• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

U mě také, s vyhříváním nemám problém. Na začátku ve vychlazeném autě dám na plno a po chvilce snižuji. Kdežto na nejnižší výhřev můžu ponechat poměrně dlouho aniž by mi vadilo. A bedra topí u mě rovnoměrně se zadkem, nepozoruji nějaký velký rozdíl.
 
Přidám svou zkušenost - pokud porovnávám s předcházejícími verzemi Š-Superb, tak má M6 GL rozhodně sedadla vyhřívá pomaleji. Tak nějak jsem si to zdůvodnil výbavou "ventilovaná přední sedadla" (to jsem dříve nikdy neměl), kdy vyhřívání asi překonává více "vzduchových bublin/mezer" (?) Nicméně samotná ventilace sedadel je zase agresivní až moc.
 
Ono je to staršího data, ale zkušenosti se nezapomínají, tj. mělo to nějaký další vývoj, prosím?¨

###
Sedadlo řidiče mojí M6 (viz. podpis) začalo nyní (27kkm) mít nějakou vůli "vpřed/vzad".
Většinu času nic, ale jak se razantněji zabrzdí, setrvačnost hrne hmotu vpřed a po zastavení to ťukne zpět a dtto při razantnějším rozjezdu, jen opačně.
Projeví se to i přímo, když si sednu dozadu a zakvedlám s opěrou zad, vůle je malá, ale iritující.

Zatím jsem se objednal na podrobnou záruční prohlídku za cca 10 dní a rovnou byl upozorněn, že případný rám sedačky není dostupný, tak jako mnoho dalšího dnes. Pokud má někdo „čerstvé“ a podobné zkušenosti, tak uvítám nasdílení.
Zde si jen sám odpovím, že dnes mi byla nakonec uznána reklamace a bude se čekat na "kostru sedáku řidiče" té mé krásky. Jak se venku snižuje teplota, tak to klepání otravuje život o to více, anebo se na to již moc soustředím :confused:
 
Neví někdo, nedošlo k nějaké změně převodovky/softwaru mezi ročníkem 2018 a 2021 u 6ky?

Jak jsem teď dostal tu novou převodovku, tak se mi zdá, jako by byla víc EKO. Jezdil jsem tedy dnes jen po městě ale docela dlouho a prostě to teď daleko více jakoby vyřazuje na volnoběh. Zatím jsem úplně nepochopil logiku, kdy přesně, ale většinou rovina, ustálená rychlost okolo 20 - 40 km/h a otáčky spadly opravdu až k volnoběhu a auto plachtilo.
Je sice pravda, že normálně mám většinou naspěch a převodovka nemá úplně čas dělat takové věci, ale původní se takto rozhodně nechovala.

Nebo si to ještě jen nějak sedne? Vůbec vlastně nevím, jestli to teď nějak zajíždět, nebo prostě jezdit jako obvykle - podle čichu po příjezdu se tam rozhodně něco minimálně vypaluje. ?
 
Zde si jen sám odpovím, že dnes mi byla nakonec uznána reklamace a bude se čekat na "kostru sedáku řidiče" té mé krásky. Jak se venku snižuje teplota, tak to klepání otravuje život o to více, anebo se na to již moc soustředím :confused:
Už jsem to taky řešil někde kolem 30 tis. km. Rovněž výměna kostry sedáku. Teď mám cca 76 tis. km a jsem tam znovu. Mám plně el. sedačku a kromě vysávání se s ní vůbec nehýbe!
 
Už jsem to taky řešil někde kolem 30 tis. km. Rovněž výměna kostry sedáku. Teď mám cca 76 tis. km a jsem tam znovu. Mám plně el. sedačku a kromě vysávání se s ní vůbec nehýbe!
Díky za reakci, jen to pokračování jsem snad ani nechtěl vědět :rolleyes:
Jinak to sedí, tj. akorát mám 32kkm a v půlce prosince potvrzený termín dostupnosti/výměny pod zárukou. Rovněž můj el. pojezd sedáku většinu času zahálí.
Při podobném vývoji narazím na přelom tovární a prodloužené záruky a pak to bude teprve zajímavé ?
 
Ty sedačky jsou v poslední 6 asi celé jiné, protože já mám přes 100 kilo a šíbuju s ní pořád sem tam, a po 80tis km je absolutně bez vůle.
 
Mazdar...mam tu takový technický dotázek...na své předchozí Mazdičce jsem si instaloval tlumiče na otvírání kapoty motoru. Jelikož šla do světa a zakoupila se nová, měl jsem v plánu to udělat i na této i přesto, že pevně věřím, že otvírání kapoty u tohoto modelu bude sporadičtější maximálně na občasnou kontrolu oleje nebo dolití vody do ostřikovačů, jenže mě zastavila jedna věc kterou nezbývá než tu asi celkově prodiskutovat..Problém totiž vidím v tom že tohle auto má ve výbavě aktivní kapotu, předpokládám, že to znamená, že pod ní jsou umístěny "pyropatrrony, které v případě srážky s chodcem kapotu nadstřelí..což by podle mne ovlivnilo stahování tlumiči....mám pravdu? Co myslíte, popřípadě má někdo zkušenost s tím že to má na této kapotě uděláno?
 
