• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

BMW kvuli vzhledu a dilenskemu zpracovani? Ok, vnimani je dost individualni zalezitost.
zase neujizdejme nekam mimo realitu... kdyz si prolezes ty modely, tak to je oproti X jinym znackam o kus dal.

Nicmene my jsme vlastne nove BMW uz nejaky ten rok nekoupili.. naposledy GLC. A to je skvostne...

Muj novy Ford-VW mix v cene (prumer EU) okolo 2M... rezave komponenty vsude mozne. Prvni den po prevzeti...

Tohle jsem u M-B fakt nevidel. To same ruzna tlacitka, klice k autu atd.

Tim chci rict, ze ty materialy, attention to detail, jsou u M-B (alespon u naseho modelu) fakt lepsi.
 
Já už si myslím že dnes už vůbec nezáleží na výrobci, ale na konkrétním kousku který vás vyjde... Nějaky předpoklady tam jsou, ale pokud bude vedle sebe stát dvacet stejných po sobě na lince vyrobených aut každý se vysere jindy a jinak😋
 
Ale v BMW budú do toho mlátiť zlatým kladivkom a sedieť pri tom na vlnenej dečke, v Dacii to dajú gumovým kladivom sediac na kúsku molitanu... Teda aspoň podľa hodinovej sadzby. 😃
Mazda sa mi zdá byť niekde medzi.
 
BMW už není co bejvalo, to co dělají dnes je kvalitativně na úrovni VW, já už do novějších nešel, kámoš to ještě drží má 5 - jeho 4 BMW v řadě a další už mu nesmí na oči. Jeho táta novou 7 (která jezdí do servisu víc jak na výlety) už se toho taky bude zbavovat.
Čím se nahradí 7 nevím, kámoš 5 nahrazuje služební Audi Q5 a tento týden zakoupil Mustanga Mach 1 pro radost.
 
Neumite nekdo prosim servisku Toyoty?
NMTDG26R40R014736
A co ten Valvematic, nesere se to? Zase dalsi zbytecnost co se muze kurvit.
A retezy taky vyrdzi jeste nesmysl? 1.8 Verso.
 
Neumite nekdo prosim servisku Toyoty?
NMTDG26R40R014736
A co ten Valvematic, nesere se to? Zase dalsi zbytecnost co se muze kurvit.
A retezy taky vyrdzi jeste nesmysl? 1.8 Verso.
Toyota má veřejnosti přístupný "vinchecker", ale popravdě tahle věc vůbec nefunguje - nediv se když tam neuvidíš žádný servis (zajdi si raději přímo do autorizáku toyoty)

Ohledně motoru 2ZR-FEA bych si dával hlavně pozor na spotřebu oleje kvůli poškozeným pístním kroužkům - obzvlášť pokud to auto mělo špatný/nedostatečný servis.
Zároveň bych po koupi preventivně vyměnil vodní pumpu, která bývá u tohodle motoru trochu problém (s tím asi i termostat).
Pokud se u toho motoru pravidelně mění olej a dává se předepsaný typ a kvalitní typ oleje, tak s Valvematicem nebývá problém, ale vyjímky se samozřejmě najdou a může odejít to elektronický ovládání.
Řetěz je klasika - dobrý olej, dobrý zacházení = řetěz vydrží.
Celkově je 2ZR-FEA při správný údržbě velmi spolehlivý motor.
 
