• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

G-vectoring Control Plus - nie je to nahodou uz ten, ktory je aj v novej trojke? Ten ale funguje rovnako ako u inych vyrobcov a to pribrzdovanim jednotlivych kolies.
 
To jsem zvedavy, co bude v te moji sestce... v tovarne na lince byla nekdy v dubnu a prebiram za necely mesic :). A hlavne jsem tedy zvedavy, zda podle neceho poznam, zda mam ipm2018 nebo ipm2019. Da se to pak nejak zjistit, shr3k?
 
Ne. Ať ti to řekne prodejce, který to objednával.
 
To by měla být auta ze kterých také vybírám, jsou na cestě, odběr na přelomu měsíců. Takže určo 2019, 2018 je doprodej a ta auta už tady fyzicky stojí. To bys opravdu musela být nějaká náhoda se zapomenutým kusem.
 
Netušíte někdo, jak je to s 2.5l turbo verzí? Youtube je doslova zavalen recenzemi M6 z roku 2019 turbo verze, přitom na českém trhu o něm není ani zmínka, v ceníkách ji nevidím a prodejce se mi o ní také nezmínil. To se sem bude teprve vozit nebo sem se prostě nevozí a tečka?
Leda (ne)oficiálně stejně jako CX-9 2,5T, kterých už u nás taky několik jezdí ;)
AUTOPROFI - Příbram
 
Tak jsem se dneska konečně Mazdou 6 s 2.5l motorem svezl. Musím říct, že to bylo zajímavé. Dal jsem si dálnici i město.

Jak správně psal @MichalP, tak jsem měl neustále pocit, že auto nejede, hlavně při rozjezdu a nižších otáčkách. Při rozjezdech jsem pocitově a hlukově skoro stál, rychloměr a auta kolem jasně ukazovala, že se mýlím a o dost. Kdykoliv jsem koukl na rychloměr, bylo tam hned 20-25 km/hod a podruhé 50-60 km/hod. Ten rozdíl proti dieselu a zvyku na turbodíru jsou dva světy. Auto jsem šetřil, mělo najeto cca 1000 km a více točit jsem si ho dovolil až po důkladném zahřátí. Začal jsem dálnicí a tak na to mělo cca 40km.

Dálnice byla pohoda a klid, auto hezky sedělo, aerodynamický hluk až překvapivě nízký. To pravé nastalo ve městě. Sice mi chybělo turbo a zvuk motoru, nicméně předjíždění bylo na první pokus příjemně plynulé. Celkový dojem jen občas kazily až příliš nízké otáčky, pak zrychlení mělo větší prodlevu a nikdy jsem nevěděl, zda auto vyrazí nebo to bude pozvolnější. Bylo nutné si tento okamžik hlídat a pádlem podřadit nebo na plyn šlápnout s předstihem. Snad si na to zvyknu a takový okamžik budu umět předvídat. Co mi dělalo radost, byl režim sport ve městě, sice byl znát na spotřebě, ale auto si drží nabuzenost a reakci na plyn plní přímo s potěšením.

Po nějaké době jsem si trochu zvykl a začal auto lépe vnímat. Věděl jsem kdy přidat a kdy jen lechtat, když jsem chtěl, auto jen sumělo, aby pak vyrazilo když bylo třeba. Auto šlo krásně za plynem, ručička poslušně obíhala, jakmile jsem se dotkl plynu. Super byla prakticky nulová prodleva reakce na plyn (režim sport). Turbo se sice nedostavilo, ale o to snáze a dříve jsem předjížděl a plynuleji klouzal volnějšími úseky. Příjemně návykové jak v pohodové tak ostřejší jízdě.