Ja bych rekl, ze tam nejsou zadne pyropatrony, a zvednuti kapoty se pri narazu docili specialne navrzenym uchycenim kapoty, zejmena zadni panty. Ty se zrejme pri narazu planovane deformuji (nebo utrhnou), a tim se zvedne zadni cast kapoty.

Jinak o vzperach kapoty je tu samostatne tema...
 
Mazdar...mam tu takový technický dotázek...na své předchozí Mazdičce jsem si instaloval tlumiče na otvírání kapoty motoru. Jelikož šla do světa a zakoupila se nová, měl jsem v plánu to udělat i na této i přesto, že pevně věřím, že otvírání kapoty u tohoto modelu bude sporadičtější maximálně na občasnou kontrolu oleje nebo dolití vody do ostřikovačů, jenže mě zastavila jedna věc kterou nezbývá než tu asi celkově prodiskutovat..Problém totiž vidím v tom že tohle auto má ve výbavě aktivní kapotu, předpokládám, že to znamená, že pod ní jsou umístěny "pyropatrrony, které v případě srážky s chodcem kapotu nadstřelí..což by podle mne ovlivnilo stahování tlumiči....mám pravdu? Co myslíte, popřípadě má někdo zkušenost s tím že to má na této kapotě uděláno?
Toho se bát nemusíš... Klidně tam vzpěry nainstaluj a nebude to mít vliv. Mazda sice používá pyropatronový vystrelovač, ale není součástí pantů kapoty jako to používá třeba Toyota/Lexus a jediný co si musíš ohlídat je aby vzpěry tomu vystřelovacímu prvku (na obou stranách) nestáli v cestě - to může být spíš problém u MX5 ne u M6
03060100-glece01-001.png
 
Poslední úprava:
@Max6 dík za info, jj já na to právě koukal, že jsou vedle pantů tak jsem si říkal aby to náhodou při tom neudělalo paseku, ikdyž v době kdy střelí už by asi bylo paseky víc než dost. Tak to se do toho časem asi vrhnu :) ikdyž je to spíš jen taková srandička navíc......a když už jsme u toho..možná je to uplnej nesmysl, ale třeba ne...když už se udělá předek, myslíš že by byl velký problém se pustit do elektrického kufru? Každej kdo to auto viděl nechápe, že tohle mazda nemá v takové výbavě udělaný. Přitom to už má kdejaká škodovka nebo kia (nic proti) ... viděl jsem nějakou sadu i na Aliexpresu, ale otázkou je co je to zač že .
 
Ty sedačky jsou v poslední 6 asi celé jiné, protože já mám přes 100 kilo a šíbuju s ní pořád sem tam, a po 80tis km je absolutně bez vůle.
Já přesedl z několika verzí Superb, takže "evoluci" sedačky v M6 komentovat neumím, ale mrzuté je to řádně :confused:
Servis žádnou masovost této podivnosti taky nepotvrdil... nezbývá než doufat.
 
Ahoj Mazďáci,
za pár dní to bude už rok , co jsem začal "testovat"svoji M6. Musím říct, že nakaždou jízdu se těším a auto mi dělá radost. Přesto si dovolím napsat o několika blbinkách , které mi trochu schází protože jsem na ně byl zvyklý u koncernu:
- Vnitřní cyrkulace vzduchu se u Octy II. sama vypla po cca 10. minutách. Pokud ji zapnu u M6, je zapnutá stále a dokonce i po znovu-nastartování. V drtivé většině to používám , pokud jedu /stojím za nějakým čmoudilem, který je po chvíli pryč a já na to to zapomenu a uvědomím si to až když se mi začne potit okno...

-u O.II. se zadní stěrač při zapnutých předních stěračích aktivoval automaticky při zařazení zpátečky. To mi teda chybí dost, obvzlášť v tomhle počasí, kdy je mokro a při manévrování na parkovištích musím Z.stěrač zapínat manuálně

-nastavení hlasitosti při zapnutí rádia nelze nastavit. U O.II byla nastavena úroveň hlasitosti, při zapnutí audia. M6 toto nemá a někdy se mi stane, že domů přirazím z delší cesty s muzikou na "hodně" a druhý den skočím do auta, zapnu a leknu se :) )

-nesvítí/není kontrolka potkávacích světel (zelená) v manuálním režimu. V "auto" režimu svítí zelená kontrolka potkávacích s Ačkem a sama se přepíná s modrou kontrolkou dálky. V manuálním režimu svítí kontrolka jen obrysových světel a kontroklka potkávacích ne. Při jízdě za soumraku po osvětleném městě kolikrát nevím, jestli svitím nebo ne.

