• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání při konstantní rychlosti u 2.5 (L5) facelift

Ahoj! Tak dnes jsem se dostal (mimo jineho naplánovaného servisu) k EGR, takže ucpáno. Týden pojezdím a dám vědět (i když si nemyslím , že to pomůže)
Potom je na řade co mi radil @Max6 a to dekarbonizace palivového ústrojí. Taky dám vědet :) Zobrazit přílohu 52869
Tento a veľa ďalších chýb na aute som vyriešil kúpou novšieho, hlavne komfort od podvozku ma trápil
 
Tento a veľa ďalších chýb na aute som vyriešil kúpou novšieho, hlavne komfort od podvozku ma trápil
No…. Já se nevzdávám. To auto jsem si vybral jelikoz je to jedine vozidlo ktere me zaujalo (sedan,vykonny benzin,manual hezke jak uvnitr tak z venku) a řekl bych moc fajn jizdní vlastnosti! dalsi mozne vozidlo bylo Audi A6 2.8 manual (od 2012) ale to jsou jine prachy za to…

Takže to že má auto nějakou závadu je pro mě jen prostě věc k vyřešení…..

Od koupi jsem udělal celé přední brzdy,tlumice,pera…ted se dělá zadek to samé, upravnil si volant,radicku a rucni brzdu. Má nástřik podvozku, subac, křídlo z německa, je komplet vyčistena a hezka (az na podreny naraznik od byvaleho majitele) to jsem ale rozlestil a temer to neni videt, takze neresim :)

Auto nic z toho nepotrebovalo ale mam ho v planu mit alespon 10 let tak jsem do toho nainvestoval nesmysl abych to mel vsechno cajk :)

A ted po vikendu bude vse hotovo co jsem chtel a zbyva jen vyresit to cukani. O kterem se tady temer rok bavime :)
ALE JA TO DAM! 😆💪💪💪
 
AHOJ! (zapal cigaretu , uvař si kafe)

Takže......ucpávka EGRU byla k ničemu , jelikož to mělo nulový efekt. Další věc na test je tedy BG 44K Platinum, které mi tady doporučil @Max6 .
Tato chemický přísada se leje do benzínu a po cestě z nádrže dekarbonizuje vše, s čím přijde do styku.

ALE ! ZAMYŠLENÍ ! TO NEPOOCHOPÍŠ !

Toto se mi už jednou stalo a přesel jsem to, tím, že se mi to asi zdálo.........no.... nezdálo !!
Nastala naproti stejná situace, jako před cca 4 měsíci , kdy auto stálo cca týden na místě kvůli předním brzdám,tlumičům atd........

Před cca týdnem se spustil na moje aute poslední (mnou) naplánovaný servis - zadní brzdy, desky,tlumiče,namazání lanek ručky, zaslepení EGRU,měnil olej, filtry atd..... tohle je v celku fuk , důležitá část je , že auto cca 5 dní stálo.....

Auto se dodělalo, nastartovalo, sjelo z nájezdů , couvlo na své místo a tam čekalo do rána než pojedu do práce.

Ráno, přijdu nastartuju (vždy čekám než klesnou otáčky na normální hodnotu ) a vyrážím... do práce je to 20km....
jedu si tak jedu asi 5km a najednou si říkám - TVL TO NEŠKUBE !!!! ten egr pomohl , PARÁDA !!!

Tak zkouším, testuju, jedu jak debil v 5 ráno 50km/h mezi vesnicemi na 3 stupeň, pak na 4, pak na 5 (držím stejné otáčky)
a testuju jestli neškube. NO ANI ŤUK ! Ještě si všímám, že mezi přeřazením najedou zmizel takový malý cukaneček , který tam do teď byl , no najednou zcela nové auto , které chová naprosto hezky. Podřazování i řazení s meziplynem najednou jde perfektně bez záškubu !

Říkám si no fakt, ten EGR pomohl to není možné..... přijdu do práce a během směny nad tím přemýšlím, jak to , že to ucpání toho EGRU pomohlo.... no nakonec to seru , prostě je to opraveno a není řešit....

