• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Jo když to řekl technik v HK, tak to je jiná.. :stop:
Desítky spokojených lidí (nejen v tomto vláknu), kteří potvrzují, že chybové prostředí se neodehrává, to je málo nejspíš :)
 
Ahoj,
už mi přišel kabelový OBD (Mazda Forscan Diagnostic Scanne USB Modified OBDII ELM327 For Ford MS-CAN HS-Can) a půjdu o víkendu na věc i-stop už vím jak a nám vše připravené, ale stále nevím jak s tím zamykání auta při zařazení čehokoliv jiného než P.

může mi prosím někdo poradit jaký bit z R_BCM to je? Nebo případně jaké všechny pokud jich je víc?

Nyní z toho excelu u listu RBCM nejsem zrovna moudrý. Je tam těch bitů okolo door lock několik.

hlavní bude asi aktivovat 7B7-01-01 ... B1 - b7 = tedy nastavit na "1"
pak tam je:
7B7-01-01 ... B4 - b6 => 0 - OFF 1 - ON (ability to lock doors when Ignition ON)
7B7-01-01 ... B4 - b3 => 0 - OFF 1 - ON (ability to lock doors when doors open)
ale to moc nechápu jak funguje...zajímá mě to zamykání při zařazení "P"

no a pak tam jsou ještě ve dvojce tyto a ty se vylučují, tedy je potřeba asi nastavit oba a pěkně naopak. Netuším ale co toto zapíná.
7B7-01-02 ... B4 - b5 => 0 - no auto door lock or 1 - auto door lock (only for visible this function on CMU)
7B7-01-02 ... B4 - b3 => 0 - auto door lock or 1 - no auto door lock (only for visible this function on CMU)

Kdo to máte ozkoušené můžete trochu podrobněji vysvětlit chování auta u jednotlivých funkcí??

Díky

Děkuji mockrát
 
Ahoj,

tak i-stop vypnutý a povedlo se mi i zapnout to zamykání auta při zařazení něčeho jiného než je P a zpět zase odemknout, když zařadím P. Sice to bylo na dvakrát než jsem zjistil že je potřeba nastavit i 7B7-02-01, ale je to hotové :)

Pro ty co to teprve budou dělat, tak jde o tyto bity viz OBR (všechny ty zeleně označené).

U 7B7-02-01 B0 B1 B2 B3 B4 B5 in HEX jsem si vybral konfiguraci 0101, tedy u tučně zvýrazněnou. Tam se dle výběru musí nastavit v bajtu B0 poslední čtyři bity, tedy b7 b6 b5 b4 podle zvolené kombinace.

Auto Door Lock: b7b6b5b4 -
Value
0000 - NA
0001 - OFF
0010 - Lock: When driving
0011 - Lock: When driving / Unlock: IGN Off
0100 - Lock: Shifting Out of Park
0101 - Lock: Out of Park / Unlock: In Park
1010 - Lock: When driving / Unlock: in Park




Ještě by mě zajímalo co dělá 7B7-01-03 a u toho B2 a bity b7 a b6, tedy když bych vypnul. Aktuálně mám Enabled a Show, tedy b7=1 a b6=0.
Zajímá mě jak budou fungovat stěrače, když to vypnu. Přestane mi fungovat senzor a na AUTO to bude nějak reflektovat na jakou intenzitu to mám pootočené? Osobně mi totiž přijde, že na auto si ten senzor stírá jak chce a vůbec to nebere vliv na to na jakou úroveň to mám pootočené.
Díky za radu k tomuto :)

RBCM.png
 
Ahoj,

tak i-stop vypnutý a povedlo se mi i zapnout to zamykání auta při zařazení něčeho jiného než je P a zpět zase odemknout, když zařadím P. Sice to bylo na dvakrát než jsem zjistil že je potřeba nastavit i 7B7-02-01, ale je to hotové :)

Pro ty co to teprve budou dělat, tak jde o tyto bity viz OBR (všechny ty zeleně označené).

U 7B7-02-01 B0 B1 B2 B3 B4 B5 in HEX jsem si vybral konfiguraci 0101, tedy u tučně zvýrazněnou. Tam se dle výběru musí nastavit v bajtu B0 poslední čtyři bity, tedy b7 b6 b5 b4 podle zvolené kombinace.

