• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání při konstantní rychlosti u 2.5 (L5) facelift

Ahoj! Dlouho jsem nic nepsal tady..(nebylo co) dělal jsem na autě jiné věci…. Ale mám mechanika který se RÁD podívá co by mohlo být příčinou cukání. Auto jde k němu někdy na konci června. Takže potom podám hlášení kam se dopracoval…

Jinak už jsem zjistil i další momenty kdy to cuká…

1. Při velmi pomalé jízdě po parkovišti
2. máte například 4ku… rozjede se na 100km/h a pustíte plyn….necháte auto aby samo motorem zpomalila třeba na 80km/h a pak ten plyn jemně přišlápnete aby jste těch 80 drželi. To škubání je velmi citelné.

Takže zatím nějaký závěr můj je… dělá to VŽDY když se snažíte plyn “lechtat” - nezávisle na otáčkách,rychlostním stupni i rychlosti - vše je jedno. Děláte to problémy jen když plyn “lechtáte”
Já to pozoruji po brždění motorem a potom po lehkém přidávání plynu. A dělá to i v režimu sport.
 
Já to pozoruji po brždění motorem a potom po lehkém přidávání plynu. A dělá to i v režimu sport.
My máme ale 2 generáciu a manuál :) ty máš 143kw s vypinaním valcov asi
 
@Nibiru proč chceš měnit auto??

No může být asi 20 věcí tak snad mě mechanik někam nasměruje… já se nevzdávám 😊

@JarryC
Ano máš jiné auto jak píše @Nibiru ale tohle přesně mi dělá taky 😁
 
@Retrin prvá vec je že som z núdze(kovid) kupil kombi a už 3 roky nespím ako sa mi to nepáči :)
Ďalšie je že už budem mať 200k a prestalo mi dávať zmysel investovať do toho, aj keď všetko pomením s čím niesom spokojný a nahodou by to prinieslo výsledok tak aj tak nezmením napríklad spotrebu(po výmene lambdy klesla z 9.3 na 8.8 len), nezmením ani to čo tu riešime atď...
Dokým nekúpim novšiu tak pomením ešte ramená, tlmiče nech môžem pýtať 7k.
Musím kúpiť sedan lebo už sa strácajú, bol som pozrieť mondeo hybrid ale tú baterku dali moc zle a okrem toho už do budúcna jedine 508 alebo sa presťahujem do us a charger :)
 
@Retrin prvá vec je že som z núdze(kovid) kupil kombi a už 3 roky nespím ako sa mi to nepáči :)
Ďalšie je že už budem mať 200k a prestalo mi dávať zmysel investovať do toho, aj keď všetko pomením s čím niesom spokojný a nahodou by to prinieslo výsledok tak aj tak nezmením napríklad spotrebu(po výmene lambdy klesla z 9.3 na 8.8 len), nezmením ani to čo tu riešime atď...
Dokým nekúpim novšiu tak pomením ešte ramená, tlmiče nech môžem pýtať 7k.
Musím kúpiť sedan lebo už sa strácajú, bol som pozrieť mondeo hybrid ale tú baterku dali moc zle a okrem toho už do budúcna jedine 508 alebo sa presťahujem do us a charger :)
Máš chip od @shr3k ?? Já mám spotřebu 8.2 když mám lítací náladu ukáže se 8.3 na chvíli…

Máš kombíka? To by se mi taky nelíbilo 🫣

Chargera? Hmm taky mam takový (budoucí) plán 😆
 
Máš chip od @shr3k ?? Já mám spotřebu 8.2 když mám lítací náladu ukáže se 8.3 na chvíli…

Máš kombíka? To by se mi taky nelíbilo 🫣

Chargera? Hmm taky mam takový (budoucí) plán 😆
Mám chip rok, spotreba sa nezmenila, stará lambda bola asi ok a zbytočne som ju menil, starú predám :)
Ja som si charger už aj skúšal.
 
Mám chip rok, spotreba sa nezmenila, stará lambda bola asi ok a zbytočne som ju menil, starú predám :)
Ja som si charger už aj skúšal.
Tak to je divné…mám i pořád kliku na auto a je mezi námi 0.5litru rozdíl… možná jestli nemáš těžší auto kvůli kombíku 🤷‍♂️

Uvažoval jsem případně o 3,6 V6 4x4 :)))
 
Tak to je divné…mám i pořád kliku na auto a je mezi námi 0.5litru rozdíl… možná jestli nemáš těžší auto kvůli kombíku 🤷‍♂️

Uvažoval jsem případně o 3,6 V6 4x4 :)))
Ťažšie neviem, ale nepohodlnejšie určite.
Určite 3.6 kôli 4x4. 5.7 je zadok a zadné pneu by trpeli. Vozil som sa hodinu a bál som sa dať plný plyn, ale aj koli výfuku, bol upravený a to bolo moc. Zato som bol minule na novej plaid tesle a tam ma inštruktor nútil asi 10x pedál na podlahu, celkom sranda.
 
