• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil Milda
  • Datum založení Datum založení
koukal jsem po swistovi ve sportu, byvaly kolega ho ma a nemuze si ho vynachvalit (az na spotrebu).
miata super, ale zaprve cena zadruhy nevim jestli bych se tam vubec nacpal a zatreti to neni celorocni daily car :(
toyobaru bohuzel cenove nedostupny
favorit je BL 2.0, ale je jich jak safranu, nebo Civic 8g-fl (ufo bez akvarka)/9g 1.8 VTec
ale 2 Sky je prvni auto kde bych mohl zvazovat i funglovku :cool:
 
Poslední úprava:
@M2DJ @Radfire tak jsem si dnes do práce nevzal Ochcávku, ale jel Mazdou a udělal dvě "nebezpečné" fotografie.. a opravdu G90 při 90km/h na 5kvalt točí 2000 :) na 4kvalt je to o 500více

IMG_0097.JPG IMG_0099.JPG
 
Radfire Podívej mám 186/90 a do Miaty v pohodě. Tím myslím ND - sedel jsem i v NB a NC ta je největší. Ale ND ok i se střechou a i ta RF verze.
Podle mne to je úplně v klidu celoroční denní auto - pokud jezdíš sám max občas ve dvou - na rodinu to samozrejmne není - děti se v kufru vozit nesmí :D
GT86 nebo BRZ vyjdou v podstatě na to samé co MX5 - pokud v ni chceš taky samosvor a dvoulitr. Jsou větší tady myslím nemá nikdo problém už. Ale zadní sedačky jsou holá nouzovka pro děti asi jako v 911 tam sem se taky nikdy nenacpal ani s velkou snahou.
Ta praktičnost je u nich vyšší no.... zas ten interiér a jeho provedení se mi nelíbil.

Jasný jsou to už dražší auta....

slayer ok mas pravdu ;)
 
Poslední úprava moderátorem:
Radfire Podívej mám 186/90 a do Miaty v pohodě. Tím myslím ND - sedel jsem i v NB a NC ta je největší. Ale ND ok i se střechou a i ta RF verze.
Podle mne to je úplně v klidu celoroční denní auto - pokud jezdíš sám max občas ve dvou - na rodinu to samozrejmne není - děti se v kufru vozit nesmí :D
GT86 nebo BRZ vyjdou v podstatě na to samé co MX5 - pokud v ni chceš taky samosvor a dvoulitr. Jsou větší tady myslím nemá nikdo problém už. Ale zadní sedačky jsou holá nouzovka pro děti asi jako v 911 tam sem se taky nikdy nenacpal ani s velkou snahou.
Ta praktičnost je u nich vyšší no.... zas ten interiér a jeho provedení se mi nelíbil.

Jasný jsou to už dražší auta....
no nemam ani tak problem s vyskou, 175/130 :D
asi bych nemel to srdce nechat ji pres zimu parkovat venku...a garaz nemam
co se penez tyce, rad bych se vlezl do 200 (coz neni ani na slusnou NC), u funglovky jsem ochotny premyslet o 300
 
Aha chápu ;) ale myslím, že by ses vešel - ostatně na šířku mi to nepřijde dramaticky jiné co M2.

Jo parkování je problém, taky jsem si to říkal na druhou stranu vím o několika roadstrech co parkující celoročně venku s plátěnou střechou, jen jí častěji impregnuji a ošetřují těsnění.
 
... vím o několika roadstrech co parkující celoročně venku s plátěnou střechou, jen jí častěji impregnuji a ošetřují těsnění.
Je mi jasny ze to jde, par jich taky vidam a vzdycky je mi jich lito...
Mit Miatu nemohl bych ji to udelat, takze radsi vemu neco u ceho to nebude tolik bolet :D
 
