• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Kdo koho kde potkal :-)

Ty mas nejak pocit, ze se dramaticky zmenila procenta prodeju Mazdy? Jakoze najednou ukusujou vetsi cast kolace?

...

Nerikej mi, ze tyhle rozdily poznas okem na silnici? Jsou to sice prodeje (registrace) novych vozu, jsou tam zvlast i registrace ojetych, ale tam nejak nevidim procenta.

Tak jaka prodejni cisla myslis, ze to potvrzuji?

Ono ano, i ja mam subjektivne pocit, ze vidam vic Mazd, nez driv. Ted v nasem radovkovem satelitu uz take nejsem osamocena GJ/GL. Pribyly tam 2 nove. Take tam mame 2 KE a par dalsich Mazd. Ale porad si nemyslim, ze by se neco dramaticky menilo na vkusu ceskeho zakaznika. Jenom to prisuzuju tomu subjektivnimu vkusu a vnimani, proste si tech aut vice vsimame, jak jsem komentoval minule.

Naprosto souhlasim a pridam jeste jeden duvod — podle me clovek vnima/vidi hlavne to "svoje" auto, nikoliv ty starsi generace, no a kdyz se CX-5 po faceliftu vyrabi uz dva roky a sedm celkem, a Sestka take sedm jen s minimalnimi faceliftovymi zmenami, logicky jich proste bude jezdit vic podobnych, i kdyby prodeje kazdy rok klesaly (1+1 = 2). K tomu se navic prida, ze diky dostupne cene a tri az petiletemu vlastnickemu cyklu prvniho majitele, se jich sem zacina dostavat vic a vic ojetych ze zapadu. V prvnich dvou trech letech byly na trhu jen nove, ted pribyvaji uz i jako ojetiny.
 
Tak dneska jsem cestou do práce potkal bílou Mazdu CX 3 od Kodecar Ostrava. Jela se mnou celou cestu. Když mě předjela, všiml jsem si, že řídí nějaká slečna/paní, co se toho nebojí. No z Mazda klanu asi nebude, ale stejně jsem ji chtěl pochválit :)
 
Ty mas nejak pocit, ze se dramaticky zmenila procenta prodeju Mazdy? Jakoze najednou ukusujou vetsi cast kolace?

Pokud koukam spravne na statistiky SDA, tak mi podil trhu vychazi v letech nasledujici:
2019 (do cervna) 1.26 %
2018 1.27 %
2017 1.21 %
2016 1.20 %
2015 1.14 %
2014 1.21 %
2013 1.08 %
2012 0.69 %
2011 0.60 %
2010 1.07 %

Nerikej mi, ze tyhle rozdily poznas okem na silnici? Jsou to sice prodeje (registrace) novych vozu, jsou tam zvlast i registrace ojetych, ale tam nejak nevidim procenta.

Tak jaka prodejni cisla myslis, ze to potvrzuji?

Ono ano, i ja mam subjektivne pocit, ze vidam vic Mazd, nez driv. Ted v nasem radovkovem satelitu uz take nejsem osamocena GJ/GL. Pribyly tam 2 nove. Take tam mame 2 KE a par dalsich Mazd. Ale porad si nemyslim, ze by se neco dramaticky menilo na vkusu ceskeho zakaznika. Jenom to prisuzuju tomu subjektivnimu vkusu a vnimani, proste si tech aut vice vsimame, jak jsem komentoval minule.


Sleduj trochu statistiky. Podívej se na srovnání prodejů třeba Mazdy 6 za rok 2018 a za rok 2019. Nárůst prodejů u nás o 60%. Slušný nárůst i CX-3 nebo CX-5. To není můj subjektivní dojem, jsou to jasná čísla prodejů na českém trhu. Nedávno jsem tu dával statistiku za květen, kde to vypadalo ještě líp. Tady máš prvních šest měsíců:

https://www.auto.cz/cesky-trh-v-pol...ejlepsi-auta-v-jednotlivych-segmentech-129987

upload_2019-7-19_14-51-25.png
 
@Krabat, vsak ale vychazis z tech stejnych cisel, jako jsem daval ja (jen pretlumocenych skrz auto.cz clanek). Ale ja umyslne nepouzil absolutni cisla, nybrz procentualni zastoupeni na trhu.

A je sice pravda, ze se zvedly prodeje Mazdy 6, ale take napr. velmi poklesly prodeje Mazdy 3 (v cemz ma nejspis logicky prsty nastup nove generace). A nakonec v souctu to neni pro Mazdu jako takovou o moc velky rozdil. Rozhodne ne viditelny ...

Ale mas pravdu, v tom vypisu jsem mel chybu. Letos je ten trzni podil 1.51% oproti 1.26%, ktere jsem uvedl puvodne (to je cislo za stejne obdobi lonskeho roku). Takze ano, Mazde se dari o trosku lepe ... ale stale si stojim za tim, ze ty desetiny procenta trzniho podilu na silnici nemuzes byt schopny poznat okem :cool:.
 
