Mám teď chvilku, tak první dojmy. Věřím, že většina z vás poznala BMW i8 Coupé, hybrid o výkon 275 kW/374 k. Bohužel není moje. Kdyby to šlo, tohle auto bych už nevrátil. Známý mi jej půjčil zdarma přes víkend a prostě mě tím dostal. Nevím, jak to říct, ale trochu na mě padla deprese, že něco takového nemám pro radost. :arghh: Vím, že je to nepraktické auto, asi zbytečné, ale v mnoha směrech naprosto dokonalé. A hlavně návykové, opravdu příšerně návykové.
Předně, na fotkách nepůsobí až tak dobře jako ve skutečnosti. Je to magnet na oči, doslova kočkolap i v této nenápadné matné černé. Lidé před kostelem ztratili zájem i o bohoslužbu, když jsme projeli kolem (navíc schválně jen v tichém elektrickém módu). Zrychlení 0-100 km/h udělá za nějakých 4,4 s. Doslova vám to sevře žaludek, je to skoro až omračující pocit, jak vystřelí vpřed. Předjíždění je vyloženě nirvána, 200 km/h je na tachometru jako nic a auto sedí jako přibité. Když to přeženete s rychlostí v zatáčce, zadek auta nádherně čitelně ujíždí do strany, ale vůbec jsem neměl strach, že to hodím do škarpy. Nevím, jak to vysvětlit. Je to jako řízený smyk, který máte plně pod kontrolou. Na zadku jsou přitom hodně široké gumy, 245/40 R20, vpředu překvapivě úzké 215/45 R20.
Nejvíce mě dostalo, jak šíleně rychle lze vletět do zatáčky. Řídil jsem na prázdné cestě a známý mi předtím ukázal, co si s tím mohu dovolit. To nelze popsat slovy. Prostě bez osobní zkušenosti tady budu jen plácat superlativy, které stejně nic neřeknou. Tu odstředivou sílu a stopu auta je nutné vyzkoušet na vlastní kůži. Ani sebelepší text nedokáže zprostředkovat neskutečně famózní pocit z jízdy. Tohle dlouho nerozdýchám a bude mi to moc chybět. Tohle je jiná dimenze řízení, je to čirá radost. :woot:
Velmi mě překvapilo, jak je auto pohodlné. Sice do něj lezete jako do tanku, ale po usednutí jste v ráji. Ergonomie geniální, posed za volantem i sedačka, prostě dokonalé. Příčné nerovnosti auto nijak nerozhodí. Ano, podvozek je tužší, ale dokázal bych s tím jezdit denně i do práce nebo na nákupy. S těmi nákupy jsem to trochu přehnal, kufr je směšně malý a nevlezou se tam ani ty pověstné golfové hole. Jen se svými 187 cm bych na každém parkovišti asi trochu trapasil, protože nastoupit ještě celkem lze, ale vystoupit je trochu náročnější. Moje důstojnost utrpěla.
Maximálku udávají 250 km/h, na elektřinu jen 120 km/h. Dojezd auta je okolo 440 km, čistě na elektriku je to jen 55 km. Reálně na elektriku lze ujet tak polovinu, ale spalovací motor dobíjí baterii až překvapivě rychle. Spotřeba byla okolo 5,5/100, což je tedy o dost víc, než udává výrobce, ale rozhodně jsem nejel předpisově. Při extrému jde spotřeba i na 7 nebo 8 litrů, ale nezapomeňte, že se pořád bavíme o sportovním autě! Tohle se BMW vážně povedlo a ukazuje směr, jakým se mohou tahle auta v budoucnu ubírat.
Samozřejmě, ne vše je dokonalé. Cena základu začíná těsně pod 4M Kč a tohle je dokonce speciální edice Frozen Black v matné černé a spoustou karbonu. Někoho asi rozladí umělý zvuk motoru z reproduktorů, protože spalovací motor je tady jen trojhrnek. Ve skutečnosti zní ale krásně. V nižších rychlostech se mi zdálo, jako bych slyšel nějaký echo efekt, ale ve vyšších otáčkách jsem neměl výhrad. Prostě byl jsem jako malý kluk, který dostal novou hračku. Teď to ještě budu muset vysvětlit šéfovi, kterému jsem poslal jednu fotku s komentářem, že jsem taky trochu upgradoval - nedávno si totiž pořídil novou X5. Nevím, jak tohle rozdýchá. V pondělí mu to budu muset vysvětlit, jinak mám na pár let zmrazený plat.
Mám ještě příslib zapůjčení Nissanu GT-R a Tesly Model S, takže pokud to klapne, určitě si to nenechám jen pro sebe a aspoň nějakou fotku sem dám.