• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Jo trochu jsem to na dálnici přišlápl a myslel, že spotřeba nebude tak velká. Byla. :D

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Znám takové pořekadlo - myslet znamená hovno vědět :D :D :D

PS: ten pocit, když tomu chceš dát a ono to přestane jet a žádná kontrolka nesvítí, taky jsem myslel :D
 
chlapi, to je přece stará známá věc.... Všechny novější Mazdy ukazují dojezd nula a ještě máš v nádrži cca 6-8 litrů. Onehdá jsem s dojezdem nula ještě najezdil 30km a pak dotankoval 57,21 :) Což je asi nejvíc, co jsem tam kdy dostal ..... není to chyba, je to vlastnost, jak by jistě řekli u dealera ,-)
Můžu srovnat - nepochybně je to u GJ/GL ještě nejméně o 100 km, tedy asi 8 l horší! Už dojezd na plnou nádrž ukazuje GL jen cca 700 km, zatímco GH ukazovala +- 800 km. Přitom průměrná spotřeba o něco lepší u GL! Když jsem s GL dojel nádrž na prezentovaných 0 km dojezdu, dočerpal jsem 51 l. To je fakt nechutný :mad:
 
Můžu srovnat - nepochybně je to u GJ/GL ještě nejméně o 100 km, tedy asi 8 l horší! Už dojezd na plnou nádrž ukazuje GL jen cca 700 km, zatímco GH ukazovala +- 800 km. Přitom průměrná spotřeba o něco lepší u GL! Když jsem s GL dojel nádrž na prezentovaných 0 km dojezdu, dočerpal jsem 51 l. To je fakt nechutný :mad:
Všichni, co si myslí, že je to fakt takto nechutný by měli povinně vyfasovat na měsíc zdarma k zapůjčení Subaru Impreza WRX STI, kde by považovali za svůj šťastný den ten, při kterém by se přiblížili 450km na tankování. Páč opravdu řešíte kraviny, na který si člověk po dvou letech zvykne. Furt lepší vozit pár litrů paliva navíc, než se strachovat, že nedojedu když míjím s hladovým okem svoji vyhlídnutou benzinku, která má zrovna zavřeno, a nebo každé 3 roky měnit čerpadlo.
 
Ať s M6 MPS jezdim jak chci, tak na plnou (60L nádrž, tankuju 54-56L) najedu vždycky 400km +/-20km. Není to nic světobornýho,ale já i můj pumpař jsme šťastný a na tu naší malinkou republiku a okolní státy to stačí :couchpotato::smug:

Taky teda nevím z čeho jste tak zklamaný až "nechutně" zhroucený. 700km ujedete na tankování který zabere cca 5minut ???? Kupte si elektroauto nebo až se nebude nic jinýho dát koupit a budete muset mít elektroauto,tak si potom můžeme popovídat a založit téma "Jak dlouho strávíte na nabíjecí stanici než ujedete 700km":D:rolleyes:

A to že ten ukazatel kecá je snad jasný každýmu člověku. Tohle jsem zjistil už když jsem v roce 2006 podědil po svojí racing mamá Peugeota 206 a najednou jsem podle tohodle počítadla začal vyrábět benzín a o dojezdu nemluvě. Není to hlavní ukazatel. Hlavní a směrodatný ukazatel je vždy ten co je napevno zabudovaný a ne ten co se dá "schovat" v menu.
 
Poslední úprava:
Tak velká rezerva paliva je jen kvůli pár volů na světě, kteří kdysi přejeli přes ukazatel 0km dojez a byli překvapení že auto přestalo jet a zažalovali automobilku jak je to možné, že přece není benzínka tak blízko, když jim ukáže 0km, tím pádem to nestihnou a chtějí ušly zisk proplatit a dovoz benzínu taky .... a proto automobilky začaly signalizovat dojez 0km už 3x dříve než kdysi jak byl svět ještě normální a zdravý rozum řekl že když je 0km, tak už musím tankovat, respektive tankoval už před tím !!! Dokonce to je tak daleko, že kolegovi u MERCEDESU přehráli nedávno SW a ptal se proč, tak mu řekli že jen kvůli signalizace MIN hladiny močoviny, které mimo jiné blokuje nastartování auta. Kolega vyjel a pak zjistil že to začíná hlásit když klesne pod 75% a před tím to hlásilo pod 25% a bylo to přesně proto že nějaká paní to neřešila a auto pak nešlo nastartovat a tak už to hlásí skoro rok dopředu :)
 
