Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Přítelkyně si taky občas stěžuje
Sklo GBVK-63-900C9D je skladem v Klagenfurtu... 12959,83 nákupka bez DPH.Kdyby někoho zajímalo jak to vypadá když sejmete holuba ve 165km/h tak se můžete podívat na foto
Zobrazit přílohu 20439 Zobrazit přílohu 20440
Rána to byla obrovská a v tu chvíli jsem si myslel, že mám zničenej i sloupek. Že ještě to bylo na sloupek, jinak by škoda byla mnohem větší a asi bych s tím nedojel dalších 400km domů.
Nejhorší je že už čekám skoro měsíc a v celém Lucembursku a Belgii mi nedokazali sehnat nové sklo.
Sklo ....12959,83 nákupka bez DPH.
Heh, díky bohužel to není na mě, jelikož to řeším přes pojišťovnu... A když vidím to cenu tak jsem rád, že si za to sklo priplacim.
Kdyby někoho zajímalo jak to vypadá když sejmete holuba ve 165km/h
Senzory a kamera zůstávají, jen se dává nový gel okolo.jen tak málo? Se všema kamerama a senzorama...?
Samozřejmě to je nákup bez bausetu, bez lepidla a gelu, bez práce a DPH. Běžná marže je tam 25%.Na náš S-Max MK2 to stojí > 30000,-Kč...co tam máš dál?
za vyhřívané sklo s dešťovým senzorem jsem kdysi u Mondea MK3 platil 18 000 Kč. Respektive jen 8000 nad rámec pojistky.....Na náš S-Max MK2 to stojí > 30000,-Kč...co tam máš dál?
když jsem si sjednával pojistku na GJ, volal jsem do Autosklo a našli mi v katalogu, že moje sklo stojí skoro 30 000 Kč Asi maj vyšší marži ....Senzory a kamera zůstávají, jen se dává nový gel okolo.
Zdravím já mám M2 G 90 ,Já mám taky zkušenost s přibýváním olejové náplně v motoru.1.rok mě přes zimu olej vylezl tak centimetr přes rysku.Na jaře při výměně odsáto na max.Na podzim výměna 5w30 v zimě opět přes max rysku.Jel jsem do servisu a tam mi řekli že prosakuje benzín do oleje a že musí vyměnit pal.čerpadlo.A že tam mám nechat auto a at chodím pěšky.Tak jsem jel do jiného servisu a tam mi řekli ,že je to v pořádku,že při jízdě na krátké trasy se zvyšuje olejová nápln,že to tyhle motory dělají a že to není na závadu.A že se při delší jízdě odpaří.Další rok mi jiném servise dali 0w20 nedávali ho až do plna a v zimě to vylezlo na max a na jaře už ubýval ,že před výměnou už jsem měl skoro na minimu.Na podzim opět 5w30 na max a ted v lednu tak centimetr přes rysku.Dneska jsem ji projel v kuse 50km i na dálnici a neodpařilo se nic.Tak nevím jestli to tak mám nechat ,nebo ho mám odsát.Jezdím tak 20km denně, 10km tam 10km zpátky.Podle této servisní informace je to asi v pořádku,že?Věřím tomu že 90 procent řidičů se ani na olej nedívá a jezdí do servisu a nechává to nich.A Já tady plaším.To je normální, vytaženo ze servisní informace:
Naředění motorového oleje palivem
Platí pro všechny modely vybavené motory SKYACTIV-G se systémem přímého vstřikování paliva.
Pokud vozidlo jezdí často na krátké vzdálenosti, takže motor běží dlouhou dobu ve studeném stavu, může dojít k naředění motorového oleje palivem, a tedy zvýšení hladiny motorového oleje. Pokud tento stav přetrvává, rozsvítí se kontrolka kontroly motoru s uložením kódu DTC P0172:00 (systém nastavení paliva, příliš bohatá směs).
Jak dochází k naředění motorového oleje palivem?
Benzínový motor s přímým vstřikováním paliva je navržen tak, že palivo pod vysokým tlakem je vstřikováno přímo do spalovací komory, což může způsobit, že palivo ulpívá na stěně válce. Palivo je poté stíráno pístem, stéká dolů do klikové skříně a mísí se s motorovým olejem, což způsobuje „naředění motorového oleje palivem“. Naopak u benzínového motoru s nepřímým vstřikováním paliva je palivo vstřikováno do sacího potrubí před sacím ventilem, takže je nepravděpodobné, že by palivo mělo ulpívat na stěnách
válců.
Co se stane, když se motorový olej smíchá s palivem?