Ale abych jen nechválil...
Co jsem opravdu nečekal, je neohrabanost ovládání infotainmentu. Ovládání navigace mi přijde natvrdlé a než jsem pochopil jak nastavit cíl cesty, odklikal všechny dotazy, tak jsem "jen síral" a málem ukroutil ovladač. Navíc je potvrzení jednou nahoře, podruhé dole, prosté odkliknutí/potvrzení jsem nenašel vůbec. Našeptávání nikde, vyhledání cíle nenašlo ani lokálního dealera Mazda, resp. byl 112 km daleko. Ale to vše bych navigaci časem odpustil, co ovšem zamrzí, že ve městě navigace vůbec nebyla schopna zjistit polohu a šipka si celou dobu plula pár bloků kolem.

O moc lépe na tom není ovládání rádia. Audio Bose znám trochu jinak a čekal jsem jinou parádu, když jde o 11 reproduktorů, ale rozhodně to není špatné. Nicméně, pro přeladění rádia musím z navigace do rádia, v rádiu do položky ladění a v ladění točit na přesnou frekvenci. Asi bych to hůř nevymyslel a i moje první auto umělo přepínat mezi uloženými stanicemi a tím samým ovladačem, při podržení, vyhledávat stanice. Tohle asi jen dělám blbě. Ale nutnost neustále vyvolávat přes podmenu i seznam stanic když přepnu na rádio... no, to je unikát. Takovému displayi by slušelo jiné řešení. Display není zdaleka využitý ani u rádia, natož u MP3 či DAB, působí to hrozně surově a jako spíše jako test funkčnosti, který teprve čeká na grafika a hlavně UX specialistu. Buď jsem něco zcela přehlédl a poradí mi manuál nebo tu někdo vymýšlí kolo a aktuálně je u trojúhelníku. Snad to brzy aktualizují a alespoň výpis MP3 po albech se přiblíží něčemu co má konkurence či znám z PC.

Takže suma-sumárum je to fakt pěkné svezení, auto vybírám podle motoru/podvozku a pak až rádiem. Navigaci pořeším přes CarPlay (snad to bude dořešené) a tak se těším a i přes tyto nelogičnosti jsem spokojen. Bude pár dní trvat, než se s autem sžiju, ale pokud bude dobrá cena jako svezení, asi znám své nové auto, možná to bude přímo to, které jsem dneska projel. Díky za dobré rady, jdu dál číst fórum a řešit cenu.

mazda-testovaci-jizda.jpg
 
@moreplavec Asi moc nerozumim, jakym zpusobem jsi ladil stanice radia. Teda asi manualne, jasne. Ale ja pouzivam vypis dostupnych seznamu stanic a tam zvolim. Ty castejsi pak mam v oblibenych, na co je extra polozka/tlacitko. Manualni lazeni jsem nikdy nepotreboval.

Do navigace se urcite nevyplati investovat originalni cenu, pokud uz neni standartne.

Jinak bych moc necekal na update GUI a prochazeni USB zdroje apod.. Predevsim s ohledem na to, jak dlouho to takto je - v sestce od 2015 a na to, ze nova trojka BP ma uplne novy system.

Takze predpokladam, ze utechou bude muset zustat zminovane CarPlay.

Reakce plynu a prevodovky je treba se naucit a hrat si s plynem. Nevidim moc duvod k beznemu pouzivani Sport rezimu a ostatne ani moc tech padel. Jen vyjimecne k planovanemu predjeti na omezenem useku na okresce. A i to se da plynem bezne pokryt.
 
Když ta zkratka padla, tak já to zmíněné ux (nikoliv tolik vizuální design) řeším profesionálně 12 let, pro největší české i globální klienty, a Mazdy si nemůžu vynachválit, proti Škodě, Citroen, Kia Peugeot... Podle mě jde spíš o zvyk, vědět co kdy kde jak kolečkem, na co shortcuty, co na volantu... Ošklivé to vizuálně je, ale k použitelnosti a čitelnosti toho UI fakt nemám velkých výhrad. Ale teda nemám moc srovnání s autama za dvojnásobek ceny, ač je takové srovnání právě kvůli té ceně možná nesmyslné.
 
