• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Tak já to mám jinak,Start-stop deaktivován v Autopalkovicích,mám trvale zapojen voltmetr,dobíjení funguje postaru od 14,1-14.6 V.Pod 14 V se to nikdy nedostalo.Zpočátku jsem měl napojeny 2 dráty přímo na baterku,ukazovalo to asi o 0,2-0,3 V více než ze zásuvky.Zkoumáno přes 7 000 km,nic se nemění.Jsem strašně rád.Baterku mám původní,tzn.přes 5 let. A to startování-přesně jak píše AR 1.Jakoby tam bylo rozběhové zařízení-1 protočení motoru zastudena je takové unavené,pak OK:Zkusil jsem novou baterii a bez změny.Původní baterie má v klidovém stavu po celodenním stání 12,4-12,6 V.Benzín 2,5, 2014,
 
Tož je to zvláštní, že to máme každý jinak.
Jinak ještě k tomu startu - já jsem spojil i dvě baterie paralelně a ten první start je pořád stejně mizernej.
 
Už jsem podezříval startér,ale stav se nezhoršuje,dával jsem tady i dotaz,zda to startování mají i jiní majitelé,ale nikdo se mi neozval.Tak to zatím prdím.
 
Uvažoval jsem směrem na starter taky, ale to by blblo pořád, ne jen první ranní start.
 
Takže @Míra asi špatně měřil/špatně sledoval. No nejlepší je to přes Forscan/Torque nalogovat... tyhle experimenty se sledováním různých voltmetrů připojených na různá místa asi nejsou směrodatné. :) Forscan nebo Torque vám udělá grafy - stačí projet auto jednou bez deaktivovaného i-Stopu (v SSU), podruhé s; a bude hned jasno. Já už bohužel neposloužím, neboť nemám na čem.
 
Tak jsem šel kouknout na tu vyndanou baterku, se kterou jsem to koupil a je to taky nějakej obyčejnej šmejd. Tak nevím jestli ty starty s tím nesouvisí. Selskej rozum mi říká, že by to u nabitý baterky, která dá dostatečný proud, ale mělo být jedno. Navíc jak jsem psal, spojil jsem přes startovací kabely dvě baterie a nic se nezměnilo. Ale už fakt nevím, jak ty auta přemejšlej. Jinak si průběžně měřím napětí přímo na baterii a nikdy mi nekleslo pod 12,6V, teď ve středu jsem měl cca 2 hodiny po jízdě dokonce 12,78V. Tak je zase fakt, že podvybíjení baterie jsem za ty cca 2 měsíce co jí tam mám, nezaznamenal, což by mělo ale být hlavním problém těch inteligentních dobíjení v autech. Čím víc se v tom hrabu, tím míň tomu rozumím. Ale protože to vypadá, že klasický olovo je stejně asi tak na půl roku, tak ji asi vyměním za AMG + nabíječka na AMG s pocitem, že tam je to, co má být s tím, že to bude správně snášet tu rekuperaci. Ps asi jsme v jiným topicu.

Ps ještě napojím voltmetr na baterii při startu, na kolik to padne. Třeba bude AMG o tolik tvrdší, že vliv mít bude. Ale ta moje Varta má umět 830A, to nevěřím že by byl problém.
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak pokles napětí na baterii při startu je na 10,5V.
 
Zdar, tak já jen ukončím můj příběh :) Kdyby někdo šel zbytečně podobně jako já. Vyhodil jsem koupenou klasickou Vartu a dal Banner AMG. Byť má papírově menší startovací proud, tak startuje líp. Nevím proč to tomu motoru není jedno, ale hodně zmizela ta lenost při prvním startu. Moc teď nejezdím jak je furt volno a když je hezky už lítám na mašině, ale co je zajímavý, poslední tři cesty po cca 60km s několika denní přestávkou to auto dobíjí furt 14-14,1V. Žádný kolísání, nereaguje na brzdění aby to zvýšilo napětí, prostě si jen tak pořád dobíjí. Nerozumím tomu jak se má kdy chovat, baterie je stále nabitá, auto startuje. Konec story :)
 
Já půjdu asi proti hlavnímu proudu, ale i-stop mi nevadí. Opravdu je docela inteligentní a podmínky pro aktivaci jsou nastaveny dobře. Startér a baterie nejsou tak namáhané jako při běžném startování, protože i-stop si pomáhá zážehem jednoho válce, který nastavuje do vhodné polohy při vypnutí motoru. Navíc, když i-stop nechci aktivovat, stojím jen zlehka na brzdě.
Většina z nás jezdí převážně po stejných trasách a semaforové cykly v okolí už známe, takže se lze snadno rozhodnout, zda i-stop brzdou aktivovat či ne. A pokud to ještě ušetří nějaké emise ve městech… A nejsem zelený aktivista :)
 
Podle mě i-stop u atmosférického motoru není takový problém, jako u turbo motoru. Tam raději nechám motor chvíli odpočinout na volnoběh, než ho utnout hned po zastavení. Když jsem měl půjčenou Mazdu 3 s atmosférickým motorem, tak tam byl i-stop aktivovaný, nechal jsem to tak a zkoušel, k čemu je to dobré a podle MZD by motor většinou vypnutý do 20ti sekund, takže to podle mě neušetřilo žádné emise. Význam vypnutí motoru je podle mě hlavně na železničních přejezdech.
 
Tak proti proudu. Možná tady na foru, ale jinak si myslím, že to většina lidí používá. Ve firmě jsem jediný, kdo to má vypnutý. Pak se sice občas diví, proč v zimě jednou ráno nenastartuje, když denně jezdí ( po Praze). Na netu je toho napsáno dost jak to (ne)funguje aby se každý rozhodl a každý je svého neštěstí strůjce.
 
podle MZD by motor většinou vypnutý do 20ti sekund, takže to podle mě neušetřilo žádné emise. Význam vypnutí motoru je podle mě hlavně na železničních přejezdech.

No, chtěl jsem mít podobnou poznámku, zda častý start (třeba "proskákat" Wilsonovku z Holešovic na Václavák) vyprodukuje méně emisí než stále jedoucí motor.... S přejezdem taky souhlas, tam si ale motor vypínám odjakživa
 
Pak se sice občas diví, proč v zimě jednou ráno nenastartuje, když denně jezdí ( po Praze).
Proč spojovat nenastartování v zimě s i-stopem? Pokud není baterie v cajku, i-stop se neaktivuje ani kdybych se na hlavu postavil. Zrovna v zimě je aktivace i-stopu vyjímečná, pokud nejezdíš delší trasy.
 
Definuj baterie v cajku. Auto nepozná, že bude přes víkend mrznout a budeš startovat v 6 ráno. V pátek si ale může myslet, že je baterie v "cajku". Ale je pravda, že to jde spíše na vrub "inteligentnímu" dobíjení.
 
přesně :), inteligentní dobíjení. Ale to se nedá vypnout.
 
Nedá. Ale ono to jde ruku v ruce. S vypnutým motorem to nefunguje. Nevím kde jezdíš ale přejezd přes Prahu mi vypne (vyplo) auto tolikrát, jako někomu na vesnici možná za rok. Ta baterka se prostě díky start stopu s téhle dopravní situaci nemůže dobít. A pak je to jen otázka délky stání a teploty, abych nenastartoval. Ale abys mi rozuměl, já tě o tom nepřesvědčuju. Je mi jedno jak to máš na svým autě a nikomu necpu nastavení toho svýho.
 
Back
Top