• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Tiež som bol proti vypnutiu i-stopu, kým som si nezvykol na autohold, ktorý sa s i-stopom používal fakt zle. Bola len tenká hranica medzi zastavením s holdom a vypnutím motora (nie vždy som chcel motor vypnúť pri zastavení).

Druhá vec je spomínaný vlakový prejazd, kde som to chcel používať, ale u nás sú závory dolu tak dlho (cca 2min), že motor aj tak po chvíli nabehol sám, takže úspora skoro nulová.
 
Já se naučil i-stop při každém startu automaticky vypínat, protože ač na plno místech čtu, jak to má mazda skvěle nastavené, tak ten názor úplně nesdílím.
Ráno, když vyjedu, tak je mi to schopné vypnout motor po 2-3 minutách jízdy se studeným motorem, kdy sotva auto začíná topit, to samé sjezd z dálnice, první křižovatka a opět okamžité vypnutí motoru.
Nicméně občas po cestě domů z práce si ho sám aktivuji. Pokud jedu mi známou trasu, kde znám křižovatky a vím, že na té červené budu 1-2 minuty stát, tak ať se motor klidně vypne.
Jediné v čem můžu Mazdu v tomhle pochválit je právě "chod brzdového pedálu", kdy se dá pěkně korigovat, aby auto zůstalo jen zabrzděné a motor se nevypnul.
 
@tommas Stejnou zkušenost mám se chcípajícím start-stop systémem ve Fabia 3, kdy se studený motor zastavoval klidně na první křižovatce a já mrznul v zimě. Navíc po najetí cca 25 000 km začala mít baterka problém s celkovým nabitím a pomohla až návštěva servisu, kdy mi baterii při výměně oleje dobili. Nicméně deaktivovat to neuměli/nechtěli. Byl jsem tedy velmi zvědav, jak si s naprogramováním poradili u Mazdy a je to prostě úplně stejně k ničemu, jako u VW koncernu. I-stop vypíná i se studeným motorem. Akorát se mi nestávalo, že jsem se nerozjel a musel startovat ručně.
Deaktivace je tedy podle mě nejlepší možnost a pokud chci, tak motor prostě vypnu tlačítkem. Nevýhoda tohoto systému vypínání motoru je v tom, že si smažete data o jízdě a přeruší se přehrávání muziky. Ale zase si nevymačkáte tlačítko i-stopu :)
 
Mno jo ... ja vlastne jezdim s i-Stopem uz dlouho vypnutym, ze jsem na to skoro zapomnel. A vlastne bych se to mel naopak naucit zase milovat, kdyz jsem si objednal ten hybrid :D.
 
Nevím, jak je i-Stop nastavený u nejnovějších modelů, ale ani jedno z mých aut mi nikdy nevypnulo studený motor. Tohle Mazda udělala hodně rozumně, na rozdíl od jiných značek. Superb ráno nastartuji, ujedu 100m a motor se klidně vypne. Mazda potřebuje opravdu zahřát, odhaduji tak aspoň 10 minut jízdy. Jinak hlásí, že systém není připraven. Ke všemu mi teď i-Stop u M6 vůbec nefunguje. Zřejmě mám vybitou baterku, nebo to musím nechat zkontrolovat v servisu. Každopádně, s možností regulovat i-Stop brzdovým pedálem mi tahle funkce vůbec nevadí.
 
@Krabat Buď rád. Minimálně náš kus se chová stejně, jako tvůj služební Superb. První křižovatka a Mazda mi hned připomene, co jsem zapomněl deaktivovat.
 
