• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

presne jak pise @okrujko ... pokud to vyrobce vyslovene nedoporucuje (zejmena pro slabsi motory) tak neni treba davat 100okt ... myslim ze levneji vyjde koupit a nalejt aditiva a jste na tom stejne (jen levneji)
No mě by zajímalo, který kvalitní aditivum co umí:
a) vysušit/zlikvidovat vodu v palivovym systému
b) zvýšit mazivost
c) pročistit palivovou soustavu od usazenin (převážně z biokejdy nebo i provozních usazenin) - spíš jsem měl napsat nedovolit jejich tvorbě
d) zvýšit ochranu proti korozi palivové soustavy
e) zvýšit stabilizaci paliva při dlouhodobym nepoužívání
f) nezničit katalizátor při předávkování
g) neucpat čerpadlo při extrémním předávkování
h) nedochází k separaci aditiva od paliva při delší odstávce
i) dokáže zvednout oktanový číslo ale zároveň neobsahuje MMT který jde proti bodu c) a likviduje svíčky, lambda sondy a katalizátory

a jeho cena je výhodnější než + 3Kč na 1 litru benzínu.

Jako opravdu se ptám,protože neznám všechny kvalitní aditiva na planetě a tohle by mě zajímalo. Za sebe používám jednou za rotaci slunce okolo středu mléčný dráhy BG44K Platinum (poslední nádrž před výměnou oleje) a jinak jen tankuju samotnou 98/100 do všeho co má motor.
 
Poslední úprava:
No mě by zajímalo, který kvalitní aditivum co umí:
a) vysušit/zlikvidovat vodu v palivovym systému
b) zvýšit mazivost
c) pročistit palivovou soustavu od usazenin (převážně z biokejdy nebo i provozních usazenin) - spíš jsem měl napsat nedovolit jejich tvorbě
d) zvýšit ochranu proti korozi palivové soustavy
e) zvýšit stabilizaci paliva při dlouhodobym nepoužívání
f) nezničit katalizátor při předávkování
g) neucpat čerpadlo při extrémním předávkování
h) nedochází k separaci aditiva od paliva při delší odstávce

a jeho cena je výhodnější než + 3Kč na 1 litru benzínu.

Jako opravdu se ptám,protože neznám všechny kvalitní aditiva na planetě a tohle by mě zajímalo. Za sebe používám jednou za rotaci slunce okolo středu mléčný dráhy BG44K Platinum (poslední nádrž před výměnou oleje) a jinak jen tankuju samotnou 98/100 do všeho co má motor.
Otázka je, umí tohle všechno 100 oktan, nebo je to tahák pump na peníze ❓
 
@vladas75 To je samozřejmě taky správnej dotaz. Dle různých časopisových testů to "prémiový" paliva umějí. Jak moc jim věřit to je otázka na věšteckou kouli. Ze svý vlastní zkušenosti u strojů/motorů (zásadně motorky) který jsou hodně náchylný na kvalitu paliva, mají plechovou nádrž kde hrozí koroze a při odstváce třeba půl roku se okamžitě pozná "kvalitní" palivo za sebe můžu s klidnym svědomim říct že třeba OMW Maxmotion 100 nebo Verva 100 splňují minimálně body a) - nedovolí tvorbě vody nebo jsem to nepostřehl, c) - minimálně na sýtkách vstřikovačů nebo uvnitř karburátoru ta čistota oproti 95 poznat je, d) - přestala se mi rozpadat nádrž u Péráka, e) - i po půl roce nastartuju na první dobrou a "zimní" nádrž vyjedu bez cukání, f,g,h) - logicky :joy:, i).
Jestli víc mažou to nepoznám,protože aktuálně všechno co mám je nepřímovstřik kde mazivost není úplně nejdůležitější údaj.

