• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Ahoj, jak vám správně ukazuje palivoměr a vychází reálný dojezd na nádrž? Mám AWD a menší nádrž (52l) při svítící kontrolce málo paliva a dojezdu posledních 15km, jsem stejně pak dotankoval do plna 42l. Nevíte zda-li se dá nějak palivoměr zkalibrovat?
Ahoj,
nic s tím neuděláš. Moje auto si nechává ještě více. Bylo mi v servise řečeno, že to je záměrně kvůli chlazení čerpadla v nádrži, ale prý v pohodě můžu jet i pod 0km na ukazateli dojezdu. Osobně to neriskuji.
 
Palivoměr máš funkční .... MAZDA jak ukazuje 0 dojez, tak je v autě cca ještě 10 litrů. Jo a jak to že máš takovou malou nádrž z MAZDY 2 ???
 
Nemáte někdo nějaký konkrétní typ na klíč na olejový filtr pro Skyactiv G145?Díky
 
Palivoměr máš funkční .... MAZDA jak ukazuje 0 dojez, tak je v autě cca ještě 10 litrů. Jo a jak to že máš takovou malou nádrž z MAZDY 2 ??
Pegas má podle profilu (2015 Mazda 6 Wagon GJ, 2,2 D 129kW A/T AWD Revolution Top), , tzn, že má čtyřkolku a ta má nádrž 52 l, předokolka má 62 l.;)
 
Jo je to tak, sice kufr zůstal stejný, ale kvůli zadnímu diferáku je zmenšená nádrž.
 
nevíte,kdybude nová generace M6 a CX5? uz v roce 2020? Libi se mi interier nove M3 a cekam , kdy prijde i do vyssich řad
 
CX-5? Aktualni rada je na trhu teprve 2 roky, ta si asi jeste dost pocka. 6 bych asi v tom 2020 cekal.
 
Tak kolem 8tis. km mi zase zacina vibrovat volat pri brzdeni (stajne jako predchozi M6 2017 pri cca 17tis. km). Asi si je necham jednou vymenit v ramci prvni garancky a pak uz neco poradnyho co vydrzi.
Nemam zrovna styl jizdy, ktery by setril brzdy, ale to prece neznamena, ze po par tisicich odejdou brzdy? Obzvlast u auta, ktery se profiluje aspon trochu sportovne :/
 
Nemam zrovna styl jizdy, ktery by setril brzdy, ale to prece neznamena, ze po par tisicich odejdou brzdy? Obzvlast u auta, ktery se profiluje aspon trochu sportovne :/
Odejdou, malé kotouče vpředu. :( A odejdou i EBC, když se snažíš. :)
 
Tak on je problem, ze Mazda ma sportovni design, ale uz ne vykon motoru nebo jizdni vlastnosti (ted me tu vsichni upali :)). Je to na pomery stredni tridy dobry, na pomery predpisu na silnicich prebytecne vykonny, ale se sportovnimi modely aut to nema moc spolecneho. A co si budeme povidat, na sportovnich/vykonnych autech, ktere nejsou lestenky, ma malokdo kotouce nejak dlouho ;). Podle me tak je k tomu potreba pristupovat. Kotouce se daj za 15tkm znicit, at uz zakalit nebo zdeformovat, i na Octavii s TDIckem, kdyz si budu myslet, ze to je sportovni auto a budu se k tomu tak chovat... ba co 15tkm, klidne po jednom kole na track day. Vyhoda ty (zvlast starsi) Octavie je, ze to kazdej prehodi pred barakem za kotouce a desky za par stovek.

Taky me to nastvalo v 22tkm, ale na druhou stranu jsem si vedom toho, ze jsem s tim jel treba naprosto nalozeny hlubsim snehem pres dva prusmyky 2500, a ac jsem brzdil motorem jak to slo, brzdy urcite dostaly dost zabrat a hur se v zanesenych discich chladily; nebo ze jsem parkrat musel zabrzdit z mnohem vyssi, nez povolene rychlosti, kdyz mi tam nekdo necekane vjel.