Poslední úprava:
@Ter Leeloo II to píše správně: rádio je ok a bez problémů - jak FM, tak i DAB+, ruční ladění jsem nikdy nepotřeboval. Asi je to jen o zvyku. Stejně tak zbytek infotainmentu - design by mohl být lepší, ale funkčnost je v pohodě.

Procházení USB zdroje funguje dobře (podle tagů filtrovatelné skoro podle čehokoliv, tak i na úrovni souborů) - aspoň u mé GL po FL to tak je - jen úvodní načítání struktury větší USB flashky je trochu pomalejší (64GB, je tam cca 8000 souborů, tak chvilku trvá, než načte všechny tagy), ale nic tragického. Stejně většinou používám Spotify, které v AA funguje ok.

Edit: v tomhle vlákně už jsme hodně off-topic ;)
 
Poslední úprava:
Možná jsem to napsal až moc tvrdě, berte to tak, že návod jsem neviděl a auto měl poprvé v ruce. Rozhodně nemůžu říct, že bych se v menu ztratil či něco nepochopil. Pokud je to jak píšete, super, pokud se tohle podá, pak už je vše v pořádku.

Rozhodně bych uvítal drobné změny, jako když vejdu do MP3 flashky (také mám velikou či ideálně disk) tak abych rovnou listoval v albech či DAB rádia mít podle abecedy apod., ale uvidíme. Díky za ujištění.

Jinak abych přispěl k tématu: dálnice 8,5l/100km, město 9,8l/100km. Ale údajně auto v záběhu žere více a tak lze předpokládat, že to půjde dolu.
 
Ale to vše bych navigaci časem odpustil, co ovšem zamrzí, že ve městě navigace vůbec nebyla schopna zjistit polohu a šipka si celou dobu plula pár bloků kolem.

Jsem moc rád, že jste "moreplavec" tento poznatek právě sem uvedl, čímž jste mi upřímně velmi pomohl a děkuji Vám za něj! Mám Mazdu 6 Wagon 2.2, 135 kW, GL, Takumi Plus, A/T, AWD, Machine Gray, koupenou 7.5.2019. Od prvního dne řeším s Mazdou tento problém s navigací (viz. téma "Problém s navigací"). Dnes jsem již po 6. absolvoval cestu do servisu cca. 60 km (+ cesty zpět) a odpoledne mě "snad" čeká ta samá cesta pro auto. Kdo mi tyto náklady a čas vykompenzuje? Odpovím si sám NIKDO! Servis se opravdu snaží problém vyřešit: opakovaně přehrávali software, u auta několikrát rozebrali přístrojovou desku a středový tunel ve snaze najít problém, vyměnili navigační anténu GPS, CMU s displejem, demontovali Carplay a nahradili jej obyčejnou čtečkou, vyměnil SD kartu za novější... Výsledek: za dva dny budu mít auto 2 měsíce a závada není dodnes od novoty vyřešena. Dnes opět přehrávají softwary. V noci mám odjez zaplacenou na dovolenou – snad. Nebo pojedu vyhrkaným náhradním GJ v sedanu, v zákl. výbavě…? Už nemluvím o tom, že jsem si koupil vrcholový model Mazdy v maximální výbavě, u kterého bych tohle neočekával. Pochopil bych 2-3 návštěvy servisu. Opakované rozebírání plastů se projeví jejich špatnou fixací a budoucím vrzáním, které opět budu muset po čase řešit já. Nemluvě o tom, že mám už dva plasty poškrábané. Proč dodnes za 2 měsíce někdo z Prahy nenapsal dotaz do továrny v Hirošimě? Ješitnost, arogance, lenost, snaha skrýt problém?


Ale proč to tady hlavně píši: při minulé návštěvě servisu jsem byl upozorněn, že jim volal do servisu pán ze zastoupení Mazdy ČR v Praze, který má na starost opravy, že pokud budu TADY tuhle záležitost medializovat, tak mi auto nebudou nadále opravovat a mohu si to řešit tady na fóru. Tohle je za hranicí slušných obchodních praktik, zájmu o zákazníka, ale i zákonů. Chápu to správně jako zastrašování, vyhrožování? Samozřejmě to odnese zase servis a já!


