A kolik času jsi strávil tím ježděním po naší krásné republice? Máš pravdu, že to je věc přístupu a asi jsi byl odměněn lepší cenou za to úsilí. Mně to přijde v pořádku a spravedlivé
Já čekat nechtěl, a navíc kupoval z gauče a tak jsem pravděpodobně utratil trochu víc, než kdybych vyčkával.
A to nejen po naší krásné republice, auto je nakonec ze Slovenska
Máš pravdu, toho času zrovna málo nebylo a taky toho benzínu, co jsem jsem spálil
Já ale řídím docela rád. Samosebou, když jsem se rozhodl na auto už jet podívat, muselo mě hodně zaujmout, a to nemyslím jen cenou. Ale než jsem koupil právě tuto M3, probíhalo při prohlídce jiných aut přesně to, co popisuješ. V inzerátu superlativy, ale v reálu technický a vizuální stav pro mě nepřijatelný. Takže není to jen o tom vybrat a hned koupit. To platí jen u novoty
Já tedy kdysi projížděl taky vícero kusů a rozdíl v ceně byl většinou jasný. Jednak nájezdy, stav interiéru, drobná kosmetika exteriér, odrbana kola, levné pneu na konci životnosti apod.
Další věc je stav motoru a podvozku. To nemůžeš vědět na první dobrou.
Ale samozřejmě i za těch 300 tisíc může být nakonec zcela vporadku. Prostě tak si to prodejce cení nebo chtějí auto rychle otočit.
Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak vidím, že podle některých tvých priorit jsem dobře nekoupil. Na autě sice nebyly levné gumy, ale orig. z výroby Michelin SP3 na konci životnosti. To samé baterka, zaprášený motor, drobné oděrky na laku z provozu. Za baterku, gumy a drobné oděrky na dveřích (které šly mimochodem velmi dobře rozleštit) jsme se domluvili na slevě 1000 euro... Já při koupi auta kladu důraz na jiné věci. Podle stavu a sjetí gum (byly na autě od výroby) poznám, jestli je v pořádku geometrie a částečně i stav podvozku, tlumičů nebo jestli auto nedostalo velkou ranu na kolo (zničení pneu). Dot všech 4 pneu byl stejný. Dál pokud neznám servisní historií, což nebyl můj případ, můžu podle opotřebení gum dodaných z výroby rámcově zjistit, zdá se výrazně neliší kilometrový nájezd auta s údajem na tacho. U nových gum na autě toto všechno nemáš šanci poznat. Na zaprášeném motoru, po odkrytí deklu vidím, jestli motor někde neslzí. Nově umytý nablýskaný motor, jaký mají auta většinou v bazarech, u mě spíš budí nedůvěru. Mrknu na vnitřní stranu olejového víčka, zkontroluju měrku oleje a stav dalších kapalin, podívám se zda není mastnota v chladícím okruhu, při startování, jestli netočí startér moc dlouho, než naskočí motor, po nastartování jestli nekolísají otáčky motoru, mrknu na výfuk, dál jestli motor necuká, při brzdění na rovině pustím volant, jestli řízení netahá na stranu, podvozek projedu po rozbité cestě nebo kočičích hlavách, zkontroluju rok výroby všech skel na autě, bezpečnostních pásů, zdá lícují spáry karosářských dílů. Mrknu pod tapecírunk podlahy a zda nejsou opotřebované šrouby sedaček kvůli jejich vydání při zatopení auta, všechna čísla vin, opotřebení interiéru, volantu, řadící páky, pedálů, sedaček a mohl bych pokračovat dál. Takže ono i na první dobrou se dá o autě zjistit docela hodně
. Samozřejmě skryté vady se projeví většinou až po čase.