Chce-li s tim autem nekdo jezdit dalnice 210 nebo okresky v tempu 150+, a nechce-li nebo nemuze-li si koupit sportovni nacini nebo aspon - v tomto jeste mnohdy nastesti lip dimenzovanou - vykonnou premii, tak se musi smirit s tim, ze brzdy budou odchazet... Stejne jako by pri takovym pravidelnym zatizeni asi brzo cekala na vymenu spojka nebo repase automatu.

Na zaklade vlastnich zkusenosti si nemyslim, ze by tomu autu hrozily problemy s predcasne opotrebovanymi kotouci pri naprosto beznem jezdeni a slusnych ridicskych navycich. To si myslim i proto, ze ja drobne vibrace prejizdel uz na necelych 60 tisic km, protoze za studena a v nizsich rychlostech nebyly znat, a k vymene me dokopalo az zhorseni po dalsim prudsim brzdeni na dalnici. Kdybych je neznicil nejspis tenkrat v horach, nebo nemel dvakrat smulu na dalnici, jsou v mem pripade porad v pohode... i desticky. A to fakt nejezdim podle predpisu.
 
Tak zatím je moje zkušenost s Mazdou po cca 2500 kilometrech taková, že podvozkově je to velmi dobré. V zatáčkách drží i ve vyšší, než obvyklé rychlosti, volant má zpětnou vazbu mnohem lepší, než třeba u koncernových aut. Na nerovnostech neuskakuje jak koza :) a hezky je filtruje.
Největší problém vidím v sedačkách, které jsou sice fajn pohodlné, ale boční vedení není zrovna ideální. To spolu s náklonem v zatáčce způsobí, že Vás to začne vyhazovat... Takže na nějakou sportovní jízdu to moc není.
Ale stejně je zábava ho řídit a člověk se na každodenní cestu těší, a to je hlavní.
Co se týče výkonu, tak i mých základních 110 kW stačí na běžnou jízdu, ale trocha výkonu navíc není nikdy na škodu :)
 
zdravím páni,
mam takú otázku k funkcií asistentov.
Podľa cenníka by som mal mať vo výbave (M6 2018 /MY2017/ 2,2D,110kw, Manuál 6st. Revolution) aj Systém SCBS na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 80 km/h, Systém SCBS na prevenciu zadného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h,
Ako a či to vôbec funguje aj s manuálnou prevodovkou zatiaľ sa mi len rozsvietila hláška Brake!!! brzdiť som musel ja.
Ale neviem si to veľmi predstaviť s manuálom ako to má brzdiť samo, nemám moc chuť to skúšať tak radšej sa pýtam :)
predpokladám že pri manuálnej prevodovke to bude riešené len tou hláškou Brake !!!
Ešte ma napadlo keď som pozeral manuál tak ja tam tlačítko / vid obr. / na vypnutie asistenta ja nemám pod volantom, jedine cez MZD to viem vypnúť.
page_156.gif

ďakujem za info
R.


 
Ahoj, má zkušenost je s GJ (MY2014) a G165.
Já tomu říkám, že se mi auto leká... když dobržduješ k autu před sebou (typicky křižovatka, semafory), tak pokud se M6 zdá, že nebrzdíš dost itenzivně a že bys mohl narazit, tak zašlápne brzdu a stojíš na fleku (takže zmačknutá spojka, brzda od tebe, prakticky ten systém jen pomáhá...)
Mnohdy se mi to stane i u podzemních garáží, když dojíždím rychleji k závoře... ale pořád to samé - spojka, brzda v činnosti od tebe.
Zatím jsem neměl koule jet k nějaké překážce jen se zmačknutou spojkou bez brzdy... a ani to zkoušet nebudu.
Beru to jen jako asistenta, nikoliv jako autonomní věc, jestli mi rozumíš...
A víc nemám, co bych k tomu řekl, možná jen to, že jsem neslyšel o 80km/h, ale jen o 30km/h čelně - nevím, jak by to chtělo zabránit nárazu zezadu a myslím, že to ani nezabrání, když na zadním skle nejsou senzory a kamera... což potvrzuje mé vysvětlení jako asistenta.

