• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Verva a maxx maji ETBE... O tom se v tom článku taky píše... Ty sis přečetl clanek člověka o jehož článcích a vypovídající hodnotě si hlavně poslední léta myslím svoje.... já 100ku používám už dlouho, a jednou za čas když jsem musel použít 95 do prázdné nádrže, poznat to bylo hned jak to zlenivělo. Dokonce mě musel dát za pravdu i můj otec kterej tyhle věci běžně neřeší a říká že jsou zbytečný. Je na tobě jestli budeš bezmezně věřit skoro 7let starýmu článku ve škodováckým časopisu nebo zkušenostem z reálného provozu ;)
 
Verva a maxx maji ETBE... O tom se v tom článku taky píše... Ty sis přečetl clanek člověka o jehož článcích a vypovídající hodnotě si hlavně poslední léta myslím svoje.... já 100ku používám už dlouho, a jednou za čas když jsem musel použít 95 do prázdné nádrže, poznat to bylo hned jak to zlenivělo. Dokonce mě musel dát za pravdu i můj otec kterej tyhle věci běžně neřeší a říká že jsou zbytečný. Je na tobě jestli budeš bezmezně věřit skoro 7let starýmu článku ve škodováckým časopisu nebo zkušenostem z reálného provozu ;)
Jistě že to zleniví. Právě proto, aby to neklepalo :) . To je správná funkce řídící jednotky.
 
Však si naloguj PIDy RPM, LOAD a KNOCKR a uvidíš sám... Jak se říká, kdo nevěří, ať tam běží.
 
Ale že by povolili N95 a řídící jednotka to nezvládla
Určitě zvládne, řekl bych že tak 90% řidičů stejně tankuje 95 a Skyactiv žádný problém nemá. 100 oktan bude tankovat pár nadšenců a bude to asi platit u majitelů Mazd
 
Poslední úprava:
Ahoj :)

Po dlouhém váhání a čtení různých doporučení jsem se rozhodl natankovat 100oktan od OMV.
Slyšel jsem, že si na to musí motor zvyknout a může se lehce zvýšit spotřeba...

Mám tam už 3tí plnou nádrž a dle palubního PC jezdim mezi 9,5-10,5l (Dříve klasika 95, někdy VIF a dlouhodobě jsem jezdil za cca 8,3l)

Je to normální?

děkuji
 
Po dlouhém váhání a čtení různých doporučení jsem se rozhodl natankovat 100oktan od OMV.
Slyšel jsem, že si na to musí motor zvyknout a může se lehce zvýšit spotřeba...

Mám tam už 3tí plnou nádrž a dle palubního PC jezdim mezi 9,5-10,5l (Dříve klasika 95, někdy VIF a dlouhodobě jsem jezdil za cca 8,3l)

Je to normální?
Je zima. Jinak vyšší spotřeba při stejné zátěži jde proti logice přizpůsobení předstihu (v tvé terminologii "zvyknutí"), prostě když se předstih přizpůsobí vyšším oktanům, tak platí jednoduché pravidlo větší předstih, větší moment a s otáčkami pak i výkon.
 
Mamce jsme koupili i30 1.4 80kW, dosud auto jezdilo na 95. Spotřeba 6,7L po Brně 30km.
Po vyjetí nádrže jsme dnes dali plnou MM100 a na benzince na 5min odpojili baterku. Po 30km po Brně stejným stylem jízdy podobná trasa jsem dojel domů s hodnotou 5,5L
 
Ahoj :)

Po dlouhém váhání a čtení různých doporučení jsem se rozhodl natankovat 100oktan od OMV.
Slyšel jsem, že si na to musí motor zvyknout a může se lehce zvýšit spotřeba...

Mám tam už 3tí plnou nádrž a dle palubního PC jezdim mezi 9,5-10,5l (Dříve klasika 95, někdy VIF a dlouhodobě jsem jezdil za cca 8,3l)

Je to normální?

děkuji
Mám stejnou zkušenost.
 
Mám tam už 3tí plnou nádrž a dle palubního PC jezdim mezi 9,5-10,5l (Dříve klasika 95, někdy VIF a dlouhodobě jsem jezdil za cca 8,3l
No a to je ještě litr o cca 3 kč dražší. Ale takové zvýšení spotřeby by být nemělo, o 1-2 litry je nějak moc
 
většinou když lidi napustí 100 oktan tak tomu víc šlapou aby zjistili jestli to líp jede. I když to může být třeba jen podprahový nutkání, proto ta vyšší spotřeba.
 
Poslední úprava:
Jezdím výhradně na Vervu100 a napadlo mně po změně u stojanu z E5 na E10 že bych přidával VIF. Nevím jestli to nemůže tyhle motory (Skyaktiv G) nějak poškodit, aby nebyl problém v případě uplatnění záruky. Jezdím dost po městě a tak bych rád měl motor v cajku. Máte někdo zkušenosti s touto kombinací ? Nebo myslíte že není třeba přidávat VIF že 100 oktanů stačí ? Díky za názory.
 
Jezdím výhradně na Vervu100 a napadlo mně po změně u stojanu z E5 na E10 že bych přidával VIF. Nevím jestli to nemůže tyhle motory (Skyaktiv G) nějak poškodit, aby nebyl problém v případě uplatnění záruky. Jezdím dost po městě a tak bych rád měl motor v cajku. Máte někdo zkušenosti s touto kombinací ? Nebo myslíte že není třeba přidávat VIF že 100 oktanů stačí ? Díky za názory.

Myslím, že v minulosti tu někdo říkal, že je to zbytečné. V100 je dostatečně aditivovaná sama o sobě. Asi bych to nedělal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
No to jsem taky četl tady na foru. Už se to rozebíralo, ale mně spíš zajímalo použití VIFu ü konkrétního motoru a auta (M3 BP). Myslím že od diskuze na toto téma se právě změnilo označení E5 na E10 , což by nemělo znamenat 10% obsah biosložky-lihu ale nějakého ETBE. No a já teď nevím jestli to něco negativního může udělat s motorem, protože pochybuji že výrobci paliv začali přidávat o těch 5% více aditiv.
 
No to jsem taky četl tady na foru. Už se to rozebíralo, ale mně spíš zajímalo použití VIFu ü konkrétního motoru a auta (M3 BP). Myslím že od diskuze na toto téma se právě změnilo označení E5 na E10 , což by nemělo znamenat 10% obsah biosložky-lihu ale nějakého ETBE. No a já teď nevím jestli to něco negativního může udělat s motorem, protože pochybuji že výrobci paliv začali přidávat o těch 5% více aditiv.
http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx?pid=83 Vervu 100 už nemá smysl dále aditivovat, protože aditivovaná je.
 
Tady je to celkem pěkně vysvětleno.
 
Ty ku.rvy na OMV uz nevedi, co za tu 100 chtit?! Dnes ve Vyskove 35.90! Minuly tyden 34.90. Asi se budu muset preorientovat na jinou znacku, tohle uz je nehoraznost...
 
Back
Top