• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Jak jsem psal výše video určitě zajímavé plné spousty informaci a jsem za něj rád bohužel já si ve videu nenašel to co jsem hledal… Ze je přínos 100 oktanoveho paliva pro běžny mozor v mazdach přínosem ? Zda z konstrukce vyplývající vyšší kompresní poměr se prokáže v testu na motorové brzdě… kdyby v testu měli alespoň 1.0 TSI ea 211 a ne tu předpotopni šunku 1.4 TSI s mizerný kompresniˇ poměrem byl by výsledek Naturalu 95 a 100 ve spotřebě jasně prokazatelný a sám bych věděl zda je výhodnější tankovat toto palivo nebo jen n95 s aditivy.
Dále taky je zajímavé zda ethanol nebo ETBE nebo jakékoliv aditivu jiné děla větší podíl popílku to také nikde není uvedeno ani to nikdo neměnil.
Takže jak jsem už psal když ten test vyšel hezký test jen skoda ze, to nedotáhl o trochu výš. Protože ty naše benzinové motory s vysokou kompresí jsou teoreticky navrženy aby těžili z vyššího oktaniveho čísla ale zda to dokáže i řidiči jednotka to je ve hvězdách
 
Ja chapu, ze to delaji na te 1.4tsi. Je to koncernovy motor a ty proste maji vetsinovy podil. Mazdy jsou okraj a kdyby delali testy pro Matd, tak to nezasahne tak siroke spektrum lidi.
Ja osobne ve vykonu nebo odezve pozdil neregistruji, ale ve spotrebe ano. S viceoktanovym benzin je spitreba o neco nizsi, ale vzhledem k rozdilu cen to financne vychazi nastejno.
 
Ja som presvedceny, ze tankovat premiove paliva zmysel ma. Uz dlhsie pozorujem ze ten chod motora je ovela tichsi. Minuly tyzden som menil olej, a bol cierny jak repa, rozpustanie usadenin vdaka aditivaci?
 
Pokud je rozdíl 95 vs. 98/100 ve vysi 4 a vice kc/l, tak se na to muzu. A zvlaste OMV se toho neboji.

Vcera jsem bral obycejny N95 na Avion na Videnske v Brne za 36.90. Pro srovnani OMV Vyskov 39.90. To jsou jen 3 kc na N95, oproti Maxx to bude tak 5-6 kc. Takze nas.at.
 
Poslední úprava:
Proto používám octan booster od millerse, je pravda že mě prijde lepší než ten bishop. Zvedá cenu o cca 1.1 Kč a znát to je. Jednu nádrž jsem hobdo jazzika nepřidal, tak kde běžně vyjíždím prudkej kopec na 4ku, jsem musel podřazovat na 3 a furt se mu nechtělo, takže to něco dělá. U mazdy je znatelně nižší spotřeba
 
Proto používám octan booster od millerse, je pravda že mě prijde lepší než ten bishop. Zvedá cenu o cca 1.1 Kč a znát to je. Jednu nádrž jsem hobdo jazzika nepřidal, tak kde běžně vyjíždím prudkej kopec na 4ku, jsem musel podřazovat na 3 a furt se mu nechtělo, takže to něco dělá. U mazdy je znatelně nižší spotřeba
Který booster od millerse prosím tě používáš?
 
@Boco1 a nebo větší profukování okolo pístních kroužků. To způsobuje jak rychlejší zčernání/degradaci oleje nebo i jeho nadměrnou spotřebu. Případně jestli máš turbo a nenecháváš ho dochlazovat.
 
Dochlazovat? Měl jsem za to, ze u turba jde zejména o to, aby neběželo bez oleje ze společné náplně a proto se nemá zdechnout přeplňovaný motor hned po zastavení a má se chvilku nechat turbína "dotočit" :no_mouth:
 
@M3grey když turbínu rozpálíš na těch cca 900°C a víc, tak pokud by jsi v týhle teplotě chcípnul motor (přestanou jít spaliny na turbínový kolo), tak může dojít k ohnutí hřídele turbodmychadla tím jak se zastaví a je rozpálená.
Zároveň pokud je takhle rozpálený celý jádro kompresoru a ty v něm zastavíš průtok oleje (tím jak chcípneš motor), tak se ten olej v turbu může připálit.
 