Jedu z práce domů ( zase 20km - logicky) ale teď je cesta horší , protože prvních 5km je po rovině, která opravdu mírně stoupá, navíc jedete pořád 50km/h. To je přesně to místo/úsek kde auto cukalo a kde bylo jednoduché komukoliv to ukázat. NO NIC..... po 10 měsících auto neškube... Rohlík na hubě a jede se domů.

2.den - Ráno vstávám opět do práce - nastartuju a jedu a víte co ???? Auto opět POŠKUBÁVÁ !!!!!!!!!


Tohle už se jednou stalo (jak jsem psal výš) a teď jsem to odsledoval a popsal detailně a jsem z toho ještě víc debil než jsem byl :D

TAKŽE otázka na Vás chlapáci a ženy - CO TO KU*VA JE ???!!!!! :D :D

Když auto stoji pár dní tak se prostě na 1 den (40km) samo opraví ?

To se někde natlakuje vzduch a způsobí to nějaký podtlak , které se pak drží , nechce se vypustit a dělá problémy?
Nebo někam nateče benzín , kde nemá a auto se "přechlastává" ?
Nebo se začne jinak chovat škrtící klapa po projetí těch 40 KM????
Nebo jebe řídicí jednotce ?
Nebo něco se spojkou ?

Z toho důvodu si myslím , že můj vstřikovací systém je naprosto ok. Ale dekarbonizaci provedu, jak jsem psal výše a jak @Max6 doporučil (proč neudělat :) )
Kdyby to bylo v palivovém systému, tak by musel ten problém být TRVALÝ , a ne že po dlouhé odstávce se to na 1 den dokáže spravit. A jak jsem psal výše , už jednou se mi tohle stalo s tímto vozem, jen to nebylo tak odsledované abych tomu věřil. Teď je to 100% odsledované.

Ale teď jsem si jistý, že problém je jinde...........možná zkusím vymítaní Ďábla nebo vjet rovnou do kostela.... ( a to jsem tam byl 1 v životě)
 
Ahoj. Tak vidím, že nikdo k tomu nemá žádný postřeh , tak dám zase moje myšlenky….

Po dumání nad tou závadou a jak se projevuje a že se dokáže po delším stání sama opravit….. jsem dospěl k myšlence , že se nekdě nahromadí vzduchový tlak/podtlak a ten pak dělá bordel při nízkém zatížení motoru(a když auto dlouho stoji ten tlak/podtlak zmizi)…..Vzhledem k tomu , že při otverírání nádrže slyším syčení, žaměřím na EVAP.

Auto by mělo odvádět výpary z nádrže zpět do motoru ke spálení… jestli po cestě ty výpary narazí na problém, může to být to moje “slavné” cukání 🤔
 
Ahoj. Tak vidím, že nikdo k tomu nemá žádný postřeh , tak dám zase moje myšlenky….

Po dumání nad tou závadou a jak se projevuje a že se dokáže po delším stání sama opravit….. jsem dospěl k myšlence , že se nekdě nahromadí vzduchový tlak/podtlak a ten pak dělá bordel při nízkém zatížení motoru(a když auto dlouho stoji ten tlak/podtlak zmizi)…..Vzhledem k tomu , že při otverírání nádrže slyším syčení, žaměřím na EVAP.

Auto by mělo odvádět výpary z nádrže zpět do motoru ke spálení… jestli po cestě ty výpary narazí na problém, může to být to moje “slavné” cukání 🤔
v pravém blatníku z motorového prostoru je umístěn ventil s kuličkou který je veden do EEC. Zkus jestli kulička jde zmáčknout. Řeší to podtlak v odvětrání aktivního uhlí. Jen takový výstřel do tmy, jestli není zatuhlá. :D
 
v pravém blatníku z motorového prostoru je umístěn ventil s kuličkou který je veden do EEC. Zkus jestli kulička jde zmáčknout. Řeší to podtlak v odvětrání aktivního uhlí. Jen takový výstřel do tmy, jestli není zatuhlá. :D
Ok , jak bude zas někdy čas určite zkusím :)
 
