• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Já jsem sem do fóra dával shodný odkaz na stejné téma včera v 10:19, také jsem si s ním musel trochu pohrát, aby fungoval :)
To si zaslouží pochvalu před nastoupeným MazdaKlanem - fajn dedukce. Jsem rád, když jsou uživatelé samostatní. :)
 
Jo ja to kopíroval v práci přes mobil, takže jsem to nějak neřešil. Když tak to smázněte pokud už to tady je a funkční.
 
cau, napadlo me otevrit tenhle topic.. doufam ze tady teda nikdy uz neni :(

ja jsem takovej hnidopich a dost resim cim krmim svoje auto a mam rad kvalitu .. proto tankuju zasadne 100 (bud OMV nebo Shell) ... pokud neni zbyti, tak Benzina (oni maji taky nejaky ten premiovy) ...
nemate nekdo zkusenosti s kvalitou? Je VPower nebo MaxxMotion dobrej? Nebo je to jen "pretvarka" za priplatek?
 
Zajímavé info od VIFu ohledně složení https://aditiva.heureka.cz/vif-super-benzin-aditiv-500-ml/poradna-otazka/553119/
SBA jsme v souladu s požadavky moderních motorů inovovali. Původní složení velmi dobře fungovalo v motorech s nepřímým vstřikováním, kde rychle odstraňovalo i staré úsady. U motorů s přímým vstřikem zabraňovalo vzniku úsad, staré však odstraňovalo pomaleji. Změnou složení detergentních (čistících) složek jsme dosáhli při úplném zachování původních vlastností další výrazné zlepšení u motorů s přímým vstřikováním. Jsou zcela odstraňovány i úsady na vstřiku. Jsme tak jediná společnost, která zveřejnila dosažené výsledky získané při zkouškách na zkušebně SGS.
Inovované aditivum má nižší viskozitu (je „řidší“). Čichově se projevuje výrazněji a může připomínat čpavek. Je to však typická „vůně“ aminů, které jsou podstatou detergentních složek. Pro aminy je charakteristické, že vlivem světla tmavnou. Též jednotlivé složky průmyslově vyráběné se mohou barevně lišit. Proto jsme začali používat neprůhledné stříbrné kanystry a pro jednorázové balení 125 ml v PET obalech jsme tyto obaly obarvili na zeleno. Bezprostředně s tím souvisí i modré zbarvení vlastního aditiva.
 
Jak daleko dojedete s rozsvícenou kontrolkou paliva | AutoŽivě (autozive.cz)
Zajímavý přehled k tématu, kolik zbývá paliva v nádrži po rozsvícení kontrolky - sice pro starší modely, ale myslím, že v tomto se nic nemění.

Akorat se v tom clanku tvarej, jako kdyby to ridici jednotka dokazala rict u Mazdy presne, kolik litru zbyva (M 3 - 10, CX 5 - 12). Coz ale odporuje memu empirickemu pozorovani, kdy se kontrolka rozsveci pri ruznem dojezdu, a hlavne se pri pokusu dotankovat do plne vzdy vejde jine mnozstvi benzinu. Nekdy se mi hladove oko rozsviti, ujedu doslova par kilometru, a natankuju udanou kapacitu nadrze minus 6 litru, jindy udanou minus 10 litru... Podle me se do toho pocitac snazi nejak zapocitat aktualni/nedavny styl jizdy, nebo tak neco. Takze moc bych tomu neveril.
 
Co se tyka cisteni motoru VIFem nebo vysokooktanovym aditivovanym palivem (coz jsou vsechny 98+?), tak na cisteni je mozna VIF lepsi, ale usady se s premiovym palivem nevytvareji, ne? Takze jezdit trvale na N100 nevyzaduje (nikdy) VIF, aby byl motor zcela cisty. Nebo se pletu?
 
Taky bych to tak viděl, já naleju VIF jen když beru N98 u EuroOilu. Vervu 100 ani MOL 100 nijak neaditivuju.
 
Co se tyka cisteni motoru VIFem nebo vysokooktanovym aditivovanym palivem (coz jsou vsechny 98+?), tak na cisteni je mozna VIF lepsi, ale usady se s premiovym palivem nevytvareji, ne? Takze jezdit trvale na N100 nevyzaduje (nikdy) VIF, aby byl motor zcela cisty. Nebo se pletu?
Ano, bolo to spominane aj v tom hore linkovanom pdf (z clanku v Svet motoru), kde riesili premiovy Shell.

"Je tedy jasné, že kdo bude na palivo Shell jezdit se svým vozem takříkajíc od koupě nového, nebude mít na ventilech podobně konstruo- vaného motoru žádné úsady."

"I stav agregátu, který deset let používal standardní benziny a úsad je v něm mnohem víc než ve zkušebním mercedesu, by se měl pomalu zlepšovat. Rozhodně však nestačí jedna nádrž, jak se často na různých internetových fórech automobilových nadšenců dočtete. Ideální je tankovat lepší benzin od Shellu stále."
 
Vzal jsem ted par nadrzi toho Gulfu xtream a spokojenost. Subjektivne se motor chova lepe nez s Vervou a Maxxmotion.
 
A co říkáte na to, že používání aditiv je v manuálu Skyaktiv zakázáno z důvodů možné špatné funkce řízení emisí? ?
 
Záleží jaký a v jakým množství.
Pokud je to kombinace aditiva +95 nebo čista 100ka tak to bude ok, ale třeba aditivovat 100ku, nebo nějak extra přehánět aditivaci 95ky už může některým autům vadit, hlavně těm novým
 
Dneska me zaskocila pri tankovani pistole s Vervou 100 - je na ni “E10”, takze 10% bioslozky. Cetl jsem na webu Benziny, ze to je nove na rok 2021. Pry to je nejaka lepsi primes nez obyc biolih, ale stejne... Napr. pistole s efectou95 ma jen “E5”.

Nevite, jak jsou na tom ostatni znacky s podilem tohoto svinstva? Vybavuju si 100 z MOLky byla loni E5, ale tam jsem letos jeste nebyl a obecne tam tankuju vyjimecne.

Co ted ma clovek, s autem s modernim motorem a chuti dopravat mu to lepsi, tankovat? ?

Mimochodem se mi zdalo, ze motor mel po tankovani letosni Vervy100 hrubsi chod. Mozna zdani, mozna mraz...
 
Zanedlouho bude vše muset být E10. U 100oktanu je biolih nahrazen složkou ETBE, nemusíš mít obavy... Ostatně zanedlouho stejně nebudeš mít na výběr. Novější auta se dokážou adaptovat, problém budou mít spíš starší auta
 
@Honzar přesně jak píše @no_hits jinak jsem taky tankoval vervu100 a projev auta mi prijde stejny.. asi to bude spise tou zimou
 
Back
Top