Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Ale pozor, žádné doplňování vyšlapané energie pojídáním masa, které vede k produkci metanu! Jen pro veganyNo tak to brzo začne VW stavět výrobní haly na šlapací auta . Je to ekologické a nic to nežere.
Copak letadla, ale ty čínské loděVšichni útočí na auta, ale co letadla ? Ty vypouští co? Mám dojem že jsem někde četl že toho vypoští víc ja všechny auta.
?? ještě že ta elektřina je tak čistá - chytá se ze vzduchu, válí se na každém rohu, není po ní žádný jaderný odpad a spasí planetu ?????tak resenim by bylo mit na kazde "benzine" kapesni reaktor na dobijeni...oh wait, jadro je vlastne taky "spatny"
Kdepak, ze vzduchu se nechytá. Elektřina se přece bere ze zásuvky ne?ještě že ta elektřina je tak čistá - chytá se ze vzduchu, válí se na každém rohu, není po ní žádný jaderný odpad a spasí planetu
ta zásuvka jí ale určitě bere ze vzduchu, aby to přeci bylo správně "zelené" a co nejvíc ekologickéKdepak, ze vzduchu se nechytá. Elektřina se přece bere ze zásuvky ne?
Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
Ti politici jsou ale hlupácita zásuvka jí ale určitě bere ze vzduchu, aby to přeci bylo správně "zelené" a co nejvíc ekologické
V Evropě není dostatek elektřiny, v čechách je obrovský podíl spalováním uhlí a přesto politici to tlačí nesmyslně dopředu resp. do krachu celé Evropy. Standardnímu spalovacímu autu vypočítají zatížení CO2 na km, ale identické zatížení CO2 u elektroaut se nesmí uvádět, každý normální člověk si dokáže spočítat ( nebo jsou na to výpočty na netu) kolik CO2 musí vzniknout spalováním uhlí a to přepočítat na kwh u nabíječky! Bohužel každý politik si myslí, že elektroauto se jen strčí do zásuvky a ta elektři se tam dostává jak?A to je ta skvělá budoucnost https://energozrouti.cz/z/novy-zakon-umozni-nabijeni-elektromobilu-jen-v-casech-kdy-to-vlada-dovoli
Teď, kdy je x různých druhů pohonů je víc než kdy podstatný účel používání.A zrovna já si třeba už nic jiného, než hybrida do zásuvky nedokážu představit
Motor se u malých rychlostí díky nastavení režimů nezapne, což oceňuji hlavně v kolonách, pomalých couračkách po městě a při pár kilometrových popojížďkách, kdy mi bylo vždy líto startování a chcípnutí motoru.
Olej mám v autě stejný a používám ten jako v Lkovém motoru MX-5. Mezi budíky mám velkými číslicemi zobrazenu teplotu oleje. A proto také vidím, že si vozidlo inteligentně hlídá teploty a studený motor před častým chcípáním nejdříve zahřeje k provozní teplotě.
Na dálnicích si naopak užívám 400 nm okamžitého boostu elektromotoru, který je silně návykový a vozidlo se stává tak neuvěřitelně rychlou a pohodlnou přepravní kapslí i na delší vzdálenosti. To nemluvím o tom, že vozidlo skoro samo udržuje dosaženou rychlost a brzdy díky (nastavitelné) rekuperaci zrovna neodcházejí, spíše naopak.
K tomu všemu jsem přestal jezdit tak často k tankovacímu stojanu. Nevýhody z obou světů nějak nepociťuji, spíše naopak
Ale samozřejmě to co vyhovuje mému používání vozu a profilu trasy, nebude a nemusí vyhovovat někomu jinému. Kdybych jezdil jenom dálnice, tak beru například nějaký pěkný šestiválcový diesel a jinak bych také třeba volil, kdybych nejezdil denně po Praze, ale žil někde v horách.
Ohledně čistého elektromobilu si tu odložím tento článek. Poněkud tendenční (není třeba se pozastavovat nad některými výpočty), ale zcela a ve srozumitelné formě vyjadřující můj názor a obavy:
ANALÝZA: Opravdu chceme konec automobilů v EU? - Neviditelný pes
Před nějakou dobou zveřejnila Evropská komise svůj nový klimatický plán zvaný „Fit for 55“. Bohužel se opět ukázalo, že v dnešní době o osudech miliónů lidí rozhodují nekompetentní a v daných disciplínách naprosto nevzdělaní jedinci, jejichž jedinou devízou je pouze jejich sebestřednost a ničím...neviditelnypes.lidovky.cz
Proti elektromobilům nejsem (mají své jednoznačné výhody a místo na trhu!), ale jsem zcela proti plošnému nařízení - teď je budete mít všichni. A to se ani nemusíme bavit, že někde se peníze na tu údajnou "podporu" budou muset vzít, což bez bakšiše ze spotřební daně v budoucnu půjde také poněkud hůře
Nějaké další info vlastně také zde, tak uvidíme, kam diskuze povede a kdyžtak tato témata můžeme do budoucna sloučit:
motor - Benzín vs. Nafta vs. Volt - to je oč tu běží
http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok Tak mě s toho vyveď. To je hroza pomysliet na to , ze benzinove skyactiv mazdy priviezla z Japan, alebo Mexico jedna z takych 15.tich zivotne...www.mazdaklan.cz
To můžu prozradit hned, že třeba můj novější do zásuvky funguje stále skvěle i po 200 tis. km a uvidíme co 300Jsem zvědavý jak bude novější fungovat a hlavně jak bude spolehlivý po 200.000 při servisním plánu výrobce.
Jaky máš ??To můžu prozradit hned, že třeba můj novější do zásuvky funguje stále skvěle i po 200 tis. km a uvidíme co 300
Ale jako u každého vozu bude záležet o jakou techniku se jedná a také i na konkrétním majiteli jak se stará, jak jezdí atd..