Kde jsme to došli od r. 1989. Už u nás neplatí zákony, právo na reklamaci, svoboda slova a projevu a další...?


Dovolím si zde napsat jen malou osobní doušku: myslíte, že by Generální ředitel Mazda Česká republika a Slovensko p. Alexej Kiriakovský jezdil takhle 2 měsíce s novým autem do servisu? Ano jeho Píár články jsou skvěle stylizované.
 
Poslední úprava:
@Sikyl, upřímně, tvé zkušenosti s navigací se bohužel nedivím (i když já musím říct, že navigace u mne funguje na výbornou), já totiž něco v obdobném zažívám s již několikátou reklamací projevu motoru při jízdě na dva válce (viz mnou založené vlákno). Když to zestručním, tak servis si s tím neví rady a importér tvrdí, že je to normální projev. Nechci nijak snižovat tvůj problém s navigací, ale raději bych normálně jezdící auto s nefungující navigací, než ten můj "traktor" při jízdě na dva válce... ;) Ber to prosím s nadsázkou, nic to samozřejmě nemění na faktu, že oba máme relativně drahé auto ve full, resp. top výbavě a servis ti nedokáže pomoci s evidentně prokazatelnou závadou. Co mně ale opravdu překvapilo je ta zkušenost s "intervencí" člověka z Mazdy. Nechce se mi tomu věřit, pokud by tomu bylo opravdu tak, tak si to celé naopak zaslouží mnohem větší medializaci, než jen sdílení příspěvků na nějakém fóru!!! Už i já uvažuji o nějak jiné formě medializace mého problému, jsem ve stádiu příprav... Doufám, resp. lépe řečeno jsem přesvědčen o tom, že i moje příspěvky si tenhle fešák z Mazdy čte. Velice rád bych se s ním potkal a osobně si s ním popovídal a podělil se s ním o mé zkušenosti s autem za bezmála milion korun a o tom, jak s ním dennodenně zažívám tu jimi proklamovanou "radost z jízdy". Určitě by si tenhle chlapík rád vyslechl zkušenosti jeho zákazníka, což? A klidně bych jej nechal svést, aby věděl, jak jím distribuované vozy mohou také jezdit a jak se k tmu pak importér staví. Bohužel, věc se má tak, že tento člověk (ať už je to kdokoliv) pro nás zůstane navždy anonymní. Takovej už je svět. Takže tímto tohodle chlápka zdravím a přeji mu fajn den!
 
Znám minimálně 3 majitele motoru 2,5 143 kW,kteří se tohoto auta zbavili nebo se chystají ho prodat...To o něčem svědčí.
 
Bohužel navigaci dennodenně potřebuji ke své práci. Ten člověk, o kterém jsem psal není anonymní. Jsem po dovolené připravený jet přímo do Prahy na zastoupení Mazdy ČR. Sama moje právní zástupkyně mi doporučila, pokud možno co největší medializaci na sociálních sítích. Důkazů mám spoustu (fotografie, videa, maily ....). Jelikož jsem větší část života působil v automotiv a moje žena je ve vrcholovém managementu jedné automobilové továrny, která spolupracuje s automotiv továrnami po celém světě, není těžké zjistit, kde se obrátit dál, mimo Evropu. Není pravdou, že by Mazda v Japonsku nechtěla problémy řešit, ba naopak. Problém je tady na kontinentě, potažmo v segmentu "východní blok".
 
@Sikyl Já si také myslím, že to není problém Mazdy, ale vyloženě našeho zastoupení. Je to škoda, ty jejich auta umí být jinak opravdu fantastická a na trhu si stále dokážou najít hodně příznivců, ale pokud už se někde něco pokazí (a to se může prostě stát, za to bych nikoho nikde nelinčoval), tak je potřeba se k tomu nějak postavit a problém řešit/vyřešit. A tím neztratit zákazníka, naopak zákazníka přesvědčit o tom, že i v takové situaci si automobilka/importér umí poradit. Ale to už zní asi moc naivně co...? No nějak jsem se ale nechal unést...