koukal jsem po swistovi ve sportu, byvaly kolega ho ma a nemuze si ho vynachvalit (az na spotrebu).
miata super, ale zaprve cena zadruhy nevim jestli bych se tam vubec nacpal a zatreti to neni celorocni daily car :(
toyobaru bohuzel cenove nedostupny
favorit je BL 2.0, ale je jich jak safranu, nebo Civic 8g-fl (ufo bez akvarka)/9g 1.8 VTec
ale 2 Sky je prvni auto kde bych mohl zvazovat i funglovku :cool:
Zdarec,o swiftovi ve sportu, jsem taky uvažoval jako o funglovce ,ale ve srovnání s M2 je menší a určitě má větší spotřebu a byl o nějakých 30.000 kč dražší ,ale myslím si že kolem 6,5 litrů se s ním dá jezdit což si myslím že je v poho na 100 kw:).Miata je super ,ale drahá.O Civicu jsem taky uvažoval funglovce za 359.000 s 1,4 100 koní 6kvalt,ale zdálo se mi to slabé na tak velké auto.U mě to nakonec vyhrála M2 za 350.000 kč,mohl jsem mít M2 s 200 km najetýma za 330.000 kč s tabletem v lepší výbavě ,ale já jsem preferoval silnější motor ,sice chudší výbava ,ale nestěžuji si a myslím ,že jsem udělal dobře.Kolega má Civica 1,8 vtec kombíka 9g a je spokojen, spotřebu má kolem 6 litrů.Za ojetého Civica se podle mě vlezeš do 300.000 .M2 koupíš jako funglovku ,ale se s75 koníky,90 konová je dražší tam už je cena přes 350.000 .Nebo koupit lehce jetou M2 .

Milda ....Jo kdyby to finance dovolili možná by byla větší Mazda,uvidíme časem co bude další autíčko.:)

Hm mám to přesně naopak.... šel bych do menšího MIATA se samosvorem, eventuelně TOYOBARU.
Možná,že taky někdy koupím Miatu třeba Rf ,ale to je budoucnost,to se uvidí:)
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdarec,o swiftovi ve sportu, jsem taky uvažoval jako o funglovce ,ale ve srovnání s M2 je menší a určitě má větší spotřebu a byl o nějakých 30.000 kč dražší ,ale myslím si že kolem 6,5 litrů se s ním dá jezdit což si myslím že je v poho na 100 kw:).Miata je super ,ale drahá.O Civicu jsem taky uvažoval funglovce za 359.000 s 1,4 100 koní 6kvalt,ale zdálo se mi to slabé na tak velké auto.U mě to nakonec vyhrála M2 za 350.000 kč,mohl jsem mít M2 s 200 km najetýma za 330.000 kč s tabletem v lepší výbavě ,ale já jsem preferoval silnější motor ,sice chudší výbava ,ale nestěžuji si a myslím ,že jsem udělal dobře.Kolega má Civica 1,8 vtec kombíka 9g a je spokojen, spotřebu má kolem 6 litrů.Za ojetého Civica se podle mě vlezeš do 300.000 .M2 koupíš jako funglovku ,ale se s75 koníky,90 konová je dražší tam už je cena přes 350.000 .Nebo koupit lehce jetou M2 .
Kdyz Civic, tak jedine 1.8, slabsi bych asi nechtel, takze jetej, 8g se da sehnat do 200, 9g od 200. Vzhledove je to trochu divocina ale snad bych si zvykl. Navic 10g uz ma tusim oturbenou sekacku.

Swiste jsem mel prave jako zastupce tech "malych" auticek, ted tam vidim spis tu m2 :cool: A s mym rozpoctem spis vezmu jetou v lepsi konfiguraci nez funglovku v socialce :D

BL je pro mne proste nejhezci trojka, a prebiji ji snad jen ta Miata

Miata, BRZ/GT86 zustavaji nepraktickym snem :rolleyes:
 
Podívej já měl sen Caymana S nebo lépe R.... jenže mi ten sen pokazili.... místo atmosférického šestiválece už je to oturbeny čtyřválec a cena je taky jinde.... navíc po tom co sem jezdil šestiválce x let mi došlo ze ty auta sou zábavný v rychlostech který se s legislativou nekamarádí.... tak jsem se dokopal až k tomu naučit se mít rad tyhle malorážky jako Miata a Toyobaru.... no a ono to taky jde a v zatáčkách nejsou nijak výrazně pomalejší a rovně umí jezdit každej blbec :D
 