Poslední úprava:
A ja se zeptam na PSA. 1.2 Puretech… porad sebevrazda, nebo po vsech iteracich uz dobry? Internet rika, ze uz dobry, ale jestli treba nekdo tady nema auto s timhle motorem rv treba 2019+, tak realna osobni zkusenost…

Koukame po tom P. 5008, a protoze uz nema 2.0 BlueHDI, tak rozhodovani je 1.5 BlueHDI nebo 1.2 Puretech…
 
A ja se zeptam na PSA. 1.2 Puretech… porad sebevrazda, nebo po vsech iteracich uz dobry? Internet rika, ze uz dobry, ale jestli treba nekdo tady nema auto s timhle motorem rv treba 2019+, tak realna osobni zkusenost…

Koukame po tom P. 5008, a protoze uz nema 2.0 BlueHDI, tak rozhodovani je 1.5 BlueHDI nebo 1.2 Puretech…
1.2 stále sebevražda, řešit drobící se řemen v oleji fakt nechceš. 1.5 BlueHDI mnohem lepší volba s 8EAT. Jediná slabost AdBlue (dobré od začátku používat aditivum ProTEC) a samozřejmě časem je potřeba vyčistit karbonové doly.

Techniku nehodnotim.
Mně právě záleží na technice.
 
A ja se zeptam na PSA. 1.2 Puretech… porad sebevrazda, nebo po vsech iteracich uz dobry? Internet rika, ze uz dobry, ale jestli treba nekdo tady nema auto s timhle motorem rv treba 2019+, tak realna osobni zkusenost…

Koukame po tom P. 5008, a protoze uz nema 2.0 BlueHDI, tak rozhodovani je 1.5 BlueHDI nebo 1.2 Puretech…

...se svym najezdem to mas tak na prazdniny, ne? : P
 
Ten jejich řemen máčený olejem byl teda vynález opravdu poblití hodný, ale pokud se prý dodrží správná specifikace oleje, tak ten řemen nějakou chvíli vydrží.
 
Ten jejich řemen máčený olejem byl teda vynález opravdu poblití hodný, ale pokud se prý dodrží správná specifikace oleje, tak ten řemen nějakou chvíli vydrží.
To fakt vymysleli jo? Vzdyt uz jen z podstaty veci guma a olej nejde k sobe a muze to byt hitech z mise na Marz🤦‍♂️

Toyota má veřejnosti přístupný "vinchecker", ale popravdě tahle věc vůbec nefunguje - nediv se když tam neuvidíš žádný servis (zajdi si raději přímo do autorizáku toyoty)
Diky moc. Jeden zaznam no, zacatek zaruky🙈 V Toyote mi nic nereknou jako v Mazde, akorat tak GDPR👌
 
Ten jejich řemen máčený olejem byl teda vynález opravdu poblití hodný, ale pokud se prý dodrží správná specifikace oleje, tak ten řemen nějakou chvíli vydrží.
Ano, vetsina problemu toho motoru mela nejakou souvislost s timhle macenym remenem (i kdyz se neroztrhne, drobecky znici turbo nebo ucpou ruzny kanalky/filtry a motor se dlouhodobe hur maze, apod.). Jinak je ten motor vesmes vsude chvaleny, kdyz funguje dobre... Ted je opet puvodni dodavatel remene, se kterym ty motory byly navrzeny, nikoliv ty problematicke, zkratil se mazaci plan, zavedla se pravidelna kontrola remene. Takze pry uz to problem neni, a dvojnasob ne, kdyz nekdo meni olej treba i casteji, nez rika plan... s tim absolutne nemam problem. Aspon tak nejak to vypada z "internetosfery".

Ani jeden z tech motoru podle me nema dostatecny vykon, aby to s tim autem melo buhvijak dobrou dynamiku. Na rozdil od Citroenu, kde ta volba pro 2.0 BlueHDI — ktery ma v poslednich letech super povest, az na AdBlue nadrz — byla jasna, tak u Peugeotu 5008 ta volba takhle jasna neni.

