• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Jaké číslo máš na mysli? Je vyzkoušen spínač na kapotě motoru. Stačí trochu otočit a i-Stop nepracuje. Taky bez chyby na palubce.
Jaké čidlo tam mělo být.

Odesláno z Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Čidlo co kontroluje data z baterie. Pokud je istop nemá tak by neměl fungovat. Jenom se ptám . Odpojení kapoty znám.
 
Odpojení proudového snímače (ampérmetru, ne, fakt tam žádná data z baterie netečou) IMO jen způsobí, že zůstane uložená hodnota state of charge (BATT_SOC), která se nebude měnit. Další chování (dobíjení, i-ELOOP) nelze předvídat. Můžete experimentovat (= rozhození stavu baterie a toho, co si o stavu baterie myslí auto), ale pravidla, kdy je aktivní i-Stop, tu byla mnohokrát probrána:
id1103a2000900_Stránka_2.png id1103a2000900_Stránka_3.png id1103a2000900_Stránka_4.png
 
A jaké "čidlo" by jsi asi tak odpojil od baterie, to ti kolega říkal ? Neexistuje nějaké jedno čidlo pro I-Stop totiž.
 
Chystám se vypnout si i-Stop přes interface (včera došel), tak jsem pročítal fórum...
Myslel jsem že když zruším i-stop softwarově, tak to ovlivní i ten debilní systém dobíjení baterie a budu šetřit nejen motor, ale i baterku.
Ale po přečtení příspěvků to vypadá, že baterii to neovlivní. Teda kromě toho proudu na start motoru samozřejmě..

Nevíte někdo opravdu jistě jestli je nějaký rozdíl pokud to mám vypnuto nastálo systémově, nebo jenom tlačítkem? (teda kromě toho že na to musím myslet )

Odesláno z Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
No to nevím, že z informací z fora vyplynulo, že u M6 vyřazením i-stopu nabíjí auto standardně, někdo to tu popisoval jak měřením, tak mu to ukazoval (z osciloskopu?? už nevím) nějaký elektrikář. Jestli to není v tématu autobaterie.... Já mám i-stop trvale vypnutý a měřím v cigaretovém zapalovači resp zástrčce. Auto mi dává celkem standardně 14,1V. Občas se za jízdy stane, že to spadne o volt tj 13,1V, to trvá pár minut a zase to vyleze. Autobaterie má v klidu stále 12,6V. Sice beru pragmaticky, že cokoli nad 13V dobíjení je OK, u auta bez těchhle fičur co máme, bych to asi řešil, přeci jenom jsem zvyklý na 14,4V konstantě. Nicméně, takový to lítaní napětí při nabíjení pod 13V se u mě nekoná, prostě to klesne na 13,1V zase vyleze 14,1V, někdy na chviličku 14,2V. Jo a někdo psal, že vyřazení i-stopu nefunguje z hlediska změny nabíjení u M3.
Mě tedy spíš udivuje start, kdy auto vypadá, že nenastartuje - ten první rozeběh motoru je takovej unavenej. Vždycky to ale chytí, i rychle, hrozně krátce to žhaví, ani jsem za začátku nemohl najít kontrolku žhavení, jak rychle zhasla. Ale startuje to takhle pořád, i po výměně baterky, bez ohledu na teplotu. Tak to asi tak je, auto mám do ledna a nic se nemění.
 
Chystám se vypnout si i-Stop přes interface (včera došel), tak jsem pročítal fórum...
Myslel jsem že když zruším i-stop softwarově, tak to ovlivní i ten debilní systém dobíjení baterie a budu šetřit nejen motor, ale i baterku.
Ale po přečtení příspěvků to vypadá, že baterii to neovlivní. Teda kromě toho proudu na start motoru samozřejmě..

