• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Predokolka, rozložení hmotnosti.

Nedá se říct, co znamená rozjíždět se jako důchodce, každej zná jiný důchodce (můj děda lítal Felinou, tenkrát novou, i v zimě po okreskach fakt svižně, mám nějaký vystrašený vzpomínky z mládí :)).

Na sněhu nebo břečce se s mírným prohrabem rozjíždím asi skoro vždy, leda bych to fakt jen lechtal, první metry, než trochu přidám. A to i s CX5 AWD, zrovna včera jsem vyjížděl z "hor" ze sněhem souvisle pokrytého dvora... Tak to mám čerstvý. Zasněžená rozježděná křižovatka to samý, o sto metrů dál, resp. ještě horší, protože kola v rejdu.

Jo a ta kontrolka je docela citlivá.

Na posouzení, kde je chyba, snad jedině video...
 
Poslední úprava:
Díky za reakci :) důchodce pravda nemusí být úplně měřítko :D myšleno bylo spíš tak, že nejde o rychlé rozjezdy stylem "to ještě stihnu a já tam musím být první".

Pochopil jsem tedy, že je to asi normální. Nejde o žádné drama, kdy bych hrabal 50 metrů a nic z toho. Jen mě spíš zajímalo, jestli nemůže být někde problém v podobě auta či jeho ovládání. Pokud to tedy není chyba, ale vlastnost, naučím se s ní žít.

Člověk se pořád učí a zvyklý z naftové manuální oktávky ho neustále něco překvapuje :)
 
Možná bude problém i v těch pneu. Já před 10-ti lety koupil předokolku na gumách Michelin Pilot Alpin a i když měly vzorek asi 6 mm, musel jsem se jich zbavit. Nedalo se s tím na i trochu nasněžené silnici jet. Projet ve městě zatáčky minimální rychlostí byl děs. Auto plavalo aESP blikalo jak o život. Koupil jsem tenkrát Bridgestony Blizzaky LM 32 a bylo po problému. Teď mám na M6 LM 005 a neni problém se rozjet bez blikání ESP.
 
Přispěji troškou do mlýna :) takže....
1. přešel jsem z dieslu manual...na benzín 2.5 automat
2. na dieslu dlouhodobě jezdil jen Michelin..poslední Alpin 5
3. benzín dostal pozustatek po dieslu Alpin 5 - 225/55/17
4. mezitím na dílně na Golfa VI GT pořízeny Alpin 6

a ted k bodum..je fakt manual se rozhodně dal dávkovat při rozjezdu daleko plynuleji a o tom co se sním dá dělat na sněhu se ani nebavím. To bohužel u automatu skončilo, naopak rozjezdy nebyl až tak problém, ale udržet auto na cestě v době rozježděného sněhu se ukázal jako nadlidský výkon a děsil jsem se představy že my nezbyde nic jiného než začít jezdit jako svátečný řidič vracející se z ranních bohuslužeb. Dokonce jsem se v autě i několikrát pomodlil, když při jízdě na kterou jsem byl zvyklí auto cuklo a začlo mě stahovat ke škarpě...a člověk neměl tu možnost kromě korekce volantu tak nějak dělat nic víc. Právě proto jsme to na dílně začali řešit v době kdy na Golfa přišly nové Alpiny. A ten měl opačný problém, nešel urvat ze silnice, jel jak po kolejích. Nakonec jsme to vyhodnotili nasledovně...Alpiny 5 už měli něco za sebou, byly taky 4 roky staré a vzorek šel k 5 mm, a tak se nakonec ukázalo že na zdejší náhlou změnu podmínek už nejsou schopny reagovat, Alpin 6 byl opravdu velmi dobrá volba je tam oproti 5 provedena i změna lamel a drážek, ale právě i kvuli tomu možná v rozjezdech s automatem lehce prokluzují. Řešilo se to tak, že auto v systému D pro rozjezd se na první cuknutí do kopce nechá rojet bez plynu a pak se přidá a taky to jde, no já to nakonec právě vyřešil uplnou změnou gumy....přezul jsem na Pirelli SottoZero 3 a tam ten efekt i při rozjezdu mi přijde na záběr ještě o něco lepší takže gumy až tak neprohrábnou a jak říka @Ladman změna gumy to vyřešila.
 
Jak psal Reddwarf, to reseni s automatem je na snehu rozjizdet bez plynu, jen na povoleni brzdy, a na plynovy pedal slapat az kdyz se to hybe. Ale to je podobny s manualem, kdy na tom snehu taky nepoustim spojku do roztocenyho motoru, a teda pracuju spojkou, nikoliv plynem.

Ale jako datapoint - na 6 mam Dunlop Wintersport 5, letos opet novy, a za jizdy jsou super. Kdyz jsem na ne presel z Nokian WR D4 na predchozi Mazde 3, velky zlepseni. Stejne tak na CX-5 velky zlepseni na Bridgestone LM005 proti Nokianum WR D4 na CX-3 (ac predokolce). CX-5 je sice AWD, ale zas ji ubira vysoky teziste, a to i pozici motoru, a proti 6 sedan i kratky zadek (jeste mensi protivaha prednimu previsu). Takze pneumatikama to asi muze bejt...
 
Přidám se, přechod letos v lednu ze Š-Superb (MT, bez 4x4) na 17“ zimních (Continental) na M6 na zimních 19“ Nokian.
Již ten 2WD Superb, jak má převisy karosérie proti podvozku, si se sněhem moc nerozuměl, ale s respektem k fyzice, trochu práce se spojkou a dalo se.

