• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

@myscho Psal jsem tu to samé ohledně Yarisu Cross asi 2 měsíce zpátky. Je to ale vyprodaná jen česká kvóta, zkusil bych určitě poptat v SK, případně Polsko, Německo. ;)
 
A k čemu má smysl hybrid v tak malém autě? Klasická 1,5 jezdí za 4,5 litru a má lepší zrychlení krásných 9s a cenu podstatně lepší a skladem jsou.

Páči sa mi to, ekonomický zmysel to trošku tiež má, podľa nejakého rok starého testu je návratnosť asi 50tis km po meste, pri dnešných cenách benzínu to bude menej. Bude určené len na fakt krátke trasy po meste, kde mám teraz spotrebu 15, inak si nechávam CX-5...

Manželke sa páči, robia ju v červenej, iné parametre sú druhoradé. :)

Škoda že nemá nárok na EL značky, ale po diaľnici by som na tom aj tak asi moc nejazdil.
 
Ano dnes je benzin drahej stoupl asi o 1/3.
O kolik nám roste cena energie….? Někde i o 4 násobek. A poroste dál. Takže návratnost nula a spíš se bude jen prodražovat a dobíjet na rychlonabijecce je ekonomické zlo.
Jezdit na ele začíná být dražší jak benzín.
Pořád v tom máš dost omezený dojezd a rychlost pokud nechceš nahodit spalovák.

Neber mě špatně, Yaris je fajn malé auto - jezdil jsem s ním asi rok. I na té dálnici je použitelný a ve městě super zaparkujes všude a snadno se otočíš.

Jen bych si vzal rozhodně 120 konovou 1,5. Ve městě 4,5l, okresky dá i za 4 s lehkou nohou.
 
@MK-M3 Pozor, Yaris do zásuvky vůbec není. Je to full hybrid, akumulátor tam je, ale podle mě jen s kapacitou okolo 1kWh. Auto si energii vyrabí samo a to pouze rekuperací. Díky tomu jsou ve městě pak prakticky veškeré rozjezdy 0-20km/h čistě elektrické a je to schopné i nějakých 0,5-2 km čistě elektricky ujet.

S návratností bych i souhlasil, že se příplatek moc u auta do města nevyplatí, ale zas v tomto má @myscho pravdu, že teď se to s cenou paliv vyplácet začne. A ono pak stačí, poku je požadavek od druhé polovičky zároveň na automat a tam už pak ani jiná možnost není.
 
Aha no hybridním Yarisem jsem nejel jen spalováky, ale větší modely se nabíjí. Tu rekuperaci mají asi všechny pak.
 
to @myscho . Yaris se mi taky hodně líbí, uvažoval jsem o něm, ale proč tahat baterku, když jak píše MK-M3 má skoro stejnou spotřebu jak čistý benzín. Nevím jestli jsi viděl tohle video
 
Toto může být takový maličký problém benzinových/naftových aut. Dnes bych neřešil "návratnost" a "pro/proti", ale řešil bych "jestli vůbec".

NoGasNoticeSK_edit_434222605755093.jpg
 
Pravda… asi bych to vyřešil jinak.

Manželka bude krásnější, pokud bude jezdit často, zároveň díky podpoře zvládne i dlouhé dojezdy, no a ty ušetříš oproti Yarisu i na nějaký stylový obleček a doplňky pro manželku ti zbyde. ?

 
Ak by som zohnal bicykel s 2-3 isofixami a miestom na nákup, tak nad tým budem uvažovať :joy:
 
... sice nebude v zime na slozenky za topeni, ale na tom kole se zase clovek trosku zahreje.

Ale Mlčoch Toporný nás padnout nenechá, tak jsem v klidu.
Nerad bych se pouštěl do nějakejch větších akcí, ale situace je taková jaká je a snad nečekáš, že tě stát bude dotovat na úkor budoucích generací...Nebo bys čekal na klasickou Burešovinu -> free money do schránky?
 
Jasne, ze je situace, jaka je. Doporucuji si nekdy poslechnout pana Noveskeho a Stepana. Jen tak, pro rozsireni obzoru...
 
Já bych zrušil i ten příspěvek na děcka. Jako doplácíme na to všichni tak proč by měl byt zas někdo zvyhodňován už tak dost, že neplatěj většinou žádný daně a berou normální příspěvky.

Pokud do toho zasahovat tak zastropovat marže a různé okolní poplatky za distribuce a td ať je to spravedlivé a každý se má jak se snaží.

Pořad tady v Čechách je to šak on se stát postará, to se musí změnit.

Zpět k autu kdxz už drahého hybrida vzal bych Corollu u Yarise mi to opravdu nedává moc smysl.
 
Rodiče (oba 70 let) mají Yarise 2016 hybrida (1.5 + elektro) na poskakování po městě a nemůžou si to vynachválit. Je pravdou,ale že jak jedou dál než 20km (dál než na chatu) tak spíš vytáhnou CX5 KF 2.5
I když jednou jel táta za babčou na Vysočinu (cca 200km po D4 + D1 + okresky) a vzal si na to Yarise a nějak si vůbec nestěžoval.

