se pohybuje duveryhodny insider ze Skodovky, nejaky vyse postaveny vyvojar digitalnich systemu, a cela ta nova digitalni platforma Golf/Octavia je pry jeste vetsi tragedie, nez co unika ven skrz media (ze s tim ma VW Group problem ctu docela pravidelne).

Ja bych ale Octavii nemohl asi hlavne kvuli ergonomii interieru. Jinak by mi to jako prakticky rodinny auto docela davalo smysl... precejen ta prostornost kombi verze je neskutecna, a prijatelna vybava, pod cimz si kazdy predstavit neco jineho, se da naklikat kolem 600 - 650 tisic... S velkyma kolama uz to auto taky vypada docela k svetu. Celkove mi to i s urcitym pohodlim, danym obri servisni siti a rozsirenosti aut (aktivni fora, levny doplnky, siroky aftermarket), nepripada spatny. Pokud vychytaji ty problemy.

Ale jo, ono to není špatné auto. Opravdu prostorné, celkem pohodlné a tiché. Jako žádná hitparáda to není. Určitě nemá podvozek na úrovni Mazdy 6. Na nekvalitní cestě jsem rány odspodu celkem cítil. Ale pořád je o dost lepší, než co předvádí Superb, který má být o třídu výš. Ten infotainment taky nějak funguje, když do něj člověk moc nerýpe. Já mám ve zvyku vyzkoušet všechno a s tím vývojáři asi nepočítali. Taky ten prodejce u mě pořád stál a ptal se, jestli něco nechci vysvětlit, že s Oktávkou většina lidí dost bojuje. Teď už se jim nedivím. Mně hlavně šokuje ta cena, i když se zdražila všechna auta...
 
Ja to znova zkusil a i s docela prijemne vybavenou konfiguraci a 1.5 tsi automatem se vejdu do 730 tisic, pocitam ze sleva kolem 5 - 10 % bude realna, takze asi se takovy auto da koupit lehce pod 700. A to mi zas neprijde nijak spatny. Zdrazilo vsechno, vzdyt treba nase Mazda 6 by byla cenikove pres milion... az dojdou predvadecky Mazdy 6, uz je nepujde “novy” koupit taky jen za 800, jako ted, a razem bude Octavie proti Mazde zase odpovidajicim zpusobem levnejsi.

Kdyz si nakonfiguruju Focuse, tak jsem v tom taky hned za 700, Mazda 3 to samy (jen je mala)... to uz je proste nova realita v tyhle velikostni tride. Kde jsou ty casy, kdy nova Mazda 3 v prostredni vybave stala 400, Octavie a Focus take :D Dnes jedine holatka Hyundai/Kia, nebo Fluence (existuje jeste?), Dacia, Tipo... vyber se zuzuje a EU to jeste behem par let domrvi uplne. Vzdyt ridici jsou nejvetsi zlo, vsichni mame jezdit na kole... bude to jak za socialismu, auto budou v garazi mazlit rodiny, ktere na nej za 20 let trpelive nasetri, nebo lidi co si dokazou neco slozit/opravit, a ty lepsi auta budou mit jen urednici v EU, ministri, vlada, umelci a podobna slechta. Zbytek busem, vlakem nebo kolo. A svet bude zachraneny.
 
Poslední úprava:
Ja to znova zkusil a i s docela prijemne vybavenou konfiguraci a 1.5 tsi automatem se vejdu do 730 tisic, pocitam ze sleva kolem 5 - 10 % bude realna, takze asi se takovy auto da koupit lehce pod 700. A to mi zas neprijde nijak spatny. Zdrazilo vsechno, vzdyt treba nase Mazda 6 by byla cenikove pres milion... az dojdou predvadecky Mazdy 6, uz je nepujde “novy” koupit taky jen za 800, jako ted, a razem bude Octavie proti Mazde zase odpovidajicim zpusobem levnejsi.