Na hlavni rodinne cesty bychom porad jezdili Citroenem, at uz kvuli silnemu motoru, nebo o neco vetsi prostornosti, ale na takove to doplnkove jezdeni a zavazeni skolek apod. bych rad tohle druhe auto... proste vic pro zenu. Cca 10 - 15 tisic km rocne. Samozrejme motor bude pri takovem pouzivani trpet. Ale kazdy stroj se pouzivanim opotrebovava, k tomu byl vyrobeny :). Benzin by se aspon rychleji zahrival, nafta by zase mela mensi spotrebu. Podle me oboji ma nakonec negativ tak podobne. AdBlue je u nafty sice potencialni problem (krystaly), ale nova nadrz s praci je pry cca 30 tisic, coz kdyby nas potkalo mimo zaruku a byl to jediny naklad, neni nic hrozneho.

Az za tri roky skonci Citroenu petileta zaruka, kdy bych jej rad prodal, a Peugeotu by jeste dva roky zaruky zbyvaly, takze by prevzal stafetu hlavniho auta.

Na trhu neni moc aut, ktera by nabidla 3 isofixy v druhe rade, 7 mist dohromady, a slusnou vybavu, to vse za cenu kolem 800 tisic... platit 1.2m a vic za neco nepremioveho mi je naprosto proti srsti, s takovyma cenama aut jsem se jeste nesmiril, a zaroven chci zaruku, protoze nemam chut/energii/ambice daily auta resit nad ramec jedny dvou prohlidek rocne. Ze bude dalsich 5 let spolehlive jezdit petilete auto, takovym pohadkam neverim, proto ne ojetina. Rexton je uzky, Kia/Hyundai/Kodiaq drahy, o koncernu nemluve, navic dle vseho je tam jeste o hodne vic problemu se spolehlivosti, nez u Francouzu. Leda Dacia Jogger, o tom porad zertuju, ze u ni stejne jednou skoncime...
 
Poslední úprava:
Nás, majitelov mazda aut , take spravy vedia potešiť.:cool: A to je spotreba iba za benzinove motory :happy:
Aj keď v skutočnosti ja mám na mazde spotrebu 5,6 l/100 km (nafta)o_O
Já s Mazdou CX-30 2litr benzin 5,2 dlouhodobá.Pokud není kopcovitá trasa(Maďarsko) 4,3.
 
A ja se zeptam na PSA. 1.2 Puretech… porad sebevrazda, nebo po vsech iteracich uz dobry? Internet rika, ze uz dobry, ale jestli treba nekdo tady nema auto s timhle motorem rv treba 2019+, tak realna osobni zkusenost…

Koukame po tom P. 5008, a protoze uz nema 2.0 BlueHDI, tak rozhodovani je 1.5 BlueHDI nebo 1.2 Puretech…
Máme doma 1.2 PT 96 kW v P308, r. 2019. Hledal jsem ženě náhradu za dosluhující 307 a vzhledem k nájezdu byl požadavek na benzín. takže jsem si o tom motoru zjišťoval všechno, co šlo, tak konečně můžu taky přispět do diskuze :)

Motor je dle pežoťáků i autorizáku docela povedený a spolehlivý, ALE..... Jak už tu padlo, rozvoďák je v oleji a tím i dost trpí. Každou servisní prohlídku (aspoň v autorizáku) měří speciálním přípravkem jeho tloušťku (nabobtnává) a pokud nevyhovuje, je doporučena jeho výměna. Předepsaný interval výměny samotného řemene je 80-100000 km a při dalším takovém nájezdu se mění i s kladkama, pumpou, apod. V těch 80000 km stačí pouze řemen. Důležité je zkrátit interval výměny oleje na 1 rok / 10000 km, při kratších pojížďkách i dříve a držet se dané specifikace. Také je doporučeno tankovat 100 oktan kvůli detonacím, prý to motor nemá moc rád. Další doporučení je zkrátit interval na výměnu svíček na 30000 km. Za dodržení výše popsaného a slušného chování k motoru prý netrpí na nic dalšího závažného.

A jelikož ho máme poma už půl roku a najeto s ním máme (teda spíš žena) cca 5000 km, můžu napsat i osobní poznatky. Motor docela dobrý, projev slušný, výkon těch 96 kW celkem dostačující, ale samozřejmě je znát, že to má pouze 3 válce. Navíc po přesednutí z Mazdičky je to jiná dimenze ..... ;-) Ale jede to hezky, né že ne. Akorát mi přijde, že i když je to oturbené, tak to má radši vyšší otáčky.

