• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Jeste jsem nemel moznost se s ni svezt, ted se vracim o vikendu a na zacatek tydne ji mam zamluvenou tak uvidim osobne. A proto se ptam na dlouhodobejsi zkusenosti?
 
Porovnaval jsem loni kratce dieselovou GL s moji GJ 2,5. Nastup vykonu je u dieselu logicky vyraznejsi, pak se oba motory srovnaji a ve vyssich otackach zase kraluje benzin. Nic prekvapiveho :) Prekvapive spis je, ze spotreba pri dynamicke jizde s dieselem se priblizuje spotrebe benzinu..
 
No sice chapu, ze mezi moji GH a novou M6 je urcite propastny rozdil, ale po zkusenostech se vsema kurvitkama co byly uz v me M6 se obavam, ze to bude po vetsim najezdu jeste horsi. A prece jen motory Skyaktiv-G jsou chvaleny napric celou motoristickou novinarskou obci. A prijde mi i s dieselem na DE dalnici a v noci i u nas, tocit na sestku skoro 3000 ot. nekolik hodin v kuse jako muceni toho motoru.
No, řeším podobné dilema... na konci roku nová M6 2018 a nevím, zda 2.5 (G194) nebo nový diesel 2.2 (D184).
na novém dieselu je spousta nových věcí. Ředění nafty se asi neubráníme s žádný dieselem dnes, ale na dálničních štrekách si myslím, že bude diesel lepší. Už rozdíl v krouťáku 258 vs 445 NM je brutální. Otázkou zůstává, jaká je realita v autě a jak moc dobře je sladěná A/T převodovka s motorem.
Jel jsem teď GL 2.5 s A/T a musím říct že sladění oproti 2.0 je výrazně lepší!!
Jen mi chybí vyzkoušet ten diesel, nicméně teď jsou všechny předváděčky jen s 2.5 benzínem a diesel v tuto chvíli asi nikdo jako předváděcí nemá - pro přímé porovnání :(
Takže máte někdo zkušenost?[/QUOTE
 
On by Ti to uz @sedvo vysvetlil, jak to s tou usporou je :D. Jako on najezd 60k za rok je docela raketa.
 
Točit na 6tý stupen 3000rpm je rychlost 180km/h, tedy u manuálu, automat je na tom jinak. Při nájezdu 5000km měsíčně bych volil naftu, ale každého věc.
 
Pracuji v Nemecku s mesicnim najezdem cca 5000km.
Jednoznačně nafta.. 2,5 benzín při německém dálničním tempu nemá dlouhodobý potenciál. Hluk, podřazování u rozjezdů, spotřeba vysoká. S naftou hodíš za 6 a letíš stovky kiláků rychlost nerychlost. Dálniční zrychlení také daleko pohodlnější díky vysokému krouťáku :cool:
Spotřeba M6 GH 2008 103kw MZR 2.0 - nafta
 
Tak jak tak ctu, takze spis volit rozumem nez citem. Ale to pak nevim jestli teda v nafte neporidit nejakeho koncernoveho polykace km, ktereho vezmu na dva, tri roky a jeste ho poslu do sveta za lepsi cenu nez Mazdu.
Na druhou stranu to mam tak, ze jedu do DE 1050km pak jezdim 14 dni kolem 50km za den a zase na tyden zpet do CR.
 
Vzhledem k tomu, že nový motor D184 už nemá systém IDEVA a má močovinu, je o něco jednodušší a všechny vačky opět běhají po rolnách. Na 5000 km měsíčně není co řešit, natož většinou dálnice.
 
Na tomhle vláknu se tu dříve debatovalo o tom chromovaném obočí nad mlhovkami u verze před FL..Mně se líbí to úzké alias Vitus nebo Tomáš Lyčka.Nikde ho u nás nemohu najít.Nemá někdo odkazy na nákup.Děkuji
 
Vzhledem k tomu, že nový motor D184 už nemá systém IDEVA a má močovinu, je o něco jednodušší a všechny vačky opět běhají po rolnách. Na 5000 km měsíčně není co řešit, natož většinou dálnice.

A servisní intervaly jsou pořád nastaveny na nesmyslných 30K km nebo to snížili na 20K jako je tomu u benzínů?
 
Servisní intervaly byly a jsou stále 20K...
 
Měl bych dotaz. Co všecko ovlivňuje funkčnost hlídání opuštění jízdního pruhu? Zdá se mi že za provozu je většinou kontrolka žlutá, občas je zelená. Neovlivňuje to například přítomnost vozidla přede mnou?
 
pokud je kontrolka žlutá, systém nejspíš nevidí bílé čáry podle kterých se orientuje.... auto před tebou by nemělo mít na funkci vliv .... ,-)
 
A používáte někdo aktivně tento systém?Mně se při testování zdál na h...o
 
Takže to jde dlouhodobě deaktivovat bez nutnosti vypínat po každém startu?
 
A používáte někdo aktivně tento systém?Mně se při testování zdál na h...o

U Mazdy 6 používám neustále, je dobře funkční, neobtěžuje přehnanými zásahy do řízení. Jen citlivě koriguje pohyb volantu - vyhodnotil jsem to tak, že v případě krize může pomoci a proto systém používám.

U Mazdy CX-3 jsem to zkusil čtyřikrát a vydržel jsem to pokaždé jen 5-10 minut. Poté jsem systém trvale vypnul. Auto si pamatuje vypnutí a i po nastartování motoru je systém stále offline. Záleží tedy na tom, jak pokročilou verzi systému máš. V CX-3 je nějaký pitomý základ, který jen pípá nebo vibruje, navíc nepříjemně hlasitě. Možnosti přizpůsobení jsou minimální, systém je neskutečně otravný. :(
 
Ja to u sve M6 mam taky stále aktivni a prijde mi to ok, nemam s tim problém, naopak
 
Já to vypinam jen na okreskach, když si chci zajezdit. Ve městě se to zřídka zapne,protože to sepne od 60 km/h. Na dálnici a na dlouhých cestách mi to přijde užitečný. Jediný co mi vadí je vypnutí sledování po 2-3 zasazich a taky upozornění at držím volant když jedu jen rovně bez otáčení volantem, pak to taky vypne. Přijde mi to trochu proti logice.
 
Back
Top