• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Ale neštvalo, stačil by jeden účet za garanční prohlídku v BMW a velmi rád bys to vrátil majiteli.:)
 
Tak nějak jsem po dnešku pochopil ten rozdíl mezi auty a super sporty. Těžko říct, jestli bych v částce přes 4M koupil zrovna i8 nebo šel už do čistokrevného Porsche apod., ale z toho Bavoráku čiší budoucnost. Působí tak futuristicky a přitom vás nesežere. Aspoň u pumpy ne. Je ale jasné, že lidi, co mají na tahle auta, nemusí řešit spotřebu či servis.

A jak už tady naznačil @99luftbalons, poslat tohle auto mimo cestu chce řádnou dávku neschopnosti. Věřím tomu, že ten policajt měl zdravotní problém. My jsme s tím letěli po nepříliš kvalitní okresce 2** - bojím se to číslo napsat. :) Naprostá stabilita a ohromující přetížení v zatáčce. Po dnešku už můj svět nebude stejný. :sour: Kolega mi chtěl udělat radost a já jsem z toho ještě teď hotový a v depresi, že tohle auto nevlastním. No musím se vrátit zpátky na zem, do své reality. ;)
 
Nadhera! Po precteni prispevku jsem zvazoval, ze zapujceni neceho podobnyho na vikend by nebylo spatne, ale po procteni jejich ceniku me to rychle preslo :D (CZK 24,000/vikend)
 
Mám ještě příslib zapůjčení Nissanu GT-R a Tesly Model S, takže pokud to klapne, určitě si to nenechám jen pro sebe a aspoň nějakou fotku sem dám.
Nádhera, u každé fotky srdce zaplesalo, neuvěřitelná paráda ;)
GT-R je prostě úplně z jiného soudku a mamut, od kterého se to očekává, nicméně Tesla mě neuvěřitelně překvapila v nejpozitivnějším slova smyslu a jednoznačně doporučuji před nasednutím a zkoušou akcelerace nic nejíst :happy::cool: Už teď se těším na další fotky :)
 
Me na tech @Krabat-ovych fotkach zaujal spis ten pekny zeleny travnik v techto dnech ... nejaka auta, na to uz jsme zvykli ... :D.
 
Muselo to bejt dobrý svezení :)

PS: možná jsem moc detailista :D, ale evidentně to auto má směrový disky (levý a pravý mají zrcadlový tvar paprsků) a podle fotek někdo v BMW na jedný ose ty disky prohodil, protože předky jsou vůči zadkům "proti sobě";)
 
podělím se s vámi o dnešní zkušenost s fungl novým VW Touareg 3.0 TDI R-LINE 210kW 4motion s mnoha příplatkovými prvky jako panoramatická střecha, elektronicky sklápěné tažné, atp. s pořizovací cenou přes 2 miliony Kč....
Měli jsme na dnešek dohodnuté koučované jízdy Caterhamem na okruhu, ale bohužel to na poslední chvíli kouč přesunul. Jeden z kumpánů si na přesun na tuto akci půjčil předváděčku Touarega, takže jsme ho byli aspoň trochu protáhnout po středočeském kraji směr Slapy.

První dojem za volatnem byl, že je to obrovské auto s hodně vysokým posezem a výhledem, velikým displejem infotainmentu, který plynule přechází v palubní desku. Hned po rozjetí je patrná váha auta ( 2070kg pohotovostní, 2850kg maximální provozní). Chvíli jsem se uveleboval v sedačce, která se po otevření dveří odsune dozadu (i spolujezdcova), což je velmi příjemná věc pro vystupování a nastupování a cestující na zadních sedadlech to nijak zvlášť neomezuje vzhledem k dostatečnému prostoru pro nohy a zadních sedadlech.

Celý systém ovládání infotainmentu mi dal chvilku zabrat, než jsem se v něm zorientoval, ale nejspíš jen proto že nejsem na koncern vůbec zvyklý a Mazda má na volantu všechno obráceně. Chvilku jsem si hrál při čekání se světlou výškou auta v režimech Normal/Sport/Offroad/nakládání, kde je rozdíl výšky auta na pneumatickém podvozku od minima do maxima opravdu veliký. Zkoušel jsem i volitelné jízdní režimy po úzkých okreskách na suchu, v průtrži mračen a pak i v přejezdech divoce přetékajících polí přes silnice kolem Neveklova - EKO a COMFORT jsem ani nezkoušel, režim SPORT si lehce přičapne níž a převodovka řadí trochu "sportovněji"..... OFFROAD naopak zvedne auto a po navolení extrem off road režimu otočným ovladačem jej zvedne ještě výš. Zkoušel jsem jízdu po čerstvě zmoklém sklizeném poli, polňačce i lesní cestě. Nemám moc zkušeností s off roady a SUV (řídil jsem jen X5 4.0, ML 420 CDI, G350 CDI, XC90 D5, Levante), takže na to nemám asi žádný názor... Projel jsem všude, ale nejspíš bych tam s trochou dobré vůle projel i s GJ.