Ještě mě napadá, pokud tento člověk není anonymní, tak bych se pokusil s ním sjednat schůzku. Myslíš, že by měl odvahu potkat se se svým zákazníkem? A v mém případě i odhadu na to vyzkoušet si jím prodaný produkt? Rád bych totiž slyšel přímo od někoho povolaného z Mazdy, že ten můj problém vlastně není problém a že je to normální projev tohoto vozu. Nevěřím tomu, že někdo z těchlech lidiček najde odvahu říct mi tohle do očí...

Určitě dej vědět, jak si dopadl a pokud by si potřeboval spojit síly s jiným krajně nespokojeným zákazníkem Mazda, můžeš se mnou stoprocentně počítat!
 
Absolutně s Tebou sohlasím s prvním odstavcem!

Tenhle člověk je úředníček, který chodí na píchačky, a je pro něj jen důležitá jeho gáže. Kdyby se měl ohánět, tak jako my, tak by tam neseděl a nedržel by se zuby nehty svého teplého anonymního místa, ze kterého může skrytě kousat a plivat kolem sebe! Kdyby byl tak odvážný, tak mi to řekne do očí, nebo zavolá, či napíše. O osobní schůzce si vůbec nedělám iluze. Na to nemá odvahu. Jelikož se umí schovávat za výhružky lidem v servise, na které má páky a je si jistý, že pokud to uveřejním, tak těm lidem může uškodit a on to samozřejmě popře! Kdybych si nevážil lidí v servise v Kolíně, jejich obětavosti, lidskosti, pracovitosti, tak bych si už nikdy Mazdu v ČR nekoupil. Zvažuji, že začnu jezdit na servis do Německa. Tam jsi stále ještě zákazníkem. Byl jsem už rozhodnutý koupit tuhle Mazdu v Německu, ale chtěl jsem tímto gestem, jak jsem psal výše poděkovat lidem v Mazdě v Kolíně! Jak říkala moje babička: „synku poslouchej svoje intuice“! Mohl jsem si ušetřit tohle trápení, kterému ani po dnešku nevěřím, že bude konec!
 
Zdravim, jake dojezdova/plnohodnotna kola sebou vozite? Plnohodnotne 19" kolo jsem do wagonu proste nenarval :( resim ted jestli kupovat original 17" dojezdove. Dekuji :)
Zdarec, jak jsi to prosím tě vyřešil? A jaká max velikost kola se pod víko do kufru vejde? Řeším teď to stejný, jenom lepící sada se mi vozit nechce, u starýho auta jsem prorazil pneumatiku, to by mi byla lepící sada na nic. Díky
 
Ahoj, chtěl bych poprosit o radu. Na M6 GJ 2015 45 tkm s el park. brzdou mám poměrně malou styčnou plochu zadních desek s kotoučem, viz foto. Má smysl tam dát nové desky (původní jsou už celkem sjeté, ale jinak vše od desek po třmeny vypadá OK) nebo si nové desky opět sednou na tuto vyjetou drážku a stejně se to s novými deskami nezlepší a bude potřeba stáhnout nebo vyměnit i kotouče? Předem děkuji za Vaše názory.
20190627_094447.jpg
 
Potreba oboje. Desticky pro e.p.b. jsem pred prodejem sve sestky v CR nesehnal, pouze spatne deklarovane pro verzi bez e.p.b., tak na to pozor... musel jsem koupit orig. Mazda, pekelne drahe. Co je blby, ze u auta to pri malem zatizeni a rozumnem stylu jizdy bude do roka zas, aspon na dvou trojkach za sebou a pak Sestce 2017 jsem to tak mel.
 
Tak spíš neřešit?
EDIT: Jinak jsem našel že na tu el. brzdu by měly pasovat např. TRW GDB3580
 
Back
Top