• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Hybrid vs. Elektromobil

Po Praze 35 km. 45 km se povede při eco jízdě.
Teď na okreskách ve Francii se ale podařilo v pohodě i 70 km.
 
Po Praze 35 km. 45 km se povede při eco jízdě.
Teď na okreskách ve Francii se ale podařilo v pohodě i 70 km.
70km je super dojezd, nebylo prvních 30km jen z kopce rekuperace? Známy testoval před x lety předprodukční GTE v režimu vesnice - meziměsto a 40 km bylo fakt max. Zbývajících 50km si to vzalo cca 10l/100km. Myslím že tam tehdy byla dost slabá 1.4 na tak velké auto a navíc to dobíjelo prazdnou baterku.....
 
Prodeje aut v Norsku totálně zkolabovaly. Propadly se o 95,4 procenta...

Další štvavý článek o elektromobilitě o_O
Anebo skutečná potřeba a rozvoj vs. dotační manipulace (loni myslím dotace končily či se řádně upravovaly) opět v akci :sob:
 
Poslední úprava:
Sorry, špatný odkaz, zde je správný:
 
Prodeje aut v Norsku totálně zkolabovaly. Propadly se o 95,4 procenta...

Další štvavý článek o elektromobilitě o_O
Anebo skutečná potřeba a rozvoj vs. dotační manipulace (loni myslím dotace končily či se řádně upravovaly) opět v akci :sob:
To je slozitejsi, ve skutecnosti je to tak, ze se o legislativnich zmenach vedelo/tusilo, takze se zakaznici snazili vsechno koupit/zaplatit do konce 2022, a to naboostovalo prodeje aut v 2022, ktery byly v Norsku historicky rekordni, navzdory spatne dostupnosti kvuli dozvukum pandemie a valce na Ukrajine. A zvlast v prosinci byl mezirocni narust take rekordni. Takze se pak dalo cekat, ze to pujde dolu. Navic podil elektroaut na prodejich je porad rekordni, skoro 80 %, o hodne vic, nez 2021 treba. Da se to vykladat ruzne, ja jen ze ten propad ma i komplexnejsi vysvetleni, nez ze "elektromobily se bez statni podpory nebudou prodavat". Jestli jsem to ze zahranicnich clanku pochopil, tak ty novy dane jsou i z hmotnosti aut, coz by melo vic zasahovat elektromobily, presto se jich i po zavedeni dane prodalo procentualne stejny podil, jako byl prumer lonsky rok....

PS: Pohrdam elektromobilitou a statnima dotacema a regulacema. Ale taky nemam rad spatnou novinarskou praci s daty :)
 
Ještě aby tam v Norsku podíl tatramatek s volantem nebyl rekordní, když i obyčejnej Golf ve výbavě Social Packet s 1.0 kejchátkem pod kapotou stojí cca 910000Kč a zároveň tam drtivá většina výrobců nabízí převážně jen elektroauta. To se to pak prodává a píšou statistiky, když nic jinýho není dostupný.
 
Back
Top