Ovšem změna na M6 (AT) s těmi zimními 19“, to byla teprve jízda… :worried:
Byl jsem dost vykulený, začátky mi připadaly ještě horší než jsem dosud znal a vlastně jsem nenalezl finální rovnováhu.
Únor se překulil a březen je kolem Prahy již jarní.

Na současnou zimu jsem přezbrojil na 17“ (Hankook), asi jsem se i více sžil s automatem a nyní jsem spokojen.
Pořád je to 2WD, ovšem kompaktnost vozu, jiná kola/pneumatiky a jsem bez komentáře… i dnešní břečka-sníh byl s jistotou.

Tedy mix více faktorů a pocitů… pohrát si, bezpečně otestovat.
 
Zajímavé postřehy, díky za plodnou debatu. Dám tomu asi ještě čas a na další zimu se zkusím vyzbrojit lepší zimní pneumatikou. Doufal jsem že Alpin6 bude za něco stát, ale asi to tak není a ta jistota při jízdě není taková, jakou by si člověk představoval. Uvidíme jaká bude cesta odpoledne, zatím to taje do břečky.
 
Já vím, že je to mimo téma, ale s láskou v zimě vzpomínám na Škodu 125L..

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Teď mám na starém autě nějaké levné zimáky a fakt děs. To auto při každém rozjezdu hrabe. Na Mazde mám Dunlop Winter Sport 5 a spokojenost. Vyplatí se připlatit.

Mazda 3 BN
 
Zajímavé postřehy, díky za plodnou debatu. Dám tomu asi ještě čas a na další zimu se zkusím vyzbrojit lepší zimní pneumatikou. Doufal jsem že Alpin6 bude za něco stát, ale asi to tak není a ta jistota při jízdě není taková, jakou by si člověk představoval. Uvidíme jaká bude cesta odpoledne, zatím to taje do břečky.
Jezdím léta Michelin Alpin. Michelin Alpin 4- super pneu, 5- největší ostuda značky, 6- zase super. To co popisuješ jsem na předokolce GJ zažíval na Michelin Alpin 5. Po zkušenosti, kdy jsem na horách nevyjel k hotelu 20 m po kluzkém povrchu, kde všichni ostatní vyjeli s 15 let starými auty, jsem po návratu domů šel změnit objednávku nového auta z 2WD na AWD. Teď mám 2.2, AT, AWD (4x4) v kombinaci Michelin Alpin 6- 225/55 R17 a vše zase OK.
 
Jasne bud vymenit gumy nebo auto
:-) a jelikoz 6 asi uz ve 4x4 bude problem osobne pak doporucim Subaru..pak uz to na gumach nebude tak zalezet :-)
 
Vždycky, na každém autě, když byl kluzký povrch a měl jsem problém s rozjezdem, zařadil jsem dvojku, aby ten přenesený točivý moment na vozovku/sníh byl menší.
 
Jasne bud vymenit gumy nebo auto
:) a jelikoz 6 asi uz ve 4x4 bude problem osobne pak doporucim Subaru..pak uz to na gumach nebude tak zalezet :)
Pravda že už se dívám po Levorgovi, že bych jej vyměnil za moji M6. Otázka kolik za tu moji vránu můžu dostat :D
 
Jo Levorg byl v novém výběru na stejné pozici, jen je jich ještě míň než M6 a hlavně od konce roku 2018 přešli do Evropy po FL na motor 2.0 atmosfera a to prostě v kombinaci s automatem a výkonem už bylo fakt málo, takže výběr byl ještě omezenější. Nakonec jeden mi utekl mezi prsty a pak už byl na řadě jen MAZEL :-)
 
Už jsem to taky řešil někde kolem 30 tis. km. Rovněž výměna kostry sedáku. Teď mám cca 76 tis. km a jsem tam znovu. Mám plně el. sedačku a kromě vysávání se s ní vůbec nehýbe!
Kostra sedáku po výměně v pátek... je to parádní pocit "být zase pevně v sedle" :)
Anabáze trvala dle mého přiměřeně, 13/10 jsem začal reklamovat a 10/12 proběhla výměna. Kilometry podobné, tj. 33 tisíc skoro přesně... snad to dá pokoj, himlhergotdonerveterkrucajselement :rolleyes:
 
Dobry den panove.
Chci se poradit ohledem jedne veci. Kdyz jezdim ted v zime v noci mam pocit ze mi velmi slabe sviti svetla. Nekdy mam pocit ze vubec nevidim. S vyskou jsem zkosel stelovat samozrejme to zmeni dlzku kuzele ne intenzitu.
Cetl jsem radi jako dat tam Osram night breaker nebo ze muzou byt vypalene paraboli. Nevim jak to zjistit a da se to nejak zjistit. Tak trochu nevim co s tim.

Moje Auto
MAZDA 6 combi GJ 2.2 D r.2013 ( najeto 200tis km)

https://www.freevindecoder.eu/JMZGJ691821110005
 
Zdravim, dnes jsem oficialne podepsal nakup novyho auta u konkurencni znacky. To znamena, ze se budu zbavovat svoji Mazdy nekdy v cervenci. Tak mam nekolik dotazu.
1) kolik muze mit moje auto hodnotu? Je to Mazda 6, 9/2018, 2.5L 143kW benzin, Revolution top a tou dobrou bude mit c. 47 tis. km. Kdyz jsem porovnaval sauto.cz s mobile.de, tak se v Cechach nabizi mnohem draz nez v Nemecku a netusim proc.
2) Je lepsi to prodat v CR nebo v nemecku? Bydlim v Lucembusku, takze obe moznosti jsou pro me ok.
3) Jak dlouho dopredu mam zacit prodavat?
4) chcete nekdo Mazdu? :D
 
Back
Top