Opravdu kvalitní aditiva dokáží "něco" udělat rychle. Třeba rychle zlikvidovat vodu v nádrži. Nebo rychle pročistit lehce ucpaný vstřik. Prémiový palivo neudělá nikdy nic rychle (jedině ta mazivost se může poznat hned), ale to třeba VIF taky ne... Je to spíš v rámci údržby nebo zabránění něčeho. Když už budu mít nádrž zadělanou vodou tak mě nezachrání sebelepší benzín,ale musím tu vodu z toho nějak dostat.

Já jsem prostě doteď nenašel aditivum na dlouhodobý/pravidelný používání při tankování, který by bylo opravdu kvalitní a zároveň se finančně vyplatilo oproti obyčejný prevenci v podobě kvalitnějšího paliva. Ale třeba takový aditivum někdo zná a doporučí.
 
Poslední úprava:
No mě by zajímalo, který kvalitní aditivum co umí:
a) vysušit/zlikvidovat vodu v palivovym systému
b) zvýšit mazivost
c) pročistit palivovou soustavu od usazenin (převážně z biokejdy nebo i provozních usazenin) - spíš jsem měl napsat nedovolit jejich tvorbě
d) zvýšit ochranu proti korozi palivové soustavy
e) zvýšit stabilizaci paliva při dlouhodobym nepoužívání
f) nezničit katalizátor při předávkování
g) neucpat čerpadlo při extrémním předávkování
h) nedochází k separaci aditiva od paliva při delší odstávce
i) dokáže zvednout oktanový číslo ale zároveň neobsahuje MMT který jde proti bodu c) a likviduje svíčky, lambda sondy a katalizátory

a jeho cena je výhodnější než + 3Kč na 1 litru benzínu.

Jako opravdu se ptám,protože neznám všechny kvalitní aditiva na planetě a tohle by mě zajímalo. Za sebe používám jednou za rotaci slunce okolo středu mléčný dráhy BG44K Platinum (poslední nádrž před výměnou oleje) a jinak jen tankuju samotnou 98/100 do všeho co má motor.
A VIF je na tom jak?
 
Pokud berete OMV 100 oktan, kde ho v Praze berete a za kolik? Dneska jsem bral na Strakonické a byl za 38,90 Kč/l. Docela už raketa.
Vervu se mi nějak brát nechce, když je i 100 oktan už E10, byť jen s ETBE. Zkouším teď OMV 100 oktan E5 s ETBE.
 
No mě by zajímalo, který kvalitní aditivum co umí:
a) vysušit/zlikvidovat vodu v palivovym systému
b) zvýšit mazivost
c) pročistit palivovou soustavu od usazenin (převážně z biokejdy nebo i provozních usazenin) - spíš jsem měl napsat nedovolit jejich tvorbě
d) zvýšit ochranu proti korozi palivové soustavy
e) zvýšit stabilizaci paliva při dlouhodobym nepoužívání
f) nezničit katalizátor při předávkování
g) neucpat čerpadlo při extrémním předávkování
h) nedochází k separaci aditiva od paliva při delší odstávce
i) dokáže zvednout oktanový číslo ale zároveň neobsahuje MMT který jde proti bodu c) a likviduje svíčky, lambda sondy a katalizátory

a jeho cena je výhodnější než + 3Kč na 1 litru benzínu.

Jako opravdu se ptám,protože neznám všechny kvalitní aditiva na planetě a tohle by mě zajímalo. Za sebe používám jednou za rotaci slunce okolo středu mléčný dráhy BG44K Platinum (poslední nádrž před výměnou oleje) a jinak jen tankuju samotnou 98/100 do všeho co má motor.
Nejsem odborník, ale přidám svou zkušenost. Za socialismu, jsme do benzínu před příchodem mrazů, přidávali bezvodý líh, aby stáhl vodu a ta nemohla zamrznout v palivovém potrubí. Kdo to udělal, tak v zimě neměl problémy. Dával se tak 1/2 litr na nádrž. Tak si myslím, že když je v benzínu líh, tak by se tam ta voda neměla udržet. Ale můžu se mýlit. Já teda přidávám VIF do každého tankování, protože jsem tak nějak uvěřil, že to funguje.
 