Kupovali jsme ho jako 4 leté s doloženým nájezdem 79000 km, ukončený operák Arvalu. Historii, nehody, všechno jsem znal. Každopádně po koupi následoval servis oleje, svíčky, brzdovka, navíc přední brzdy byly KO. To mi dělal známý, pežoťák. Pak jsem zajel s autem do HK do Olfinu, aby mi kluci přeměřili přípravkem ten rozvoďák. Bylo to venku na parkovišti a za 5 minut bylo hotovo, měří se to přes nalévací hrdlo oleje. Každopádně jsme neprošli, tloušťka nepatrně větší, do měrky se o chlup nevešel a měl jsem počítat s jeho výměnou. No každopádně když jsem jej v prosinci kontroloval, tak na sobě měl trhliny, které předtím určitě neměl. Takže jsem auto objednal do Olfinu na jeho výměnu. Nájezd 82000 km. Foto rozvoďáku přikládám, trhlinky jsou vidět. No nic, rozvoďák vyměnili, prý na tom krom trhlin nebyl tak špatně a nedrolil se, aby ucpal sítko ve vaně. Ale že je dobře, že jsme to udělali. Výměna řemene, oleje + filtru + náhradní auto na den a cena celkem 16000,-

Aktuálně máme najeto 84000 km, tankujeme Vervu a zatím ťukám, všecko drží, žena si Pažoutka chválí. Svezení v tom určitě není špatné, ale jezdit každý den 50 km do práce jako s Mazdičkou bych v tom nechtěl, jsem zhýčkaný :-)

Takže na závěr bych to shrnul, že motor by to mohl být dobrý za předpokladu dobré, možná až nadstandartní péče.... Tak uvidíme.


Rozvoďák ozn..jpg
 
Ohromne diky za vycerpavajici info 🙏. Beru si z toho i to, ze ten problem neni ojedinely, neni to jen zpusobeny takovym tim internetovym efektem, kdy samozrejme jakmile ma nekdo problem, hned to jde nekam napsat, kdezto ti bezproblemovi nic nepisou :). 100okt tankuju stejne do Mazdy 6 i MX-5, takze tam bych problem nemel, a udelat jednu vymenu oleje rocne navrch (pri najezdu 15 rocne, takze treba kazdych 7.5tkm) taky ne. U dieselu clovek porad dotankovava drahe AdBlue, u benzinu bych porad menil olej :). Tak jak tak, petiletou zaruku (a tedy nejakych 75 tis km) by to melo odjezdit i navzdory vsem "problemum", a kdyby nebylo za co to po peti letech vymenit, tak by to snad bylo nejak rozumne provozovatelne i treba dalsich pet...

Co se tyka toho vykonu, taky dik za postreh, je pro me zatim zahada, nekde se budu muset co nejdrive svezt. Jedna recenze rika, ze to jede pekne, druha recenze rika, ze to moc nejede. Ja mam samozrejme svoje obavy taky, kroutak neni nic moc, a 5008 je vetsi auto. Nastesti ale o moc vic hmotnosti, nez treba 308/408, netaha, je snad i uzsi a kratsi, jen ma samozrejme horsi aerodynamiku. Auto pri beznych cestach okolo baraku jezdi skoro prazdne, tri male holky (ktere za pet let moc nevyrostou) jsou jako pirka, proto zatim porad nechci "rodinnou dodavku". Samozrejme take kvuli cene, kde to pak skace na 1.5 mil uplne samo... Na druhou stranu, ackoliv sportovni svezeni od rodinneho auta necekam, obcas predjet "sedesatnika" (ridice, co jede 60 obec neobec) musime, zvlast tady v nasi zemedelske oblasti, a vykon ty manevry dela bezpecnejsi. Ale treba ta 2.0 BlueHDI v nasem Citroenim dvojceti 5008 s tim autem mava velmi slusne, a v mnoha pripadech to jede subjektivne lip, nez 6 s 194k benzinem... zvlast nalozeny; kdyby to bylo o 20 - 30 % slabsi, asi by to bylo porad naprosto dostatecne.