Otázka na @shr3k - prosím Tě, jakou hodnotu by měl ukazovat plyn (natočení skrtíci klapky) při vypnutém motoru? Myslím puštený plyn a sešlápnutý k podlaze. Mám tvůj čip kde by to mělo být posunuté o pát stupnů. Chci se kouknout přes diag jestli to ukazuje správné hodnoty.
Kounul bych na to o víkendu a napsal co mi to ukazuje.

Ano, existuje ještě několik dalších potenciálních příčin, které bychom mohli zvážit, pokud všechny dosavadní kroky nepřinesly výsledky. Zaměříme se na méně zjevné problémy, které mohou při nízkém zatížení způsobovat cukání, ale nejsou běžně diagnostikované.

### 1. **Problémy s elektronikou a snímači**
- **TPS (snímač polohy škrticí klapky)**: Tento snímač určuje polohu škrticí klapky a informuje ECU, kolik vzduchu jde do motoru. Pokud snímač neposkytuje přesné údaje, může dojít k nesprávné regulaci směsi paliva a vzduchu. Při nízkém zatížení může být tento problém výraznější, protože drobné chyby v měření mají větší vliv.
- **Doporučení**: Nechte zkontrolovat TPS snímač, zda poskytuje přesná data v celém rozsahu polohy škrticí klapky.

### 2. **Zaseknutá nebo špatně fungující škrticí klapka**
- Pokud je škrticí klapka znečištěná nebo se zasekává, může to způsobit problémy při jemném dávkování vzduchu do motoru, zejména při nízkém zatížení. Při vyšších otáčkách motoru se škrticí klapka otevírá více a problém se může maskovat.
- **Doporučení**: Zkontrolujte, zda je škrticí klapka čistá a zda se správně otevírá a zavírá. Vyčištění škrticí klapky může někdy výrazně zlepšit odezvu motoru.

### 3. **Problém s přívodem paliva**
- **Palivový filtr**: Pokud je palivový filtr částečně ucpaný, motor může mít problémy se správným dodáváním paliva při nízkém zatížení, což může vést k cukání. Při plné zátěži se čerpadlo snaží dodat více paliva, a tak může částečně ucpaný filtr problém kompenzovat.
- **Doporučení**: Zkontrolujte palivový filtr a palivové čerpadlo. Ucpaný palivový filtr nebo slabé palivové čerpadlo může být příčinou problému.

### 4. **EGR ventil (ventil recirkulace výfukových plynů)**
- I když jste zmínil, že EGR ventil byl zkontrolován a je v pořádku, může se jednat o problém s jeho ovládáním nebo časováním. EGR ventil může být někdy zaseknutý v určité pozici nebo může špatně reagovat na povely od řídicí jednotky.
- **Doporučení**: Zkuste EGR ventil vyčistit (pokud to ještě nebylo provedeno) nebo ho odpojit a zjistit, zda se cukání zmírní. Odpojení by mohlo dočasně pomoci při diagnostice, jestli je problém skutečně spojen s EGR systémem.

### 5. **Systém regulace proměnlivého časování ventilů (VVT)**
- Pokud váš motor používá systém proměnného časování ventilů (VVT), může dojít k problémům s jeho ovládáním. Zaseklé solenoidy nebo nesprávná funkce může způsobit nesprávné časování ventilů, což by se mohlo projevovat cukáním při nízkých otáčkách a zatížení.
- **Doporučení**: Zkontrolujte solenoidy a časování ventilů, zda fungují správně, a ujistěte se, že není problém se systémem mazání (který je pro VVT klíčový).

