A ja se zeptam na PSA. 1.2 Puretech… porad sebevrazda, nebo po vsech iteracich uz dobry? Internet rika, ze uz dobry, ale jestli treba nekdo tady nema auto s timhle motorem rv treba 2019+, tak realna osobni zkusenost…
Koukame po tom P. 5008, a protoze uz nema 2.0 BlueHDI, tak rozhodovani je 1.5 BlueHDI nebo 1.2 Puretech…
Máme doma 1.2 PT 96 kW v P308, r. 2019. Hledal jsem ženě náhradu za dosluhující 307 a vzhledem k nájezdu byl požadavek na benzín. takže jsem si o tom motoru zjišťoval všechno, co šlo, tak konečně můžu taky přispět do diskuze
Motor je dle pežoťáků i autorizáku docela povedený a spolehlivý, ALE..... Jak už tu padlo, rozvoďák je v oleji a tím i dost trpí. Každou servisní prohlídku (aspoň v autorizáku) měří speciálním přípravkem jeho tloušťku (nabobtnává) a pokud nevyhovuje, je doporučena jeho výměna. Předepsaný interval výměny samotného řemene je 80-100000 km a při dalším takovém nájezdu se mění i s kladkama, pumpou, apod. V těch 80000 km stačí pouze řemen. Důležité je zkrátit interval výměny oleje na 1 rok / 10000 km, při kratších pojížďkách i dříve a držet se dané specifikace. Také je doporučeno tankovat 100 oktan kvůli detonacím, prý to motor nemá moc rád. Další doporučení je zkrátit interval na výměnu svíček na 30000 km. Za dodržení výše popsaného a slušného chování k motoru prý netrpí na nic dalšího závažného.
A jelikož ho máme poma už půl roku a najeto s ním máme (teda spíš žena) cca 5000 km, můžu napsat i osobní poznatky. Motor docela dobrý, projev slušný, výkon těch 96 kW celkem dostačující, ale samozřejmě je znát, že to má pouze 3 válce. Navíc po přesednutí z Mazdičky je to jiná dimenze .....
Ale jede to hezky, né že ne. Akorát mi přijde, že i když je to oturbené, tak to má radši vyšší otáčky.
Kupovali jsme ho jako 4 leté s doloženým nájezdem 79000 km, ukončený operák Arvalu. Historii, nehody, všechno jsem znal. Každopádně po koupi následoval servis oleje, svíčky, brzdovka, navíc přední brzdy byly KO. To mi dělal známý, pežoťák. Pak jsem zajel s autem do HK do Olfinu, aby mi kluci přeměřili přípravkem ten rozvoďák. Bylo to venku na parkovišti a za 5 minut bylo hotovo, měří se to přes nalévací hrdlo oleje. Každopádně jsme neprošli, tloušťka nepatrně větší, do měrky se o chlup nevešel a měl jsem počítat s jeho výměnou. No každopádně když jsem jej v prosinci kontroloval, tak na sobě měl trhliny, které předtím určitě neměl. Takže jsem auto objednal do Olfinu na jeho výměnu. Nájezd 82000 km. Foto rozvoďáku přikládám, trhlinky jsou vidět. No nic, rozvoďák vyměnili, prý na tom krom trhlin nebyl tak špatně a nedrolil se, aby ucpal sítko ve vaně. Ale že je dobře, že jsme to udělali. Výměna řemene, oleje + filtru + náhradní auto na den a cena celkem 16000,-
Aktuálně máme najeto 84000 km, tankujeme Vervu a zatím ťukám, všecko drží, žena si Pažoutka chválí. Svezení v tom určitě není špatné, ale jezdit každý den 50 km do práce jako s Mazdičkou bych v tom nechtěl, jsem zhýčkaný
Takže na závěr bych to shrnul, že motor by to mohl být dobrý za předpokladu dobré, možná až nadstandartní péče.... Tak uvidíme.