• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Dotaz na ty, kteří mají manuální převodovku:
Přežije tempomat přeřazení, nebo se sešlápnutím spojkového pedálu vypne a musí se po přeřazení znovu aktivovat?
 
Tempomat se vzdy pri seslapnuti brzdy a spojky vypne. Tim je asi receno vše.
Kdyz Kdyz nes rychlost bez spojky, vypne se samozrejme taktez...
 
->Jarda Král: Omlouvám se, ale druhé větě nějak nerozumím... :confused:
 
Ahoj, zerou vam benzinove motory olej? Mam okolo 9tkm po vymene oleje a dneska jsem se dival ze mam tak pulku, stejne menim po 10tkm,ale prekvapilo me to. Jezdim jen dalnice a nekdy nemecko kde to dostane trochu na zadek :)
 
->Jarda Král: Omlouvám se, ale druhé větě nějak nerozumím... :confused:
Při přeřazení na jiný stupeň musíš znovu nastavit rychlost na tempomatu. Stačí po přeřazení zmáčknout tlačítko + na volantu a je to.
 
Díky. Tak to je pro mne trochu zklamání, neb (nejen) koncern má tohle vyřešené podstatně lépe.
 
tak, ze sa tempomat vypne iba stlacenim brzdy, pri preradeni ostane aktivny.
tak u mé M6 GJ G121 v manuálu se vypne taky. Jak jsem psal. Šlápneš na spojku, nebo brzdu a tempomat je v pi*i...
Limiter, to je něco jinýho... ten je do města boží! Takže bych se na koncern moc neodkazoval, protože ten nemá limiter.

Logika Mazdy je dle mého názoru následující:
- tempomat - dálnice
- limiter - město (řadíš, brzdíš, zrychluješ) vždy jen do limitu a nemusíš se bát pokuty za rychlou jízdy, že ti to uteklo, když jsi furt nečuměl na tachometr.
 
Ahoj, zerou vam benzinove motory olej? Mam okolo 9tkm po vymene oleje a dneska jsem se dival ze mam tak pulku, stejne menim po 10tkm,ale prekvapilo me to. Jezdim jen dalnice a nekdy nemecko kde to dostane trochu na zadek :)
Ahoj,
mám přefaceliftovou GJ G121 a úbytek oleje jsem ještě nezaznamenal a to jezdím štreky, takže představa, že mám v oleji benzín, který mi to dorovnává je lichá...
Já tomu dávám napapat až po ujetí min. 20km (zahřátej olej) a olej měním co 20tkm a nehne se ani o milimetr. (roční nájezd mám cca 35tkm)
Aktuální stav tacho je 143tkm.
 
Mám to stejný, úbytek 0, měním po 20ti nebo po roce co nastane dřív.
 
Ja taky 165k v 58tkm bez ubytku, ale stejny motor na trojce mi s 0w20 trochu oleje s timhle najezdem bral (80 % dalnice + 20 % mesto).
 
Diky za Vase info, jaky olej mate? Ja tam mam 0W20
 
Jak? (jen ze zvedavosti, neznam to)
Jak už bylo napsáno, tempomat zůstane nastavený, dokud nesešlápneš brzdu. Mimochodem u dřívějších generacích i koncern vypínal tempomat i při spojce a osobně mi to přijde lepší ... Jak už tu někdo psal, tempomat = většinou ustálená jízda se stejným převodovým stupněm ... Ignorování spojky pro mě odpovídá spíše limiteru a u tempomatu to nemám rád - jsem zvyklý brnknout do brzdy, ale vyhovuje mi i právě přeřazení (při určitých situacích odpovídajících právě častého užití tempomatu i ve městě apod., je ta brzda kolikrát nesmyslně navíc..) ...
 
Ono je to jednoduché ... Tempomat jak začal, tak ho vypínala brzda nebo spojka a jak má vše vývoj, tak i Tempomat má svůj vývoj .... a tak už někteří začali ho nevypínat při přeřazování, tudíž při zmáčknutí spojky .... a jak všichni víme, tak MAZDA je úplně poslední se všemi novými věcmi nebo vychytávkami (některé nové věci navíc stojí za nic, ale je moderní říkat že to má tohle a toto a skvělou funkci atd.) ...
No prostě až na poradě v Hirošimě nebo kde to sedí řekne technický manažer šéfovi " šéfe ono to elektrické otevírání kufru už montují i nějací ti Rumuni do té jejich Dáčije ", tak to šéf řekne " aha tak to tedy už faktu musíme začít i montovat my ".
 
Ahoj, tuší někdo, jak je přidělán ostřikovač světla na GJ ?
Dneska po jízdě jsem zjistil že krytka je fuč a ostřikovač zapadl dovnitř.
Předpokládám že stačí sehnat nová krytka a vše jen "secvaknout"
Díky
 
Ahoj, jak vám správně ukazuje palivoměr a vychází reálný dojezd na nádrž? Mám AWD a menší nádrž (52l) při svítící kontrolce málo paliva a dojezdu posledních 15km, jsem stejně pak dotankoval do plna 42l. Nevíte zda-li se dá nějak palivoměr zkalibrovat?
 
Back
Top