@Boco1 a nebo větší profukování okolo pístních kroužků. To způsobuje jak rychlejší zčernání/degradaci oleje nebo i jeho nadměrnou spotřebu. Případně jestli máš turbo a nenecháváš ho dochlazovat.
To by som zistil napríklad aj na koncovkách výfuku, že je tam čierny magľajz? Pretože sú čierne, ale nie magľajz.
 
@HHBota Petrol Power Ecomax

@Boco1 dřív jsem ho používal, ale po cca 5 tkm byl motor hlučnější a olej tmavej, řekl bych že je to vlastnost toho oleje, dojdou mu adiriva. Je to dobrej olej ale na nějakou víkendovku, není to pro daily.
 
@HHBota Petrol Power Ecomax

@Boco1 dřív jsem ho používal, ale po cca 5 tkm byl motor hlučnější a olej tmavej, řekl bych že je to vlastnost toho oleje, dojdou mu adiriva. Je to dobrej olej ale na nějakou víkendovku, není to pro daily.
Presne koli týmto dôvodom som ho používal. Výmena pri 5.000km a jazda tak raz do týždňa...Teraz som tam dal 5W40, tak si to odsledujem.
 
Ja chapu, ze to delaji na te 1.4tsi. Je to koncernovy motor a ty proste maji vetsinovy podil. Mazdy jsou okraj a kdyby delali testy pro Matd, tak to nezasahne tak siroke spektrum lidi.
Ja osobne ve vykonu nebo odezve pozdil neregistruji, ale ve spotrebe ano. S viceoktanovym benzin je spitreba o neco nizsi, ale vzhledem k rozdilu cen to financne vychazi nastejno.
To ano ale právě kdyby použili zrovna novější pohonnou jednotku 1.0 TSI ea211 která má už vyšší kompresní poměr výsledek by byl samozdrejmne pak vhodnější pro větší spektrem lidi ale holt vzali to co tak zrovna mají no.
 
Od nového roku má být Verva 95 ve verzi E10, tedy 10% bioslozky. Co tankovat teď. Popravdě radši bych bral E5
 
Není biosložka jako biosložka. Proto beru Vervu 100, i když už je nějaký ten rok E10. Motory klidnější, spotřeba nižší. Na Benzina kartu sleva kačka. Od 2011 netankuji vesměs nic jiného (kromě cest po zahraničí, tam se snažím OMV 100 či Shell 100, kde není tak prémiovky místních větších čerpaček).

Po změně z E5 na E10 mi přišlo, že se trochu zvýšila spotřeba (ale možná mám jen těžší nohu, ten přechod si zas tak nepamatuji a z Leona je od 2021, co mám Mazdu městské vozítko, takže spotřeba vylítla do nebes ...). V zahraničí se 100 jiného výrobce ještě s E5 ale nepozoruji rozdíl, určitě ne k lepšímu.

Při výměně palivového čerpadla u SEATu Leon 1.4 TSI se mě servisák šel zeptat co tankuju, že tak čistou palivovou soustavu ještě neviděl.
 
Jen doplním, že Verva 100, ač E10, neobsahuje biolíh, ale ETBE (Etyl-terc-butyl-éter). Více viz strýček Google - napsáno toho bylo více než dost (Verva 100 E10 je údajně dokonce kvalitnější než její předchůdce E5). Osobně bych se vyhýbal benzínům s biolihem, než slepě řešil E5 vs E10.
 
Bral jsem 95 e10 od Orlenu v ČR, auto zlenivelo, na zpáteční cestě jsem vzal v Polandu orlen 95e5,a Cx5 jela jak znovuzrozená , bez placeno efektu.🤷🏼‍♀️tak nevím.
 
Back
Top