To já chtěl vždy Subaru WRX STI. Když vyšel ten HB v roce 2008, mé chtění nabylo dokonce úrovně hraničící s jistotou pořízení coby následného auta. V roce 2016 se mé chtění ale přeorientovalo díky YT a různým článkům na Mazdu 3 G120, a že časem k tomu pořídím Miatu ND 1.5, protože ten motor byl tenkrát naladěn lépe jak narychlo zfušované naladění dvoulitru.
Nějaké jsem prováhal(nebo spíš na ně neměl peníze), nějaké zkoušel, výbavu Revolution nevzal kvůli hmotnosti. V okamžiku, kdy jsem sedl do M2 G90 a měl přímé srovnání s M3, bylo rozhodnuto. Ikdyž ta G115 také zklamání pro svoji zbytečnou hmotnost a asistenty, které nepotřebuji, ale byla jediná červená G90+, co se tenkrát dala sehnat.
A za poslední rok je mi i jasné, že Miatu, ač je dnes ten 2.0L už v pořádku, pořizovat nebudu. Ale rád bych měl Toyobaru. Uvidíme, co nabídne 3. generace v roce 2020, ale spíše bych to viděl na GT86(2012-2016). Teď už jen ukecat ženu a našetřit peníze. Obojí bude velice těžké. Možná to nakonec dopadne ekonomicko-prakticky (jako dycky) a pořídí se jen jedno auto Corolla HB(2019+).
 
Hm jinak zajímavá myšlenka ke které mne dovedl test ojetiny M3 a následný rozhovor s kámošem který tomu trochu ,,hoví” a u M3 si je tím jist.

https://autobible.euro.cz/test-ojetiny-mazda-3-nabizi-poctivou-atmosferu-ridicskou-i-motorovou/

A to sice že mezi G90 a G115 také nebude takový rozdíl jako v papírech - stejný kompresní poměr a provedení, myslím že udávají i stejný krouťák. Ta G75 je opravdu jiná.

Takže hlavní rozdíl mezi G90 a G115 krom SW bych viděl v jiné převodovce.

Je tedy otázka, pokud někdo nestojí o nejvyšší výbavu zda se vyplatí příplatek 130 tisíc na G115 jelikož i ta G90 muže v reálu mít cca 105PS.
 
V mém případě to byl příplatek 70 tisíc (ještě nikdy jsem nekupoval žádný dopravní prostředek coby nový, ani kolo). Jinak G115 je softwarově neořezaná G90 a do 3.800 otáček se ty motory chovají identicky. Já tomu nijak "nehovím" a beru to jen jako chabou náhradu za starou Corollu E10. Ale u G115 je o desetinu, nebo dvě zvýšen kompresní poměr (zanedbatelné) a jsou tam jiné výfukové svody a budíky v palubce. Ale když člověk 2 roky pokukuje po vhodném přibližovadle namísto stávajícího, tak chtě nechtě nějaké informace do sebe nasaje.
Ano, z té převodovky jsem měl největší obavy. Právě kvůli té převodovce(a motoru) jsem chtěl G90, ale už jsem to přijal a aspoň se v serpentýnách mohu bavit řazením 2-3-4, namísto 2-3.
 
Podívej mám pocit že:

G90 a G115 udávají u obou prave kompresi 14:1 zatímco G75 má 12:1

G75 má zjednodušené písty kdežto G90 a G115 má písty s tvarovaným dnem.

Svody má G75 zjednodušené 4-1 kdežto G90 a G115 mají svody 4-2-1.

Jiné je také časování na sací vačce G75 má hydraulický přesuvník a G90 a G115 elektromotorický.

G75 jednoduché olejové čerpadlo a G90 a G115 dvoustupňové čerpadlo.

Takže mi ta G90 a G115 přijde jako identický motor s jiným nastavením SW jednotky a 6 stupnove převodovce s rychlejšími (lehčími) kvalty.

Ale jestli si někde zjistil jiné informace tak je prosím napiš, dost mě to zajímá takovéhle blbůstky. :)
 
@M2DJ je to jak říkáš, mezi G90 a G115 je rozdíl pouze v sw motoru a převodovce :) btw, pěkne si to shrnul
 
Jj jinak ten rozdíl 130 tisíc - za mne co do ,,motoru” nestojí za to.
Zato ta 6 převodovka v té smysl vidím, no a hlavně ta výbava a ono nejde jen o to kolik hejblátek to má navíc ale i to provedení interiéru - ta palubka s kůží i u tunelu na koleno a sedačky podle mne tomu autu dodávají punc prémiového prcka.

