Ahojte, tiež sa chystám na výmenu žiaroviek na objednanej trojke a vďaka
@mceza za odporúčanie žiaroviek (link som skopíroval pre ľudí, ktorým sa nechce listovať do minulosti v tomto vlákne):
iJDM 7443 LED Bulbs T20 W21/5W.
Sám nakoniec ale asi vyskúšam drahšiu a mierne zložitejšiu cestu
Philips LED žiaroviek (s Philips LED-kami mám dlhodobé dobré skúsenosti) a výkonových rezistorov. Nikto to tu myslím nespomínal, ale na zaručené oklamanie detekcie vypálenej žiarovky treba jednoducho simulovať elektrický odpor, aký má rozsvietená halogénová žiarovka a potom ide použiť akúkoľvek LED náhradu. Elektronické riadenie prúdu je väčšinou prvá vec, ktorá v lacných LED-kách odíde, ako tu už niektorí zistili... Správne nadimenzovaný výkonový rezistor je síce primitívnejší, ale zato mnohonásobne spoľahlivejší.
Teoretický odpor 21W vlákna halogénovej žiarovky denného svietenia je presne 6,85 ohmov a pre 5W halogénové obrysové svetlo to je 28,8 ohmov. LED žiarovky majú veľmi nízky vlastný odpor, takže na simuláciu halogénových 21W/5W žiaroviek by k LED-kám mali byť do série zapojené dva výkonové rezistory okolo 6 a 25 ohmov, s tým, že by mali mať udávaný maximálny príkon okolo 30-50 W. Väčšinou ale riadiacu jednotku auta netreba klamať až tak dokonalo a na 90% stačí jednoducho použiť napr.
dva 6 ohmové výkonové 50 W rezistory s akoukoľvek LED W21/5W (čím sa simulujú ako keby dve 21 W halogénové žiarovky namiesto presného simulovania 21W a 5W žiaroviek). Treba samozrejme zapojiť jeden rezistor do série s vodičom denného svietenia a druhý rezistor do série s vodičom obrysového svetla.
Bohužiaľ mám pochybnosti o tom, že konektor T20 na žiarovky W21/5W, ktorý sa dá kúpiť priamo s rezistormi, bude sedieť priamo do svetla Mazdy 3. Napr.:
2 x 6 ohm odpory s T20 päticou pre žiarovku W21/5W
Plánujem si najskôr ten konektor žiarovky v aute dôkladne pofotiť (príp. ak niekto máte aj sami možnosť dobre nafotiť ten konektor zasúvajúci sa do svetla, tak by mňa a určite aj iných potešili fotky
) a pohľadať či nenájdem rovnaký konektor niekde na nete a ak nie, tak to asi vyriešim napájkovaním tých výkonových rezistorov do série v originál kábli vedúcemu do konektora žiarovky a potom sem prípadne napíšem ako to išlo aj s nejakým ďalším info.
Len tak pomimo doplním aj môj názor, že v Mazde by si už mohli podpásovky s halogénovými DRL alebo nesvietiacimi časťami zadných svetiel odpustiť...
Ak by niekoho zaujímal jednoduchý výpočet teoretického odporu halogénovej žiarovky, tak tu je
:
el. prúd odvodený z rovnice el. výkonu:
P = U * I => I = P / U
rovnica el. odporu s dosadeným prúdom odvodeným z rovnice vyššie:
R = U / I = U / (P / U) = U^2 / P
odpor pre 21 W žiarovku:
R = U^2 / P = 12^2 / 21 = 6,85 ohm
odpor pre 5 W žiarovku:
R = U^2 / P = 12^2 / 21 = 28,8 ohm