• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání při konstantní rychlosti u 2.5 (L5) facelift

Já tento problém běžně nemám ale jel jsem teď 200km s rodinkou na dovolenou a pak 200km zpět a vzhledem k vedrům jsem musel použít klimatizaci. Obě cesty jsem cítil při míň sešlápnutým plynu pocukávání. Bežně s klimou nejezdím a ten problém nemám. To by mohla být u většiny lidí příčina
Dnes ráno po noční vypnu klimu a odjedu tu trasu bez ní… dám vědět. ( jezdím stále v režimu auto)
 
@no_hits tak u mě žádná změna. Jel jsem 20 km bez klimy a cuká to i bez ní.

Pořád mám ještě myšlenku že i když mi. @shr3k odstavil při čipu EGR , tak ten Egr může být přidřený a není prostě ta jehla zavřená , tak jak by měla být… a neustále přes ní proudí trochu spalin….ale moc se mi to nechce kuchat , musí se vylít fridex a když bych to dělal tak vyrobit záslepku, ale tak , aby mohl fridex protékat dál.
 
Pred úpravou egr na torque ukazoval rôzne % otvorenia, po úprave stále 0%, ostáva sa na to spoliehať
 
Pred úpravou egr na torque ukazoval rôzne % otvorenia, po úprave stále 0%, ostáva sa na to spoliehať
A nebo to rozebrat a mít 100% jistotu, tím pádem si můžu škrtnout další věc.. uvidíme :)
 
A nebo to rozebrat a mít 100% jistotu, tím pádem si můžu škrtnout další věc.. uvidíme :)
Skúšal som ho aj odpojiť, hneď chyba, správanie si nepamätám. Ale som si istý že nemusíš vypúšťať vodu, ta diera je malá je dosť vysoko a určite ju dokážeš hneď zapchať. Tiež som nad tým rozmýšľal dávnejšie.
 
@Nibiru - u benzínu je jen otevřeno-zavřeno - snímač na množství otevření má jen dieselový GH. To mi nějak nesedí

@Retrin na Aliku nebo ebay jsou tuším záslepky s dírou na chladící kapalinu.
 
@no_hits som si istý že ukazovalo rôzne % podľa pedálu... pozeral som to cez torque pro a čínsky adaptér, ale môžme to zvaliť naň.
 
@Nibiru - u benzínu je jen otevřeno-zavřeno - snímač na množství otevření má jen dieselový GH. To mi nějak nesedí

@Retrin na Aliku nebo ebay jsou tuším záslepky s dírou na chladící kapalinu.
To asi jsou ale já si ji zvládnu bez problému vyrobit sám. Obreslíš tvar,odřežeš, za brousíš hrany, vrtneš díry, vyleštíš, hodíš na to tmel a je to :) asi to udělám. Ať mám 100% jistotu a budu si jistý a že nepropouští :)
 
Já tento problém běžně nemám ale jel jsem teď 200km s rodinkou na dovolenou a pak 200km zpět a vzhledem k vedrům jsem musel použít klimatizaci. Obě cesty jsem cítil při míň sešlápnutým plynu pocukávání. Bežně s klimou nejezdím a ten problém nemám. To by mohla být u většiny lidí příčina
Jelikož je zde magentická spojka na klima a při nastaveni na Auto špíná a odepina jak potřebuje, tak muže mít vliv na výkon a pocukavani.

Ono když to shrnu dokupy tak si myslím , že to může být :
1. Svíčky (u mě ne , mám nové)
2. První Lambda (AFR)
3. Cívky
4. Čerpadlo ( ale moc tomu nevěřím)
5. Cívky
6. Nekvalitní palivo ( u mě ne)
7. Rozhozené ventily
8. Móóóžná rozvody
9. Váha vzduchu ( u mě ne, měl jsem půjčenou jinou - 100% fuknční)
10. Škrtící klapka ( mám vyčištěnou ale může mít nějakou poruchu , že třeba nedovře tak jak by měla)
11. Vstřiky
ASi tak, vyvedu tu jednu vec co se nebude moc limit ostatním ale nové svíčky neznamenají 100% funkční svíčky. Ja i když jsou nove si je raději proměňují. Nedávno jsme jednu sadu vracel protože místo definovaném rozsahu odporu mely rozdíl od sebe skoro 1kOhm což je dost. Pokud bych mel hledá ja tak začnu Svíčkami, Civkami, a ECU napájením a potom se yamernim na druhou cast a to je MAF, Klapka a podtlaky. Poslední věc co tohle delavalo byly netesanosti v sani.
 
zdravím pánové, podobný problém jsem řešil na M2 DE 1.5 76kw, cukání + úbytek výkonu. Diagnostika po dvou letech od zpozorování úbytku výkonu vyhodilo kontrolku.. diag ukázal na knock sensor. Po výměně problém vyřešen, spotřeba o 2litry méně, necuká, a konečně jede..


A to jsem zkoušel, váhu vzduchu, klapku, filtr box, svíčky, aditava, klimatizace, baterka....


Tak třeba to někomu pomůže ;)
 
Pozerám že sanie dole, senzor stojí 25e, to by som zvládol zo zvedavosti, treba na sanie nové tesnenia?
 
zdravím pánové, podobný problém jsem řešil na M2 DE 1.5 76kw, cukání + úbytek výkonu. Diagnostika po dvou letech od zpozorování úbytku výkonu vyhodilo kontrolku.. diag ukázal na knock sensor. Po výměně problém vyřešen, spotřeba o 2litry méně, necuká, a konečně jede..


A to jsem zkoušel, váhu vzduchu, klapku, filtr box, svíčky, aditava, klimatizace, baterka....


Tak třeba to někomu pomůže ;)
Jo, na ZJ/ZY/Z6 a dalších těchhle Yamaha motorech ten senzor stářím odejde a vyhodí chybu. Nevím, jestli to je případ i Lkových motorů.
 
Jo, na ZJ/ZY/Z6 a dalších těchhle Yamaha motorech ten senzor stářím odejde a vyhodí chybu. Nevím, jestli to je případ i Lkových motorů.
Těžko říct, možná přes dia kouknout na předstih a porovnat u "zdravého auta"?

Ale kolik vlivů od paliva až po teplotu má vliv na předstih 🫣
 
No, L motory mají také P0327 a P0328. ;)
Podívej po zkušenosti s DE, kdy to trvalo dva roky než p0328 vyskočil a když jsem odstranil tak v létě 3měsíce klid.. Na podzim když bylo vlhko po ránu se zase ukázal.

edit: dva roky od zpozorování růstu spotřeby ve stejných podmínkách a klesání výkonu
 
Tak jsem koukl na činnost svýho knocku a když tomu z prudka šlápnu půl a víc plynu, tak mně forscan zobrazí hodnotu mezi 0,35 až 0,75 a pak to klesá k 0. @shr3k to je standartní funkce, nebo už je načatej? (natural 98 + Miller PPE)
 
Ahoj! Tak dnes jsem se dostal (mimo jineho naplánovaného servisu) k EGR, takže ucpáno. Týden pojezdím a dám vědět (i když si nemyslím , že to pomůže)
Potom je na řade co mi radil @Max6 a to dekarbonizace palivového ústrojí. Taky dám vědet :) IMG_6072.jpeg
 
Back
Top