Takže v tom ten smysl je.... pak je ovšem otázka zda neprihodit par tisíc a nevzit M3 která má super design, provedení je opravdu vejš a podvozek je taky ještě dal a byt je tedy v primce v základu pomalejší a interiér vlastně nenabizi nějak více místa tak i těch par litru v kufru se muže hodit.

Ale pokud někdo jezdí sám a jde mu o to jak se to protahne po okreskách tak ta plna palba v M2 má taky smysl.

Mě se ty Mazdy líbí čím dal víc ;) jen doufám ze tam nezacnou cpát nesmyslne hybridy - no v M3 vlastně cpou i když jen tak z ,,lehka”.
 
nahodou na hybrid s wankelem se docela tesim :D
 
Hm.... já bych se těšil na Wankel na vodík (tedy na benzin by byl super ale to už asi nepřijde vůbec).

K té M2 dostává se vám bordel pod podběhy tak jako je to typické u Škodovek....?
 
Hm jinak zajímavá myšlenka ke které mne dovedl test ojetiny M3 a následný rozhovor s kámošem který tomu trochu ,,hoví” a u M3 si je tím jist.

https://autobible.euro.cz/test-ojetiny-mazda-3-nabizi-poctivou-atmosferu-ridicskou-i-motorovou/

A to sice že mezi G90 a G115 také nebude takový rozdíl jako v papírech - stejný kompresní poměr a provedení, myslím že udávají i stejný krouťák. Ta G75 je opravdu jiná.

Takže hlavní rozdíl mezi G90 a G115 krom SW bych viděl v jiné převodovce.

Je tedy otázka, pokud někdo nestojí o nejvyšší výbavu zda se vyplatí příplatek 130 tisíc na G115 jelikož i ta G90 muže v reálu mít cca 105PS.
Hm jinak zajímavá myšlenka ke které mne dovedl test ojetiny M3 a následný rozhovor s kámošem který tomu trochu ,,hoví” a u M3 si je tím jist.

https://autobible.euro.cz/test-ojetiny-mazda-3-nabizi-poctivou-atmosferu-ridicskou-i-motorovou/

A to sice že mezi G90 a G115 také nebude takový rozdíl jako v papírech - stejný kompresní poměr a provedení, myslím že udávají i stejný krouťák. Ta G75 je opravdu jiná.

Takže hlavní rozdíl mezi G90 a G115 krom SW bych viděl v jiné převodovce.

Je tedy otázka, pokud někdo nestojí o nejvyšší výbavu zda se vyplatí příplatek 130 tisíc na G115 jelikož i ta G90 muže v reálu mít cca 105PS.
Moc pěkný test M3 ,na motory skyactiv samá chvála.Když budu chtít větší auto tak asi půjdu do M3:):)
 
Mě tedy nepřijde nějak zásadně větší - spis vnímám jen větší kufr. Ale ten design a interiér to je pecka za ty peníze myslím. Kor když vedle das třeba Golfa nebo Scalu za stejnou cenu.
Jen by v tom mohlo byt víc poníků přeci jen 120PS je málo, ale tak přijde brzo Skyaktiv X se 180PS, jen ta cena zas....
 
Mě tedy nepřijde nějak zásadně větší - spis vnímám jen větší kufr. Ale ten design a interiér to je pecka za ty peníze myslím. Kor když vedle das třeba Golfa nebo Scalu za stejnou cenu.
Jen by v tom mohlo byt víc poníků přeci jen 120PS je málo, ale tak přijde brzo Skyaktiv X se 180PS, jen ta cena zas....
Dneska jsem četl,článek o slavném skyactivu x a myslím si že není o co stát,za ty peníze koupím lehce jetou M6 nebo cx 5 s 2,5 litrem,nebo starší M3 G 165 a budu spokojený,žádný filtr pevných částic ,kompresor, atd a spotřeba bude taky v pohodě. A když novou Mazdu tak M3 s motorem G 122,na ježdění super motor.U nás na parkovišti už parkuje nová M3 G122 na 18 kolech v šedé barvě,tak se kochám pokaždé když parkuji.Pěkné auto, každý se na ni dívá.Akorát típek s ní moc nejezdí stále stojí na stejném místě;)https://www.novinky.cz/auto/510923-...x&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
 

Podobná vlákna

Back
Top