Tak jsem se dneska konečně Mazdou 6 s 2.5l motorem svezl. Musím říct, že to bylo zajímavé. Dal jsem si dálnici i město.
Jak správně psal
@MichalP, tak jsem měl neustále pocit, že auto nejede, hlavně při rozjezdu a nižších otáčkách. Při rozjezdech jsem pocitově a hlukově skoro stál, rychloměr a auta kolem jasně ukazovala, že se mýlím a o dost. Kdykoliv jsem koukl na rychloměr, bylo tam hned 20-25 km/hod a podruhé 50-60 km/hod. Ten rozdíl proti dieselu a zvyku na turbodíru jsou dva světy. Auto jsem šetřil, mělo najeto cca 1000 km a více točit jsem si ho dovolil až po důkladném zahřátí. Začal jsem dálnicí a tak na to mělo cca 40km.
Dálnice byla pohoda a klid, auto hezky sedělo, aerodynamický hluk až překvapivě nízký. To pravé nastalo ve městě. Sice mi chybělo turbo a zvuk motoru, nicméně předjíždění bylo na první pokus příjemně plynulé. Celkový dojem jen občas kazily až příliš nízké otáčky, pak zrychlení mělo větší prodlevu a nikdy jsem nevěděl, zda auto vyrazí nebo to bude pozvolnější. Bylo nutné si tento okamžik hlídat a pádlem podřadit nebo na plyn šlápnout s předstihem. Snad si na to zvyknu a takový okamžik budu umět předvídat. Co mi dělalo radost, byl režim sport ve městě, sice byl znát na spotřebě, ale auto si drží nabuzenost a reakci na plyn plní přímo s potěšením.
Po nějaké době jsem si trochu zvykl a začal auto lépe vnímat. Věděl jsem kdy přidat a kdy jen lechtat, když jsem chtěl, auto jen sumělo, aby pak vyrazilo když bylo třeba. Auto šlo krásně za plynem, ručička poslušně obíhala, jakmile jsem se dotkl plynu. Super byla prakticky nulová prodleva reakce na plyn (režim sport). Turbo se sice nedostavilo, ale o to snáze a dříve jsem předjížděl a plynuleji klouzal volnějšími úseky. Příjemně návykové jak v pohodové tak ostřejší jízdě.
Ale abych jen nechválil...
Co jsem opravdu nečekal, je neohrabanost ovládání infotainmentu. Ovládání navigace mi přijde natvrdlé a než jsem pochopil jak nastavit cíl cesty, odklikal všechny dotazy, tak jsem "jen síral" a málem ukroutil ovladač. Navíc je potvrzení jednou nahoře, podruhé dole, prosté odkliknutí/potvrzení jsem nenašel vůbec. Našeptávání nikde, vyhledání cíle nenašlo ani lokálního dealera Mazda, resp. byl 112 km daleko. Ale to vše bych navigaci časem odpustil, co ovšem zamrzí, že ve městě navigace vůbec nebyla schopna zjistit polohu a šipka si celou dobu plula pár bloků kolem.
O moc lépe na tom není ovládání rádia. Audio Bose znám trochu jinak a čekal jsem jinou parádu, když jde o 11 reproduktorů, ale rozhodně to není špatné. Nicméně, pro přeladění rádia musím z navigace do rádia, v rádiu do položky ladění a v ladění točit na přesnou frekvenci. Asi bych to hůř nevymyslel a i moje první auto umělo přepínat mezi uloženými stanicemi a tím samým ovladačem, při podržení, vyhledávat stanice. Tohle asi jen dělám blbě. Ale nutnost neustále vyvolávat přes podmenu i seznam stanic když přepnu na rádio... no, to je unikát. Takovému displayi by slušelo jiné řešení. Display není zdaleka využitý ani u rádia, natož u MP3 či DAB, působí to hrozně surově a jako spíše jako test funkčnosti, který teprve čeká na grafika a hlavně UX specialistu. Buď jsem něco zcela přehlédl a poradí mi manuál nebo tu někdo vymýšlí kolo a aktuálně je u trojúhelníku. Snad to brzy aktualizují a alespoň výpis MP3 po albech se přiblíží něčemu co má konkurence či znám z PC.
Takže suma-sumárum je to fakt pěkné svezení, auto vybírám podle motoru/podvozku a pak až rádiem. Navigaci pořeším přes CarPlay (snad to bude dořešené) a tak se těším a i přes tyto nelogičnosti jsem spokojen. Bude pár dní trvat, než se s autem sžiju, ale pokud bude dobrá cena jako svezení, asi znám své nové auto, možná to bude přímo to, které jsem dneska projel. Díky za dobré rady, jdu dál číst fórum a řešit cenu.