Normálně se palivo přimíchané do motorového oleje odpaří při běžných provozních teplotách motoru. Poté odpařené palivo projde systémem PCV společně s výfukovými plyny, vstoupí do spalovací komory a spálí se. Tím je hladina motorového oleje udržována na konstantní úrovni. Nicméně pokud motor běží dlouhou dobu ve studeném stavu v důsledku opakovaných krátkých jízd, palivo se z motorového oleje nemůže aktivně odpařovat a hladina motorového oleje se zvyšuje.
V jakém stavu se rozsvítí kontrolka kontroly motoru?
Pokud vozidlo, které je ve stavu naředění motorového oleje palivem se zvýšenou hladinou motorového oleje, jede s plně zahřátým motorem, odpařuje se větší množství paliva než obvykle a spaluje se ve spalovací komoře, což způsobuje, že směs vzduchu a paliva je bohatší. Pokud je poté i nadále množství paliva přicházející ze systému PCV vyšší a je překračován limit systému pro korekci směsi paliva a vzduchu, systém rozsvítí kontrolku kontroly motoru a nastaví DTC.
Jezdím často na krátké vzdálenosti. Co bych měl dělat?
Žádný problém, pokud to nejsou mimořádné krátké vzdálenosti*. Pokud jezdíte často na krátké vzdálenosti, když motor není úplně zahřátý, doporučuje se zkrátit interval výměny motorového oleje.
*Mimořádné krátké vzdálenosti: To je opakovaná cesta na krátkou vzdálenost s vypnutím motoru, když svítí kontrolka nízké teploty chladicí kapaliny motoru (modrá) nebo do 5 minut po zhasnutí modré kontrolky teploty chladicí kapaliny motoru.
Je nutné vyměnit motorový olej, pokud hladina motorového oleje překročila značku „F“ o malou hodnotu?
Pokud je zvýšení hladiny motorového oleje způsobeno naředěním motorového oleje palivem a hladina se zvýší pouze o několik milimetrů, nebude to mít vliv na spolehlivost motoru. Pokud je vozidlo trvale provozováno za normálních jízdních podmínek, postupně se odpařuje palivo z motorového oleje a hladina motorového oleje se může vrátit zpět na normální hodnotu. Takže můžete zvážit dočasné sledování stavu. Kontrolujte prosím hladinu oleje pravidelně.
Nedávno jsem měl na dílně Mazdu 3 ,dvoulitr ,88kW Skyactiv,najeto přes 350 000 km,absolutně žádný zásah do motoru,žádná dekarbonizace,žádná aditiva do benzínu,prostě nic,mazdácký olej měnil přinejmenším po 20 000km ,většinou i více.ten motor jel jak z praku,bez pazvuků,tichoučký,hlavně pružnost byla překvapující.Majitel ji měl od novoty,vůbec ničemu nerozumí,jen jezdí,v mrazech žádné zahřívání,jede a vytáčí hned.Většinou jezdí po městě a dálnicích.Takže měnit olej po 6 000km, si myslím,je zbytečné,12-15 000km je adekvátní.Asi fakt jsou ty motory Skyactiv dost kvalitní.Rád bych věřil své konspirační teorii č.2, nicméně i tak budu olej měnit stále po 6k km. Akorát místo 0W30 už dám asi 5W40
Tak to jsem rád,že v tom nejsem sám.Já měním olej jednou ročně najedu max 10.000 km,tak budu asi měnit dříve olej než přěsně za rok. Mě loni v zimě olej stoupl k maximu a na jaře bylo hned léto a olej začal mizet. Ted v těch mrazech nemizí je stále tak centimetr nad ryskou a výš to nejde.Tak nevím jestli to mám teda odsát když sám nezmizí nebo mám čekat až si na jaře motor nějaký olej vezme a hladina bude pod maximem.Jo a mám dotaz co je to PCV?Neplašíš, já to mám podobně. Když jsem měl olej po F, tak po každé (i delší) jízdě olej přibýval a to v létě/na podzim. Tak jsem zase odsál na F. V podstatě 1x za 2 týdny jsem stále odsával. Servis žádnou závadu na vstřikovačích/plnění/čerpadle nezjistil. Tak pak jsem nechal jednou cca 2 mm pod "rysku" F a od té doby se to nehlo. Spíš mám dojem, že za poslední 3 měsíce dokonce 1 mm ubyl, což by tak nějak mělo být. Takže mám 2 varianty vysvětlení.
1) Benzín stále přibývá v oleji, ale zároveň motor začal žrát i olej; takže celková výše hladiny se nemění. Páč bylo to v tom servisu, a nevím jestli tam opravdu něco nepoštelovali (nepomrvili).
2) Mazda má špatně udělanou měrku, a když se dá olejová náplň až po F, PCV už nefunguje tak jak má.
Rád bych věřil své konspirační teorii č.2, nicméně i tak budu olej měnit stále po 6k km. Akorát místo 0W30 už dám asi 5W40.