podělím se s vámi o dnešní zkušenost s fungl novým VW Touareg 3.0 TDI R-LINE 210kW 4motion s mnoha příplatkovými prvky jako panoramatická střecha, elektronicky sklápěné tažné, atp. s pořizovací cenou přes 2 miliony Kč....
Měli jsme na dnešek dohodnuté koučované jízdy Caterhamem na okruhu, ale bohužel to na poslední chvíli kouč přesunul. Jeden z kumpánů si na přesun na tuto akci půjčil předváděčku Touarega, takže jsme ho byli aspoň trochu protáhnout po středočeském kraji směr Slapy.
První dojem za volatnem byl, že je to obrovské auto s hodně vysokým posezem a výhledem, velikým displejem infotainmentu, který plynule přechází v palubní desku. Hned po rozjetí je patrná váha auta ( 2070kg pohotovostní, 2850kg maximální provozní). Chvíli jsem se uveleboval v sedačce, která se po otevření dveří odsune dozadu (i spolujezdcova), což je velmi příjemná věc pro vystupování a nastupování a cestující na zadních sedadlech to nijak zvlášť neomezuje vzhledem k dostatečnému prostoru pro nohy a zadních sedadlech.
Celý systém ovládání infotainmentu mi dal chvilku zabrat, než jsem se v něm zorientoval, ale nejspíš jen proto že nejsem na koncern vůbec zvyklý a Mazda má na volantu všechno obráceně. Chvilku jsem si hrál při čekání se světlou výškou auta v režimech Normal/Sport/Offroad/nakládání, kde je rozdíl výšky auta na pneumatickém podvozku od minima do maxima opravdu veliký. Zkoušel jsem i volitelné jízdní režimy po úzkých okreskách na suchu, v průtrži mračen a pak i v přejezdech divoce přetékajících polí přes silnice kolem Neveklova - EKO a COMFORT jsem ani nezkoušel, režim SPORT si lehce přičapne níž a převodovka řadí trochu "sportovněji"..... OFFROAD naopak zvedne auto a po navolení extrem off road režimu otočným ovladačem jej zvedne ještě výš. Zkoušel jsem jízdu po čerstvě zmoklém sklizeném poli, polňačce i lesní cestě. Nemám moc zkušeností s off roady a SUV (řídil jsem jen X5 4.0, ML 420 CDI, G350 CDI, XC90 D5, Levante), takže na to nemám asi žádný názor... Projel jsem všude, ale nejspíš bych tam s trochou dobré vůle projel i s GJ.
Jízdní dojmy... Můj dojem z asi 100km za volantem (Praha, okruh, kus dálnice, klikaté okresky, polňačky, pole ..
) Je to velké (opticky fakt velké auto zvenku i z pozice řidiče), těžké auto s přeposilovaným řízením, s téměř nulovou odezvou od povrchu po kterém jedu (strašně nepříjemný). To se dá od velkého SUV celkem čekat. Ale pak je tady odezva na sešlápnutí plynu. Tady se dostávám k bodu, který mě naprosto zaskočil. Auto má 210kW, které autem celkem solidně hýbou vpřed (uváděných 6,1sec/100km/h zní hodně sportovně, v kabině se to ale pocitově vůbec nezdá), jenom doba než se začne po sešlápnutí plynu něco dít je naprosto tragická! Celkem běžná situace ve velkém městě: čekám na volný protijedoucí směr při odbočování, objeví se přijatená mezera, dám plný plyn a víc než vteřinu se nic neděje. Auto proti se blíží a blíží a najednou Touareg vystřelí kosmickou rychlostí vpřed. Ta prodleva je naprosto šíleně dlouhá a nepomáhá ani SPORT režim, ba ani režim manuálního řazení. I když mám napádlovaný kvalt, tak je prodleva mezi sešlápnutím plynu a samotnou akcelerací tak nekonečně dlouhá .....
Schválně jsem si našel
recenzi na tohle auto , ale to čemu autor říká
"malé zpoždění v reakcích při rozjezdu je snesitelné", já nazývám naprosto nepoužitelné v běžném provozu, pokud nechci trčet v křižovatce do včera, až nikdo nepojede proti....