Tak to mě zase jo, nastartoval jsem, vycouval ze zahrady na silnici a potvora japonská usoudila, že je třeba šetřit kladenské ovzduší od výfukových plynů a zhasla mi motor. To že svítí modrá kontrolka studeného motoru jí vůbec nevadilo. Takže ta povídačka z příručky o tom, že studený motor i-stop nevypne, tak docela neplatí. Pak mi ještě jednou vypnul i-stop motor uprostřed křižovatky a to byl definitivní konec, od té doby ho vypínám hned po startu.:confused:
 
To je divné. Když svítí modrá kontrolka, motor se vypnout nemá. Dokonce to snad píšou v návodu, pokud se nepletu. Jak jsem už napsal, ani jedna z našich Mazd studený motor nevypne. Jsem si naprosto jistý. Pořád tam visí informace, že systém není připraven. Někdy jsem se až divil, jak dlouho trvá, než je i-Stop připraven k aktivaci.
 
i-Stop používám standardně a většinou mi nevadí, mám aspoň lepší pocit, že nesmradím na křižovatce. Před přejezdem je samozřejmě skoro na nic, protože asi za 20 - 40 vteřin motor zase naskočí, podle toho, kolik energie jsem stihl načerpat do kondíku a jestli je den či noc a svítím. Ovšem v porovnání se Superbem II je nesrovnatelně vymakanější. Jak uvedl @Krabat, tak ten vypne klidně u studeného motoru, u M6 ještě i po zhasnutí modré indikace trvá, než začne vypínat. Pokud to někomu vypíná dřív, je nepochybně něco v nepořádku. Nadto naskočení nafťáku u Superbu trvá o poznání dýl než zážehu u M6. Nevím jak fungují nafty u M6. Takže baterka S dostane víc zabrat. K tomu ještě u S prakticky nelze regulovat vypnutí tlakem na brzdu, kdy se motor vypne, což u M6 lze. A je to náhradní vůz ze servisu Škody, tak si myslím, že servis by to deaktivoval, kdyby měl pocit, že jim to ničí auto.
Ale připouštím, že občas to v M6 brzdou neureguluju a vypne, i když nechci. Ale spočítal jsem si v Excelu, že přece jen ušetřím nějakou šťávu a zplodiny a věřím, že v Mazdě to nastavili a spočítali dobře a i-Stop mi neuškodí.
 
Dnes jsem stopoval dobu, po kterou mám aktivovaný i-stop. Bohužel jsem nejel po trase, kde by bylo hodně příležitostí ho aktivovat, ale ani jednou mi nenastartoval sám, doba aktivace se pohybovala mezi 64 a 75 vteřinami, pak jsem už potřeboval odjet. Je fakt, že podmínky byly téměř ideální: bez klimy, denní osvícení, nabitý i-eloop, ventilátor 2 čárky.
 
V úterý jedu na roční servis, tak jsem si chtěl vypnout i-STOP a automatické zamykání dveří (je potřeba extended licence na FORSCAN kvůli RBCM registru) a nestačil jsem se divit, že mi licence už neplatí. Tak kouknu na web a oni tu extended zpoplatnili.

Asi půjde obejít tím že se použije jiný notebook s jiným HW key, ale je to opruz teda :D
upload_2019-5-19_15-19-21.png
 
Proč si chceš vypínat automatické zamykání auta? Myslíš při rozjezdu?
 
Vypnul jsem to jen kvůli pravidelnému ročním servisu, aby nezjistili že tam je něco jinak. Dle známého kdyby to hrotili tak mi můžou říct že to je neoprávněný zásah a ztratit záruku. Zítra jdu na kontrolu, tak to po ní samozřejmě zase zapnu.
 
Neni mi znamo, ze by to kdy nejaky servis resil. Nedavno jsem mel tez auto na servisce a ani zminka. Proc taky....
 
Tak jedině dobře, nechtěl jsem nic riskovat. Ptal jsem se tu na to před pár měsíci a jednoznačnou odpověď jsem nedostal, tak jsem to radši vypnul. Je to na 5 minut i s istop když už mám uložené konfigurace (SSU default, SSU bez istop, R_BCM default, R_BCM s automatickým zamykání). Jen se připojím, načtu soubor, uložím.
 
Zdravím @shr3k .Nebudeš mít náhodou cestu směr Brno,nebo Znojmo?Jsem z Třebíče a potřeboval bych také na svojí Magdičce deaktivovat I-Stop.
 
Zdravím @shr3k ,
chtěl bych též poprosit o vypnutí i-stopu. Šlo by se domluvit na ňákém termínu a místě ?
Jedná se o trojku r.v. 2015.
Karlos
 
Back
Top