Pokud bych si já ze svých bývalých aut, ať služebních nebo osobních, se kterýmy jsem najel alepoň 60000km (tím vyřadím předváděcí jízdy nebo auta z dílny) měl sestavit žebříček s názvem Mazda 3xx, tak bych ho sestavil takhle:
5) 323BA sedan - bohužel tady asi hraje hodně velkou roli to, že ten služebách byl v 2.0 naftě bez turba, takže předjet traktor byla extrémní disciplína, ale i tak mě to auto moc nenadchlo a bylo to spíš menší auto z bodu A do bodu B.
4) 3BK sedan - za mě to byl hezčí Focus, ale zase opět zde asi hrálo roli to, že jsem to vyfasoval s 1.6 benzínem (na MPS jsem v práci asi nebyl dost aktivní), ale opět to ve mě vyvolávalo prostě neutrální pocity, i když řízení do zatáček bylo už takový "mazdí"
3) 3BL sedan - tady už jsem vyfasoval 2.0 benzína, takže s motorem jsem byl velmi spokojen, posun v interiéru byl oproti BK opravdu znatelný (alespoň ve výbavě co jsem dostal - mám pocit TX+ ???) a celkově to pro mě byla velká radost tohle auto každý den řídit ať po okreskách nebo na dlouhých +1000km dálničních přesunech
2) 3BM hatchback - tohle auto jsem si vysnil (tehdá se o něm říkalo Bomba z Hirošimy), byl jsem z něho naprosto unešený, řízení naprosto geniální, motor pecka, řazení pecka (ťuk ťuk, vyhla se mi vadná převodovka), všechno zalitý sluncem až po pár letech jsem ho začal tunit a upravovat a ladit abych zjistil že to dělám z důvodu, že už mi v podstatě dalo vše co mohlo a tak nějak mě omrzelo. I tak jsem ale obrečel jeho prodej
1) 323BJ hatchback - tak na tohle auto asi už nikdy nezapomenu. Ve výbavě Sport (v USA Protege5) s 2.0 benzín, krátkou pětistupňovou převodovkou i po letech přesnou jak žiletka (ano po dálnici do španělška jet 130km/h při skoro 4000ot. byla zábava), řízení naprosto perfektní, žádná otravná elektronika (pardon - ABS a TCS to mělo a tím to končilo), neuvěřitelně mrštný a zábavný auto. Jestli jsem BM při prodeji obrečel, tak tady mi z očí šli niagáry