Já mám třeba po nasazení letních kol skok z 8,2 na 9,2 :D
 
Já mám třeba po nasazení letních kol skok z 8,2 na 9,2 :D
To je velký skok… a zajímavý. Já po přezutí z 16ctek na 18cky šel z 8.2 na 8.3… ale to je spíš rychlejším tempem přesunu.😆
 
No ony ty supersporty fakt dost drží a mám pocit že to začínají odnášet horní ramena, který mají už 60tkm :D
 
No ony ty supersporty fakt dost drží a mám pocit že to začínají odnášet horní ramena, který mají už 60tkm :D
Jaké máš přesně gumy?
Já mám Bridgestone ještě po bývalém majiteli
 
Čus. Setkal se nekdo s Vas z lehkym poskubavanim auta pri konstatni rychlosti?

Nejvic to pocituju pri 50km/h na rovince jakoby lehce pocukavani motoru 🤷‍♂️ Jedete napriklad 3km po rovince a stale 50km/h a cca kazdou sekundu auto sebou jemne skubne.

Aktualni stav:
Najeto 138tkm.Dekarbonizace motoru a pak nasledne vymene vsech naplni,svicek, vycisteni skrtici klapky i vycistena vaha vzduchu. Spotreba zatim 8.8/100km (500km najezdeno)

Delalo to pred vymenou/cistenim a dela to i ted. Auto mam mam cca 3 tyden takze moje pozorovani je sice kratke ale cukani tam je. Jinak taha do cerveneho a jede krasne, s vykonem zadny problem neni.

Setkali / resili jste tohle uz nekdo ?

Dalsi postup- mam v planu zaridit mechanika , ktery mi bude nahravat hodnoty za jizdy (lambda sondy).

Pokud jste neco resili takoveho budu rad za kazdou radu.
Zajímavé!

Pocítil jsem stejný projev. Nejvice na 4st okolo 50km/h. Jezdim se zapojenym EGR. Mam chip od Shr3ka stage 1 a ve chvili kdy odpojim EGR, tak cukaní je pryč. Ale nechci se EGRu vzdát (menší teplota hoření směsi, lepší objemova účinnost a lepší spotřeba a nelíbí se mi nastavení chodu plynu při odpojeném EGR. Je moc agresivní. Při minimálním pohybu plynového pedálu otáčky letí rychle nahoru. A to jsem hodně citlivý jedinec.

Každopádně když odpojím EGR, tak cukání je pryč.

Pro mě důležité zjištění že to cuká i s origo mapou před Stage 1

@shr3k lze naladit nejak jemněji plynový pedal, aby to nebylo tak citlive pro Stage 1 pri odpojeném EGR?
 
Když ti vadí že jdou otáčky rychle nahoru proč jsi dělal stage1 a nezůstal u tovární mapy?
 
Zajímavé!

Pocítil jsem stejný projev. Nejvice na 4st okolo 50km/h. Jezdim se zapojenym EGR. Mam chip od Shr3ka stage 1 a ve chvili kdy odpojim EGR, tak cukaní je pryč. Ale nechci se EGRu vzdát (menší teplota hoření směsi, lepší objemova účinnost a lepší spotřeba a nelíbí se mi nastavení chodu plynu při odpojeném EGR. Je moc agresivní. Při minimálním pohybu plynového pedálu otáčky letí rychle nahoru. A to jsem hodně citlivý jedinec.

Každopádně když odpojím EGR, tak cukání je pryč.

Pro mě důležité zjištění že to cuká i s origo mapou před Stage 1

@shr3k lze naladit nejak jemněji plynový pedal, aby to nebylo tak citlive pro Stage 1 pri odpojeném EGR?
No já teda po chipu nějaké prudké reakce plynu nepozoruju. Pořád to má spožděni, takže ta reakce nijak prudká (za mě) není.

K EGRU - i když by měl být sotwarově po chipu vypnutý (a věřím, že je) tak jsem udělal test a odpojil ho…. Myslím , že škubání z 80% přestalo ale chce to ještě otestovat a přesvědčit se , že je to opravdu tak.Mám v plánu jej vytáhnout z auta a podívat se jestli je vůbec uzavřený a není třeba poškožený,kvůli čemu by tím pádem nebyl úplně dovřený - což by byl ten problém. Uvidíme na co přijdu , dám vědět.
 
U mě byl rozdíl znát, plyn reaguje ihned bez prodlevy, po puštění plynu ihned klesají otáčky - přesně jak jsem chtěl
 
U mě byl rozdíl znát, plyn reaguje ihned bez prodlevy, po puštění plynu ihned klesají otáčky - přesně jak jsem chtěl
Jo takhle myšleno, tak to ano to samé je u mě, ihned padají otáčky.
Já měl na mysli , že stojíš na neutrál a kopneš do plynu tak ty otáčky nevystřelí přesně jak jsi šlápnul ale se spožděním.
 
Když ti vadí že jdou otáčky rychle nahoru proč jsi dělal stage1 a nezůstal u tovární mapy?
Protoze vykon a lepsi spotreba.

Nevadi mi vykon v nizkych otackach ale spis naladeni jeho davkovani plynoveho pedalu.

Prave proto zvazuji zase prejit zpet na tovarni mapu, hlavne kvuli tomu skubani, ale jestli to delá i na origo mapě, tak je to zbytecné a lepsi bude naladit pedal plynu a jezdit bez EGR.

Cele to resim ze to chci dat jeste do plynu, a k tomu citim, ze EGR potreba bude (nizsi teplota)
 
Back
Top