Kdyz si nakonfiguruju Focuse, tak jsem v tom taky hned za 700, Mazda 3 to samy (jen je mala)... to uz je proste nova realita v tyhle velikostni tride. Kde jsou ty casy, kdy nova Mazda 3 v prostredni vybave stala 400, Octavie a Focus take :D Dnes jedine holatka Hyundai/Kia, nebo Fluence (existuje jeste?), Dacia, Tipo... vyber se zuzuje a EU to jeste behem par let domrvi uplne. Vzdyt ridici jsou nejvetsi zlo, vsichni mame jezdit na kole... bude to jak za socialismu, auto budou v garazi mazlit rodiny, ktere na nej za 20 let trpelive nasetri, nebo lidi co si dokazou neco slozit/opravit, a ty lepsi auta budou mit jen urednici v EU, ministri, vlada, umelci a podobna slechta. Zbytek busem, vlakem nebo kolo. A svet bude zachraneny.
Jen si také povzdechnu - v roce 2011 jsem kupoval nového Aurise 1,6 ve střední výbavě za 351tis. ... to bylo chvíli po krizi. Stejnou předpověď občas slyším i dnes, že až přejde krize, půjdou ceny dolů - tyto klasické ekonomické poučky už dávno neplatí. Spíše dojde na to, že se na cestách budou pohybovat malá elektroautíčka skoro jednotného designu, trochu jako na autodromu na pouti, ale bude to lepší volba, než pomalu popojíždět s kolem na ucpaných cyklostezkách ... brr.
 
Kdy už lidi pochopí, že tloušťka laku postupně klesá, jak se vylepšuje přesnost lisování plechů, jak se vylepšuje krycí schopnost pigmentů, jak se staví nové robotické lakovny, jak se spoří hmotnost... Je přece jasné, že stará lakovna někde v třetím světě (Turecko např., kde se dělá dost aut, co jezdí po Evropě) asi nebude high-tech. Mně to přijde jak srovnávat hrušky s jablky. Nová C4 se dělá v Madridu (strejda Google, tři slova "citroen c4 production", čtvrtý odkaz) a je předpoklad, že když tam investovali 144 mega €, asi tam toho bude mnoho nového. Oni by se Španělé jen tak trávit nenechali. Turek třeba něco vydrží.
Ale pořád si někde můžete připlatit za ruční lakování, pak budete mít auto nalakované opravdu velkou vrstvou a všude.
 
Kdy už lidi pochopí, že tloušťka laku postupně klesá, jak se vylepšuje přesnost lisování plechů, jak se vylepšuje krycí schopnost pigmentů, jak se staví nové robotické lakovny, jak se spoří hmotnost... Je přece jasné, že stará lakovna někde v třetím světě (Turecko např., kde se dělá dost aut, co jezdí po Evropě) asi nebude high-tech. Mně to přijde jak srovnávat hrušky s jablky. Nová C4 se dělá v Madridu (strejda Google, tři slova "citroen c4 production", čtvrtý odkaz) a je předpoklad, že když tam investovali 144 mega €, asi tam toho bude mnoho nového. Oni by se Španělé jen tak trávit nenechali. Turek třeba něco vydrží.
Ale pořád si někde můžete připlatit za ruční lakování, pak budete mít auto nalakované opravdu velkou vrstvou a všude.
V řadě testů se přesto kritika malé tloušťky laku objevuje. Přitom je trend naprosto jasný. Samozřejmě, je k tomu potřeba lakovna na úrovni. V Mazdě v Salamance, která začala vyrábět ve 2014, také moc ručního lakování nevidíte, i když by možná Mexičan vydržel tolik, co Turek :) . Takže je to prostě tak.
 
Tipujem, že Citroen používa tiež bezplničové lakovanie. A teda hrúbka samotnej farby a krycieho laku bude tak 80-100 µm na prednej kapote a 40-50 µm na bokoch. To sú v dnešnej dobe vodou riediteľných ekologickejších farieb úplne normálne hodnoty. Moje GH z 2011 je na tom veľmi podobne. Príliš hrubé vrstvy moderných metalických lakov môžu navyše spôsobovať problémy - efekt pomarančovej kôry, odlupovanie (kvôli váhe) a k tomu si málokto uvedomuje, že aj kvôli emisiám sa šetrí na váhe auta. Tie hodnoty, ktoré tam vo videu nameral môžu byť dokopy kľudne 12+ kg na váhe auta. Zdvojnásobte hrúbku Ecoatu/plniča/farby/laku a už pridávate nepotrebné kilá a to sa už prejaví aj na ekologických parametroch lakovne autofabriky.
 
Dneska jsem se projel autem Škoda citigo.

