• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Zdravim vsetkych,
Jazdim M6 2,5 GJ pred FL. Cez vikend som mal neprijemnu skusenost ze som sa nevedel rozbehnut na snehu v kopci. Natvrdo ujazdeny miestami vysmykany sneh na ceste, ja som musel zastat a uz som sa nepohol. Ten automaticky hill assist mi pride ze dlho drzi brzdu a aj ked som stlacal uplne jemne plyn tak naraz posle vela plynu a kolesa pretocia. ked si vyhrabe jamu tak sa z nej koli hill assistu neda vyhupat. treba zaradit spiatocku a vycuvat. Gumy su rocne sottozero3 myslim ze tam problem nebol. Skusal som to hodit do manualu a rozbiehat to na 2. rychlostnom stupni ale to nejak neslo uz si nepamatam. Nakoniec som na hanbu musel nahodit retaze. Predtym som jazdil civika manual a vyhrabal som sa z ovela horsich situacii. Nemate nejaky tip ako to riesit ? je mozne automat pribrzdit nech zopne diferak ? to som vtedy neskusil.
 
Jasne stabilizaciu som mal vypnutu. zabudol som napisat. Problem je myslim v tom ako sa sprava ten hill assist ktory sa neda vypnut. ten prechod brzda plyn je tam nejak velmi ostry.
 
No to teda nevím, dle mě je ten asistent rozjezdu do kopce na sněhu lepší než bez něj (mám manuál) ... ale na uježděném sněhu ztvrdlém (skoro jako led) a prudším kopci by ses nerozjel ani s tím starým CIVIC, takže si myslím že zbytečně něco řešíš, prostě jsi měl smůlu .... já mám doma kopec prudký a už zde jezdím 15 let s Mazdou a prostě někdy kopec nevyjedu i když nezastavím, tak to prostě je.
 
ja mam manual a v ne az tak prudkem kopci jsem se take nerozjel na tvrdem ujezdenem snehu. Klouzalo to i me pri chuzi.
Jedine co jsem mohl udelat bylo z couvat na rovinu a pak se rozjet...pak uz nebyl problem :)
 
Nevíte někdo jestli se dá někde nastavit (případně i přes notebook), aby se ztlumilo rádio, když pipa parkovací radar nebo třeba při zařazení zpatecky?Mnohdy to přes hlasitějsi hudbu nejde slyšet. Díky.
 
ja mam manual a v ne az tak prudkem kopci jsem se take nerozjel na tvrdem ujezdenem snehu. Klouzalo to i me pri chuzi. Jedine co jsem mohl udelat bylo z couvat na rovinu a pak se rozjet...pak uz nebyl problem :)

Před chvílí jsem se byl poprvé projet na sněhu v manželčině CX-3 s AWD. A hodně mě to nadchnulo. Já měl dlouhá léta OII Scout 4x4 a to je s Haldexem hodně slušné auto na zimu. Ale ta malá Mazda, nevím čím to je, má doslova brutální záběr. Jestli kombinace nové auto - nové gumy, nebo ten AWD systém od Mazdy je skutečně tak dobrý?

Chtěl jsem protočit kola, tak jsem na to trochu víc dupnul. Podotýkám na uježděném sněhu a v mírném stoupání úplně z klidu. A to auto doslova vystřelilo až jsem se lekl a dupl na brzdu. Totéž při zpátečce. Ani náznak prokluzu, ale nečekaně prudké zrychlení. Zkrátka, kdo se chce i v zimě rozjíždět bez problémů, ten musí jít do náhonu na všechna kola. Ten rozdíl je obrovský. :cool:
 
Jazdim M6 2,5 GJ pred FL. Cez vikend som mal neprijemnu skusenost ze som sa nevedel rozbehnut na snehu v kopci. Natvrdo ujazdeny miestami vysmykany sneh na ceste, ja som musel zastat a uz som sa nepohol. Ten automaticky hill assist mi pride ze dlho drzi brzdu a aj ked som stlacal uplne jemne plyn tak naraz posle vela plynu a kolesa pretocia. ked si vyhrabe jamu tak sa z nej koli hill assistu neda vyhupat. treba zaradit spiatocku a vycuvat. Gumy su rocne sottozero3 myslim ze tam problem nebol....

