• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Tak jako ... zase je potreba se precejen vratit na zem, ze jo :rolleyes:. Ale tak ... mohl bych si treba vsadit Sportku :D.
 
Nebo kup místo RAVky Duster a hned ti docela zbyde na Corvetu :D
 
Muj primarni cil ale nebyla RAVka nebo SUV, ja chtel zkusit nejaky hybrid. Takze bych to Dusterem nenahradil :D.
 
Přesně tak @Ter Leeloo II . Tys mohl počkat a mít AUTO, a já mohl počkat a mít Corollu.
Jenže to je vždy těžký, takový to nejistý čekání. Nějací jedinci třeba desetiletí čekali na novou Supru a....., a teď mohou čekat třeba dalších deset let a přitom tajně doufat, že Toyota udělá opravdového nástupce. Přece když chci japonské auto, nevidim jediný důvod koupit BMW s jiným logem.
 
No to jo, dal by prednost Supre pred Z4, ale precejen cekal vic sportovnejsi nacini. Ale stejne tomu nikdo nesebere tu BMW nalepku. Chapu, ze Toyota-puristi z toho maji pupinky :D.

Ale ja si myslim, ze to s casem bude takhle vic a vic. Vsak kdyz se clovek zamysli, kolik za poslednich let bylo zprav o tom, s kym vsim Toyota spolupracuje na vyvoji novych vozu, s kym se vzajemne podeli o technologie, tak to bude vyhledove asi podobna smeska. Jen tak to byla namatkou Mazda, Subaru, Suzuki, BMW, Honda, Mitsubishi ... stale asi i PSA a i o FCA se psalo.

Vsak to nakonec je to stejne, jako v praxi dela VW koncern napric.
 
@Krabat, co Tebe vlastne odrazuje od CX-5?.

Nejsem Krabat, a jedna CX-5 pro zenu nam dorazi za mesic, ale za me CX-5 proti Sestce proste pusobi tak nejak nedospele, jako mensi/levnejsi auto, a to ackoliv je drazsi. Kvuli stavu silnic, vyhledu a 4x4 s benzinem jsem o CX-5 uvazoval pro sebe, jako o nahrade za Sestku, ale svezeni s nejvyssimi vybavami s dieselem ani benzinem me moc nepresvedcilo. Napriklad mi prijdou pro drobnou postavu horsi sedacky, interier tak nejak divne kratky, resp. pozice na zadnich sedadlech toporna, pripada mi to auto pocitove uzky, a taky docela udrncany... za bezmala 1 milion Kc, a na pneu s vyssi bocnici, nez ma Sestka, bych cekal vetsi pohodli a nizsi hlucnost. A koneckoncu benzinova 2.5 s tim uz ma co delat a je docela slyset, diesel lepsi ohledne pocitoveho vykonu, ale tam je proste otazka co ta spolehlivost...

Kdybych teda hledal SUV nahradu za Sestku, CX-5 by to nebyla. Jako upgrade manzelciny CX-3, kvuli vetsimu prostoru pro deti a lepsi bezpecnosti, to smysl dava, a nejspis s ni obcas budeme jezdit i na hory, kvuli 4x4, kdyz bude kalamita, ale pro sebe bych si to nekoupil. Urcite nejsem typickej ridic, takze je to hodne subjektivni, ale s SUV bych proste Mazdu zradil :).

Co se tyka designu, tak na rozdil od Krabata mi v arctic bily a novy cerveny metalize prijde CX-5 primerene hezka, takze s tim ja problem nemam. Kdyz se podivam na jiny SUV, i mnohem drazsi, vsechno to vypada proti klasickym autum lehce nevyvazene... Neracionalne se mi nejvic libi Stelvio a F-Pace, ale i kdyby clovek sehnal predvadecku s obri slevou proti nove, coz by sehnal, stejne by to oboji byla vstupenka do servisu, a taky je jasny, ze proti CX-5 v max vybave za mega by to lehce pres 1 mil. Kc bylo o dost chudsi.
 
Urcite nejsem typickej ridic, takze je to hodne subjektivni, ale s SUV bych proste Mazdu zradil :).
No když jsem koukal, není zas tak moc velký výběr, pokud by člověk sháněl nějaké SUV s trochu slušnou výbavou, pohonem 4x4 a kdyby ještě chtěl manuál... Samozřejmě do nějaké ceny pod 900 tis.
 
Poslední úprava:
Mathias Malmedie zase fíl špás gehabt... :)
Kdo by se chtel treba podivat, tak ji maji v Emil Frey na Cernem Moste.
20190724_175331-opt.jpg

Po vizualni strance bych se teda na to nezlobil, to ne. Nazivo mi prijde dost hezci, nez na fotkach. A ja myslim, ze to asi i docela pojede :cool:.
 
v arctic bily a novy cerveny metalize prijde CX-5 primerene hezka

Tohle bych Ti podepsal. ;) V červené a bílé je CX-5 přiměřeně hezká. Z určitých úhlů se mi auto celkem líbí. Problém je, že z mnoha dalších úhlů mi auto přijde disproporční, ale to mi vadí i u dalších SUV. Je jen málo, které bych si pořídil. Mezi ně řadím zmíněné XC60, což je ovšem cenově jiný level. Budu nejspíš čekat do příštího roku, kdy snad oznámí novou šestku, a pak se rozhodnu.
 