Tak velká rezerva paliva je jen kvůli pár volů na světě, kteří kdysi přejeli přes ukazatel 0km dojez a byli překvapení že auto přestalo jet a zažalovali automobilku jak je to možné, že přece není benzínka tak blízko, když jim ukáže 0km, tím pádem to nestihnou a chtějí ušly zisk proplatit a dovoz benzínu taky .... a proto automobilky začaly signalizovat dojez 0km už 3x dříve než kdysi jak byl svět ještě normální a zdravý rozum řekl že když je 0km, tak už musím tankovat, respektive tankoval už před tím !! Dokonce to je tak daleko, že kolegovi u MERCEDESU přehráli nedávno SW a ptal se proč, tak mu řekli že jen kvůli signalizace MIN hladiny močoviny, které mimo jiné blokuje nastartování auta. Kolega vyjel a pak zjistil že to začíná hlásit když klesne pod 75% a před tím to hlásilo pod 25% a bylo to přesně proto že nějaká paní to neřešila a auto pak nešlo nastartovat a tak už to hlásí skoro rok dopředu :)

Ve světě, kde se lidem musí říkat, aby nejezdili autem se zavázanýma očima, se ničemu nedivím. Tento týden jsem dokonce viděl dokument, kde autor uváděl, že po tisíciletích vývoje lidského druhu je stávající generace první, u které prokazatelně klesl index IQ. Naměřené hodnoty jsou o neskutečných 20-30 bodů nižší než u předchozí generace. Výzkum se věnoval pouze USA, což nám dává malou naději. ;)
 
Všichni, co si myslí, že je to fakt takto nechutný by měli povinně vyfasovat na měsíc zdarma k zapůjčení Subaru Impreza WRX STI, kde by považovali za svůj šťastný den ten, při kterém by se přiblížili 450km na tankování. Páč opravdu řešíte kraviny, na který si člověk po dvou letech zvykne. Furt lepší vozit pár litrů paliva navíc, než se strachovat, že nedojedu když míjím s hladovým okem svoji vyhlídnutou benzinku, která má zrovna zavřeno, a nebo každé 3 roky měnit čerpadlo.
Co mi na tom vadí, je to, že vozím nějakých 6 - 8 l paliva zcela zbytečně. Nezkoušel jsem jet přes 0 km dojezdu, ale nepředpokládám, že by to ukazovalo -10 km, -20 km,..., abych měl přehled, kolik jsem od toho okamžiku ujel, abych to palivo aspoň trochu využil. Musel bych si pamatoval, kolik bylo na odometru v ten moment, nebo si vynulovat třeba počítadlo km B - ale proč to mám dělat, od toho je právě tato funkce.
Na GH to bylo akorát, tam od té doby, co se rozsvítilo hladové oko a ujel jsem třeba ještě 70 km, pořád ještě zbývalo v nádrži okolo 5 l - to je dost velká jistota, že potkám benzínku a nevysuším čerpadlo. To mělo logiku. Ale, ano, jsou i horší věci na světě a patrně si zvyknu. Nicméně srovnávat to s jízdou s WRX STI nebudu a předpokládám, že jeho řidič k jízdě a spotřebě paliva přistupuje trochu jinak.
 
Vy tady brečíte,buďte rádi
že tam je rezerva,horší by
bylo kdyby to ukázalo nulu a auto by zdechlo.

Odesláno z mého SM-J510FN pomocí Tapatalk
 
Například dnes mi dojezd ukazoval 86 km. Při nádrži 62 l a dluhodobém průměru 8,2 l/100km by mělo být v nádrži něco málo kolem 7 l paliva. Natankoval jsem plnou nádrž na dvě cvaknutí pistole- 47 l nafty. Tudíž v nádrži bylo 15 l nafty. Už jsem na to několikrát v servise poukazoval a bylo mi řečeno, že to je jak píše výše Max6 kvůli chlazení čerpadla v nádrži.
 
Například dnes mi dojezd ukazoval 86 km. Při nádrži 62 l a dluhodobém průměru 8,2 l/100km by mělo být v nádrži něco málo kolem 7 l paliva. Natankoval jsem plnou nádrž na dvě cvaknutí pistole- 47 l nafty. Tudíž v nádrži bylo 15 l nafty. Už jsem na to několikrát v servise poukazoval a bylo mi řečeno, že to je jak píše výše Max6 kvůli chlazení čerpadla v nádrži.
Jenže ta hodnota se nepočítá z "dlouhodobýho průměru"
 
5l kanystr do auta a pokuste se vyjet nádrž na doraz - což nedoporučuji, ale nestěžujte si. Už jsem si zvykl, že když mi okolo 67km rozsvítí tankovací stojan, tak ujedu v klidu ještě 100-120 km a dočerpám tak 54 litrů. Když naskočí 0 podívám se na stav km a podle stylu jízdy ještě odhadnu co si můžu dovolit, ale jak píše @Mateo s klidem urazíte ještě 100km. Já jednou pod nulu uje 120km a načerpal jsem 59,34l - do plna hrdla (nedoporučuje se, ale já čerpám vždy když ještě pokračuji v jízdě), ne na cvaknutí - takže těch 62 tam asi je.
 