Nevíte někdo opravdu jistě jestli je nějaký rozdíl pokud to mám vypnuto nastálo systémově, nebo jenom tlačítkem? (teda kromě toho že na to musím myslet )

Odesláno z Tapatalk
Mám deaktivovaný i-stop od @shr3k.Napětí je DK(Cx3) za jízdy 13,8V -13,9V při brždění motorem 14,5V
 
Mám deaktivovaný i-stop od @shr3k.Napětí je DK(Cx3) za jízdy 13,8V -13,9V při brždění motorem 14,5V
Tak to vypadá, že to baterku dobíjí (14.5V) fakt jenom při brzdění motorem a ne stále do plna.

Odesláno z Tapatalk
 
Tak teď jsem se vrátil a měřil jsem celou cestu, asi cca 30km a stále 14,2V bez výkyvu. Samo že na to nekoukám pořád, ale co jsem hodil oko na měřidlo, tak 14,2.
 
A kolik bylo Battery SOC jestli se mohu zeptat.
Mám dojem že cca pod 75 to nabíjí stále, aby mohl být funkčním i-Stop.

Odesláno z Tapatalk
 
Netuším na co se ptáš. To je stav toho "kondenzátoru"? To nikde nevidím. I-stop mám trvale kódováním vypnutý.
 
Ne. SOC je Battery State Of Charge.
Status nabití baterie. Ale ten je vidět jenom když máš AIO tweaks v MZD (což asi nemáš) takže nic.
I tak díky za info.

Odesláno z Tapatalk
 
BATT_SOC je samozřejmě vidět na jakékoliv diagnostice.
 
Jo já vím. Ale vzhledem k tomu že neví co to je, tak asi s diagnostikou nejezdí a má spíš jen voltmetr do 12V zásuvky.

Já to teď chvíli sledoval pro jízdě cca 40 km (často jezdím kratší) a ještě to dobíjelo když jsem měl SOC 80.5 na konci cesty.

Odesláno z Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Po deaktivacii je i-STOP uplne vyradeny (tlacidlo je nefunkcne), alebo je to len deaktivovane pri starte a tlacidlom je mozne i-STOP aktivovat?
Takhle bych potřeboval aby to fungovalo. Aby si to pamatovalo poslední zapnutí/vypnutí jako je to u hlídání jízdního pruhu. Tam to zůstane nastaveno tak jak jsem to nechal při vypnutí.
Škoda, že jde I-Stop pouze úplně eliminovat.
Nebo se to nějak přes Forscan nastavit dá?
 
perfektny navod na deaktivaciu istop. diki Crazy.
Pozn.: na konci po zapise mi to pisalo vyp a zap. zapalovanie. a az potom som ukoncil stopkou pracu v module SSU a rozpojil spojenie forscan s vozidlom. potom som zas vypol zapalovanie a odpojil kabel.
 
perfektny navod na deaktivaciu istop. diki Crazy.
Pozn.: na konci po zapise mi to pisalo vyp a zap. zapalovanie. a az potom som ukoncil stopkou pracu v module SSU a rozpojil spojenie forscan s vozidlom. potom som zas vypol zapalovanie a odpojil kabel.

není zač jsem rád že našel uplatnění
 
Tak teď jsem se vrátil a měřil jsem celou cestu, asi cca 30km a stále 14,2V bez výkyvu. Samo že na to nekoukám pořád, ale co jsem hodil oko na měřidlo, tak 14,2.

Zdravím, musím editovat své tvrzení... Potvrzuji, že eliminace start-stopu nemá vlil na inteligentní dobíjení. Začal jsem to posledních asi 14 dní pokaždé sledovat a chvíli jsem nevěřil, co tam leze. Občas nic, tedy pod 12,5V a napětí vyskočí jen bez plynu, jindy zase když jsem si dal sportovnější jízdu při ručním řazení, tak mi měřák signalizoval přepětí přes 15V.... Abych to nedramatizoval, nabíjí to cca tak, jak je to popsáno zde: https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291. Takže já šetřílek koupil s vyřazeným i-stopem klasikou modrou Vartu, že bude stačit, a dostává tedy pěknej čoud.
 
Back
Top