• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Zdravím všechny, snad jsem to nepřehlédl v dřívějších příspěvcích, ale dá se v klidu dlouhodobě tankovat 100 oktan aniž by se hrálo s ECU? Mám funglovku, tak jsem chtěl hned ze začátku najet na kvalitní krmivo. Zatím to řeším tak, že beru Maxxmotion 95 a EVO95. Bylo mi řečeno, že 100okt brát jen občas. Za výkonem se nehoním, ale nechci to mít za pár let zapráskaný uhlím. Díky


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zdravím všechny, snad jsem to nepřehlédl v dřívějších příspěvcích, ale dá se v klidu dlouhodobě tankovat 100 oktan aniž by se hrálo s ECU? Mám funglovku, tak jsem chtěl hned ze začátku najet na kvalitní krmivo. Zatím to řeším tak, že beru Maxxmotion 95 a EVO95. Bylo mi řečeno, že 100okt brát jen občas. Za výkonem se nehoním, ale nechci to mít za pár let zapráskaný uhlím. Díky


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tankovat dlouhodobě se 100 oktan určitě dá. Ecu nemusíš řešit, ta se upraví na lepší palivo po čase sama. Osobně jezdím jenom na stovku už rok a půl v a měnit to určitě nebudu ?
 
Díky za postřehy. 100 okt jsem se zdráhal dát, abych tomu motoru víc neuškodil, než pomoh (v dlouhodobém měřítku). Každopádně to asi vyzkouším. I manuál k M3 BP dává 95+, tak by to snad nemusel být problém.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Poslední úprava:
I manuál k M3 BP dává 95+, tak by to snad nemusel být problém.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hodnoty klepsenzoru motoru PY v provedení Euro 5 na palivo Benzina N95 v 100% sériovém naladění jsou celkem výmluvné.
graph.png
 
Naprosto, možná budeš překvapen, že to má lepší zátah a ve finále nižší spotřebu.
 
Už léta nejezdím na nic jinyho ve svych autech a poslední roky i můj tata. Neměla s tím problém stará almera (22let) litala jak nová, když se do ní dal 95 to byl znatelnej rozdíl.... Navic u novýho bych se tuplem nebál ;)
 
Protože počítá s kvalitním palivem a ne s něčím v čem je 5% (za chvíli 10) biolihu a podobných sraček který nejdou hladkýmu spalování naproti
 
Protože počítá s kvalitním palivem a ne s něčím v čem je 5% (za chvíli 10) biolihu a podobných sraček který nejdou hladkýmu spalování naproti
Neřekl bych. Počítá s E10 (alespoň v CX-30). To by museli ještě rozlišit, že ETBE ano a biolíh ne ...
 
Nedělej si iluze o tom že obyč 95 je něco kvalitního, s výjimkou premiovek jako MaxxMotion 95, optimal 95 apod
 
Vysokooktanové benziny: Žádné zázraky nečekejte | auto.cz
Teď jsem si připadal jako jeden pán, co někde četl Peroutkův článek ... ale já jsem ho našel :) . Je tedy starší, ale ne úplně neplatný. Docela by mne zajímalo, když Mazda povoluje provoz na 95okt., proč by to neměla řídící jednotka zvládnout bez klepání motoru?
Stačí si článek přečíst celý, zejména odstavec Škoda Rapid 1.2 TSI. A pak se podívat nahoru na reálná data z klepsenzoru na N95.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Stačí si článek přečíst celý, zejména odstavec Škoda Rapid 1.2 TSI. A pak se podívat nahoru na reálná data z klepsenzoru na N95.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
Četl jsem, i včetně toho, jak je turbo (třeba 1,2 TSI) z principu citlivější ... jen mi nejde do hlavy, proč by řídící jednotka v autě, které může jezdit dle výrobce na N95/E10, měla připouštět klepání. Vždyť by měla motor utlumit. Pokud nejezdím na 100 a naliju tam 95 a bezprostředně potom to změřím .... nebo pokud není vadná ... prostě nevím. A iluze o benzínu ? Ani náhodou, bez ohledu na oktany. Jezdit v rozumných (= ne v nějak nízkých) otáčkách a tankovat tam, kde se benzín v nádržích trochu protáčí. To funguje zcela jistě. To není placebo.
 
Tam nejde o turbo, ale o finální kompresní poměr.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Tam nejde o turbo, ale o finální kompresní poměr.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
No to je právě to. Když má motor vyšší kompresní poměr, tak má z principu sklony ke klepání. Vyšší oktanové číslo to poněkud potlačuje. Osobně jsem čekal, že Mazda předepisuje N98, povolení N95 bylo pro mne překvapení. Ale že by povolili N95 a řídící jednotka to nezvládla - vždyť by byli sami proti sobě, klepání motoru mu zrovna neprospívá. A Skyactive už se pár let dělá ...
 
Back
Top