-denní světla (ty krásné kocouří očka) se rozsvítí až po rouzjezdu. Ze začátku jsem byl rozhozenej, že jsem nastartoval před jízdou a auto bylo zhaslý a já nevěděl co s tím. Až po rozjezdu jsem znovu zastavil a ověřoval, jestli něco svítí.. :)

Jsou to drobnosti a musím si na ně zvyknout. Jinak s M6 spokojenost.

Přeji všem šťastné návraty domů bez nehod a hezký Advent,
Jamesson
 
Tak u trojky když jsem jí kupoval jsem projel asi 3 vozy u kterých jsem si vsimal že při stání nesvítí denní svícení a měl jsem za to že mám smůlu na kus u všech tří aut Mimochodem pokud stojíš na rovině a nezatahnes el brzdu tak svítí...

Mazda 3 BN
 
Vnitřní cyrkulace vzduchu se u Octy II. sama vypla po cca 10. minutách
To je přesně ono, mám stejný problém :( To bych ocenil.
někdy se mi stane, že domů přirazím z delší cesty s muzikou na "hodně" a druhý den skočím do auta, zapnu a leknu se :)
To je mi dost povědomé :) A natož když nastoupím s manželkou :D
V manuálním režimu svítí kontrolka jen obrysových světel a kontroklka potkávacích ne. Při jízdě za soumraku po osvětleném městě kolikrát nevím, jestli svitím nebo ne.
Asi nerozumím - když mám manuální režim, vyberu si, jestli mám zapnuté potkávačky nebo obrysovky a k tomu svítí patřičná kontrolka, pokud se nepletu - tedy kontrolka potkávaček určitě. Nemyslíš denní světla? Ale třeba je to u novějších modelů M6 jinak.
 
AHoj, rozumíš tomu dobře.
Tak jak píšeš by to bylo logické. Bohužel moje M6 v režimu manual při zapnutí jak obrysovek, tak i potkávaček svítí jen Obrysová kontrolka, tak že nevíš, jestli jsvítíš jen obrysovkama nebo potkávačkama, při přepnutí na dálkové se přidá modrá kontrolka dálkových světel. Pročítal jsem vlákna a na M3 to mají kolegové taky tak. Asi ekologické opatření :)
Jamesson
 
Ahoj Mazďáci,
za pár dní to bude už rok , co jsem začal "testovat"svoji M6. Musím říct, že nakaždou jízdu se těším a auto mi dělá radost. Přesto si dovolím napsat o několika blbinkách , které mi trochu schází protože jsem na ně byl zvyklý u koncernu:
- Vnitřní cyrkulace vzduchu se u Octy II. sama vypla po cca 10. minutách. Pokud ji zapnu u M6, je zapnutá stále a dokonce i po znovu-nastartování. V drtivé většině to používám , pokud jedu /stojím za nějakým čmoudilem, který je po chvíli pryč a já na to to zapomenu a uvědomím si to až když se mi začne potit okno…
Jakou jsi měl OII? Ja OII FL Abiente plus.
Mě se to rozhodně nevypínalo a jednou mě to málem vypeklo. V autě 4 dospělí a jeli jsme min. 30minut. Ja zacinal usinat jak nebyl kyslik a az kdyz jsem zastavoval na probrani se jsem si toho vsim.
 
Jakou jsi měl OII? Ja OII FL Abiente plus.
Mě se to rozhodně nevypínalo a jednou mě to málem vypeklo. V autě 4 dospělí a jeli jsme min. 30minut. Ja zacinal usinat jak nebyl kyslik a az kdyz jsem zastavoval na probrani se jsem si toho vsim.
AHoj já už nevím přesně tu výbavu ale byla to O.II. r.v.2006 1,9TDI a byla to asi taky ambiente, ale jistě to nevím.
J
 
Nazdar Mazďáci,

už druhou zimu řeším, zda je u mojí Mazdy problém mezi volantem a sedačkou nebo někde jinde. Mám "problém" s přenosem výkonu na zasněženou silnici, rozbředlý sníh atd. Pneumatiky mám Michelin Alpin 6 v rozměru 225/55 R17 a ikdyž se rozjíždím jako důchodce a nešlapu tomu automatu na krk při rozjezdu, tak je docela peklo se normálně rozjet aniž by začala blikat kontrolka trakce. O vyjetí mírného nájezdu s rozbředlým sněhem ani nemluvím. Je to běžné, nebo dělám něco špatně? Plyn opravdu jen lechtám.. :D
 
Back
Top