Zas na Volva maji treba CSOB Premium klienti slevu 26 % (to uz se vyplati zmenit banku nebo pridat ucet :)), najednou jsou ty ceny skoro jako za Mazdy... samozrejme s nizsi vybavou, ale ja bych si premiovku pripadne stejne ideal koupil nejakou skladovou a neprilis vybavenou, protoze u premie je mnohem vyssi ztrata hodnoty a mensi hodnota drahe priplatkove vybavy po letech. Samozrejme nakupni strategie se mohou lisit. Kazdopadne F Pace, XC 60 nebo Stelvio se za milion daji koupit, a nejsou to uplna holatka (jen skoro).
 
Je otazka, zda ta CSOB sleva je opravdova sleva. Ve smyslu toho, zda to neni neco, co bys normalne uhadal take, kdybys o to usiloval. Ja CSOB Premium prave mam, takze jsem na tu slevu koukal take, ale ani presto jsem se pro Volvo nerozhodl, ikdyz o nem od malicka snim. Ja si totiz neumim vybrat auto tak, aby nebylo v plne vybave a to u tech premiovek je smrtelne :D.
 
Přesně proto jsem nebral prémii. Nedovedl bych se představit v 520d v textilu.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
To já jsem skromnější, pokukuji po Proceedu shooting brake GT 1.6 T-GDI, ten se dá kolem 600 tis a za tu cenu Mazda nic podobného nemá (výkon, prostor výbava)
 
Je otazka, zda ta CSOB sleva je opravdova sleva. Ve smyslu toho, zda to neni neco, co bys normalne uhadal take, kdybys o to usiloval. Ja CSOB Premium prave mam, takze jsem na tu slevu koukal take, ale ani presto jsem se pro Volvo nerozhodl, ikdyz o nem od malicka snim. Ja si totiz neumim vybrat auto tak, aby nebylo v plne vybave a to u tech premiovek je smrtelne :D.

Tak ja to mam o dost snazsi, protoze povazuju za dulezite krom motoru, prevodovky a dobrych svetel (coz nemusi byt nutne LED) asi tak presne sest prvku vybavy... automaticka klimatizace, HUD, tempomat, dobre audio, parkovaci senzory, a co nejmensi displej s pritomnosti fyzickych spinacu v interieru.

Co tak vim o BMW a MB, kde u prvniho to bylo info od nekoho z top vedeni CarTecu, u druheho od retezy oveseneho ex-vekslaka milionare, ktereho bohuzel mame ve vzdalenejsi rodine, taky se tam clovek kolem 25% slev pohybuje.

Muj problem s premii je — dle vseho, co se doslycham — spatna spolehlivost, zejmena Volvo, BMW, Jaguar, Porsche, (s tim souvisejici) casto diskutabilni konstrukcni reseni, a taky vsudypritomne design decisions pro stereotypniho "zakaznika premie" (tzn. plno veci kolotocarskych detailu v podobe materialove a barevne preplacanosti; cim dal vetsi protezovani obrich, mne neprijemnych displeju, jako kdybych v aute chtel koukat jinam nez na silnici a ovladat pristroje bez zpetne vazby; leskle cerne lakovane dily v interieru nebo zvenci, coz uz bohuzel dorazilo i do Mazdy; ale treba i rozmery sedadel zacilene na prumerne vypaseneho Nemce, nikoliv Cecha o postave Japonce... coz by teda mohla resit nejaka priplatkova sedadla s dofukovanim vseho, coz bych si pak ale kupoval jen kvuli tomu :)).

Premie v dobe, kdy jsem snil o Saabu, Volvu, Jaguaru nebo i BMW, ale i Alfe, vypadala a pusobila dost jinak, mozna az na ty sedacky ;)... i kdyz se dnes podivam do interieru nebo pod kapotu 20 let starych aut, neni to nevkus, nejsou to lacina reseni na efekt, je to vesmes slusna robustnost, zamereni na ridice, poctiva prace... shrnuto - kvalitni prumyslovy design.

Ted je to proste jako Apple poslednich cca peti let... degenerace, form over function, dusevni vyprazdnenost.

Hlavni motivace pro premii by pro me ted byla uz jen mit neco, co na silnici clovek nevidi, vyjadrovat nejaky spolecensky status (nebudeme si nic nalhavat), pripadne design exterieru nekterych konkretnich modelu, nebo motoricke moznosti, i kdyz tam je to take cim dal vetsi zklamani. Vic v tom nejak uz nedokazu najit. A zatim se to s Mazdou nejak da, takze tyhle body mi ke zmene zatim nestaci.

