• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Ahoj, má někdo zkušenost s vypnutím MRCC, ale zachováním tempomatu? Vyhovoval by mi "klasický" tempomat, který udržuje nastavenou rychlost, bez toho aniž by mi auto začalo zběsile brzdit pokaždé když se přede mnou zjeví auto moc blízko. Vzdálenost jsem si nastavil na co nejblíž, ale raději bych tuto funkci úplně vypnul a hlídal si vzdálenosti sám.. včera mě to trochu nemile překvapilo na dálnici
 
Kolik už máš najeto? A obligátní otázka - kolik to žere? :D

Tak najeto aktuálně přes 4000km... takže pořád v záběhu.
Počítám, že v 8K vyměním olej, pak budu dělat závěry. Nicméně pořád je to živější a živější. Uvidím, kdy se to zastaví.

Když jedu klidnou jízdu do města, na pohodu, tak do 6l/100km.
Dálnice paradoxně žere nejvíc. Pokud to srovnám s původní M6 GJ G165, tak tam jsem jezdil za 7l/100km, u M6 GL D184 zatím 6.8l/100km. Ale zajíždím, takže se snažím pořád přidávat a ubírat plyn.
Každopádně, pokud mi to bude žrát řekněme okolo 6.5l/100km s tou dynamikou, co to dává, tak budu maximálně spokojen. Problém je, že 2.5L v automatu a s tou váhou co teď M6 má má stejnou jízdní dynamiku jako M6 GJ G165 v manuálu :-(
Proto padla volba na diesel v automatu...
 
Problém je, že 2.5L v automatu a s tou váhou co teď M6 má má stejnou jízdní dynamiku jako M6 GJ G165 v manuálu :(
Proto padla volba na diesel v automatu...
Tomu asi nerozumim ... jakoze ten papirove tezsi slabsi diesel je na tom lepe, nebo jak? Ani se mi moc nezda, ze by "ta vaha" postihla vic dynamiku 2.5 oproti dynamice 2.0.
 
Jsou dvě věci, které se na dynamice hodnotí - zrychlení z 0 - 100 a to druhé je pužné zrychlení z 80km/h - tady jsem ty údaje nehledal - možná někde jsou (hovoří jasně krouťák :))
2.5L vs 2.2 D184 je sprintu 8.1s vs 9s, ale to prostě při běžném ježdění neděláš - ztráta většinou v té prodlevě při rozjezdu a řazení.
Maximálky jsou vesměs shodný 223 vs 220 km/h
Co je jasně poznat, tak je to pružné zrychlení a to je to, co je pro jakoukoliv jízdu typické.
Prostě to s 445Nm jede vážně jinak než s 258Nm :)
Všechno se prostě děje nějak míň na sílu, dostupný ve velmi širokym spektru otáček (v tom je Mazda super) a hodně rychle... To zrychlení je boží :)

A co postihne dynamiku nejvíc, je ta převodovka... proto porovnávám 2.0l v manuálu s 2.5L automat (kde ostatně nemáš na výběr).
 
Ale když už jsi to nakousl, jedno světlo mě ruší a vůbec nechápu jeho význam. Nemám vlastní fotku, ale našel jsem jednu na Google. To světlo svítí bíle, a nereaguje na otáčení tím čudlíkem v palubce, který upravuje intenzitu podsvícení. Pro mě (pouze v noci) jediný rušivý element na celém úžasném designu interiéru.
Zobrazit přílohu 22223
V GH bylo v tom místě slabé namodralé světýlko, které nenápadně svítilo na řadicí páku - v noci velmi pomáhalo. Ani nevím, jestli je v GL 2017, mám ji teď na opravu v servisu.
 
Ahoj, má někdo zkušenost s vypnutím MRCC, ale zachováním tempomatu? Vyhovoval by mi "klasický" tempomat, který udržuje nastavenou rychlost, bez toho aniž by mi auto začalo zběsile brzdit pokaždé když se přede mnou zjeví auto moc blízko. Vzdálenost jsem si nastavil na co nejblíž, ale raději bych tuto funkci úplně vypnul a hlídal si vzdálenosti sám.. včera mě to trochu nemile překvapilo na dálnici
V GL nejde zapnout klasický tempomat, jedině adaptivní. Taky mi to občas schází, ale podle mě je to logicky z bezpečnostních důvodů - kdybys zapomněl, že jedeš jen na obyčejný tempomat, nikoli adaptivní, tak by mohl nastat průšvih. Tomu chce výrobce zabránit.
 
V GH bylo v tom místě slabé namodralé světýlko, které nenápadně svítilo na řadicí páku - v noci velmi pomáhalo. Ani nevím, jestli je v GL 2017, mám ji teď na opravu v servisu.

Ahoj, v GL 2017 myslím není, je jen v GL 2018 a to ještě Takumi Plus, která má jinej strop a světla, než ostatní výbavy...
Mě to neruší a je to večer moc příjemný - za mě pochvala...
 
Jsou dvě věci, které se na dynamice hodnotí - zrychlení z 0 - 100 a to druhé je pužné zrychlení z 80km/h - tady jsem ty údaje nehledal - možná někde jsou (hovoří jasně krouťák :))
Zajimave je, ze napr. podle nize uvedeneho "duelu", ma benzinova varianta naopak daleko vetsi naskok v pruznem zrychleni, nez v samotnem "drag race". Kroutak nekroutak ...
Mazda 6 2.2 D Auto - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G : head to head !