Tržní podíl Mazdy tedy stoupl celkem výrazně, šli nahoru o 20%. Na našem trhu je to pořád malá automobilka, ale nárůst je výrazný. A já si opravdu všímám, že na cestách jezdí nových modelů mnohem víc než kdy předtím. Koneckonců to vidím i ve svém okolí. S šestkou jsem byl u nás celkem rarita, což už neplatí a jezdí tady (v blízkém okolí) minimálně dalších osm aut. Osm zní směšně, ale ještě rok zpátky tady byl jen soused a já. Všechno CZ značky, takže Poláky nebo Maďary do toho nikdo netahejte. Celkových deset Mazd 6 GJ/GL už tvoří dav. :D

V práci si novou CX-5 koupili další tři lidé, v podstatě bychom si tady mohli pomalu založit malý Mazda klan. Manželka nadává, že zase u ní v práci je už pátá Mazda CX-3, zatímco ještě před půl rokem tam byly jen dvě. Zkrátka minimálně tady na Zlínsku se Mazdy vyrojily ve znatelně větších počtech. :)
 
Koho jsem to před chvílí potkal s tmavě modrou GH ve výbavě GTA s křídlem, černýma kolama a klanovýma podložkama? :D
 
Dnes ráno na vycházce s Kivim v Zoo Lešná jsem nemohl nezaparkovat vedle krásné hnědé Mazdy 3 BL s klanovými podložkami, která stála přímo u vjezdu na parkoviště. V galerii členů jsem zjistil, že se jedná o člena Tomáše Bubíka. Když jsme vylezli po několika hodinách ze Zoo, už tam nestál, ale na jeho místě stála pro změnu modrá 3 BL, dokonce s koly, která mám z BL na šestce :) ta už ale z Klanu asi nebyla :) má žena bude určitě ráda, že je na fóru :D v kufru Kubbim zmíněná origo krabice Mazda, ze které mám obrovskou radost, neboť jsem ji dostal v práci od šéfa, který ví, jak nadšený jsem Mazďák :)
Resizer_15636436045870.jpg
 
Dnes ráno na vycházce s Kivim v Zoo Lešná jsem nemohl nezaparkovat vedle krásné hnědé Mazdy 3 BL s klanovými podložkami, která stála přímo u vjezdu na parkoviště. V galerii členů jsem zjistil, že se jedná o člena Tomáše Bubíka. Když jsme vylezli po několika hodinách ze Zoo, už tam nestál, ale na jeho místě stála pro změnu modrá 3 BL, dokonce s koly, která mám z BL na šestce :) ta už ale z Klanu asi nebyla :) má žena bude určitě ráda, že je na fóru :D v kufru Kubbim zmíněná origo krabice Mazda, ze které mám obrovskou radost, neboť jsem ji dostal v práci od šéfa, který ví, jak nadšený jsem Mazďák :)
Zobrazit přílohu 23365
Jj to jsem byl já :) ještě jsem se díval jestli šestka nemá podložky, neměla :) a když jsem odjížděl parkoviště bylo plné a paní odbočovala na to placené, tak jsem ji ukázal že odjíždím a vyměnili jsme mazdičku za mazdičku.
 
No jo podložky stále nemám :D asi si je už budu muset objednat :)
 
Dnes 11:35 černá/šedá CX-5 s klanovými rámečky kousek za Radostínem u Havl. Brodu. RZ jsem nestihl, jel ve vláčku a ještě pršelo :eek:
 
Dnes ve 14:10 odjížděla z parkoviště od pardubického Unihobby šedočerná Mazda 3 s klanovýma podtáckama....
 
Tak dnes poprvé (v Belgii, kde jezdím standardně nemám moc šancí :D) potkán někdo s rámečky. Těsně před 4. odpoledne v Kopřivnici na úrovni OMV/Penny modrá první řada 6ky kombi s SPZ 1TA..já tedy bez rámečků v poslední 6 s belgickou SPZ, jak jsem zaregistroval rámečky, tak jsem se akorát stihl podívat na řidiče a to bylo vše. Každopádně MS kraji pozor, tento týden jsem zde.;)
 
Ahoj, včera před devátou večerní na D1 u Chodova ve směru z Prahy jsem se zdravil s někým s tmavě šedou M6 GH Wagon, moc pěkně naleštěnou. :)
 
Tržní podíl Mazdy tedy stoupl celkem výrazně, šli nahoru o 20%. Na našem trhu je to pořád malá automobilka, ale nárůst je výrazný.
Naprostý souhlas. Jde také o to, že se určitě hodně zvedly dovozy šestky, a to jak GH, tak GJ/GL. Třeba zrovna moje. Možná i dalších modelů. Takže ty do statistky dovozců nejdou. Prostě mnozí po delší či kratší době pochopili, že Mazdy jsou čím dál hezčí a luxusnější, stále ještě řidičské, a nadprůměrně spolehlivé s přijatelnou praktičností - např. oproti mnohé prémii - uvažoval jsem o Volvu V40 - kufr tak pro nějakého singla, a ani s rostoucím číslem modelu, a cenou, se to nějak zásadně nelepší. Tedy kromě kombíků. Podobně Audi.
 
Back
Top