Tak jsem dnes prvně řádně prověřil svoji GL na sněhu a náledí, taky se Sottozero 3. Jel jsem večer z Velkých Losin do Hradce k. přes Hanušovice, Králíky, Suchý vrch a dál. Jelikož tam všude na severu od noci sněžilo a napadlo před 10 cm sněhu a sněžilo dál až do Žamberka, pěkně jsem se poklouzal, většinou bylo obstojně protaženo, ale neposypáno. Mezi Šumperkem a Hanušovicema to smejkalo pořádně, tak už jsem nechtěl jet od Králíků dál horem přes Pastviny a vzal jsem to na hlavní tah přes Suchý vrch i s vědomím, že tam může být problém s kamiony. Je tam převýšení skoro 300 m. A taky že byl - na obou stranách kopce naskládané kamiony, hasiči je tahali tahačem s řetězy. Takže jsem se několikrát musel rozjíždět do kopce. Jenom jednou jsem to nerozjel hned, ale musel jsem kousek couvnout do jiné stopy a už to šlo. Ostatně, to jsem musel jednou i dole na odstavné zasněžené ploše, když jsem byl vyvenčit lachtana. Prostě jakmile se liší adheze mezi stranami a začne prokluzovat jedno kolo, je to bez šance. Z Civicem by to jistě dopadlo stejně. Vliv Hill assistu jsem nezaznamenal.
 
6ka v prosinci docela překvapila. 50 prodaných kusů a třetí místo ve své třídě. Nakonec i celoročně místo v první desítce. Snad to tedy není jen důsledek záchrany prodejních výsledků ze strany importéra/dealerů.

http://www.autoforum.cz/predstaveni...o-10-let-ne-a-muze-zajit-jeste-dal/obrazek/20

Jinak je ale autoforum docela popletené. Octavia ve střední třídě, společně právě s Mazdou a Passatem a Superb vévodí vyšší střední. :D
 
Jinak je ale autoforum docela popletené. Octavia ve střední třídě, společně právě s Mazdou a Passatem a Superb vévodí vyšší střední. :D
To neni popletene Autoforum - data jsou od Svazu Dovozcu Automobilu ...

Registrace nových OA v ČR v obchodní třídě - Vyšší střední 12/2018 a 1-12/2018
Registrace nových OA v ČR v obchodní třídě - Střední 12/2018 a 1-12/2018

Preji prijemne prohlizeni statistik ... ;). Jen teda upozornuju, ze me ty statistiky nefunguji s uBlockem, kdyby to nahodou nekomu neukazovalo, co se ocekava.
 
Aha, zajímavé. Tohle jsem přehlédl. Normálně tyhle statistické články vídám hlavně na auto.cz a tam si s tím očividně dají vždy tu práci a rozdělení do tříd opraví.
 