Auto Door Lock: b7b6b5b4 -
Value
0000 - NA
0001 - OFF
0010 - Lock: When driving
0011 - Lock: When driving / Unlock: IGN Off
0100 - Lock: Shifting Out of Park
0101 - Lock: Out of Park / Unlock: In Park
1010 - Lock: When driving / Unlock: in Park




Ještě by mě zajímalo co dělá 7B7-01-03 a u toho B2 a bity b7 a b6, tedy když bych vypnul. Aktuálně mám Enabled a Show, tedy b7=1 a b6=0.
Zajímá mě jak budou fungovat stěrače, když to vypnu. Přestane mi fungovat senzor a na AUTO to bude nějak reflektovat na jakou intenzitu to mám pootočené? Osobně mi totiž přijde, že na auto si ten senzor stírá jak chce a vůbec to nebere vliv na to na jakou úroveň to mám pootočené.
Díky za radu k tomuto :)

Zobrazit přílohu 20689

Ahoj, mohl bych poprosit o napsání pár řádků pro nás méně znalé:
- odkud jsi objednával OBDII jednotku, jaký to musí být typ
- jaký program používáš
- kde se dá najít tabulka hex kódů
- co vše jsi si měnil
- další věci
Pokud je to tu v jiném vlákně, tak se omlouvám.
Moc dík.
 
@zborovsky:
Ahkj,vsechno je v tomto vlákně. Odkaz od kud jsem kupoval jaký přesně typ je na před 1 2 stránky vzadu kupoval jsem na ebay. Vyjde to asi na nějaké dvě stovky. Typ viz odkaz,musi mít ten přepínač, bez toho se registr R_BCM nedá editovat.
Program je Forscan též viz odkazy Na stránkách se stáhne free Windows verze, zaregistruje se na fóru a požádáš o extended licenci. Návod je na tom fóru.
Zatím jsem jen vypinal i-stop a zapínal zamykání auta pro odrazeni P a odemčeno při zařazení P.

Když najdu večer čas, tak to zkusím shrnout do jednoho příspěvku.
Crazy
 
Ahoj,
tak jsem něco sepsal a máte to v příloze. Je to myslím si docela detailní krok po kroku. Jelikož jsem to dělal včera, tak jsem na nic snad nezapomněl.
je tam jak i-Start tak to zamykání/odemykání.
Crazy
 

Přílohy

  • Mazda 6 - změny v registrech.pdf
    1,1 MB · Zobrazení: 232
Ahoj,
tak jsem něco sepsal a máte to v příloze. Je to myslím si docela detailní krok po kroku. Jelikož jsem to dělal včera, tak jsem na nic snad nezapomněl.
je tam jak i-Start tak to zamykání/odemykání.
Crazy

Díky moc, objednám OBD a vyzkouším.
 
Ahoj,
je problém mí vypnutý i-Stop a zapnuté to zamykání u pravidelné prohlídky v autorizovaném servisu? Mám auto nové tedy asi nějaký rok budu kvůli záruce jezdit do Mazdy, ale zajímalo by mě zda mě s tím nevyženou že jsem ztratil záruku. Tedy jestli před servisem nedát do defaultu?
Díky za zkušenosti :)
 
V Ústí nad Labem s tím problém není.(Auto BEK)
 
@Crazy, u me si to v servisu (Car Star) vsimli, ale zadne negativni komentare nebyly.

Zdravím, vyřešil jsem to zamykáním řadící páky a pískováním skel v Hradci Králové cena =5 600 kč a je to vyřešené !
Aha a jak ze presne Ti pomohlo piskovani skel s i-Stopem? Rozved to.
 
Nijak, jenom jsem si zabezpečil mazdu a i-Stop pokaždé vypínám !
Aha, tak to mě dostalo. Kdybys napsal, že sis zabezpečil Mazdu, a pak pootočil i ten senzor detekující otevřenou kapotu, aby jsi nemusel stále vypínat iStop, tak bych tomu rozumněl. Ale takto mi to hlava nebere. No, no nic, no. Tak dál.
 
Nijak, jenom jsem si zabezpečil mazdu a i-Stop pokaždé vypínám !
Tak to mi hlava nebere. Odpovídat na otázku něčím, co vůbec nesouvisí :D

Jinak mě říkali v autorizáku, že mám říct, že to mám vypnuté, že by to mohli při nějaké operaci zase aktivovat. Jinak s tím problém neměli. A deativovat to prý neumějí.
 
Je možné deaktivovat istop odpojením čidla od baterie? Nezkousel už to někdo? Teď mi to říkal kolega že u jiných automobilek to tak jde obejít . Nehlásí to chybu ani kontrolka nesvítí.
 
Back
Top