Nejsem odborník, ale přidám svou zkušenost. Za socialismu, jsme do benzínu před příchodem mrazů, přidávali bezvodý líh, aby stáhl vodu a ta nemohla zamrznout v palivovém potrubí. Kdo to udělal, tak v zimě neměl problémy. Dával se tak 1/2 litr na nádrž. Tak si myslím, že když je v benzínu líh, tak by se tam ta voda neměla udržet. Ale můžu se mýlit. Já teda přidávám VIF do každého tankování, protože jsem tak nějak uvěřil, že to funguje

Na VIF jsem četl celkem dlouhý test z Kolína, kde mají laboratoř s motorem od MB a testovali v různých fázích VIF. Hlavně stabilizaci benzínu a rozpuštění karbonu. Zatímco aditiva ve 100 okt benzínu rozpustila cca 20 procent úsad, VIF 98 %. A Kolín je celkem prestižní. A pozitivně to hodnotí i hodně lidí na FB skupině.
 
@Nabster VIF funguje velice dobře při odstraňování úsad z dříku a sedla sacích ventilů (u nepřímovstřiku) a zvyšování mazivosti paliva (nejvíc poznat i přímovstřiků - čím modernější vstřikování tím víc Adidas). Když se to s ním ale přežene, tak dokáže luxusně poslat katalizátor do věčných lovišť (pokud je katalizátor hodně blízko výfukovým kanálů tak se to s dávkováním ani nemusí přehánět a už ho poškozuje - např. MZR2.5)
 
Poslední úprava:
@Nabster VIF funguje velice dobře při odstraňování úsad z ventilů (u nepřímovstřiku) a zvyšování mazivosti paliva (nejvíc poznat i přímovstřiků - čím modernější vstřikování tím víc Adidas). Když se to s ním ale přežene, tak dokáže luxusně poslat katalizátor do věčných lovišť (pokud je katalizátor hodně blízko výfukovým kanálů tak se to s dávkováním ani nemusí přehánět a už ho poškozuje - např. MZR2.5)
Díky za odpověď. ?
 
Na mne nedavno na youtube vykouklo tohle video:
Moderatora nekomentuju, ale pán alespoň trochu osvětlil jak je to s 95 vs 100 octan a bioslozkama.
Taky vysvětlil proč opatrně s aditivama - když se přidaji do již aditivovaného benzinu, tak se může stát že se jejich účinek může vyrušit.
 
Jen pro zajímavost, pokud jste již nečetli zde ... seznam pokut/incidentů za prodej nekvalitních PHM, které nabyly právní moci v posledních osmi měsících.
 
Beru u OMW v Olomouci na brněnské 100 oktan tak si říkám kolik lidí ho tam asi tankuje? obsluha moc sdílná nebyla a i když 100 se údajně dá delší dobu skladovat tak snad ho neberu jen já, starší uleželej benzín?
 
Teď otázka, kde všude kontrolovali ?
Kompletní sadu dat jsem nenašel, asi se s tím nakládá jako s bednou munice :rolleyes:
Článek je zřejmě sestaven zpětně, tj. po proběhlém správním řízení, které na konci již určitým způsobem veřejné bude...

Tak i tak najít mezi vítězi rovněž varnu OMV s produktem benzin BA 98 Super plus je vážně bolestivé pro oči ?
Nezbývá než věřit, že je to pouhá šmouha v celé jejich statistice.
 
Dneskem prestavam kupovat premiove palivo, protoze pomyslna hranice 40kc/l u Maxxmotionu 100 byla prekrocena, konkretne uz za to chteli 40,40,- Kc.
 
Jo, teď je to tankování přísný o_O
 
Back
Top