Já jsem zhruba před měsícem absolvoval cestu Příbram-Přerov-Příbram se svojí 1.8 + elektro (to co se dává do CT200h, Prius, Auris) a dá se to v pohodě. Sice nerovinu řeknu,že tyhle slabší hybridy nedávají na dálniční ježdění moc smysl. Cestou tam jsem jel za 6 a cestou zpátky za 5,9l/100 což bych ale bez problému dokázal i s bejvalou M3BM 2.0 G165 a i cestování by bylo daleko pohodlnější (z praktičnosti kvůli kufru, z jízdy kvůli převodovce). Kdybych věděl že budu jezdil spíš dálnice tak bych po těhle malých full hybridech asi ani nezavadil v katalogu, ale jak se sjede na okresky nedej bože do města, tak tam to dopadlo tak jak to dopadlo, že jsem raději koupil toho malýho hybrida a nemůžu si vynachválit.

Za mě tyhle malý/slabý hybridy i v malejch autech smysl dávají, ale je to úplně stejný jako s 8 válcema, čistě EV autama, kabrioletama, atd... Prostě podle stylu a místa používání. Jen jak tu někdo zmiňoval že se dobíjejí jen regenerací, tak to není úplně moc pravda. Pokud se jezdí jen po rovinkách, tak samotný brzdění to až tak moc nedobije. Spíš jakýkoliv klesání/kopec dolů to dokáže opravdu hodně rychle dobít. Pokud ale pojedu pořád do kopce, tak se bude dobíje pomocí prvního/malýho motorgenerátoru což trochu zvyšuje spotřebu paliva u klasickýho spalovacího motoru.
 
Poslední úprava:
na poskakování po městě a nemůžou si to vynachválit. Je pravdou,ale že jak jedou dál než 20km (dál než na chatu) tak spíš vytáhnou CX5 KF 2.5

Presne môj prípad.. Sťahujeme sa na dedinu, Kaufland bude asi 2km ale po dosť veľkej ceste na to aby som tam šiel peši po krajnici. Mazda by tam mala spotrebu 15, Yaris to dá možno celé na baterku, nazad je to dole kopcom, tak sa možno aj čosi dobije nazad. Podobné budú výlety na poštu, 7km na kopec k rodine... Nemám ambíciu s tým ísť k moru (ani na Lipno).

Ak bude cesta nad 30km a bude tam nejaká diaľnica, tak pôjdem Mazdou, nech mi nestuhne olej a neodparí sa benzín.
 
Max6 dobře to je něco s čím souhlasím, ale kolik mají reálnou spotřebu na tom Yarisu?
Jak jsem psal ta 1,5 ale i 1,0 umej jezdit za 4 až 4,5l i ve městě. A asi to auto pojede i mimo město.
Proste neverim tomu ze v reálném provozu z dlouhodobého hlediska (nemyslím jízdu kde to klapne na ele ale dlouhodobý průměr) ten hybrid půjde nějak výrazně pod 4l spis si myslím ze bude kolem 4 stejně jako klasickej spalovak.

Aspoň co jsem jel Corollou tak se s ni v průměru nedalo jet o nic lip jak s klasickým benzinem - možná nějaká decka při stejný trase.
 
@MK-M3 To se můžu našich zeptat za kolik jim to jezdí, to teď z hlavy nevím. Tady bych ale rozdělil slova "uměj jezdit" a "jezdí". Já "jezdím" s CT200h 1.8+elektro čistě po městě za 4,6-4,9l/100km. Zároveň když se fakt snažím tak dokážu čistě po městě jet za 3,8l/100km a podotýkám že se jedná o 11 let starý auto s technikou z roku 2009. S M3BM 2.0 G165 (ano jsem si vědom rozdílu oproti CT200h) jsem ale jezdit takhle nedokázal ani ve snech. Co je ale věc kterou opravdu beru jako věc co se nedá porovnat je "čistě spalovák VS krátký jízdy/poskoky" a "hybrid VS krátký jízdy". Narovinu nevěřím tomu, Yaris s čistě jen 1.5 pokud udeju 3km do obchodu a chcípnu motor a pak zase 3 km zpátky z obchodu a chcípnu motor, pak 2km támhle a chcípnu motor,....... dokáže jezdit za míň než odhadem 5,5-6 litru Samozřejmě pokud ten a jakýkoliv jiný motor nastartuju a byť budu jezdit jen po městě,ale budu jezdit hodinu v kuse,tak ta spotřeba půjde vždy dolů. Tomu hybridu je to ale vesměs úplně jedno jestli ho nastartuju na 2 hodiny nebo na 10 vteřin.
Musím ale opět dodat, že tu neprotlačuji jakýkoliv technologie, ale použitelnost daný technologie v danou chvíli.
 
Back
Top