### 6. **Problém s alternátorem nebo dobíjením**
- Pokud alternátor nebo elektrický systém nepracuje optimálně, mohou se objevit drobné výpadky nebo kolísání napětí, které by mohly ovlivňovat funkci citlivých elektronických systémů motoru. To by se mohlo projevovat cukáním při nízkém zatížení, zatímco při plné zátěži je napětí stabilní.
- **Doporučení**: Nechte zkontrolovat stav alternátoru a baterie, abyste se ujistili, že dodávají stabilní napětí a výkon.

### 7. **Vadná palivová mapa v ECU**
- Někdy může být problémem samotná softwarová kalibrace řídicí jednotky motoru (ECU). Pokud je kalibrace neoptimalizovaná nebo došlo k drobné softwarové chybě, ECU může špatně ovládat směšování paliva a vzduchu při nízkém zatížení. Tento problém by mohl vzniknout po aktualizaci softwaru ECU nebo při pokusech o tunning motoru.
- **Doporučení**: Pokud byl software ECU v poslední době aktualizován, zvažte návštěvu servisu, kde mohou zkontrolovat, zda je mapa motoru správná, nebo provést reset softwaru.

### 8. **Kontrola spojky nebo dvouhmotového setrvačníku (u manuální převodovky)**
- Pokud máte manuální převodovku, může být problém s dvouhmotovým setrvačníkem nebo spojkou. Opotřebovaný setrvačník nebo špatně fungující spojka může způsobit cukání při jízdě v nižších rychlostech nebo při nízkém zatížení, protože nedochází k plynulému přenosu výkonu.
- **Doporučení**: Nechte zkontrolovat stav spojky a setrvačníku, zda nejsou opotřebované nebo poškozené.

### Shrnutí dalších možností:
1. **Zkontrolujte TPS (snímač polohy škrticí klapky)** a případně jej vyčistěte.
2. **Vyčistěte nebo zkontrolujte škrticí klapku**, zda není znečištěná.
3. **Proveďte kontrolu palivového filtru a čerpadla** na správnou dodávku paliva.
4. **Zvažte odpojení EGR ventilu** pro diagnostiku jeho vlivu.
5. **Ověřte funkčnost VVT systému** (pokud je v motoru přítomen).
6. **Nechte zkontrolovat dobíjecí systém** (alternátor, baterii).
7. **Zvažte kontrolu a aktualizaci softwaru ECU**, pokud byly provedeny změny.
8. **Zkontrolujte stav spojky a dvouhmotového setrvačníku**, pokud máte manuální převodovku.

Doufám, že některý z těchto kroků povede k vyřešení problému s cukáním. Pokud se i přesto problém nepodaří vyřešit, bylo by dobré konzultovat se specializovaným servisem, který má zkušenosti s diagnostikou pokročilých problémů na motoru Mazdy.

Solenoid (někdy psaný jako **selenoid**) je elektromechanická součástka, která slouží k ovládání pohybu mechanických částí pomocí elektrického signálu. V motoru s proměnným časováním ventilů (**VVT – Variable Valve Timing**) solenoid reguluje průtok oleje, který ovládá časování ventilů. Díky tomu může motor měnit, kdy se ventily otevírají a zavírají v závislosti na otáčkách a zatížení motoru, což zvyšuje výkon i účinnost.

### Funkce VVT solenoidu:
Solenoid VVT řídí tok motorového oleje do vačkového hřídele. Tento olej následně působí na vačkový hřídel, který upravuje časování ventilů (kdy se otevírají a zavírají). Pokud solenoid nefunguje správně, může to vést k problémům s časováním ventilů, což může způsobit cukání, špatný výkon motoru nebo nepravidelný chod při nízkém zatížení.

### Kde najít solenoidy VVT v autě:
Solenoidy VVT jsou obvykle umístěny na **hlavě motoru**, blízko vačkových hřídelí. U čtyřválcového motoru bývají obvykle dva – jeden pro sací a druhý pro výfukové ventily (i když to záleží na konkrétní konstrukci motoru). Jsou obvykle připevněny šrouby a propojeny s elektrickými konektory.