To je dobrá informace, že opravdu někdo vyzkoušel, že se dá vyjet nádrž na 59 l, tedy zřejmě na 3 litry zůstatku. Oceňuji. Ale proč bych si nestěžoval? Od toho je snad tohle fórum, někdo si postěžuje, jiný poradí. Někoho něco štve víc, někoho míň, někoho vůbec. Já po nikom nechci, aby si stěžoval se mnou.
 
Všem moc děkuji, ale nechtěl jsem ale z tohoto vlákna udělat vlákno mého výběru auta (to mohu založit jinde a odstínit to zde) ... spíše se prosím tedy vraťme k tématu Vašeho pocitu z prostoru Mazdy 6 po posledním FL, především vzadu ve Wagon a úvaze čekání na nový model ...

Jak jsem psal, poslední čekání splnilo x očekávní, ale několik jich naopak nenaplnilo a prostor vzadu + vypínání válců přidalo vyloženě negativa, která se nyní těžko vyvažují ...
 
Já mám už tedy poFl model s odvětrávanými sedadly, měřím 184 cm( sedadlo úplně dole a poměrně vzadu - nesedím na volantu) a za sebe si sednu a vydržel bych tak jet i dále. Ano na kolena není místa na rozdávání, ale i když se usadím opravdu pohodlně, tak se jimi nedotýkám opěradla přede mnou. Samozřejmě Škodovka to není.:D Zkusím během dne specifikovat přesněji, kolik mi tam toho místa zůstává.;)
 
mám stejný auto jako @tommas a mam 187cm. Včera jsem to zkoušel a mám před kolenama cca 5 cm, když si sednu zadkem úplně dozadu. Není to žádný zázrak, ale nijak to neomezuje. Jediný problém je že nemůžu dát chodidla pod sedačku, protože ji mám úplně dole.
 
Včera jsem koukal na tohle, kandidát na moje příští auto, ale vzadu je místo zoufale málo (čas 13:30).

 
Ano, pokud si sednu úplně dozadu, místa je celkem dost (ale boužel cca jak jinde v nižší střední) ... ale pokud si sednu pohodlněji, včetně nohou pohodlně od sebe, kolena jsou přesně u vystouplých částí přední sedačky (ty švy) - a tam tedy moc místa nezbývá ... ne že by to tlačilo, ale příjemný pocit to není a protože řeším auto hlavně kvůli prostoru, tak je to zklamání ... pokud dám nohy k sobě, místa je dost, ale takhle sedí vzadu asi málokdo ... stejně jako narvaný až dozadu do sedačky (tak sedím v sedačce řidiče, která má na to i lepší tvar, ale vzadu málokdy) ...

Na druhou stranu jsem (zatím, a na dlouhou dobu ještě budu) největší z rodiny a 99% řídím, takže mě to zas až tak trápit nemusí ... ale i žena se 175cm z toho vzadu moc nadšená není, že právě čekala více místa ... zatím jezdí vzadu s mladším dítětem ... teoreticky je to též otázka tak 1 - 2 roky než budou vzadu už jen děti (tedy max. čas co si na koupi nového auta dávám) ...

Spíše to řeším, když někoho někam povezu, když pojedeme s kamarády apod., pak by mi bylo snad pomalu trapně, jak málo místa Wagon vzadu má :(

Stačilo by místo jak v sedanu a byl bych naprosto spokojený, nepotřebuji mít místo na nohu přes nohu :) jen ta praktičnost pro rodinu a ten menší otvor kufru asi neukecám ... abych do auta dostal menší zavazadla než nyní do hatchbacku (Seat Leon) s necelými 400l kufru ...
 
Včera jsem koukal na tohle, kandidát na moje příští auto, ale vzadu je místo zoufale málo (čas 13:30).

Pokud Volvo pro rodinu, pak V90 ... ale to už je cenově trochu přes čáru ... max. nějakou předváděčku či 1-2 roky jeté ... tomu se ale celkem vyhýbám, především v této kategorii, kdy už předpokládám, že auto bude plně dostačovat a dokud bude spolehlivé, zbavovat se ho nebudu ... současné auto mám už skoro 8 let (kupováno nové), ale bez jediné investice krom klasických výměn náplní ... zbavovat se mi ho nechce, ale prostor mě začíná nutit ... to už u Mazdy 6 Wagon, Volvo V90 apod. věřím, že prostor řešit nebudu (další děti neplánuji :) ) ...
 
Back
Top