Mimochodem, uz prvni nabidka od Peugeotu je o neco niz, nez aktualni cenikova akce, plus 5 let zaruka zdarma. Tak uvidim, kam se nam podari dostat.

Jeste jednou velke diky.
 
Ohledně motoru 2ZR-FEA bych si dával hlavně pozor na spotřebu oleje kvůli poškozeným pístním kroužkům - obzvlášť pokud to auto mělo špatný/nedostatečný servis.
Zároveň bych po koupi preventivně vyměnil vodní pumpu, která bývá u tohodle motoru trochu problém (s tím asi i termostat).
Pokud se u toho motoru pravidelně mění olej a dává se předepsaný typ a kvalitní typ oleje, tak s Valvematicem nebývá problém, ale vyjímky se samozřejmě najdou a může odejít to elektronický ovládání.
Řetěz je klasika - dobrý olej, dobrý zacházení = řetěz vydrží.
Celkově je 2ZR-FEA při správný údržbě velmi spolehlivý motor.
Maxi a nevis jeste neco o tech Toytackych variatorech Multidrive S? Jsou i v Avensisech. Nebo jsou lepsi ty klasicky planetovy, ty se davali ale jen s 2.2 diesel. Ja mel CVT v Primere a bez problemu. To byl Jatco v ni. U Toyoty je ten Multidrive S od Aisin.
 
Maxi a nevis jeste neco o tech Toytackych variatorech Multidrive S? Jsou i v Avensisech. Nebo jsou lepsi ty klasicky planetovy, ty se davali ale jen s 2.2 diesel. Ja mel CVT v Primere a bez problemu. To byl Jatco v ni. U Toyoty je ten Multidrive S od Aisin.
Tak jediný co ti o tý K311 (Avensis) od Aisinu můžu říct, že o spolehlivosti nebo uživatelský přívětivosti tohodle CVTčka nevím lautr nic. Tady bych klasicky projel český i zahraniční fóra co na to říkaj lidi, který to mají. Já mám eCVT a to je oproti klasickýmu CTVčku úplně něco jinýho.
 
Tak jediný co ti o tý K311 (Avensis) od Aisinu můžu říct, že o spolehlivosti nebo uživatelský přívětivosti tohodle CVTčka nevím lautr nic. Tady bych klasicky projel český i zahraniční fóra co na to říkaj lidi, který to mají. Já mám eCVT a to je oproti klasickýmu CTVčku úplně něco jinýho.
Koukal jsem prave a nic podezreleho nenasel, tak asi bude fakt cajk. Jen nekdo remca k projevu CVT, ze to vnimaji negativne. Me to nevadilo. Bylo to zajimavy, takovy jako tramvaj😁
 
Veľmi záleží s akým je to spojené motorom. Mám skúsenosť s CVT zo staršieho Yarisa a tam je to dosť na zváženie. Auto buď točí voľnobeh alebo obmedzovač, skoro nič medzi. A aj na ten obmedzovač moc nejde.
 
Co říkáte na nové Xiaomi SU7?

Vypadá parádně, pěkný interiér, no a ty parametry to už jako pěkný 800 km (ok čínská norma tak asi 650 reálných) ale nabití za 5 minut na 220 km a za 15 minut na 510 km s 800 V architekturou.
0-100 za 2,78s
Cena kolem 1,4 milionu.

S tímhle bych už dokázal žít.

Jestli do toho začnou takhle šlapat i ostatní myslím ze moje další auto už muže byt elektro 😂
 
Back
Top