Jízdní dojmy... Můj dojem z asi 100km za volantem (Praha, okruh, kus dálnice, klikaté okresky, polňačky, pole .. :D ) Je to velké (opticky fakt velké auto zvenku i z pozice řidiče), těžké auto s přeposilovaným řízením, s téměř nulovou odezvou od povrchu po kterém jedu (strašně nepříjemný). To se dá od velkého SUV celkem čekat. Ale pak je tady odezva na sešlápnutí plynu. Tady se dostávám k bodu, který mě naprosto zaskočil. Auto má 210kW, které autem celkem solidně hýbou vpřed (uváděných 6,1sec/100km/h zní hodně sportovně, v kabině se to ale pocitově vůbec nezdá), jenom doba než se začne po sešlápnutí plynu něco dít je naprosto tragická! Celkem běžná situace ve velkém městě: čekám na volný protijedoucí směr při odbočování, objeví se přijatená mezera, dám plný plyn a víc než vteřinu se nic neděje. Auto proti se blíží a blíží a najednou Touareg vystřelí kosmickou rychlostí vpřed. Ta prodleva je naprosto šíleně dlouhá a nepomáhá ani SPORT režim, ba ani režim manuálního řazení. I když mám napádlovaný kvalt, tak je prodleva mezi sešlápnutím plynu a samotnou akcelerací tak nekonečně dlouhá .....

Schválně jsem si našel recenzi na tohle auto , ale to čemu autor říká "malé zpoždění v reakcích při rozjezdu je snesitelné", já nazývám naprosto nepoužitelné v běžném provozu, pokud nechci trčet v křižovatce do včera, až nikdo nepojede proti....


IMG_1887.jpg IMG_1890.jpg IMG_1891.jpg
 
Teraz jazdim s Kodiaqom 2.0 TSI a z oneskorenia nástupu turba mam podobny dojem.
 
... VW Touareg 3.0 TDI R-LINE 210kW ... Tady se dostávám k bodu, který mě naprosto zaskočil. Auto má 210kW, které autem celkem solidně hýbou vpřed (uváděných 6,1sec/100km/h zní hodně sportovně, v kabině se to ale pocitově vůbec nezdá), jenom doba než se začne po sešlápnutí plynu něco dít je naprosto tragická!
Ja jsem se kdysi dival na Garaz.tv na recenzi Touarega a take to tam Rasto komentoval ...
 
jak říkám ... všechny terény a povrchy super. Jen v městském provozu, kde je potřeba reagovat rychle, jinak zůstaneš stát se stojící a troubící kolonou za sebou je to frustrující ... pro člověka pohybujícího se dynamicky hlavně po městě je to tragédie
 
Mně se Toureg líbí, schopné SUV i do terénu. Pokud bych si ho někdy kupoval, tak bez toho prostředního mega displeje bez tlačítek, takže takto:
tg1726.jpg
 
to ovladani klimy talcitkama ci displeyem je na prd..ergonomicky je nejlepší kolecko jak to zatím drzi mazda a to se mi libi
 
Ja jsem si to celou dobu take rikal, ale zrovna pred vema tydny jsem se nad tim znova zamyslel ... a rikam si, ze zrovna pokud jde o teplotu (zminovane kolecko), tak kdy ja jsem vubec naposledy sahal na klimatizaci? Klimatizaci mam nastavenou na 20.5° a uz jsem to rok nemenil, protoze to funguje. Tak jsem si nakonec rikal, ze to nemusi byt zase takove peklo s tim ovladanim. Aspon, co se tyce teploty.

Ostatni veci ale ano - otevreny/uzavreny okruh, ofuk/vyhrivani oken (nebo sedacky). Takze tlacitka se porad hodi. Ale u me zrovna nepotrebuju resit teploty.
 
Poslední úprava:
To jako máš při 36+°C nastavenou klimu na 20,5? To bych asi umřel...
 
Back
Top