Vsechno je samozrejme subjektivni, takze beru, ze nekdo tam tohle nevidi, nebo ho ty prvky vybavy a designove detaily pritahuji... dokud mame moznost volby, tak je to v pohode.
 
leskle cerne lakovane dily v interieru nebo zvenci, coz uz bohuzel dorazilo i do Mazdy

Klavírové laky jsou pěkně pitomá móda nejen kvůli tomu, že se snadno zapatlají nebo poškrábou, ale kvůli odleskům. Včera jsem se vracel služební Superbem z Vídně okolo 14h. Cestou mě i přes sluneční brýle nepříjemně oslňoval středový tunel, který má právě lesklý černý lak. Bylo to opravdu rušivé a trvalo to snad 15 minut, než dálnice konečně trochu změnila směr a slunce dopadalo pod jiným úhlem. Nejde to ničím překrýt, protože lakované díly jsou kolem řadící páky. Tohle v autě nemá co dělat, je to skoro nebezpečné.
 
Mne rovnako vadia chrómované obruby výduchov klimatizácie.. tie vidím v zrkadlách.

Čo sa týka lesklého laku, ten je kapitola sama o sebe aj vnútri, ale zvonku medzi oknami dverí na CX-5 to vyzerá pekne hnusne a nedá sa to poriadne vyleštiť. Hlavne na slnku to hádže divné odlesky.
 
Mne rovnako vadia chrómované obruby výduchov klimatizácie.. tie vidím v zrkadlách.

Čo sa týka lesklého laku, ten je kapitola sama o sebe aj vnútri, ale zvonku medzi oknami dverí na CX-5 to vyzerá pekne hnusne a nedá sa to poriadne vyleštiť. Hlavne na slnku to hádže divné odlesky.

Na sloupky jsem nechal nalepit transparentní fólii, takže ta černá lesklá plocha je pořád jako nová. Jinak doporučuji navoskovat, to také pomáhá.
 
Tak jsem si po dlouhé době měl možnost vyzkoušet zase něco nového. Na dovolené jsme na týden dostali DS 3. Měli jsme objednané C3/Clio/208/Polo v manuálu a místo toho dostali "upgrade" tohoto v automatu. Motor 1.2 81 kw. A mám tedy pár poznatků a hlavně obrovský údiv, jak tohle někdo může kupovat. V prvé řadě auto bylo úplně nové (při převzetí jen 210 km), takže některé věci by mohly být časem lepší.
No motor, ten mě celkem příjemně překvapen. Jede to docela pěkně, je pružný a ani tam není nějaká zřetelná turbodíra, prostě člověk přidal a motor okamžitě reagoval. Akorát ten zvuk - takové naštvanější HTP. Spotřeba po ujetých 750 km asi 8,5 - nicméně nezajetý motor, a řidičský typ silnic.
Horší už teda byla převodovka, řazení pomalé, na jedničku a dvojku cukání, na řazení pádly občas nechtěla reagovat ani v manuálním režimu a při tempomatových 90 a otáčkách někde výše přes 2000 odmítala řadit 6ku.
A nejotravěnšjí věc byla snad Start-Stop - vypínání ukryto někde uvnitř dotykového displeje. Auto vypínalo motor už při dojíždění (cca. při 4 km/h) takže mnohokrát se stalo, že při dojíždění do křižovatky, kdy auto už jelo jen setrvačností a já zrovna chtěl šlápnout na plyn a rozjet se, tak místo toho vyplo motor.o_O
Poslední věcí je teda samotné provedení interiéru - oficiálně si to hraje na luxusní stylový hatchback - no už u nového auta něco povrzávalo v B sloupku, a celkově kvalita interiéru žádná sláva - čekal jsem více. V Belgii tohle auto stojí v základu (tak i bylo) v této motorizaci 24 000 eur.

Navíc kromě toho stylu tomu chtěli dát sportovnost, takže i na pneu s vysokým profilem to bylo snad nejtvrdší a nejméně komfortní auto ve kterém jsem jel. I mé staré MG ZR bylo oproti tomu extra komfortní.:D

Každopádně potěšila podpora Android Auto - v tomto případě dotykově, systém reagoval rychle a bez záseků - i tak jsem rád za nedotykové ovládaní u Mazdy - ten upatlaný displej bych nesnesl.:D

Jinak taková perlička na závěr, auto disponovalo parkovací kamerou (senzory nemělo), ale přišlo mi to, jako by ji tam někdo domontoval po tom co mu přišla z Číny (no bohužel byla opravdu z výroby) - očividně nikomu ve Francii nevadí, že ji umístili tak, že horní část obrazu je kryta hranou nad SPZ.o_O

Ve výsledku opravdu, jak jsem napsal na začátku, nedokážu moc pochopit, kdo si tohle může koupit a pak být spokojený.

20190706_181924.jpg 20190708_184302.jpg
 
Back
Top