Nejprve pochválím, že to má slušný odpich od 20km/h do 50km/h a velmi dobře se to rozjíždí do kopce až mě to překvapilo, když jsem zvyklý na klasiku se spojkou a ruční brzdou.

A teď to horší. Auto má nastavený limit 135km/h a ten nelze překročit žádným způsobem. Předjíždění autobusu či kamionu se stává velmi nepříjemně dlouhé a za mnou už se lepí nervózní řidiči. A to není všechno - do kopce to ani těch 130 netáhne. Když jsem jel z Mladé Boleslavi do Prahy tak jsem asi v půlce cesty ucítil takový elektronický odér. To je znamení, že se musí zpomalit a auto bych i na těch 130km/h uštval.

Byl jsem zmaten z řadící páky a vůbec jsem to nepochopil. Standardní symboly parkování, neutrál, zpátečka, dopředu a rekuperace jsem vstřebal, ale ona se dá řadící páka naklánět i do stran a tím se prý nastavuje charakteristika rekuperace. V ostrém provozu je nebezpečné si s tím hrát, protože je třeba dávat pozor na okolí tak jsem s tím neexperimentoval.

Takovéhle auto se hodí jen po městě na nákup a nebo na nákup z jedné vesnice do nejbližšího města. To bych opravdu ale opravdu na nic jiného nechtěl.
 
Ja to znova zkusil a i s docela prijemne vybavenou konfiguraci a 1.5 tsi automatem se vejdu do 730 tisic, pocitam ze sleva kolem 5 - 10 % bude realna, takze asi se takovy auto da koupit lehce pod 700. A to mi zas neprijde nijak spatny. Zdrazilo vsechno, vzdyt treba nase Mazda 6 by byla cenikove pres milion... az dojdou predvadecky Mazdy 6, uz je nepujde “novy” koupit taky jen za 800, jako ted, a razem bude Octavie proti Mazde zase odpovidajicim zpusobem levnejsi.

Kdyz si nakonfiguruju Focuse, tak jsem v tom taky hned za 700, Mazda 3 to samy (jen je mala)... to uz je proste nova realita v tyhle velikostni tride. Kde jsou ty casy, kdy nova Mazda 3 v prostredni vybave stala 400, Octavie a Focus take :D Dnes jedine holatka Hyundai/Kia, nebo Fluence (existuje jeste?), Dacia, Tipo... vyber se zuzuje a EU to jeste behem par let domrvi uplne. Vzdyt ridici jsou nejvetsi zlo, vsichni mame jezdit na kole... bude to jak za socialismu, auto budou v garazi mazlit rodiny, ktere na nej za 20 let trpelive nasetri, nebo lidi co si dokazou neco slozit/opravit, a ty lepsi auta budou mit jen urednici v EU, ministri, vlada, umelci a podobna slechta. Zbytek busem, vlakem nebo kolo. A svet bude zachraneny.
OT: Že se vracím k jízdním kolům - kdy jsi si naposledy kupoval kolo? Já letos v říjnu - chtěl jsem silnici, karbonový rám. Pak jsem si vymyslel, že by se mi hodil wattmetr, dokoupil jsem si světlo na noční jízda, nějaké oblečení ve výprodeji po sezoně a šup, jsem v tom za 100k Kč+. Takže ani cyklistika není tak ledna co bývala...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
OT: Že se vracím k jízdním kolům - kdy jsi si naposledy kupoval kolo? Já letos v říjnu - chtěl jsem silnici, karbonový rám. Pak jsem si vymyslel, že by se mi hodil wattmetr, dokoupil jsem si světlo na noční jízda, nějaké oblečení ve výprodeji po sezoně a šup, jsem v tom za 100k Kč+. Takže ani cyklistika není tak ledna co bývala...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk

Tak ale po Amstru i po Berlíně jsem jezdil na kole za 1500 a taky to šlo - navíc jsou taková kola natolik jednoduchá, že to není servisní vražda, jako jezdit dvacetiletým autem... :). Ale jako je fakt, že kdyby se splnily sny mnohých europoslanců, a měl bych za hezčího počasí jezdit denně 70 km do práce na kole (a za ošklivého asi vlakem?), asi už bych to na herce bez přehazovačky nedal ;).
 
Zdar mazdáci .Kolik % je schopny dat Hyundai dolu z ceny? Mam v merku enko i30 po faceliftu a zajimalo by me co se da usmlouvat....
 
Back
Top