Tak on je problem, ze Mazda ma sportovni design, ale uz ne vykon motoru nebo jizdni vlastnosti (ted me tu vsichni upali
). Je to na pomery stredni tridy dobry, na pomery predpisu na silnicich prebytecne vykonny, ale se sportovnimi modely aut to nema moc spolecneho. A co si budeme povidat, na sportovnich/vykonnych autech, ktere nejsou lestenky, ma malokdo kotouce nejak dlouho
. Podle me tak je k tomu potreba pristupovat. Kotouce se daj za 15tkm znicit, at uz zakalit nebo zdeformovat, i na Octavii s TDIckem, kdyz si budu myslet, ze to je sportovni auto a budu se k tomu tak chovat... ba co 15tkm, klidne po jednom kole na track day. Vyhoda ty (zvlast starsi) Octavie je, ze to kazdej prehodi pred barakem za kotouce a desky za par stovek.
Taky me to nastvalo v 22tkm, ale na druhou stranu jsem si vedom toho, ze jsem s tim jel treba naprosto nalozeny hlubsim snehem pres dva prusmyky 2500, a ac jsem brzdil motorem jak to slo, brzdy urcite dostaly dost zabrat a hur se v zanesenych discich chladily; nebo ze jsem parkrat musel zabrzdit z mnohem vyssi, nez povolene rychlosti, kdyz mi tam nekdo necekane vjel.
Chce-li s tim autem nekdo jezdit dalnice 210 nebo okresky v tempu 150+, a nechce-li nebo nemuze-li si koupit sportovni nacini nebo aspon - v tomto jeste mnohdy nastesti lip dimenzovanou - vykonnou premii, tak se musi smirit s tim, ze brzdy budou odchazet... Stejne jako by pri takovym pravidelnym zatizeni asi brzo cekala na vymenu spojka nebo repase automatu.
Na zaklade vlastnich zkusenosti si nemyslim, ze by tomu autu hrozily problemy s predcasne opotrebovanymi kotouci pri naprosto beznem jezdeni a slusnych ridicskych navycich. To si myslim i proto, ze ja drobne vibrace prejizdel uz na necelych 60 tisic km, protoze za studena a v nizsich rychlostech nebyly znat, a k vymene me dokopalo az zhorseni po dalsim prudsim brzdeni na dalnici. Kdybych je neznicil nejspis tenkrat v horach, nebo nemel dvakrat smulu na dalnici, jsou v mem pripade porad v pohode... i desticky. A to fakt nejezdim podle predpisu.