Měj se
Jarda
 
Účelem těchto asistentů Mazdy je omezit následky havárie, ne ji vždy zcela předejít. Brzdit začne opravdu na poslední chvíli. Přední (SCBS F) používá přední infra detektor a funguje od 4 do 30 km/h. Zadní (SCBS R) používá ultrazvukové senzory v zadním nárazníku a funguje do cca 10 km/h. Mimochodem, vzadu jsou ještě radary na kontrolu mrtvých úhlů a křižujících aut i lidí při couvání.
Viz např. zde: https://www.mazda.cz/videa/technolo...ezpenostni-technologie-pedchazejici-problemm/
Popis v eng. přiložen níže.
Více videí a animací (v eng) zde. https://www.mazda.com/en/innovation/technology/safety/
 

Přílohy

  • PRE-CRASH SAFETY TECHNOLOGY.pdf
    1,1 MB · Zobrazení: 5
Mam to vyzkousene docela dost, protoze jak v praci v garazi, tak doma pred vraty, mam vymerenou pozici auta vuci nejakymu objektu a dojizdim i bez senzoru na deset cm od prekazky, takze kdyz prijizdim nebo couvam prilis rychle, zarve BRAKE a pak mi dupne naplno na brzdy. Taky jsem to zazil pri zkusebni jizde s CX-3, kdy slecna modelka zapomnela sledovat provoz a SCBS nas zachranilo od narazu do auta na krizovace - rychlost mohla byt k tem 30 km/h, do pasu jsme vleteli uplne naplno a auto taky zastavilo takrka na centimetr od jinych aut. No a pak si mi jeste samotne BRAKE varovani, avsak nastesi bez plnych brzd, obcas ukaze za husteho snezeni, takove ty velke silne vlocky, mozna je to spis od nejakeho kusu slepeneho snehu, co se odloupne z auta - kazdopadne v manualu jsem nasel, ze za takovych podminek se to ma vypinat, jenze ne pokazdy si na to vzpomenu. Parkovaci senzory se mi zas pravidelne zapinaji pri jizde v zuzeni tesne podel svodidel. No a Mazde 3 to vse fungovalo uplne stejne, tam mi vlastne jednou SCBS duplo na brzdy pri parkovani pod nejaky ker, ktery byl previsly nad kapotu, a tim padem taky tak o metr dva driv, nez bych dobrzdoval.
 
Tak na mé 6ce mě to už taky při couvání jednou zachránilo.Nějak jsem se zamyslel a úplně ignoroval už souvislý tón parkovacích senzorů, nicméně auto samo zastavilo asi 2-3 cm od zdi. Rychlost byla každopádně minimální.
A přední systém - no BRAKE varování vidím skoro každý den - na adaptivní tempomat se to stane alespoň jednou za cestu (nějak si spolu ty systémy v hustějším provozu nerozumí) a když řídím "sám", tak se taky občas hláška objeví - většinou při přejíždění mezi pruhy, kdy já vím, že se autu přede mnou normálně vyhnu protože přejedu právě do druhého pruhu, ale systém už to hodnotí, jako možné nebezpečí.

Každopádně nouzové brzdění jsem zažil jen jednou a to oprávněně a systém začal brzdit o zlomek sekundy rychleji než já. Jednou naopak nereagoval vůbec - do mého pruhu vjelo pomalu jedoucí auto, cca 50 metrů před auto a začalo ještě brzdit protože i před něj se někdo zařadil. Systém vůbec nereagoval a já brzdil do plna - od té doby vím, že u 6ky se varovné blikače spouštějí už během brzdění a ještě v cca. 2x rychlejším intervalu blikání než je obvyklé.
 
Dakujem vsetkym za odpovede,
Este by ma zaujimlo ci automaticke brzdenie mate s automatom alebo s manualom. Vcera som pozeral videa a vyzera to byt tak ako som si myslel pri automtickej prevodovke to brzdi samo a pri manualnej je len hlaska brake! A nebrzdi to samo.
Budem to musiet vyskust aj ja. Tiez ma napadli krabice alebo nafukovacia babka
Dikes
R.
 
Back
Top