Hezká tabule v tomhle porovnání.
Je to zajímavý. Nicméně pocitově ten diesel tahá víc... Možná to chce porovnat na nějakým Klaním srazu, nebo se potkat na dálnici a zrychlit např. z těch 80km/h
Porovnání je ztráta času. Rovnou Ti řeknu, že ten benzín 2,5i dá dieselu jednoznačně naprdel. Prakticky ověřeno se sousedem. Neměl šanci. GL 2017 vs GJ 2016. Skoro bych řekl rozdíl třídy nebo na to neumí šlápnout.
Každopádně, benzín vs diesel je o preferencích. Mně charakter dieselu nevyhovuje, hlavně to protivné dunění a klepání, které slyším i v naftové Mazdě. Ta má přitom hodně kultivovaný dieselový motor. Jenže já ho slyším i v BMW X5, kde je motor dobře utlumený. To je první věc, která mi vadí.
Druhou věcí, která mi nevyhovuje, je ten propad výkonu po zátahu turba. Beru, že atmosféra nemá ten kopanec zespodu, ten mi chybí a nepopírám to. Ale potom nádherně táhne, má pořád chuť zrychlovat. Tohle běžný diesel neumí. Bavím se o mainstreamu, ne o bi-turbo motorech v Audi apod. Jezdím Superbem 2,0 TDI 140 KW 4x4. V podstatě v kW stejný motor, jako G192 v M6. Jenže ta Mazda je pocitově daleko živější auto. Asi jsem si na ni už moc zvykl, nevím. Rád s ní předjíždím, cítím z ní tu sílu vystřelit vpřed a s lehkostí předjet. Superb je těžkopádný, neochotně zrychluje a pokud nás jede víc, je to skoro utrpení. Nejednou jsem vystrašil sebe i posádku, protože při předjíždění to auto najednou odmítalo dynamicky zrychlit.
V nízkých otáčkách tedy běžný diesel zamáčkne do sedačky a člověk má pocit, že má skoro závodní auto. Jenže pružné zrychlení, které potřebuji mnohem častěji, je výrazně slabší. Hodně lidí si to neuvědomuje. Já mám ale obě auta vedle sebe, střídám je denně a zkrátka nejsou kW jako kW. Kdybych si měl dnes koupit diesel, pod 200kW v žádném případě nejdu. Prostě jsem se rozmlsal.