Ty vozy Škody Auto v tabulkách od Ter Leeloo II opravdu nejsou správně zařazené za což Ter Leeloo II samozřejmě nemůže!!! Vozy se do tříd dělí podle rozvoru náprav. Ne podle celkové délky, či šířky, výbavy apod. jak si většina laické veřejnosti myslí. Právě Škoda Auto nejmarkantněji manipuluje se zákazníky prostřednictvím "svých" novinářů. Bohužel novináři za různé benefity (několika denní výlety záoceánskou lodí- takzvané prezentace značky, testování v exotických zemích apod.) toto pro Škodu Auto dělají. Nejsou samozřejmě jediní. Už jste někdy viděli, že by Autosalon na TV Prima něco řekl proti Škoda Auto? A pokud ano, tak když už to opravdu zavání straněním této značce. Octavia vždy se všemi třemi řadami patřila do "Nížší střední třídy". Auto se tváří rozměrově jako střední třída, ale rozvor náprav neoklamete. Taktéž Superba se snaží občas někteří novináři srovnávat s vozy o třídu výše. Správně je Škoda Octavia všech tří generací nižžší střední třída, jako například VW Golf, Ford Focus, Mazda 3 apod. Škoda Superb patří do střední třídy jako například Mazda 6, Ford Mondeo, VW Passat. Škoda Superb 1 a 3 generace měly platformu (pro laika "podlahu") z VW Passat. U první generace Škody Superb bylo 70% dílů shodných s VW Passatem B5! VW Passat vyráběný tuším od 1995 do faceliftu v r. 2001 byl správně označován B5. Od faceliftu v r. 2001 až do konce výroby 2005 ho mnoho lidí označovalo za B6, což taky nebyla pravda! Zase šlo o marketing! Superb 2 generace měl platformu z Octavie 2 generace s prodloužením. Právě díky tomuto prodloužení, obrovským převisům karosérie před a za koly bylo špatně rozložené těžiště vozu. Na Losím testu opakovaně při maximálním zatížení na 18 placových kolech sezouvali přední pneumatiky. Škoda Auto se bránila. Byla přizvána na opakovaný Losí test, vozidlo bylo naloženo na max. povolenou zátěž dle TP, převáženo a před zástupci Škoda Auto opět v tomto testu sezuli přední zatíženou pneumatiku. Škoda Auto dala doporučení: při plném zatížení vozu Škoda Superb II generace na 18 palcových kolech doporučujeme více nahustit pneumatiky!!! Kolik to je více? Ale to je na jiný příběh. Například Škoda Rapid, či jeho odnož Škoda Spaceback jedou částečně na linkách Fábie. Až uvidíte vedle sebe čelně stát Škodu Octavii 3 a Škodu Rapid, pochopíte to. Markantní rozdíl v šířce vozu. Samozřejmě vrch je trochu od Fábie "přifouklý". Až teď nástupci Škody Rapid a Spaceback a to Scala a chystaný crossover budou na nové platformě a budou rovnítky a konkurenty VW Golfu, či Fordu Focus. Bohužel novinářských a lidských polopravd je mnoho. Uvidíme kde zařadí Octavii IV. generace? Já to vím, ale ... Marketing dokáže své.
 
Poslední úprava:
Vozy se do tříd dělí podle rozvoru náprav. Ne podle celkové délky, či šířky, výbavy apod. jak si většina laické veřejnosti myslí.
A znas presne hodnoty? Protoze Skoda Superb vs. Mazda 6 (sedan) vs. Opel Insignia je v rozvoru 2836 vs. 2830 vs. 2829 respektive. A uz podle tech zarazeni jsou v ruznych tridach. Ta hranice je 2835 mm? :D
 
Rozdělení podle rozvoru náprav se v Evropě moc neuplatňuje, spousta organizací v Automotive tohle hledisko neuznává. Jakýkoliv článek na toto téma si najdete, spolehněte se, že tam budou rozdílné údaje. Rozvor berou v potaz v Americe + vnější rozměry. Musíme to vyplňovat při zasílání zboží do USA kvůli clům.

https://www.autorevue.cz/tridni-boj-jak-se-deli-auta-do-trid
https://www.metro.cz/vite-do-jake-k.../praha.aspx?c=A171024_143403_metro-praha_mare
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/auta-a-jejich-tridy-kdo-je-kdo.A041025_172955_automoto_fdv
 
/Začátek konspirace/ Musíme to brát tak, že je to český žebříček, a když český svaz dovozců automobilů, to nastaví tak, jak to nastavil, tak pak "česká" značka Škoda vyhraje každou kategorii do které může dodat auto, aniž by si zároveň modely konkurovaly. A to se přece počítá.:D /Konec konspirace/
 
Ale ma novy volant. Takze to bude GL, ale ty nizke vybavy maji asi porad uplne stary naraznik.
 
Back
Top