Na **Mazdě 6 2.5** by měly být VVT solenoidy umístěny v horní části motoru, poblíž ventilového víka. Na motoru obvykle vypadají jako malé válcové součástky se zapojenými elektrickými konektory. Mohou být snadno dostupné, ale někdy je k nim nutné odstranit některé kryty.

### Příznaky problémů s VVT solenoidem:
- **Cukání při nízkém zatížení**, což je váš případ.
- Špatná akcelerace nebo snížený výkon motoru.
- Zvýšená spotřeba paliva.
- Výstražná kontrolka motoru (Check Engine).

### Jak diagnostikovat nebo zkontrolovat solenoidy:
1. **Vizualní kontrola**: Zkontrolujte solenoidy na možné úniky oleje nebo poškození. Také zkontrolujte elektrické konektory, jestli nejsou uvolněné nebo poškozené.

2. **Testování pomocí multimetru**: Solenoidy jsou elektrické komponenty, takže je možné je otestovat pomocí multimetru. Měli byste zkontrolovat odpor solenoidu podle specifikací výrobce. Pokud je odpor příliš vysoký nebo příliš nízký, solenoid může být vadný.

3. **Test průtoku oleje**: V některých případech může být solenoid ucpaný nebo nepracuje správně kvůli špatnému průtoku oleje. V tomto případě byste mohli zkusit solenoid vyčistit nebo zkontrolovat tlak oleje, jestli není problém s mazacím systémem.

4. **Zkušební výměna**: Pokud máte podezření, že solenoid nefunguje správně, lze ho relativně snadno vyměnit za nový.

### Doporučení:
- Nechte zkontrolovat solenoidy a správnou funkci systému VVT v servisu. Výměna solenoidu může být relativně snadná a levnější než složitější opravy motoru, pokud je toto příčinou cukání při nízkém zatížení.
- Ujistěte se, že je motorový olej v dobrém stavu a v dostatečném množství, protože VVT systémy jsou závislé na správném tlaku a kvalitě oleje.

VVT solenoidy hrají klíčovou roli v regulaci výkonu motoru, a pokud nefungují správně, mohou způsobit přesně takové problémy, jaké popisujete.

Odpovědi od ChatGPT. Každá pomoc/ myšlenka se hodí. :)
 
@Retrin
Ja som mal pri presadnuti do gh z auta s mechanickym plynom na par minut dost problem s citlivostou elektrickeho plynu, plus potom uprava v Zline. Kazdy kto sadne prvy krat donho, si na ten plyn zvyka. Uz mam auto tak dlho, ze som si davno zvykol na obcasne poskakovanie. Mam vycistenu klapku, silentbloky dobre, sviecky vymenene, egr odpojeny, novu spojku,Vaha vzduchu mi ukazuje spravne hodnoty.

Mne sa to prejavuje pri velmi nizkej rychlosti pri konstantnom plyne alebo miernej deceleracii na 1. a obcas na 2. rychlost v nahodnych intervaloch zacne auto poskakovat dopredu dozadu akoby, rychlost sa nemeni ale rucicka otackomera okom viditelne poskakuje zaroven s autom, az do stlacenia spojky alebo zmeny polohy plynoveho pedala.

Dalsia faza je pri mestskych rychlostiach a nedokonalom jemnym zachadzanim s plynom pri minimalnom zatazeni si to semtam cukne.

Mne z viacrocneho pozorovania vychadza, ze to je na 99percent elektricka zavada citlivosti plynu alebo nieco s tym spojene. Pri istej poziadavke na vykon pri velmi nizkej zatazi sa akoby auto nevie rozhodnut, ako tu poziadavku plynule vykonat tak poskoci motor v silentblokoch, lebo sa nieco na ceste medzi pedalom a vystupom na prevodovke zasekne. Elektrike sa ale prd rozumiem, neviem ako merat a porovnavat hodnoty plynoveho pedala. Snimac polohy TPS moze byt tiez vadny. Hlavne co si clovek neuvedomi, ale 99 percent jazdy sa ten pedal pohybuje mozno na 3-4cm od vychodzej polohy.
 
Back
Top