Ano, jsem si vedom, ze tam patrne neni GL 2018 u SkyActiv-G, ale ani tak bych si moc nedovolil tvrdit, ze 2.5 nema dynamiku, tudiz je diesel lepsi. Urcite ma diesel ale nejake charakterove vyhody (a take ty nevyhody), takze samozrejme, at si kazdy vybere, co je mu libo. Navic jsem si myslim, ze to bi-turbo pujde i trosku poladit, aby nakonec skutecne dalo lepsi vykon, jak ten benzin.
 
Tenhle souboj, diesel vs benzín, se vždy a v podstatě do dnešní doby probírá snad na každém automobilovém foru. Stejně jako který olej je lepší, atd... :) Nicméně, když se to řešilo na BMW klubu, tak tam někdo postnul článek který popisoval že pokud obě auta používám ve spektru otáček k tomu určeným a jedná se o pružné zrychlení na rovince, tak rozhoduje v podstatě obyčejný výkon a tedy počet koní.
 
Hezká tabule v tomhle porovnání.
Je to zajímavý. Nicméně pocitově ten diesel tahá víc... Možná to chce porovnat na nějakým Klaním srazu, nebo se potkat na dálnici a zrychlit např. z těch 80km/h :-)
Tak zase máme aspoň co řešit :-)
 
Tenhle souboj, diesel vs benzín, se vždy a v podstatě do dnešní doby probírá snad na každém automobilovém foru. Stejně jako který olej je lepší, atd... :) Nicméně, když se to řešilo na BMW klubu, tak tam někdo postnul článek který popisoval že pokud obě auta používám ve spektru otáček k tomu určeným a jedná se o pružné zrychlení na rovince, tak rozhoduje v podstatě obyčejný výkon a tedy počet koní.

Zajímavý je, že se v dnešní době dočteš tolik protikladů, až máš z toho hlavu jak kouli.
Teď mi jenom vysvětlete čeho je veličina ten kroutící moment a možná si odpovíme na otázku schopnosti zrychlit v porovnání se sílou motoru... Věčné téma, máš pravdu.
Tak neuděláme nějakej srazv duchu "diesel vs benzin" jen GL roku 2018 a dále :). Pro nové potencionální kupce :)
 
Hezká tabule v tomhle porovnání.
Je to zajímavý. Nicméně pocitově ten diesel tahá víc... Možná to chce porovnat na nějakým Klaním srazu, nebo se potkat na dálnici a zrychlit např. z těch 80km/h :)

Porovnání je ztráta času. Rovnou Ti řeknu, že ten benzín 2,5i dá dieselu jednoznačně naprdel. Prakticky ověřeno se sousedem. Neměl šanci. GL 2017 vs GJ 2016. Skoro bych řekl rozdíl třídy nebo na to neumí šlápnout. :)

Každopádně, benzín vs diesel je o preferencích. Mně charakter dieselu nevyhovuje, hlavně to protivné dunění a klepání, které slyším i v naftové Mazdě. Ta má přitom hodně kultivovaný dieselový motor. Jenže já ho slyším i v BMW X5, kde je motor dobře utlumený. To je první věc, která mi vadí.

Druhou věcí, která mi nevyhovuje, je ten propad výkonu po zátahu turba. Beru, že atmosféra nemá ten kopanec zespodu, ten mi chybí a nepopírám to. Ale potom nádherně táhne, má pořád chuť zrychlovat. Tohle běžný diesel neumí. Bavím se o mainstreamu, ne o bi-turbo motorech v Audi apod. Jezdím Superbem 2,0 TDI 140 KW 4x4. V podstatě v kW stejný motor, jako G192 v M6. Jenže ta Mazda je pocitově daleko živější auto. Asi jsem si na ni už moc zvykl, nevím. Rád s ní předjíždím, cítím z ní tu sílu vystřelit vpřed a s lehkostí předjet. Superb je těžkopádný, neochotně zrychluje a pokud nás jede víc, je to skoro utrpení. Nejednou jsem vystrašil sebe i posádku, protože při předjíždění to auto najednou odmítalo dynamicky zrychlit.

V nízkých otáčkách tedy běžný diesel zamáčkne do sedačky a člověk má pocit, že má skoro závodní auto. Jenže pružné zrychlení, které potřebuji mnohem častěji, je výrazně slabší. Hodně lidí si to neuvědomuje. Já mám ale obě auta vedle sebe, střídám je denně a zkrátka nejsou kW jako kW. Kdybych si měl dnes koupit diesel, pod 200kW v žádném případě nejdu. Prostě jsem se rozmlsal. :)
 
S tímto souhlasím. Já mám v práci 1,4 TDI ve Fábii a při rozjezdu je tenhle tříhrnek mnohem pružnější než moje BLko. Jenže jakmile se dostane koncern za hranici 3000 ot/min začne vadnout. Majda naopak ožije a během chvilky nechá dehta za sebou. Samozřejmě musím na ní vypnout ukazatel aktuální spotřeby :)
 
No tak abych to tady upravil po par panacich :D Vždy bude zazehovy motor rychlejsi nez ten vznetovy o stejnem vykonu a a stejnem objemu… Vznetovy klidne muze mit i o 60 a vice Nm vice a stejne bude pomalejsi v jakekoli discipline...A do mne :D
 
Tady se ale bavime o rozdilu propastnych 190 Nm a vykon ve prospech benzinu je pouhych 8kW...
 
Já to myslel obecně. Třeba když vemu kiu ceed 1,6 93kW cca 150 nm benzin VS 1,6 naftu s 260 nm tak je stejně nafta pomalejší i se 110 nm navíc...
 
Back
Top