• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Ja uz to zkousel, nebyl jsem spokojen. Byl poznat rozdil:
Zkoušel jsem 98 z ona a za me hlucnejsi chod. Takze davam prednost benzina a mol. OMV u nas v okoli neni. No a benzina i mol oboje 34,90 ?
 
U mě ani tak nehraje roli počet oktanů jako hlavně to, že je tam šetrnější ETBE. A ETBE mimochodem podle mě, pokud se nic nezměnilo, u N98 u Tank Ono není. A pak je taky fajn, že jako bonus navíc nemusím řešit VIF, pokud tankuju tu stovku u Benziny nebo OMV. U N95 E5 mi vadí ten klasickej ethanol.
 
Je to po 1000x ale to oktanove číslo hrá rolu pri vysokom kompresom pomere motorov skyactive, tam sa dá len získať vyšším oktanovym číslom, ale predpis bude stále 95. Pri MZR benzínoch s 1:10 kompresným pomerom tam ten vyšší oktan moc nezaváži. Ak tam ten benzín neostane veľa mesiacov, tak E10 asi nič v aute nezničí. To, že to s vyšším oktanom ide lepšie, motor je tichší a celý sa po 2 nádržiach toho 100 oktanu racing benzínu za prepalenu cenu vyčistí od usadenín a karbonu bude hlavne placebo efekt a niekto sa natom nabali. Nafta sa tu nijak nerieši, aj keď to je najzaujímavejšia vec, jak sa všeobecne japonské diesle ničia menej kvalitným dehtom. Inak netuším, ktoré motory majú predpísané 98+ oktan, videl som to asi pri koncern 1.5tsi v oktavii 3.
 
Na BMW jsem měl 98 a 95 nouzově.
Na Mazdě 2 G90 je k.p. 14:1 na Mazdě 3 G122 j k.p. 13:1 na M2 se vzala asi 1-2 nádrže 95 a nebylo to ono na M3 jsem 95 nikdy nevzal a vzít plánuji jen jako nouzovku pokud nebude zbytí.
Vervu 100 beru každý týden plnou nádrž, jsem rád za ETBE, za aditiva a jelikož si chci auto nechat 10-15 let což u mne znamená 400-600 tisíc km tak chci udělat pro auto maximum. Za ty roky to udělá rozdíl asi 70-80 tisíc což opravdu nemá smysl řešit, důležitější pro mne je aby auto pekne jelo a vydrželo v dobré kondici.
 
Inak netuším, ktoré motory majú predpísané 98+ oktan, videl som to asi pri koncern 1.5tsi v oktavii 3.
Mazda 6 MPS, 3 MPS a CX7
Prostě MZR 2.3Turbo DISI

Většinou, ale není to pravidlem, se to týká výkonnějších motorů s turbem/kompresorem.
 
Ohledně paliv a odstavení vozidla. Takhle vypadal sací koš v nádrži Peugeota, který mi často stával, třeba i půl roku. Tankována Efecta od Benziny.

20200822_175711.jpg20200822_180900.jpg
 
Mazdar, slyšel jsem, že 100 oktanu pro skyactiv není vůbec dobrý. Je na tom něco pravdy? Díky za jakékoliv informace. Tomek?
 
Pro starsi Skyactiv-G je urcite dobry, z meho pohledu skoro spis nutny, jinak dochazi casem k hrubsimu chodu a vyraznejsimu cvakani ventilu. Ujeti dalsich cca 10 tis km na 100okt opetovne vedlo ke zlepseni. Vyzkouseno na dvou Mazdach (3, a kratsi dobu CX-3), kde jsem nejdriv zacal s N95 a jen obcasne N100, pak jsem mel po case pujcenou novou, a kdyz jsem slysel ten rozdil v chodu motoru, dost me to znervoznelo a presel jsem plne na 100... Rozdil ve vykonu pri jedne jine nadrzi ja osobne nepoznam, takze za me je duvodem ta cistota spalovani...

O Skyactiv-X a vhodnosti N100 se tady myslim vedou debaty a nejsem si jisty, jestli nekdo zna spravnou odpoved...
 
Sky-G určitě je lepší N100, jak píše Ondra. Ono sto oktanů má i lepší spalování, tedy i účinnost.
 
Nejde jen o okt cislo. Premiove benziny obchazeji ekoteroristicke smernice EK o nevhodnych primesich do paliva.
Protoze vetsina tuctovych uzivatelu bere kvuli 2 Kc na litru nepremiova paliva s narizenymi nezadoucimi primesami, nechavaji premiova paliva na pokoji.
Tak si jich uzivejme.
 
uz dlouhodobe jezdim 100okt - preferuji Shell nebo OMW :) superb s tim najel 250t a motor si porad krasne brumlal ... s mazdou pokracuju a zatim vse ok (ujeto 10k za cca 4mesice od koupe) a vse si krasne brumla, motor tahne, ... stejna jako sebe, auto se snazim krmit kvalitni potravou
 
Sice neMazda, ale do současnýho městskýho auta (hybrida) taky leju 100oktan. Ten motor tenhle benzín vůbec nepotřebuje a nevyužije (slabovýkoná 1.8 s atkinsonovým cyklem + nepřímovstřik), ale leju to tam protože nechci mít nádrž zasr? tím hnojem od biolihu z brambor nebo z čeho to dělaj.
Stačilo mi se bavit s pumpařem na Benzině u nás v PB před pár lety a jeho vyjádření že 2x do roka musí vyškrabávat tanky od toho šedivýho bahna.... Ano je to benzinka s menší vytočí než někde na dálnici, ale mě ten benzín v nádrži taky chvíli stojí.
 
Benzina má špatný 100octan? Do Mazdy jsem natankovat 95 a jak to tak čtu, tak jak bude půl nádrže, jedu si pro 100octan, jinak jsem jezdil s jinýma autama na 100 a jedině Benzínu ?teď ní řekli chlapi z Mazdy, že na ten 100octan nemám jezdít, že mám jezdit na 95, prej kvůli většímu hoření. Tak já fakt nevím... Každopádně do nového motoru nebudu lejt 0w20, ale dám 5w30... To jen tak mimo, budou mi měnit celý motor ?je tam taková závada, že nikdo si s tim neví rady... Tak mě to vyridili přes car garantie cena 160tis...
 
Ja mam za to, ze 100 oktan ma v sucasnosti 2 vyhody. Prva je ta eko zlozka etbe, teda nie biolieh, ale nieco privetivejsie pre palivovu sustavu. Druha je ta, ze ma vyssiu odolnost voci detonaciam, teda nezapali sa mimo cas, kedy to chce motor. Toto je tym viac dolezite, cim vyssi je kompresny pomer a cim tesnejsie je nastaveny predstih zapalovania.
Vo viem, tak nema ani vyssiu energeticku hustotu, teda z rovnakeho objemu vyssi vykon. Skor je to len o tom, ze ak je motor tak nastaveny, tak vie vyuzit potencial presnejsieho zapalenia a tym zvysit vykon a vyhnut sa detonaciam. Ak to motor vyuzit nevie, tak vyuziva sa len vyhoda cislo jeden, avsak ublizit to nema ako.
 
presne jak pise @okrujko ... pokud to vyrobce vyslovene nedoporucuje (zejmena pro slabsi motory) tak neni treba davat 100okt ... myslim ze levneji vyjde koupit a nalejt aditiva a jste na tom stejne (jen levneji)
 
urcite nemusis porad .. a financne to asi vyjde lip ... ale jako ja souhlasim - leju 100 :)
 
Back
Top